FLEETNEWS #236

11.03.24 #236 9 Η Nissan Motor Co. Ltd. ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει ένα σταθερό σύστημα βιοαιθανόλης ικανό να παράγει ενέργεια με υψηλό βαθμό απόδοσης. Οι δοκιμές ξεκίνησαν στο εργοστάσιο Tochigi της Nissan στην Ιαπωνία, με στόχο τη βελτίωση της ικανότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε το σύστημα να φτάσει σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι το 2030. Το 2016 η Nissan έγινε η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που δημιούργησε σύστημα πρόωσης οχημάτων με ενέργεια από κυψέλη καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) που τροφοδοτείται από βιοαιθανόλη. Η εταιρεία εφαρμόζει τώρα αυτήν την εμπειρία ανάπτυξης SOFC σε σταθερά συστήματα παραγωγής ενέργειας. Τα SOFC μπορούν εύκολα να συνδυαστούν με αναμορφωτές που λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και μπορούν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας υδρογόνο που λαμβάνεται από την αναμόρφωση διαφόρων τύπων καυσίμων που αντιδρούν με το οξυγόνο, συμπεριλαμβανομένων της αιθανόλης, του φυσικού αερίου και του υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG). Οι λειτουργίες σε υψηλές θερμοκρασίες προάγουν την υψηλή καταλυτική δραστηριότητα, επιτρέποντας στο SOFC να επιτύχει απόδοση παραγωγής υψηλής ισχύος 70%, σε σύγκριση με 60% για τις κυψέλες καυσίμου πολυμερών ηλεκτρολυτών (PEFCs). Στο μέλλον, η ανάπτυξη κυψέλης που υποστηρίζεται από μέταλλο, η οποία αποτελεί συστατικό της στοίβας SOFC, θα συμβάλει στην ενίσχυση αντοχής της κυψέλης. Ως αποτέλεσμα, οι χρόνοι εκκίνησης και τερματισμού λειτουργίας μπορούν να συντομευθούν και οι λειτουργίες που ακολουθούν =να ανταποκριθούν σε ξαφνικές διακυμάνσεις ζήτησης ενέργειας. Αυτό θα επιτρέψει την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος SOFC στο μέλλον, όταν αναμένεται ότι θα χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το σταθερό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα τροφοδοτείται από βιοαιθανόλη που παράγεται από ζαχαρόχορτο, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με την Binex Inc., με καύσιμο από την Binex. Αυτό το στοιχείο θα ξεκινήσει από το 2025. Αν και η βιοαιθανόλη ζαχαρόχορτου εκπέμπει CO2 κατά την παραγωγή ενέργειας με SOFC, αυτό το CO2 απορροφάται από την ατμόσφαιρα κατά τη διαδικασία ανάπτυξης, συμβάλλοντας σε κύκλο ουδέτερου άνθρακα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΒΙΟΑΙΘΑΝΟΛΗ Η Nissan ξεκινά δοκιμές 6ος ΚΟΜΒΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AUDI ΣΤΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ Η Audi ανοίγει τον έκτο κόμβο φόρτισης στη Φρανκφούρτη. Στην Orber Straße, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων όλων των μαρκών μπορούν να φορτίζουν τα οχήματά τους με ισχύ έως και 320 kW σε τέσσερις σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC). Ενώ το αυτοκίνητό τους φορτίζει, οι χρήστες μπορούν να ζήσουν μια ευχάριστη εμπειρία στο παρακείμενο Klassikstadt Frankfurt. Η Audi συνεργάστηκε με επιχείρηση που βρίσκεται σε διατηρητέο ιστορικό πρώην εργοστάσιο, που διαθέτει μια διεθνώς γνωστή συλλογή από vintage και σύγχρονα κλασικά αυτοκίνητα και προσφέρει μια σειρά από υπηρεσίες. Οι επισκέπτες μπορούν να επιλέξουν μέσα από μεγάλη ποικιλία σνακ, ποτών και ζεστών γευμάτων και να τα απολαύσουν σε ένα ελκυστικό και άνετο περιβάλλον. Επιπλέον, όλοι οι κόμβοι φόρτισης της Audi είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε να μη δημιουργούν εμπόδια: ένας περιστρεφόμενος βραχίονας, για τον οποίο έχει κατοχυρωθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, οι οθόνες ρυθμιζόμενου ύψους και ο άφθονος χώρος για ελιγμούς -για παράδειγμα, ενός αναπηρικού αμαξιδίου- καθιστούν τη φόρτιση εύκολη για όλους, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ο περιστρεφόμενος βραχίονας μειώνει το βάρος του καλωδίου φόρτισης περίπου κατά 60%. Έτσι οι χρήστες σε αναπηρικά αμαξίδια μπορούν να κρατούν το βύσμα CCS με το ένα τους χέρι και να μετακινούν το αναπηρικό τους αμαξίδιο με το άλλο. Μια βάση υποδοχής του συνδέσμου CCS βελτιστοποιεί περαιτέρω τη λειτουργία για τους χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου, ενώ ένα στέγαστρο εμποδίζει το σύνδεσμο να βραχεί. Επιπλέον, ο περιστρεφόμενος βραχίονας εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλα τα βύσματα φόρτισης, είτε αυτά βρίσκονται μπροστά, είτε πίσω, είτε αριστερά ή δεξιά του οχήματος.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=