FLEETNEWS #24

22.04.19 #24 12 Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσημα στις 17 Απριλίου την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε από το ΕΚ, το Συμβούλιο και την Επιτροπή στις λεγόμενες τριμερείς διαπραγ- ματεύσεις τον Μάρτιο, σχετικά με τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια. Από το 2022 η χρή- ση νέων τεχνολογιών ασφάλειας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών. Ο κανονισμός, ο οποίος υιοθετήθηκε από το Κοινοβούλιο με 578 ψήφους έναντι 30 και 25 αποχών, θα υποβληθεί τώρα στο Συμβούλιο των Υπουργών για έγκριση. Το 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ και 135.000 τραυματίστηκαν σο- βαρά, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία π ου έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η ΕΕ. Χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η έξυπνη υποβοή- θηση ταχύτητας και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα από τοΜάιο του 2022. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευα- στών Αυτοκινήτων ( ACEA ) προωθεί την ευαισθητοποίηση των οδηγών σχετικά με τις υπάρχουσες και μελ- λοντικές τεχνολογίες ασφάλειας των οχημάτων. Μέσω ειδικής ιστοσελί- δας και εκπαιδευτικών πληροφοριών, εξηγεί τα διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας με σαφή και απλό τρόπο. Αυτή η νέα εκστρατεία αποτελεί μέ- ρος της δέσμευσης της βιομηχανίας για καλύτερη επικοινωνία με τους πολίτες σχετικά με την ασφαλή οδή- γηση και την αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων χαρακτηριστι- κών ασφάλειας. ΔΕΎΤΕΡΗ ΔΈΣΜΗΜΈΤΡΩΝ Η δεύτερη δέσμη μέτρων ενεργητι- κής ασφάλειας, χρησιμοποιεί τεχνο- λογία αιχμής, όπως αισθητήρες επί του οχήματος, ραντάρ, κάμερες, GPS και λέιζερ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ Καμπάνια της ACEA εξηγεί πως λειτουργούν τα νέα συστήματα ασφαλείας ΕΝΕΡΓΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ : ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΕΤΟΥΡΓΟΥΝ; • Συνεχής έλεγχος επιδόσεων και περιβάλλοντος • Μπορεί να προλάβει ατυχήματα… ή να βοηθήσει τον οδηγό να μειώσει τη σοβαρότητά τους • Προλαμβάνει ή μειώνει τον αντίκτυπο ατυχήματος ΕΝΕΡΓΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ AΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΛΕΓΧΟ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Αντι-μπλοκάρισμα Πέδησης (ABS) Ηλεκτρονικό Σύστημα Σταθεροποίησης (ESC) Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (AEB) Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας (LDW) Αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW) Υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα (LKA) Προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού Πληροφορίες ορίων ταχύτητας (SLI) Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) Ευφυής Έλεγχος ταχύτητας (ISA)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=