FLEETNEWS #233

19.02.24 #233 16 Μόλις το 17% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη είναι συμπαγή οχήματα της φθηνότερης κατηγορίας Β, σε σύγκριση με το 37% των νέων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με νέα ανάλυση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιβραδύνουν την υιοθέτηση των EV, δίνοντας προτεραιότητα στις πωλήσεις μεγαλύτερων και ακριβότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την Transport & Environment (T&E). Μόνο 40 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα κυκλοφόρησαν στις συμπαγείς κατηγορίες (Α και Β) μεταξύ 2018 και 2023, σε σύγκριση με 66 μεγάλα και πολυτελή μοντέλα (D και E), σύμφωνα με την έκθεση. Στην Ευρώπη, το 28% των πωλήσεων ηλεκτρικών είναι στην κατηγορία μεγάλων αυτοκινήτων κατηγορίας D, σε σύγκριση με μόλις 13% των νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E επί των στοιχείων πωλήσεων του 2023 της Dataforce. Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 39% (+18.000 ευρώ) από το 2015, ενώ στην Κίνα μειώθηκε κατά 53%. Αυτό οφείλεται στη δυσανάλογη εστίαση των Ευρωπαίων κατασκευαστών στα μεγάλα αυτοκίνητα και τα SUV, τα οποία έχουν υψηλότερη τιμή. Η Anna Krajinska, διευθύντρια Εκπομπών Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παρεμποδίζουν τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, μη προσφέροντας αρκετά οικονομικά μοντέλα στους ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ EV Ανάλυση της T&E • Μόνο το 17% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήκουν στην πιο οικονομική κατηγορία «Β» - σε σύγκριση με το 37% των νέων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. • Η προσφορά μεγάλων και πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων υπερτερεί των μικρότερων BEV κατά 3 προς 2. • Η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης εταιρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξήσει το συνολικό μερίδιο αγοράς BEV από 15% σε 22%. • Μόνο το 17% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήκουν στην πιο οικονομική κατηγορία «Β» - σε σύγκριση με το 37% των νέων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. • Η προσφορά μεγάλων και πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων υπερτερεί των μικρότερων BEV κατά 3 προς 2. • Η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης εταιρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξήσει το συνολικό μερίδιο αγοράς BEV από 15% σε 22%. ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΔΊΝΟΥΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΩΝ, ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΏΝ EV Το σύνολο των πωλήσεων ICE και BEV δεν αθροίζει στο 100% λόγω στρογγυλοποίησης. Πηγή: Ταξινομήσεις Dataforce 2023. ΕΕ+ΗΒ ΘΑ ΠΑΡΑΧΘΟΎΝ ΜΌΝΟ 42 ΧΙΛΙΆΔΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΆ ΝΈΑ BEV ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ ΤΟ 2024 Μερίδια αγοράς ICE και BEV ανά κατηγορία το 2023 Κατηγορίες μεγέθους οχημάτων Οι πωλήσεις μικρών BEV κατηγορίας B υπολείπονται λόγω έλλειψης οικονομικών μοντέλων, ενώ οι πωλήσεις μεγάλων BEV κατηγορίας D αυξάνονται Μερίδιο πωλήσεων ICE 2023 Μερίδιο πωλήσεων BEV 2023 Αναμενόμενα νέα οικονομικά BEV κάτω των 25.000 € Ο όγκος βασίζεται σε προβλέψεις παραγωγής Γ' τριμήνου 2023 της GlobalData. (1) Electrive, (2) Reuters, (3) Bloomberg, (4) Autocar, (5) Electrive, (6) Automotive News Europe, (7) Carscoops., (8) Electrive, (9) Electrive, (10) Automotive News Europe

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=