FLEETNEWS #233

19.02.24 #233 21 τον Ιανουάριο έναντι 1.699 του Ιανουαρίου 2023 (-7%) και 1.465 του 2022 (+16%). Τα μεταχειρισμένα λεωφορεία ήταν 46 τον Ιανουάριο του 2024 έναντι 107 του Ιανουαρίου 2023 (-57 %) και 67 του 2022 (+59,7%). Συνολικά 314 μεταχειρισμένες εισαγόμενες μοτοσυκλέτες κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα έναντι 323 τον Ιανουάριο του 2023 (-2,8%) και 239 τον Ιανουάριο του 2022 (+35,72%). Τα SUV συνέχισαν την ανοδική τους πορεία τον Ιανουάριο, αφού κατέλαβαν το 54,7% της αγοράς έναντι 47,9% του Ιανουαρίου του 2023. Το μεγαλύτερο μερίδιο παρουσίασαν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β’, με 57,2% της αγοράς (28,6% τα SUV και 28,7% τα υπόλοιπα), χάνοντας ωστόσο 5,8 μονάδες μεριδίου σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο. Ανοδικά κινήθηκαν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C’, με 27,9% της αγοράς, το οποίο οφείλεται κυρίως στα C-SUV (19,1%) έναντι 23,7 μερίδιο του περσινού Ιανουαρίου (+4,3 μονάδες), όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα. Στην κατανομή ανά καύσιμο, τον Ιανουάριο του 2024, τα υβριδικά είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο με 36% μερίδιο αγοράς έναντι 23,9% του περσινού Ιανουαρίου (+12,1 μονάδες). Ανοδική και η πορεία των επαναφορτιζόμενων με 9,8% της αγοράς έναντι 6,8% του Ιανουαρίου 2023 (+2,9 μονάδες). Τα βενζινοκίνητα έχασαν 6,6 μονάδες από το μερίδιο αγοράς τους, που διαμορφώθηκε σε 40,6% έναντι 47,2% του περσινού Ιανουαρίου. Τα αυτοκίνητα ντίζελ μείωσαν επίσης το μερίδιό τους σε 12,6% από 19,8% του Ιανουαρίου 2023 (-7,2 μονάδες). Τα αυτοκίνητα αερίου μείωσαν και αυτά το μερίδιό τους τον Ιανουάριο (βλ. πίνακα). Από πλευράς μαρκών, τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι 10 πρώτες μοιράζονται το 70,4% της ελληνικής αγοράς ως εξής: Toyota 15,3%, Peugeot 10,0%, Citroën / DS 8,3%, Suzuki 7,3%, Opel 7,2%, Hyundai 6,3%, Volkswagen 4,5%, BMW 4,1%, Skoda 3,9%, Nissan 3,5%, Λοιπές 29,6%. ΑΝΑΚΟΠΤΕΤΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ; Οι πωλήσεις NEV «Οχημάτων Νέας Ενέργειας» -EV και υβριδικών- μειώθηκαν στην Κίνα τον περασμένο μήνα για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2023. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις NEV μειώθηκαν κατά 38,8% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, την πρώτη τέτοια πτώση από τον Αύγουστο του 2023. Ένας μήνας δεν σημαίνει αξιόπιστη τάση, επισημαίνει το Reuters. Η πτώση του Ιανουαρίου θα μπορούσε να είναι η απόσβεση των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τον Δεκέμβριο από τις προωθητικές ενέργειες πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η οικονομία της Κίνας συνολικά κλονίζεται και οι τιμές πέφτουν, καθώς οι καταναλωτές διστάζουν να προβούν σε αγορές. Ωστόσο, ο κλάδος NEV της Κίνας -ο οποίος περιλαμβάνει την Tesla- δεν μπορεί να αντέξει επιβράδυνση της ανάπτυξης, δεδομένης της πλεονάζουσας παραγωγικής του ικανότητας. Το Πεκίνο παροτρύνει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στην παραγωγή στο εξωτερικό, για να αντιμετωπίσουν τους εμπορικούς φραγμούς - αντιγράφοντας τις ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιμετώπισαν με τον τρόπο αυτό τον προστατευτισμό των ΗΠΑ, ανέφερε το Reuters. Επισημαίνει, ωστόσο, πως αυτό θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τα υπάρχοντα εργοστάσια NEV στην Κίνα, εάν ανακοπεί η ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα αυτή. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % TOYOTA 15,3% PEUGEOT 10,0% CITROEN /DS 8,3% SUZUKI 7,3% OPEL 7,2% HYUNDAI 6,3% VOLKSWAGEN 4,5% BMW 4,1% SKODA 3,9% NISSAN 3,5% ΛΟΙΠΑ 29,6% Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ. 6 Πίνακας 3 (συνέχεια) Πωλήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων επιβατηγών κατά μάρκα: Ιανουάριος 2024 Μάρκες Επιβατηγά Ιανουάριος καινούργια μεταχειρισμένα RENAULT 140 712 ROLLER TEAM - 1 SEAT 103 54 SERES, DFSK, SOKON, AITO 5 - SKODA 497 179 SMART 10 128 SUBARU 3 13 SUZUKI 926 154 TESLA 57 4 TOYOTA 1.952 579 TRIGANO - 3 VOLKSWAGEN 573 353 VOLVO 91 27 VOYAH 1 - ΣΥΝΟΛΟ 12.762 7.204 1 : Με κατασκευή 2ου / 3ου σταδίου στην Ελλάδα. 2 : Με κατασκευή 2ου / 3ου σταδίου στο εξωτερικό. Γράφημα 6. Πωλήσεις καινούργιων επιβατηγών (Ιανουάριος 2024) . TOYOTA 15,3% PEUGEOT 10,0% CITROEN / DS 8,3% SUZUKI 7,3% OPEL 7,2% HYUNDAI 6,3% VOLKSWAGEN 4,5% BMW 4,1% SKODA 3,9% NISSAN 3,5% ΛΟΙΠΑ 29,6% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2024 2023 Ιαν.-Δεκ. ‘23 Ιαν.-Δεκ. ‘22 Βενζίνη 40,60% 47,20% -6,6 35,30% 36,40% -1,1 Πετρέλαιο 12,60% 19,80% -7,2 13,60% 16,40% -2,8 Υβριδικά (HEV) 36,00% 23,90% 12,1 25,80% 22,70% 3,1 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,80% 6,80% 2,9 22,30% 21,60% 0,7 Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,10% 0,30% -0,2 3,00% 3,00% 0 Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,00% 2,00% -1 Πηγή: ΣΕΑΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=