FLEETNEWS #239

01.04.24 #239 17 Τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες καλούν την Ε.Ε. να προσαρμόσει τους στόχους της CO2, επικαλούμενες μειωμένη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Οι εταιρικοί στόλοι είναι ίσως η τελευταία ελπίδα ηλεκτροκίνησης. Οι επικεφαλής τριών μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών κάλεσαν την Ε.Ε. να αναθεωρήσει το στόχο μείωσης των εκπομπών CO2. Οι CEO της Renault, της Volkswagen και της BMW προβάλλουν δύο βασικά επιχειρήματα για την αναθεώρηση: η σταδιακή μείωση CO2 ασκεί υπερβολική πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία και η αγορά δεν απορροφά αρκετά EV ή τουλάχιστον με γοργούς ρυθμούς. «ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΣΑΛ» „Επικαλούμενος το τεράστιο κόστος μετάβασης, ο CEO της Renault, Luca de Meo, σε πρόσφατη ανοικτή επιστολή προς την Ε.Ε. ζήτησε «ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο Μάρσαλ προς επιτάχυνση της ανανέωσης των στόλων οχημάτων και την αντίστοιχη δραστική μείωση εκπομπών CO2», αναφερόμενος στη σημαντική οικονομική στήριξη που απέτρεψε την οικονομική κατάρρευση της Δυτικής Ευρώπης αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. „Πρόσφατα, ο Oliver Blume, CEO του VW Group, δήλωσε πως «δεν είναι λογικό να πληρώνει πρόστιμα ο κλάδος όταν δεν συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις αύξησης ηλεκτρικών οχημάτων». „Και πριν από λίγες ημέρες, ο Oliver Zipse, CEO της BMW, δήλωσε ότι η εταιρεία του «πιστεύει πως είναι απαραίτητη η πλήρης αναθεώρηση της νομοθεσίας της Ε.Ε. για το CO2 στόλων». Από το 2025 -δηλαδή σε λιγότερο από 10 μήνες- η Ε.Ε. θα απαιτήσει οι εκπομπές των νέων αυτοκινήτων στόλων που πωλούνται στην Ευρώπη να μειωθούν κατά 25% σε σύγκριση με το 2021. ΑΝΕΔΑΦΙΚΌΣ ΣΤΌΧΟΣ Στους κατασκευαστές που δεν συμμορφώνονται θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ ανά ταξινομημένο στην Ε.Ε. όχημα, πολλαπλασιαζόμενο ετησίως επί τα υπερβάλλοντα γραμμάρια CO2. Οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εξακολουθούν να κατασκευάζουν κυρίως οχήματα εσωτερικής καύσης, πιστεύουν ότι αυτός ο στόχος είναι ανέφικτος υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι κυβερνήσεις μειώνουν τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με αποτέλεσμα να έχει υποχωρήσει η ζήτηση και οι πωλήσεις τους να είναι στάσιμες σε πολλές αγορές, γεγονός που καθιστά δυσκολότερη την επίτευξη των αναφερθέντων στόχων. ΠΛΉΡΩΣ ΔΕΣΜΕΥΜΈΝΟΙ Στην πρόσφατη έκκλησή του αναθεώρησης των εκπομπών, ο κ. Zipse επεσήμανε ότι η ηλεκτροκίνηση έγκειται στην «ελεύθερη επιλογή εκατομμυρίων πελατών. Δεν είναι σαν την ενεργειακή υποδομή, όπου μπορείς να απενεργοποιήσεις κάτι και να συμβεί κάτι άλλο αυτομάτως». Αλλά, φυσικά, η αγορά δεν αποτελείται μόνον από ιδιώτες καταναλωτές, των οποίων η προτίμηση μπορεί να αλλάξει από μια ιδιοτροπία. Οι εταιρικοί στόλοι έχουν δεσμευτεί πλήρως για τη μετάβαση από την κινητικότητα ορυκτών καυσίμων σε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, συχνά με πολυετείς στρατηγικές απανθρακοποίησης και ηλεκτροκίνησης. Οι εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον προσεχή Ιούνιο μπορούν κάλλιστα να αναδείξουν ένα συμβούλιο πιο δύσπιστο για την κλιματική αλλαγή και δεκτικό σε εκκλήσεις όπως αυτές, που θα επιβάλει ηπιότερη ηλεκτροκίνηση μεταφορών. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ποιες επιπτώσεις θα υπάρξουν στις φιλοδοξίες των εταιρικών στόλων; Η BMW, Η VW ΚΑΙ Η RENAULT ΕΝΑΝΤΙΏΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΌΧΟΥΣ CO2 ΤΗΣ Ε.Ε. Ζητείται αναπροσαρμογή Η BMW προσφέρει ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για επαγγελματίες οδηγούς οχημάτων ειδικής προστασίας. Οι επαγγελματίες οδηγοί χρειάζονται ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτών των θωρακισμένων οχημάτων, τα οποία είναι εξοπλισμένα με ειδικές λειτουργίες σχετικές με την ασφάλεια, στην καθημερινή χρήση. Με το τρέχον χαρτοφυλάκιο οχημάτων ειδικής προστασίας και τα εντατικά μαθήματα οδήγησης υπό την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτών, η BMW έχει δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη γκάμα εξατομικευμένων προϊόντων ασφαλείας από μία μόνο πηγή. Ένα από τα πιο φημισμένα κέντρα δοκιμών και ελέγχου για την ασφάλεια των οχημάτων στην Ευρώπη είναι το κέντρο εκπαίδευσης στο Groß Dölln κοντά στο Βερολίνο, το οποίο παρέχει το ιδανικό περιβάλλον, με ρεαλιστικά σενάρια εκπαίδευσης με ελιγμούς αποφυγής συγκρούσεων και εκρήξεων. Μαζί με την BMW Σειρά 7 Protection, την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7 και την BMW X5 Protection VR6, όλη η γκάμα των σημερινών οχημάτων ειδικής προστασίας της BMW είναι διαθέσιμη στους συμμετέχοντες στην εκπαίδευση. BMW: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=