FLEETNEWS #233

19.02.24 #233 20 „Το 96% όλων των φορτηγών στην Ε.Ε. κινούνται με ντίζελ, ενώ με βενζίνη το 0,7% του στόλου. Μόνο το 0,1% των φορτηγών στην Ε.Ε. έχουν κινητήρα μηδενικών εκπομπών. Στη χώρα μας το 0,1% είναι βενζίνης, το 56,8% ντίζελ και το 43,1% αδιευκρίνιστο. „Τα λεωφορεία ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 90,5% του στόλου της Ε.Ε., μόνο το 1,9% είναι ηλεκτρικά μπαταρίας και 2% υβριδικά. Ωστόσο, σημαντικό μερίδιο ηλεκτρικών λεωφορείων βρίσκονται στην Ολλανδία (15,9%), στο Λουξεμβούργο (12,7%) και στην Ιρλανδία (13,1%). Στην Ελλάδα το 78% των λεωφορείων είναι ντίζελ, το 4,3% φυσικού αερίου και το 17,7% αδιευκρίνιστο. „Η Ε.Ε. αριθμεί 574 επιβατικά αυτοκίνητα και 85 επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία ανά 1.000 κατοίκους. Στην Ελλάδα έχουμε 525 επιβατικά και 116 επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία ανά 1.000 κατοίκους. „Η Πολωνία έχει την υψηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων στην Ε.Ε. (703 ανά 1.000 άτομα), ενώ η Κύπρος έχει την υψηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων (137 ανά 1.000 κατοίκους). Αντίθετα, η χαμηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων βρίσκεται στη Λετονία (410). Η Λιθουανία και η Γερμανία έχουν τη χαμηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων (52). „Στη Λετονία, σχεδόν το 43% όλων των νοικοκυριών δεν διαθέτουν αυτοκίνητο, ενώ το 31,3% των γαλλικών νοικοκυριών έχει δύο επιβατικά αυτοκίνητα. Η μέση ετήσια απόσταση που διανύεται είναι 12.540 χιλιόμετρα. Τον Ιανουάριο του 2024, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 20.641 καινούργια οχήματα (επιβατικά, ελαφρά και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc) έναντι 17.537 του αντίστοιχου μήνα του 2023 (αύξηση 17,7%) και 10.174 του Ιανουαρίου 2022 (αύξηση 72,4%). Από αυτά, τα καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2024 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ και ΣΕΑΑ) ανέρχονται σε 12.762 έναντι 10.532 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2023 (+21,2%) και 5.522 του Ιανουαρίου 2022 (+90,7%). Παρομοίως, τα φορτηγά που κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα ήταν 1.169 έναντι 10.090 τον περσινό Ιανουάριο (+7,3%) και 536 τον προπέρσινο (+103,4%). Και τα λεωφορεία παρουσίασαν αύξηση έναντι του Ιανουαρίου και των δύο προηγούμενων ετών, με 47 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024 έναντι 28 του 2023 (+67,9%) και 2 του 2021 (+1300%). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50cc που κυκλοφόρησαν τον φετινό Ιανουάριο ανέρχονται σε 4.639 έναντι 3.864 του αντίστοιχου μήνα του 2023 (+20,1%) και 2.092 του 2022 (+84,7%). Τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα παρουσίασαν διαφορετική εικόνα. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2024, κυκλοφόρησαν 7.204 μεταχειρισμένα επιβατικά έναντι 7.685 του 2023 (-6,3%) και 6.455 του 2022 (+19,1%). 1.581 μεταχειρισμένα φορτηγά ταξινομήθηκαν ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ 60% ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Αυξημένες οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ 2024 2023 2022 2024/2023 2023/2022 Επιβατικά 12.762 10.532 5.522 21,17% 90,73% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1169 1090 536 7,25% 103,36% Λεωφορεία 47 28 2 67,86% 1300,00% Μοτοσυκλέτες άνω των 50cc 4.639 3.864 2.092 20,06% 84,70% Πηγή: ΣΕΑΑ + ΕΛΣΤΑΤ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ 2024 2023 2022 2024/2023 2023/2022 Επιβατικά 7.204 7.685 6.455 -6,26% 19,05% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.581 1.699 1.465 -6,95% 15,97% Λεωφορεία 46 107 67 -57,01% 59,70% Μοτοσυκλέτες άνω των 50cc 314 323 239 -2,79% 35,15% Πηγή: ΣΕΑΑ + ΕΛΣΤΑΤ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2024 2023 A 5,50% 5,80% -0,3 A-SUV 2,50% 1,30% 1,2 A TOTAL 7,90% 7,10% 0,9 B 28,70% 38,40% -9,7 B-SUV 28,60% 24,70% 3,9 B TOTAL 57,20% 63,10% -5,8 C 8,80% 6,30% 2,5 C-SUV 19,10% 17,40% 1,7 C TOTAL 27,90% 23,70% 4,3 D 1,40% 0,60% 0,9 D-SUV 3,90% 3,90% 0 D TOTAL 5,30% 4,50% 0,9 E 0,10% 0,00% 0 E-SUV 0,30% 0,40% 0 E TOTAL 0,40% 0,40% 0 F-G 0,10% 0,30% -0,2 F-G-SUV 0,30% 0,20% 0 F-G TOTAL 0,30% 0,60% -0,2 SPORTS 0,10% 0,20% -0,1 MPV 0,00% 0,10% -0,1 MPV-M/ COMBI 0,70% 0,50% 0,2 100,00% 100,00% 0 (Εκ των οποίων SUV 54,70% 47,90% 6,8 Πηγή: ΣΕΑΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=