FLEETNEWS #239

01.04.24 #239 21 χρήστες του δρόμου και πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις που αγνοούν αυτές τις επιλογές αποτυγχάνουν στην Εταιρική Υπευθυνότητα (CSR)», δήλωσε ο δρ Aled Wiliams, διευθυντής Προγράμματος του Euro NCAP. Το Euro NCAP έχει επισημάνει ότι τα μικρά πάνελ βαν είναι καλύτερα εξοπλισμένα με τεχνολογίες υποστήριξης ασφαλείας από τα μεγαλύτερα βαν φορτίου, λόγω παρομοίου μεγέθους με τα επιβατικά αυτοκίνητα και της χρήσης τους ενίοτε ως επιβατικών. Οι προηγμένες τεχνολογίες οδήγησης επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των οδηγών, άλλων οχημάτων και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζοί, μοτοσυκλετιστές και ποδηλάτες. Οι τεχνολογίες ασφαλείας που επιθυμεί ο Euro NCAP να περιληφθούν στα οχήματα, είναι η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) για αυτοκίνητο, πεζό και ποδηλάτη, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, η διατήρηση ταχύτητας και η υποβοήθηση προσοχής. Παρά τα καλά αποτελέσματα, πρέπει να υπάρξει περαιτέρω πρόοδος. Για παράδειγμα, το Citroën Berlingo και τα αντίστοιχά του είχαν ιδιαίτερα κακή απόδοση στην προστασία ποδηλατών. Από τον Ιούλιο, όταν τεθεί σε ισχύ το GSR, προβλέπεται οι κατασκευαστές βαν να εξοπλίσουν την κατηγορία οχημάτων N1 με ορισμένες από αυτές τις τεχνολογίες ασφαλείας ως στάνταρντ. Ωστόσο, η φιλοσοφία του Euro NCAP είναι να επιμείνει να εξοπλίσουν οι κατασκευαστές πέραν της νομοθεσίας, ώστε ο κλάδος να πληροί τους στόχους του Vision Zero (Μηδενικά Θανατηφόρα Ατυχήματα) με επιδόσεις πολύ υψηλότερες των στόχων GSR. Το Euro NCAP θα συνεχίσει να πιέζει για την καλύτερη ασφάλεια των βαν εγκαινιάζοντας τις δοκιμές επιδόσεων ασφαλείας ADAS μεγάλων βαν, τον Ιούλιο. Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά για να βελτιώσουν την ασφάλεια των επαρχιακών οδών, προκειμένου να επιτύχουν τον συλλογικό στόχο της Ε.Ε. για μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις κατά το ήμισυ έως το 2030, σύμφωνα με τη νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). Η έκθεση δείχνει ότι στην Ε.Ε. το 2022 περίπου 10.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε επαρχιακές οδούς εκτός αυτοκινητοδρόμων, αντιπροσωπεύοντας περίπου τους μισούς θανάτους από τροχαία συμβάντα. Οι επαρχιακές οδοί μπορεί να είναι πιο επικίνδυνες, σε σύγκριση με άλλους τύπους δρόμων. Συχνά δεν διαθέτουν στηθαία ασφαλείας στο κέντρο ή πλευρικά και υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα και το βάρος μεταξύ των οχημάτων που τους χρησιμοποιούν, από φορτηγά έως ευάλωτους ποδηλάτες καθώς και πεζούς. Οι συγκρούσεις ενός οχήματος όταν ένας κουρασμένος οδηγός δεν εκτιμά σωστά μια στροφή και βγαίνει εκτός δρόμου, είναι συχνές, όπως και οι μετωπικές συγκρούσεις, που συνήθως είναι και θανατηφόρες. Στην έκθεση τονίζεται η σημαντική πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν τα κράτη της Ε.Ε. τις ερχόμενες χρονιές, καθώς το πεδίο εφαρμογής των κανόνων για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (RISM) έχει επεκταθεί για να καλύψει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό εθνικών οδικών δικτύων. Ενώ οι κανόνες ασφαλείας. εφαρμόζονται στο κύριο οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητόδρομους. που αποτελούν το Διευρωπαϊκό Δίκτυο εδώ και αρκετά χρόνια, νέοι κανόνες που συμφωνήθηκαν το 2019 επεκτείνουν την κάλυψη σε εθνικές «πρωτεύουσες» οδούς και σε όλους τους δρόμους που επωφελήθηκαν από τα κονδύλια της Ε.Ε. Περισσότερα στο fleetnews.gr 10.000 ΝΕΚΡΟΙ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΕ ΕΠΑΡΧΙΑΚΕΣ ΟΔΟΥΣ ΤΗΣ Ε.Ε.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=