FLEETNEWS #240

08.04.24 #240 3 των πρακτικών διοίκησης στόλου σε λύσεις leasing. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, το full-service leasing συνιστά κύρια μέθοδο χρηματοδότησης για περισσότερες από 1 στις 4 εταιρείες (26%). Στην Ευρώπη, το ποσοστό είναι ακόμα υψηλότερο, στο 29%. 3 Η δυναμική ηλεκτροκίνησης στόλων συνεχίζεται, οδηγούμενη από λόγους που σχετίζονται με το CSR Το 70% των εταιρειών έχουν ήδη υιοθετήσει ή σκέφτονται να υιοθετήσουν τουλάχιστον μία από τις τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων στο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων τους, εντός της επόμενης τριετίας. Οι κύριοι λόγοι εξηλεκτρισμού επιβάλλονται κυρίως από περιβαλλοντικές και βιώσιμες πολιτικές, όπως ο μικρότερος περιβαλλοντικός αντίκτυπος (38%), η πολιτική CSR (27%), η συμμόρφωση με τις Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών (24%) ή η πρόβλεψη μελλοντικών περιορισμών (21%) - οι δύο τελευταίοι παρουσιάζουν άνοδο φέτος. Εξετάζοντας το μίγμα οχημάτων για το μέλλον, οι fleet managers εκτιμούν ότι το 35% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων τους θα είναι ηλεκτροκίνητο (PHEV, HEV, BEV) σε 3 χρόνια από σήμερα. 4 Τα BEV προβλέπεται να συνεχίσουν να αναπτύσσονται, με θέματα φόρτισης, κόστους και ποικιλίας μοντέλων Το 36% των εταιρειών έχουν ήδη υιοθετήσει ή σκέφτονται να υιοθετήσουν BEV στο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων τους τα επόμενα τρία χρόνια. Αν εξετάσουμε την Ευρώπη, όπου η μετάβαση ξεκίνησε νωρίτερα σε σύγκριση με άλλες περιοχές, τα BEV ανέρχονται στο 42%, στο ίδιο επίπεδο με τις άλλες τεχνολογίες (43% PHEV, 42% HEV). Η τρέχουσα και η μελλοντική υιοθέτησή τους έχουν αυξητική τάση από το 2022, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ευρώπη, ενώ τα PHEV και HEV παρουσίασαν μεγάλη αύξηση μεταξύ 2022-2023, αλλά παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο ή και μειώθηκαν μεταξύ 2023-2024 - επιβεβαιώνοντας τον σταθερό ρυθμό ανάπτυξης των BEV. Τα μεγάλα εμπόδια των εταιρειών που δεν σκέφτονται να υιοθετήσουν BEV μέχρι σήμερα είναι η έλλειψη υποδομής φόρτισης, οι υψηλότερες τιμές αγοράς και η περιορισμένη γκάμα μοντέλων. Η έλλειψη σημείων φόρτισης αναφέρεται από το 70% των ερωτηθέντων, είτε πρόκειται για δημόσια σημεία φόρτισης (35%) είτε για τις εγκαταστάσεις εταιρειών (31%) ή για τα σπίτια εργαζομένων (29%). 5 Οι λύσεις εταιρικής κινητικότητας υιοθετούνται όλο και περισσότερο συμπληρωματικά των εταιρικών αυτοκινήτων, λόγω αυξημένων αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού Οι λύσεις εταιρικής κινητικότητας κερδίζουν έδαφος ως συμπληρωματικές των εταιρικών αυτοκινήτων, λόγω των αυξημένων αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού. Το 75% των εταιρειών παγκοσμίως έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μία λύση κινητικότητας και οι εταιρείες μεσαίου μεγέθους ηγούνται της τάσης φέτος και πλησιάζουν τις μεγάλες εταιρείες. Μεταξύ των λύσεων κινητικότητας που έχουν υιοθετηθεί ή πρόκειται να υιοθετηθούν την επόμενη τριετία, οι πιο δημοφιλείς είναι: leasing ποδηλάτων (29%), βραχυπρόθεσμη ή μεσοπρόθεσμη ενοικίαση οχημάτων (27%) και διαμοιρασμός εταιρικού αυτοκινήτου (23%). Η υιοθέτηση αυτών των λύσεων οφείλεται όλο και περισσότερο στις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού (41%), όπως η πρόσληψη και διατήρηση ταλέντων, που στρέφεται σε πολιτικές κινητικότητας με επίκεντρο τους εργαζομένους. Παρόλο που οι λύσεις κινητικότητας αυξάνονται, μόνο το 16% των εταιρειών έχουν αλλάξει ή σκέφτονται να αλλάξουν την πολιτική κινητικότητας στόλου τους έναντι της ανάπτυξης της κατ’ οίκον εργασίας. Συνολικά, αυτές οι λύσεις εξακολουθούν να θεωρούνται συμπληρωματικές του στόλου της εταιρείας και η πιθανότητα αντικατάστασης του συνόλου ή μέρους του στόλου με λύσεις κινητικότητας παραμένει πολύ μικρή. 6 Παράδοξο συνδεδεμένων αυτοκινήτων: μεγάλος αριθμός συνδεδεμένων αυτοκινήτων παγκοσμίως, αλλά περιορισμένη χρήση δεδομένων τηλεματικής Υπάρχει σημαντικό πλήθος συνδεδεμένων αυτοκινήτων παγκοσμίως και μία στις τέσσερις εταιρείες υιοθετεί εργαλεία τηλεματικής, με σημαντικές γεωγραφικές διαφορές. Στη νέα ερώτηση που προστέθηκε φέτος φαίνεται ότι το 61% των εταιρειών που διαθέτουν συνδεδεμένα οχήματα χρησιμοποιούν ήδη ή σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα οχήματος μέσω πλατφόρμας τηλεματικής την επόμενη 3ετία. Αυτό δείχνει ότι οι υπεύθυνοι στόλου κατανοούν τα πιθανά οφέλη των δεδομένων τηλεματικής (στην ηλεκτροκίνηση στόλου, την ασφάλεια των οδηγών και τον έλεγχο κόστους), αλλά η εφαρμογή στην πράξη παραμένει εκκρεμής. Σήμερα, παρατηρείται μεγάλο χάσμα μεταξύ εξοπλισμού και χρήσης δεδομένων: καθώς μόνο το 16% των εξοπλισμένων εταιρειών χρησιμοποιούν τα δεδομένα που προέρχονται από πλατφόρμα τηλεματικής. «Τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου Στόλου και Κινητικότητας 2024 δείχνουν την ανθεκτικότητα των στόλων στο ταραχώδες περιβάλλον στις 30 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα και σε όλα τα μεγέθη εταιρειών. Συγχρόνως, επισημαίνεται η αυξανόμενη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και της εταιρικής υπευθυνότητας στη διεύρυνση της προσφοράς λύσεων στόλου και κινητικότητας στο ευρύτερο μέρος του προσωπικού, καθιστώντας σαφές ότι η διατήρηση ταλέντων και οι λύσεις βιώσιμης κινητικότητας είναι καθοριστικές για τις εταιρείες. Σε αυτό το πλαίσιο, η ηλεκτροκίνηση, η χρήση δεδομένων συνδεδεμένων αυτοκινήτων ή η προσαρμογή των πολιτικών κινητικότητας, είναι οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το προσεχές μέλλον», δήλωσε η Oana Duma, επικεφαλής του Arval Mobility Observatory. Οι τάσεις που παρατηρούνται στο Βαρόμετρο επιτρέπουν σε όλους τους εμπλεκόμενους του στόλου και κινητικότητας να κατανοήσουν καλύτερα τη δυναμική και την εξέλιξη του οικοσυστήματός τους και να λάβουν σωστές αποφάσεις. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=