FLEETNEWS #237

19.03.24 #237 21 μονάδες έναντι 190. Οι μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 627 έναντι 502 (+ 24,9%). Όσον αφορά στις κατηγορίες, ελαφρά κάμψη παρουσίασαν συνολικά τα SUV σε σχέση με πέρυσι τον Φεβρουάριο 2024, αφού το μερίδιό του ανέρχεται σε 55,5% έναντι 55,9% του περσινού Φεβρουαρίου, ενώ στο δίμηνο εμφανίζουν αύξηση 3,3 μονάδες μεριδίου. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις είναι πάλι η Β με 57,5% της αγοράς και τα B-SUV καταλαμβάνουν το 34,5% της αγοράς του Φεβρουαρίου. Δεύτερη σε προτίμηση είναι η κατηγορία C με μερίδιο 25,6% και τα C-SUV ανέρχονται στο 17,4%. Από πλευράς καυσίμων/ενέργειας το μερίδιο των υβριδικών (38,8%) έφτασε εκείνο των βενζινοκίνητων (39%) τον Φεβρουάριο, αυξημένο κατά 10,4 μονάδες μεριδίου. Τα πετρελαιοκίνητα έπεσαν στο 11,2% της αγοράς από 19,2% τον περσινό Φεβρουάριο. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) πλησίασαν στο 10%, με 9,6% τον Φεβρουάριο και 9,7% το δίμηνο, παρά τις διαμαρτυρίες του ΣΕΑΑ για μεγάλο αριθμό πελατών που δεν γίνονται δεκτοί για την επιδότηση των 8.000 ευρώ στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Από πλευράς μαρκών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, πρώτη το δίμηνο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου παρέμεινε η Toyota με 15,5% μερίδιο αγοράς και ακολουθούν η Peugeot με 9,4%, η Citroën/ DS με 7%, η Suzuki με 7%, η Hyundai με 6,9%, η Opel με 6,8%, η BMW με 4,2%, η Volkswagen με 4%, η Fiat με 3,9% και η Kia με 3,3%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το υπόλοιπο 32,1% της ελληνικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ. ‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 39,00% 40,80% -1,8 39,90% 44,10% -4,2 35,20% Πετρέλαιο 11,20% 19,20% -8 11,90% 19,50% -7,6 13,40% Υβριδικά (HEV) 38,80% 28,40% 10,4 37,30% 26,10% 11,2 28,80% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,60% 9,00% 0,7 9,70% 7,90% 1,9 18,70% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,10% 0,30% -0,2 0,10% 0,30% -0,2 3,90% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,20% 2,30% -1,1 1,10% 2,10% -1 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ EURO 7 ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚ Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) ενέκρινε το πρότυπο Euro 7, που προβλέπει νέους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών από επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα. Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, το ΕΚ ενέκρινε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο σχετικά με τον κανονισμό Euro 7 (έγκριση τύπου και εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων). Τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλην τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. ΜΕΊΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ, ΑΎΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΌΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά (LCV), θα διατηρηθούν οι τρέχουσες συνθήκες του Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων. Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρούνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI. Για πρώτη φορά, τα πρότυπα της Ε.Ε. θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από το φρένο (PM10) για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ Ένα περιβαλλοντικό «διαβατήριο οχήματος» θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας. Οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=