FLEETNEWS #238

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 #238 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Αποτελέσματα Green NCAP για οικογενειακά ΕΕ: Ενέργειες εξασφάλισης πρώτων υλών για EV Αύξηση ευρωπαϊκών πωλήσεων 10%, σταθερό μερίδιο BEV

26.03.24 #238 2 Το Roadster δεύτερης γενιάς της Tesla θα διαθέτει «τεχνολογία πυραύλων» μέσω μιας συνεργασίας με την αεροδιαστημική εταιρεία SpaceX, που θα επιτρέψει στο σπορ αυτοκίνητο να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, δήλωσε ο Elon Musk, CEO και των δύο εταιρειών. Ο Elon Musk, σε συνέντευξή του στο δημοσιογράφο Don Lemon, υπαινίχθηκε ότι το μελλοντικό σπορ αυτοκίνητο «ίσως» να μπορεί να πετάξει. «Δεν αποκλείεται», είπε απαντώντας σε ερώτηση αν θα είναι ιπτάμενο αυτοκίνητο. Και συμπλήρωσε ότι δεν θα έχει «μεγάλα φτερά», αλλά θα διαθέτει τιμόνι παρόμοιο με τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα τζετ. Ο κ. Musk δήλωσε πρόσφατα ότι το νέο Roadster θα κυκλοφορήσει το 2025. Κατά τη συν έ ν τ ε υ ξ ή του στο The Don Lemon Show, ο Elon Musk είπε ότι η συνεργασία της Tesla με τη SpaceX θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να δημιουργήσει ένα όχημα που θα μπορεί να ξεπεράσει το pickup Cybertruck, το οποίο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο, αναφέροντας πως το Cybertruck είναι το καλύτερο προϊόν της Tesla μέχρι σήμερα. ΤΟ «ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ» TESLA Η Mercedes-AMG επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο της νέας AMG GT Coupé με την AMG GT 43 (μικτή κατανάλωση 10,3 λίτρα/100 χλμ., μικτές εκπομπές CO₂ 235 γρ./ χλμ., CO₂ class G). Ο συνδυασμός του σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα και των κατευθυνόμενων πίσω τροχών καθιστά το νέο μοντέλο ευέλικτο στις στροφές, με εξαιρετικά δυναμικό χειρισμό και οδηγική απόλαυση. Ο υπερσυμπιεσμένος κινητήρας AMG 2,0 λίτρων αποδίδει 310 kW (421 hp) με μέγιστη ροπή 500 Nm. Διαθέτει ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, τεχνολογίας Formula 1. Αυτός ο τύπος υπερσυμπίεσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεσες αποκρίσεις σε κάθε περίπτωση. Η νέα AMG GT 43 προσφέρει ακόμα πιο δυναμική οδηγική εμπειρία και αυξημένη απόδοση. Ο στροβιλοσυμπιεστής τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό σύστημα 48 volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης τη γεννήτρια εκκίνησης. Αυτό παρέχει σύντομη πρόσθετη ώθηση 10 kW (14 hp). Η δεύτερη γενιά λειτουργεί και ως ήπιο υβριδικό με το ηλεκτρικό σύστημα 48 volt, το οποίο, εκτός από τη σύντομη ώθηση απόδοσης, επιτρέπει και λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση (coasting) και ανάκτηση, για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση. Η τεχνολογία 48 volt αυξάνει επίσης την άνεση, καθώς η μετάβαση στις λειτουργίες start-stop και coasting είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. «Η σειρά AMG GT βρίσκεται στην κορυφή του χαρτοφυλακίου μας και ενσαρκώνει το πνεύμα της μάρκας μας: Οδηγικές Επιδόσεις. Ως εκ τούτου, είμαστε ευτυχείς που διευρύνεται και περιλαμβάνει το GT 43. Πρόκειται για ξεκάθαρο GT, αλλά διαφέρει σαφώς από τα άλλα μοντέλα. Απευθύνεται σε πελάτες που αγαπούν τη σχεδίαση και επιδιώκουν την κομψότητα, αλλά δεν συμβιβάζονται στην απόλαυση και τη δυναμική οδήγηση. Η κίνηση στους πίσω τροχούς καθιστά το GT 43 πολύ ευέλικτο στις στροφές». Οι επιδόσεις είναι ανάλογες με τη φήμη της: η AMG GT 43 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 280 χλμ./ώρα. ΚΟΜΨΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ Mercedes-AMG GT 43 Coupé FLEET NEWS #238 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

26.03.24 #238 3 Η BMW Vision Neue Klasse X εισάγει την αισθητική, την τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και τη φιλοσοφία της Neue Klasse στην κατηγορία των Sports Activity Vehicles. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική υπερυψωμένη παραλλαγή που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική, θα αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία το 2025. Η εταιρεία παρουσίασε το όραμά της για το μέλλον της μάρκας στην κατηγορία των sedan αυτοκινήτων με την BMW Vision Neue Klasse στην έκθεση κινητικότητας IAA 2023. Το πιο πρόσφατο Vision Vehicle απεικονίζει πλέον πώς βλέπει η BMW το μέλλον των X μοντέλων της. Η BMW Vision Neue Klasse X συμβολίζει ένα δραστήριο lifestyle και μια αποδοτική δυναμική, με μια εμφάνιση που ξεχειλίζει αυτοπεποίθηση. Η καθαρή σχεδιαστική γλώσσα που χαρακτηρίζει τις εξωτερικές της επιφάνειες συνδυάζεται με ένα φωτεινό και ευρύχωρο εσωτερικό. Τα ειδικά εφέ φωτισμού και ήχου που εξασφαλίζει η επόμενη γενιά του BMW iDrive, ενισχύουν τη διαισθητική ψηφιακή εμπειρία χρήστη. Τα τρία κύρια χαρακτηριστικά της Neue Klasse -ηλεκτρική, ψηφιακή και κυκλική- επεκτείνονται εδώ για να συμπεριλάβουν μια τέταρτη διάσταση. Η οδηγική απόλαυση που αποτελεί τον πυρήνα της μάρκας BMW περνάει στο επόμενο επίπεδο με έλεγχο για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Neue Klasse και με την αρωγή της έκτης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive. Η φιλοσοφία της στον τομέα της βιωσιμότητας εξασφαλίζει επίσης υπεύθυνη παραγωγή, λειτουργία, αποσυναρμολόγηση και ανακύκλωση. Ένας νέος τύπος ελέγχου για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο προσφέρει ανώτερη οδηγική εμπειρία, που προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες. Βασίζεται σε μια νέα στοίβα λογισμικού που αναπτύχθηκε εσωτερικά από το BMW Group και εγγυάται ομαλή οδήγηση σε όλες τις συνθήκες. Οι δύο από τους τέσσερις νέους σούπερ-εγκεφάλους θα μεταφέρουν την οδηγική εμπειρία στη Neue Klasse σε νέα διάσταση. «Neue Klasse σημαίνει οδήγηση BMW σε ακόμα πιο υψηλά επίπεδα», εξηγεί ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Ανάπτυξη. «Η BMW του μέλλοντος θα διαθέτει τέσσερις εντελώς νέους σούπερ-εγκεφάλους. Με άλλα λόγια, υπολογιστές υψηλής απόδοσης, που θα συνεργάζονται έξυπνα σε στοιχεία που μέχρι τώρα επεξεργάζονταν ανεξάρτητα. Αναπτύξαμε τον πρώτο σούπερ-εγκέφαλο εξ ολοκλήρου εσωτερικά. Αυτός ενσωματώνει ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τη δυναμική οδήγησης, διαθέτοντας έως και δέκα φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Ο δεύτερος σούπερ-εγκέφαλος θα επιτρέψει το επόμενο κβαντικό άλμα στην αυτοματοποιημένη οδήγηση», συνεχίζει ο Weber. «Στο μέλλον, θα συνδυάζουμε τέσσερις βασικές μονάδες ελέγχου σε έναν υπολογιστή υψηλής απόδοσης. Το αποτέλεσμα θα είναι πιο δυναμικές επιδόσεις, μεγαλύτερη ακρίβεια, περισσότερη αποδοτικότητα και ακόμα πιο απολαυστική οδήγηση». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΕΟ VISION VEHICLE ΤΟΥ BMW GROUP BMW Vision Neue Klasse X Τα sedan BMW Vision Neue Klasse και BMW Vision Neue Klasse X SAV αντιπροσωπεύουν το φάσμα των τεχνολογικών καινοτομιών με τις οποίες η εταιρεία επιδεικνύει τη μελλοντική της βιωσιμότητα. Τα μοντέλα BMW MW Neue Klasse που έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν το 2025, θα μπορούν να αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια και να λειτουργούν ως πρίζα. Είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης. Αυτή η τεχνολογία καθιστά δυνατή τη χρήση της μπαταρίας υψηλής τάσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ως συσκευή αποθήκευσης ενέργειας και την επιστροφή της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας είτε στο οικιακό δίκτυο είτε στο ηλεκτρικό δίκτυο σε μεταγενέστερο στάδιο. Αυτό διευκολύνει τους πελάτες της BMW να συμβάλουν ενεργά στην ενεργειακή μετάβαση και προωθεί τη βιώσιμη παραγωγή και χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Λειτουργίες όπως «Vehicle to Home», «Vehicle to Grid» και «Vehicle to Load», θα είναι διαθέσιμες στις BMW για πρώτη φορά. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει επίσης τη συνεχιζόμενη επέκταση της προσφοράς φόρτισης του BMW Group. «Βελτιώνουμε συνεχώς την γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης, προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε το όφελος για τον πελάτη», δήλωσε ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την ανάπτυξη. «Από αυτό το καλοκαίρι, θα προσφέρουμε βελτιστοποιημένη φόρτιση από κοινού με το συνεργάτη μας E.ON σε διάφορες αγορές. Και με το Neue Klasse θα κάνουμε το επόμενο βήμα: αμφίδρομη φόρτιση. Vehicle to Home και Vehicle to Grid, όλα πλήρως ενσωματωμένα στο ολοκληρωμένο οικοσύστημα φόρτισης - BMW Connected Home Charging». NEUE KLASSE: ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

26.03.24 #238 4 Ο Όμιλος Σφακιανάκη ανακοίνωσε την έναρξη πωλήσεων στην ελληνική αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων της BYD, του κορυφαίου κατασκευαστή οχημάτων Νέας Ενέργειας στον κόσμο (New Energy Vehicles). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου, στον επιβλητικό χώρο του Ζάππειου, ενώ οι καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να δουν πρώτοι μία σειρά συναρπαστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παράλληλα, σηματοδότησε ένα ακόμη ορόσημο για την BYD στην Ευρώπη, αποτελώντας το πρώτο λανσάρισμά της για το 2024, καθώς η μάρκα συνεχίζει να προσφέρει καινοτόμους και προσιτές οικολογικές λύσεις στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Τα δύο πρώτα μοντέλα της BYD, που διανέμονται στη χώρα μας από τον Όμιλο Σφακιανάκη, είναι το compact μικρομεσαίο BYD Atto 3 (C-SUV) και το πολυτελές BYD Seal (D-Sedan), ενώ θα ακολουθήσουν το μικρομεσαίο πόλης BYD Dolphin (C-Hatchback) και το ΒΥD Seal U (D-SUV), το οποίο θα είναι διαθέσιμο τόσο σε έκδοση αμιγώς ηλεκτρική (BEV), όσο και σε έκδοση Plug-In Ηybrid (PHEV). Τα πρώτα καταστήματα της BYD βρίσκονται στην Αθήνα, Λεωφ. Κηφισίας 57, Μαρούσι και Λεωφ. Αθηνών 173 & Λ. Κηφισού. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΤΗΣ BYD ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ Επίσημη παρουσίαση ΤΟ ΝΕΟ AUDI Q6 E-TRON ΘΕΤΕΙ ΝΕΑ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ Το νέο Audi Q6 e-tron θέτει νέα στάνταρντ όσον αφορά στις επιδόσεις, την αυτονομία, τη φόρτιση, τα οδηγικά χαρακτηριστικά και τη σχεδίαση. Το Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη μεταμόρφωση της εταιρείας σε πάροχο premium ηλεκτροκίνησης. Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται, πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, και από νέες μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και αυξημένη αυτονομία. Το Audi Q6 e-tron ενσαρκώνει το τυπικό στυλ των SUV της Audi με την περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e-tron. Παράλληλα, υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους. Τα Audi Q6 e-tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2024. Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με συνολική μικτή χωρητικότητα 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη), εξασφαλίζουν αυτονομία έως 625 χλμ. Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα ακολουθήσουν -ανάλογα με την αγορά- νέα αποδοτικά μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένα για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Το Audi Q6 e-tron έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 χλμ/ώρα, αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στον βασικό εξοπλισμό, το Audi Q6 e-tron μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε ταχυφορτιστή DC. ΤΑ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΑ HYUNDAI TUCSON ΚΑΙ SANTA CRUZ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Η Hyundai θα παρουσιάσει το επανασχεδιασμένο Tucson για το 2025 και σε παγκόσμια πρεμιέρα το βελτιωμένο Santa Cruz στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, στις 27 Μαρτίου. Το ανανεωμένο Tucson βασίζεται στην επιτυχημένη σχεδιαστική του ταυτότητα Sensuous Sportiness με πιο επιβλητική εμφάνιση, πιο σύγχρονο φωτισμό, νέες ζάντες αλουμινίου και εντυπωσιακά επανασχεδιασμένο εσωτερικό με βελτιωμένη τεχνολογία και χρηστικότητα. Το Santa Cruz, με πιο στιβαρό εξωτερικό σχεδιασμό και επανασχεδιασμένη καμπίνα με νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, διαθέτει βελτιωμένη εργονομία και πρόσθετα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

26.03.24 #238 6 Οι πολύ υψηλότερες των αναμενόμενων απομειώσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Hertz έχουν κόστος. Ο CEO Stephen Scherr θα αντικατασταθεί σύντομα από τον Gil West, πρώην επικεφαλής της εταιρείας ρομποταξί Cruise. Η Hertz αναφέρει σε δελτίο Τύπου ότι ο CEO Stephen Scherr θα αποχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες. Θα τον διαδεχθεί ο Gil West από την 1η Απριλίου 2024. Ο κ. Scherr παραιτήθηκε χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένο λόγο. Ωστόσο, πολλά ειδησεογραφικά πρακτορεία συνδέουν την αποχώρησή του με τις υψηλές απομειώσεις στη στρατηγική ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Ο στόχος της Hertz να αναδειχθεί κορυφαία εταιρεία παροχής EV αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα πέρυσι λόγω των απροσδόκητων δαπανών συντήρησης και της υποτίμησης της αξίας των οχημάτων εξ αιτίας της ανταγωνιστικής τιμολόγησης της Tesla. Το Bloomberg επεσήμανε ότι η Hertz επιβαρύνθηκε με επιπλέον χρέωση 245 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω αυτών των προβλημάτων. Οι οδηγοί της Uber συνεισέφεραν σε αυτό, παρ’ όλο που εκτιμούν τα Tesla τους. Αποτελούσαν το ήμισυ του στόλου των 100.000 Tesla και η απρόσεκτη οδήγησή τους αύξησε το κόστος επισκευής. Η πρωτοβουλία για την ηλεκτροκίνηση της Hertz προϋπήρχε του κ. Scherr και η μαζική αγορά Tesla πραγματοποιήθηκε το 2021, πριν αναλάβει καθήκοντα. Παρ› όλα αυτά, συνέχισε την πρωτοβουλία, παραγγέλνοντας περίπου 175.000 ηλεκτρικά οχήματα της General Motors και 65.000 της Polestar. Ο κ. West είναι έτοιμος να εφαρμόσει τη στρατηγική του Scherr, καθιστώντας την εταιρεία κερδοφόρα. Έχοντας διατελέσει COO της Delta Airlines και CEO της εταιρείας αυτόνομων οχημάτων Cruise, διαθέτει σημαντική εμπειρία σε επιχειρησιακές ανακάμψεις. Ο CEO ΤΗΣ HERTZ ΠΑΡΑΙΤΕΊΤΑΙ ΛΌΓΩ TESLA Νέος CEO στην Hertz International Πρόσωπα Business Unit & Fleet Director στην Kinisis Lease ανέλαβε ο Δημήτριος Δαλιάνης, στέλεχος με μακρά και επιτυχημένη θητεία στο χώρο του αυτοκινήτου. Σε συνεργασία με τη Διοίκηση της Kinisis Lease, θα αναπτύξει τη νέα δραστηριότητα της εταιρείας που αφορά την ευέλικτη χρονομίσθωση αυτοκινήτων (Kinisis Flex). Ο I. Μαυρέλος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kinisis Lease, δήλωσε για τον Δημήτρη Δαλιάνη: «Συγχαίρω τον παλιό γνώριμο και συνεργάτη και του εύχομαι κάθε επιτυχία στον νέο απαιτητικό ρόλο του, τον καλωσορίζω στη διοικητική ομάδα μας που αποτελείται από τους Κωνσταντίνο Κρικέλη, Χάρη Παπαδόπουλο και Σπύρο Περγαντή, στελέχη με σημαντική εμπειρία στο χώρο της αυτοκίνησης». H Kinisis Lease παρουσιάζει στο σύντομο διάστημα της παρουσία της στον κλάδο της χρονομίσθωσης αυτοκινήτων δυναμική αύξηση μεγεθών, υπερδιπλασιάζοντας ετησίως την αξία στόλου της, στοιχείο που σε συνδυασμό με τα θετικά χρηματοοικονομικά αποτελέσματα σηματοδοτεί τη μελλοντική πορεία της. Ο Δημήτριος Δαλιάνης είναι καταξιωμένο στέλεχος της αγοράς, με πάνω από τρεις δεκαετίες ενεργού προσφοράς και εμπειρίας στον κλάδο του αυτοκινήτου. Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΛΙΑΝΗΣ ΣΤΗΝ KINISIS LEASE Δ. Δαλιάνης St. Scherr Το Δ.Σ. της Aston Martin ανακοίνωσε πως ο Adrian Hallmark θα αναλάβει CEO της εταιρείας το αργότερο την 1η Οκτωβρίου 2024. Ο πρώην πρόεδρος και CEO της Bentley Motors θα διαδεχθεί τον Amedeo Felisa, ο οποίος πρόκειται να παραιτηθεί από τη θέση του CEO της Aston Martin. Ο κ. Hallmark, 61 ετών, διαθέτει περισσότερο από 25 χρόνια επιτυχημένης καριέρας σε ανώτερες θέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία, σε εταιρείες όπως η Bentley, η Porsche και η Volkswagen. Διασφαλίζοντας ομαλή μετάβαση στην ηγεσία, ο Amedeo Felisa θα παραμείνει CEO μέχρι ο κ. Hallmark να αναλάβει τη θέση του. Ο κ. Felisa θα συνεχίσει να επιβλέπει την παρουσίαση των νέων προϊόντων της Aston Martin, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας της τρίτης νέας γενιάς σπορ αυτοκινήτου της μάρκας αργότερα φέτος, ολοκληρώνοντας την κορυφαία γκάμα νέων εμπροσθοκίνητων αυτοκινήτων της, μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία των DB12 και Vantage. Ο ADRIAN HALLMARK ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ CEO ΤΗΣ ASTON MARTIN A. Hallmark

26.03.24 #238 7 Λίγο πριν από το επίσημο άνοιγμα των παραγγελιών στην Ευρώπη, οι άνθρωποι που σχεδίασαν και εξέλιξαν το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Ford, το νέο Explorer, παίρνουν θέση μπροστά από τις κάμερες και απαντούν στις ερωτήσεις των υποψήφιων πελατών, αποκαλύπτοντας πολλά από τα μυστικά του καινοτόμου EV σε ένα ενδιαφέρον βίντεο διάρκειας 10 λεπτών. Κάποια highlights του νέου Ford Explorer που αποκαλύπτονται στο βίντεο με τίτλο «Μας ρωτήσατε, σας απαντάμε»: „ Πόσο είναι το μήκος του αμαξώματος; Το μήκος του Explorer είναι ειδικά επιλεγμένο για την Ευρώπη και είναι 4,46 μ. „ Πόσο μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ; Ο όγκος του φτάνει τα 450 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ξεπερνά τα 1.400 λίτρα. „ Η πανοραμική οροφή ανοίγει; Υπάρχει η επιλογή ηλιοροφής; Όχι, δεν υπάρχει ανοιγόμενη ηλιοροφή, μόνο σταθερή πανοραμική οροφή. „ Ποια είναι τα διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος; Το νέο Explorer είναι διαθέσιμο σε 6 χρώματα. Ανάμεσά τους το Magnetic, το λευκό, το Lucid Red, το πραγματικά κλασικό κόκκινο χρώμα της Ford, το Arctic Blue και το εντυπωσιακό Blue my mind. „ Ποια είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος; Η απόσταση από το έδαφος είναι 195 χιλιοστά. „ Τι περιλαμβάνεται στο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού; Μερικά μόνο από τα στοιχεία του πακέτου είναι το Lane Centering, το οποίο κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, αλλά και το Exit Warning, που ανιχνεύει ένα όχημα που πλησιάζει, όπως ένας ποδηλάτης και παρέχει μια προειδοποίηση τόσο στους επιβάτες του αυτοκινήτου όσο και ένα οπτικό σήμα στον καθρέπτη. „ Τι είδους υποβοήθηση στάθμευσης θα διατίθεται; Μέσω των καμερών ο οδηγός μπορεί να δει το εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου καθώς και μια πανοραμική προβολή 360 μοιρών. „ Τι είναι το SYNC Move; Είναι το λειτουργικό σύστημα του συστήματος infotainment που συνεργάζεται με μια κινητή οθόνη αφής που μοιάζει με εκείνη ενός smartphone και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. „ Υπάρχουν φυσικοί διακόπτες στο εσωτερικό; Ναι. Για παράδειγμα, ο έλεγχος της έντασης του ήχου και τα αλάρμ ρυθμίζονται με φυσικούς διακόπτες. ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ Το νέο Ford Explorer Η Volvo Trucks έλαβε παραγγελία για 100 ηλεκτρικά φορτηγά από την εταιρεία logistics DFDS. Με αυτή την τελευταία παραγγελία, η DFDS έχει σχεδόν διπλασιάσει το στόλο των ηλεκτρικών φορτηγών Volvo σε 225 οχήματα συνολικά - ο μεγαλύτερος εταιρικός στόλος ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου στην Ευρώπη. Η DFDS, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ναυτιλίας και logistics στη Βόρεια Ευρώπη, διαπιστώνει αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορές με μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η εταιρεία έχει δώσει άλλη μια παραγγελία για 100 ηλεκτρικά φορτηγά στη Volvo. Η DFDS έχει ήδη αγοράσει συνολικά 125 ηλεκτρικά φορτηγά βαρέως τύπου από τη Volvo. Ενενήντα πέντε ηλεκτρικά φορτηγά Volvo κυκλοφορούν σήμερα στη Σουηδία, τη Δανία, τη Λιθουανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, ενώ τα υπόλοιπα τριάντα αναμένεται να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του 2024. Χάρη στον αυξανόμενο στόλο των ηλεκτρικών φορτηγών της, η DFDS έχει μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 1.516 τόνους μέχρι το τέλος του 2023. Τα νέα ηλεκτρικά φορτηγά θα αναπτυχθούν σε εννέα αγορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Σουηδία. Τα φορτηγά θα είναι από τα αναβαθμισμένα και πιο ενεργειακά αποδοτικά μοντέλα Volvo FH Electric και FM Electric. Η DFDS διαθέτει σήμερα τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου στην Ευρώπη και βρίσκεται πολύ κοντά στο στόχο της, μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 25% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά φορτηγά. 100 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑ VOLVO ΓΙΑ ΤΗΝ DFDS

26.03.24 #238 8 Μετά από ένα επιτυχημένο 2023, κατά το οποίο ο τομέας αυτοκινήτου κατέγραψε το υψηλότερο λειτουργικό αποτέλεσμα όλων των εποχών, το BMW Group στοχεύει να συνεχίσει την πορεία κερδοφόρας ανάπτυξης και κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας θα παραμείνουν και πάλι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το 2024 - μεταξύ των οποίων η BMW Σειρά 7, η BMW X7 και η οικογένεια μοντέλων της Rolls-Royce, με την αμιγώς ηλεκτρική Rolls-Royce Spectre. Και στους δύο τομείς, το BMW Group αναμένει σημαντική διψήφια αύξηση κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Επιπλέον, η BMW Σειρά 5, συμπεριλαμβανομένης της BMW i5, που φέτος θα διατίθεται επίσης για πρώτη φορά ως αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Touring, καθώς και τα μοντέλα της BMW M GmbH, θα έχουν τη δική τους συνεισφορά. Συνολικά, το BMW Group αναμένει μικρή αύξηση των παραδόσεων αυτοκινήτων το 2024. « Όσο δυσκολεύουν οι συνθήκες του πλαισίου, τόσο πιο σημαντικό είναι να εφαρμόζεται μια συνεκτική στρατηγική. Κατά συνέπεια, τα ισχυρά προϊόντα και η άμεση ανταπόκριση θα παραμείνουν οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας μας το 2024. Αυτό θα μας καταστήσει και στο μέλλον έναν αξιόπιστο εταίρο για τους πελάτες, τους επενδυτές και τα εμπλεκόμενα μέρη», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. ΟΙ ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΣΕ R&D ΚΑΙ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΈΣ ΔΑΠΆΝΕΣ ΚΟΡΥΦΏΝΟΝΤΑΙ ΤΟ 2024 Η εταιρεία θα διατηρήσει τη στρατηγική της πορεία, όπως έχει προγραμματιστεί, το 2024, με εκτεταμένες επενδύσεις στα εργοστάσιά της, στην γκάμα των πολυτελών οχημάτων της και σε καινοτόμους τεχνολογίες. Αυτό επιβεβαιώνεται με την κατασκευή του εργοστασίου στο Debrecen (Ουγγαρία) και τις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης σε Shenyang (Κίνα), Woodruff (ΗΠΑ), San Luis Potosì (Μεξικό) και Irl-bach-Straßkirchen (Κάτω Βαυαρία). Με την εκτεταμένη επέκταση στο εργοστάσιο του Μονάχου και τον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου της MINI στην Οξφόρδη, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα κορυφωθούν το 2024. Η ψηφιοποίηση της εταιρείας και των προϊόντων της απαιτεί επίσης υψηλότερες δαπάνες. Εκτός από τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, οι επενδύσεις στον τομέα έρευνας και εξέλιξης (R&D) θα φθάσουν επίσης σε νέα ύψη τη φετινή χρονιά. Αυτές αφορούν κυρίως τον εξηλεκτρισμό του χαρτοφυλακίου οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων της Neue Klasse, καθώς και τις ψηφιακές καινοτομίες μέσα στο αυτοκίνητο, όπως η συνδεσιμότητα, οι στοίβες λογισμικού και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ BMW Group: ισχυρό το 2023 Η Seat S.A. σημείωσε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ το 2023 οδηγούμενη από την απόδοση της Cupra, τον διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της Seat και τη βελτιωμένη αποδοτικότητα. Η Seat S.A. παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 καθώς επίσης και τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια. Πέρυσι, σύμφωνα με τους κανόνες των IFRS (Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικών Αναφορών), τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τα 625 εκατ. ευρώ (αύξηση 592 εκατ. ευρώ, 2022: 33 εκατ. ευρώ). Επίσης επιτεύχθηκε σημαντική βελτίωση στην απόδοση των πωλήσεων που άγγιξε το 4.4%. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών έφτασε τα 14.3 δισ. ευρώ, 31% περισσότερο από το 2022 (10.941 δισ.). Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν τη δύναμη της εταιρείας και την επιτυχία της στρατηγικής της. «Αφήνουμε πίσω μας μια χρονιά στην οποία η Seat S.A. σημείωσε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην 73χρονη ιστορία της, επιβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία μας συνεχίζει τη διαδρομή της για ένα ακόμα πιο κερδοφόρο μέλλον», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO των Seat και Cupra. «To 2023 ήταν μια χρονιά γεμάτη αντιθέσεις για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και για την εταιρεία μας, αφού συνεχίσαμε μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ταυτόχρονα της μεγαλύτερης στην ιστορία μετασχηματισμού μας». Η επενδυτική στρατηγική της Seat S.A. συνεχίστηκε το 2023 φτάνοντας συνολικά στα 5,3 δισ. ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια. Η αύξηση 44% στις δαπάνες R&D, με συνολικές επενδύσεις 939 εκατ. ευρώ, δείχνει τη δέσμευση της εταιρείας σε αυτό τον τομέα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr SEAT S.A: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ ΡΕΚΟΡ ΤΟ 2023

26.03.24 #238 9 Η Karhoo, εταιρεία της Mobilize, θα προσθέσει την υπηρεσία Sixt ride στην παγκόσμια πλατφόρμα ολοκληρωμένης κινητικότητας B2B, για να επεκτείνει την προσφορά σε όλη την Ευρώπη. Η ενσωμάτωση αποσκοπεί στη βελτίωση των ιδιωτικών και επαγγελματικών μετακινήσεων, καθιστώντας πιο προσιτές τις υπηρεσίες μεταφοράς και οδηγού. Η Karhoo θα ενισχύσει τις «λευκές» λύσεις της κινητικότητας, ενσωματώνοντας ολοσχερώς τη Sixt ride για τους πελάτες της, παρέχοντάς τους πρόσβαση στους 600+ προορισμούς που καλύπτει η Sixt ride παγκοσμίως. Μέσω της Karhoo, οι υπηρεσίες Sixt ride θα διατίθενται στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του 2024. Η πλήρης ενοποίηση για τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές θα ολοκληρωθεί εντός του έτους, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες συνεργασίες της Karhoo. Η Accor θα είναι ο πρώτος συνεργάτης που θα επωφεληθεί από την προσφορά της Sixt ride, επιτρέποντας στους επισκέπτες της ALL - Accor Live Limitless να προβούν σε κράτηση ταξί μέσω της υπηρεσίας ALL Mobility Service. Ο Terry Coates, CEO της Karhoo, δήλωσε: «Μέσω της ενσωμάτωσης της Sixt ride, αξιοποιούμε τις συλλογικές μας δυνατότητες και δημιουργούμε οικοσύστημα Κινητικότητας ως Υπηρεσίας (MaaS), αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι έχουν πρόσβαση και χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μετακίνησης. Συνδεδεμένοι με πάνω από 1 εκατομμύριο οδηγούς παγκοσμίως μέσω της πλατφόρμας Sixt ride, οι συνεργάτες της Karhoo και οι πελάτες τους έχουν πρόσβαση σε ομαλές και αποτελεσματικές λύσεις μετακίνησης σε όλες τις ευρωπαϊκές περιοχές όπου δραστηριοποιούμεθα». ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η Karhoo ενσωματώνει τη SIXT ride Ο όμιλος Μοτοδυναμική συνεχίζει την πορεία που έχει χαράξει τα τελευταία χρόνια με σημαντική ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη κατά το 2023. Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 28,7% και ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 29,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,5%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν στα 11,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 28%. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,39 ευρώ από 0,31 το 2022. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ετήσια αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας καθώς και στην επιτυχή εξαγορά της μειοψηφίας της Lion Rental S.A. (Sixt). Tο Δ.Σ. θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση διανομή μερίσματος στους μετόχους 0,12 ευρώ/μετοχή έναντι 0,09 ευρώ της περσινής χρονιάς, αύξηση ανάλογη εκείνης των κερδών ανά μετοχή. Όλες οι επιμέρους δραστηριότητες συνεισέφεραν στην κερδοφόρα ανάπτυξη του ομίλου: Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα και προϊόντα θάλασσας σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) ανήλθαν στα 75,8 εκατ. ευρώ (+22,4%). Οι πωλήσεις της Porsche ανήλθαν στα 40,2 εκατ. ευρώ (+50,1%). Η Sixt παρουσίασε έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων 41,4 εκατ. ευρώ (+7,9%) και από τις πωλήσεις αυτοκινήτων 12,5 εκατ. ευρώ. Κατά το 2023, το μακροπρόθεσμο ενεργητικό του ομίλου ανήλθε σε 62,3 εκατ. ευρώ (εξαιρώντας την επίδραση του ΔΠΧΑ 16), παρουσιάζοντας αύξηση 14,8% έναντι του 2022. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις επενδύσεις σε στόλο προς ενοικίαση (Sixt) και στη σημαντική επένδυση και αναβάθμιση στο Porsche Center Athens στη Μεταμόρφωση. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αυξήθηκε κατά 7,3 εκατ. ευρώ και ανήλθε στα 26,3 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2023. Οι θετικές λειτουργικές χρηματοροές του ομίλου καθώς και οι υφιστάμενες πιστωτικές γραμμές του χρηματοδότησαν την εξαγορά των μετοχών της μειοψηφίας της θυγατρικής Lion Rental (7,7 εκατ. ευρώ) και τις επενδύσεις στο στόλο αυτοκινήτων της Sixt, κρατώντας το δείκτη Net Debt/ EBITDA στο 0,9 για το 2023. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: ΡΕΚΟΡ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

26.03.24 #238 10 Η BMW Brilliance Automotive Ltd. και το Mercedes-Benz Group China Ltd. ανακοίνωσαν κοινοπραξία για βιώσιμες μεταφορές στην Κίνα. Το εγχείρημα αποσκοπεί στη δημιουργία δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος, που θα παρέχει στους Κινέζους πελάτες υπηρεσίες φόρτισης υψηλής ποιότητας, για τις ανάγκες της αγοράς EV. Αξιοποιώντας την εκτενή τεχνογνωσία τους και την ευρεία κατανόηση της κινεζικής αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων, η BMW και η Mercedes-Benz δεσμεύονται να παρέχουν γρήγορες, πρακτικές και αξιόπιστες λύσεις φόρτισης. Τα φιλόδοξα σχέδια της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τη δημιουργία δικτύου τουλάχιστον 1.000 σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος, με περίπου 7.000 φορτιστές μέχρι τα τέλη του 2026. Οι σταθμοί θα διαθέτουν σύγχρονες τεχνολογίες φόρτισης, βέλτιστης απόδοσης και συμβατότητας με πολλά μοντέλα EV. Η ανάπτυξή τους θα ξεκινήσει το 2024 σε βασικές περιοχές NEV, προτού επεκταθεί σε εθνικό επίπεδο. Η πρωτοβουλία διαθέτει πελατοκεντρικά χαρακτηριστικά. Το κορυφαίο δίκτυο φόρτισης θα είναι προσβάσιμο στο ευρύ κοινό, αλλά οι πελάτες των BMW Group και Mercedes-Benz Group θα απολαμβάνουν αποκλειστικών προνομίων, όπως λειτουργικά συστήματα plug & charge και διαδικτυακή κράτηση, που προσφέρουν πρακτική και ψηφιακή εμπειρία φόρτισης. Επιπλέον, η κοινοπραξία δεσμεύεται για βιωσιμότητα. Στοχεύει στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές όπου είναι εφικτό, υπογραμμίζοντας την αφοσίωσή της στην περιβαλλοντική ευθύνη. Δίνοντας προτεραιότητα σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, το εγχείρημα επιδιώκει τη δημιουργία βιώσιμου οικοσυστήματος φόρτισης που συνάδει με τους ευρύτερους στόχους καθαρής ενέργειας της Κίνας. Η επιτυχία της συνεργασίας εξαρτάται από την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών. Τόσο η BMW Brilliance Automotive όσο και το MercedesBenz Group, αναμένουν την έγκρισή τους, για να προχωρήσουν στα σχέδιά τους. ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Κοινοπραξία BMW - Mercedes-Benz NISSAN - MITSUBISHI: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ Η Nissan Motor και η Mitsubishi Corporation (MC) υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη διερεύνηση μιας νέας κοινής πρωτοβουλίας σε υπηρεσίες κινητικότητας επόμενης γενιάς και υπηρεσίες σχετικές με την ενέργεια που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά οχήματα (EV). Στόχος είναι για να συμβάλουν στην επίλυση περιφερειακών κοινωνικών ζητημάτων και στη δημιουργία ζωντανών μελλοντικών κοινοτήτων. Η Ιαπωνία ως χώρα αντιμετωπίζει ζητήματα όπως οι ελλείψεις οδηγών λόγω της μείωσης του πληθυσμού και οι δυσκολίες διατήρησης των υπηρεσιών δημόσιων συγκοινωνιών λόγω της μείωσης του αριθμού των χρηστών. Η Nissan και η Mitsubishi έχουν αναλάβει διάφορες πρωτοβουλίες για την επίλυση αυτών των προκλήσεων. Οι πρωτοβουλίες της Nissan περιλαμβάνουν υπηρεσίες κινητικότητας στην πόλη Namie, στην επαρχία Φουκουσίμα, και τεστ αυτόνομης οδήγησης στην περιοχή Minato Mirai στην Yokohama για την επίτευξη ελεύθερης κυκλοφορίας για περισσότερους ανθρώπους. Επιπλέον, η Nissan αναπτύσσει συστήματα διαχείρισης ενέργειας χρησιμοποιώντας λειτουργίες αποθήκευσης και φόρτισης/εκφόρτισης μπαταριών EV σε συνδυασμό με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η Mitsubishi, σε συνεργασία με εταίρους και τοπικές κυβερνήσεις, αντιμετωπίζει κοινωνικές και βιομηχανικές προκλήσεις μέσω πρωτοβουλιών που εστιάζουν (1) στη χρήση περιφερειακών ενεργειακών πόρων, συμπεριλαμβανομένων των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, (2) στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα και (3) στη δημιουργία ελκυστικών κοινοτήτων με την επίλυση τοπικών ζητημάτων. Στον τομέα της κινητικότητας, η MC επεκτείνει μέτρα για τη βελτίωση στις μεταφορές μέσω της εφαρμογής μετακινήσεων AI on-demand για τοπικές κυβερνήσεις και ιδιωτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της πόλης Shiojiri στην επαρχία Ναγκάνο, και πραγματοποιώντας επιδείξεις αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιώντας ψηφιακές λύσεις. Τα περιφερειακά κοινωνικά ζητήματα αναμένεται να γίνουν πιο σύνθετα. Μερικά από αυτά περιλαμβάνουν την αύξηση των ατόμων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στις μεταφορές, τη μείωση των βασικών υπηρεσιών, τους εξασθενημένους δεσμούς της κοινότητας και την ανάγκη για ετοιμότητα για καταστροφές. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=