FLEETNEWS #233

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024 #233 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Διαβούλευση της ΕΕ με τις εταιρείες leasing Μόνο το 17% των προσφερόμενων EV είναι οικονομικά Ελληνικός ο πιο γηρασμένος στόλος στην Ευρώπη

19.02.24 #233 2 Τα World Car Awards αποτελούν έναν από τους πλέον σημαντικούς και έγκυρους θεσμούς βράβευσης αυτοκινήτων παγκοσμίως, με σκοπό την έμπνευση των κατασκευαστών να κάνουν το παραπάνω βήμα και να καθοδηγούν τις εξελίξεις σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πεδίο, που μεταβάλλεται με ραγδαίο ρυθμό. Το 2024 ο θεσμός συμπληρώνει 20 χρόνια. Τα οχήματα που είναι επιλέξιμα για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς πρέπει να παράγονται σε όγκο τουλάχιστον 10.000 μονάδων ετησίως, να έχουν τιμές κάτω από το επίπεδο των πολυτελών αυτοκινήτων στις πρωτογενείς αγορές τους και να πωλούνται σε τουλάχιστον δύο μεγάλες αγορές (Κίνα, Ευρώπη, Ινδία, Ιαπωνία, Κορέα, Λατινική Αμερική, ΗΠΑ) σε τουλάχιστον δύο ξεχωριστές ηπείρους κατά την περίοδο 1η Ιανουαρίου 2023 και 30 Μαρτίου 2024. Φιναλίστ για το βραβείο είναι τα ακόλουθα μοντέλα: BYD Seal, Ford Bronco, Hyundai Kona / Kona Electric, Hyundai Santa Fe, Kia EV9, Mazda CX-90, Subaru Crosstrek, Toyota Prius, Volkswagen ID.7 και Volvo EX30. Οι φιναλίστ επιλέχθηκαν από επιτροπή περισσότερων των 100 διεθνών δημοσιογράφων αυτοκινήτου από 29 χώρες, οι οποίοι ψήφισαν σε μυστική ψηφοφορία μετά από τεστ-drive που γυρίστηκαν και μεταδόθηκαν στο World Car TV. Πέραν του World Car of the Year, βραβεία απονέμονται και στις ακόλουθες κατηγορίες: Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Πόλης, Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Επιδόσεων, Παγκόσμιο Πολυτελές Αυτοκίνητο, Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο και Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Καλύτερης Σχεδίασης (World Car Design of the Year). Οι φιναλίστ για το World Urban Car (πρέπει να παράγονται σε όγκο τουλάχιστον 5.000 μονάδων/έτος και να πωλούνται σε τουλάχιστον δύο μεγάλες αγορές) είναι οι εξής: Abarth 500e, BYD Dolphin, Lexus LBX, Suzuki Fronx και Volvo EX30. Οι φιναλίστ για το World Luxury Car (πρέπει να παράγονται σε όγκο τουλάχιστον 5.000 μονάδων/έτος, να έχουν τιμές σε επίπεδο πολυτελών αυτοκινήτων στις κύριες αγορές τους και να πωλούνται σε τουλάχιστον δύο μεγάλες αγορές) είναι οι εξής: BMW 5 Series / i5, Lexus LM, Mercedes-Benz CLE, MercedesBenz E-Class, Mercedes-Benz EQE SUV. Οι φιναλίστ για το World Performance Car (πρέπει να παράγονται σε όγκο τουλάχιστον 5.000 μονάδων/έτος και να είναι γενικά εστιασμένα στις επιδόσεις) είναι οι εξής: BMW M2, BMW XM, Ferrari Purosangue, Hyundai Ioniq 5 N και Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Οι φιναλίστ για το World Electric Vehicle (πρέπει να τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ή περισσότερους ηλεκτρικούς κινητήρες, να παράγονται σε όγκο τουλάχιστον 5.000 μονάδων/έτος και να πωλούνται σε τουλάχιστον δύο μεγάλες αγορές) είναι οι εξής: BMW i5, Kia EV9, Mercedes-Benz EQE SUV, Volkswagen ID.7, Volvo EX30. Οι φιναλίστ για το World Car Design of the Year (όλα τα αυτοκίνητα που είναι επιλέξιμα για άλλες κατηγορίες βραβείων World Car) είναι οι εξής: Ferrari Purosangue, Ford Bronco, Toyota Prius, Volvo EX30 και Zeekr X. Οι τρεις πρώτοι φιναλίστ θα ανακοινωθούν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS), στις 26 Φεβρουαρίου 2024. Όλοι οι νικητές των βραβείων World Car θα ανακοινωθούν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, στις 27 Μαρτίου 2024. Παράλληλα, θα απονεμηθεί το βραβείο World Car Person of the Year. Φιναλίστ για τη διάκριση αυτή είναι οι: Stephan Durach - BMW Group, Adrian Newey OBE - Red Bull Racing, Andreas Preuninger - Porsche AG, C.V. Raman - Maruti-Suzuki και Lisa Reeves - Volvo Cars. FLEET NEWS #233 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ World Car of the Year

19.02.24 #233 3 Το νέο Audi RS 6 Avant GT είναι το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας. Το νέο μοντέλο ξεχωρίζει από τα άλλα της γκάμας του, το RS 6 Avant και το RS 6 Avant performance, χάρη στην ακόμα πιο εντυπωσιακή του εμφάνιση βάσει του προτύπου RS 6 GTO. Η ειδική έκδοση διαθέτει πολλές ιδιαίτερες λεπτομέρειες, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό της. Το εντυπωσιακό σπόιλερ οροφής, ο επανασχεδιασμένος διαχύτης και οι ζάντες 22 ιντσών ξεχωριστής σχεδίασης υπογραμμίζουν την κορυφαία θέση του στην γκάμα. Το εσωτερικό διαθέτει καθίσματα bucket υψηλής ποιότητας, ανανεωμένο χρωματικό συνδυασμό και ατομική αρίθμηση στην κεντρική κονσόλα, ως αποκλειστικά χαρακτηριστικά. Η ελαφρά, ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover, μοναδική στο RS 6 Avant GT, και το επανασχεδιασμένο σπορ διαφορικό quattro του οπίσθιου άξονα εμπλουτίζουν την οδηγική εμπειρία. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος οκτακύλινδρος κινητήρας διάταξης V αποδίδει ισχύ 463 kW (630 PS) και 850 Nm ροπής από τις 2.300 έως τις 4.500 σαλ. Οι παραδόσεις του Audi RS 6 Avant GT θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τιμή από 219.355 ευρώ. Η παραγωγή του στο Böllinger Höfe είναι ουδέτερη άνθρακα. Για να επιτευχθεί αυτό, η Audi χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και θερμότητα από ανανεώσιμες πηγές. Οι εκπομπές CO2, που η Audi δεν μπορεί ακόμα να εξαλείψει μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αντισταθμίζονται μέσω πιστοποιημένων περιβαλλοντικών έργων. ΤΟ ΝΕΟ AUDI RS 6 AVANT GT Η Lancia παρουσίασε την τέταρτη γενιά της Ypsilon, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της. H νέα Lancia Ypsilon παρουσιάστηκε ως η καλύτερη στην κατηγορία των premium B-hatchback, χάρη στις πιο ολοκληρωμένες προδιαγραφές: μεγάλη οθόνη 10,25”, το καλύτερο στάνταρντ σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και το καλύτερο σύστημα εξωτερικού φωτισμού από άποψη τεχνολογίας και έκτασης. Είναι επίσης το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία εξοπλισμένο με στάνταρντ αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Η νέα Lancia Ypsilon είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Stellantis με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SALA, μια έξυπνη εικονική διεπαφή για άνετη οδηγική εμπειρία. Η ηλεκτρική Lancia Ypsilon ξεφεύγει σχεδιαστικά από τα καθιερωμένα. Κοιτάζοντας το νέο μοντέλο, είναι σαν να βλέπουμε ένα τρισδιάστατο μοτίβο, με πολλές ακμές και τους προβολείς να είναι τοποθετημένοι στα πλάγια. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν δύο στρογγυλά φώτα, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών. Στο εσωτερικό διαθέτει ευρυχωρία και εξοπλίζεται με τις δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Η μία εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Διαθέτει επίσης ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα, φωτισμό περιβάλλοντος και ένα ειδικό φίλτρο για το κλιματιστικό, που απαλλάσσει από το 99% των βλαβερών σωματιδίων. Με μήκος 4,08 μέτρα και πλάτος 1,76 μέτρα, το καινούργιο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Το ηλεκτρικό μοντέλο ζυγίζει 1.584 κιλά, ενώ αργότερα θα κυκλοφορήσουν και ήπιες υβριδικές εκδόσεις φυσικού αερίου που θα είναι ελαφρύτερες. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο εμπρός με απόδοση 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Χρησιμοποιεί μπαταρία 51 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως και 403 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί από το 20% στο 80% σε 24 λεπτά μέσω σύνδεσης DC, ενώ χρειάζεται λιγότερο από 10 λεπτά για να επαναφορτιστεί αρκετά για 100 χλμ. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος Drive Mode (Eco, Normal και Sport). Σε κάθε πρόγραμμα αλλάζει η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το βάρος του τιμονιού και η απόκριση του γκαζιού. Η νέα Lancia Ypsilon αναμένεται στις αγορές της Ευρώπης σε μερικούς μήνες. «Με τη νέα Lancia Ypsilon, το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής της μάρκας, επαναλανσαριζόμαστε, ξεκινώντας ξανά από την Ιταλία. Ο σχεδιασμός της είναι εμπνευσμένος από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, που τώρα ερμηνεύεται εκ νέου με σύγχρονο τρόπο. Το μοντέλο αντιπροσωπεύει την απόλυτη έκφραση της άνεσης και της σχεδίασης, που χαρακτηρίζεται από κορυφαία τεχνολογία και συνδεσιμότητα στην κατηγορία, αλλά πάντα απλή και διαισθητική, στο τέλειο στυλ της Lancia. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε επίσης χάρη στη συνεργασία με την Cassina, που μαζί με το Centro Stile στο Τορίνο σχεδίασαν ένα πραγματικό σαλόνι, εμπνευσμένο από τα φιλόξενα ιταλικά σπίτια», δήλωσε ο Luca Napolitano, CEO της μάρκας Lancia. ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ LANCIA Η τέταρτη γενιά της Lancia Ypsilon

19.02.24 #233 4 Tο νέο MINI Cooper E σε έκδοση Classic, το αμιγώς ηλεκτρικό entry-level μοντέλο της μάρκας, εντυπωσιάζει με το αποδοτικό σύστημα ηλεκτροκίνησης και την τυπική δυναμική συμπεριφορά MINI. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper συνδυάζει ένα σύγχρονο οικολογικό σύστημα κίνησης με την τυπική για τη μάρκα διασκεδαστική οδήγηση. Όπως ολόκληρη η νέα οικογένεια μοντέλων MINI, διατίθεται σε τέσσερις ανανεωμένες εκδόσεις, με την Classic να προσφέρει εκφραστικά χρώματα αμαξώματος και φινίρισμα οροφής με αντίθεση. Η αυθεντική σχεδίαση του εμβληματικού τρίθυρου MINI είναι ιδιαίτερα εκφραστική στον χρωματισμό Sunny Side Yellow, με αντίθεση στην οροφή και τα καλύμματα των καθρεπτών σε λευκό χρώμα. Σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού, οι επιφάνειες του cockpit καλύπτονται με δίχρωμο μαύρο και μπλε πλεκτό υλικό, που δημιουργεί μια κομψή αντίθεση με τα υψηλής ποιότητας καθίσματα από συνθετικό δέρμα Vescin. Διατίθενται σε γκρι ή μαύρο χρώμα με διάτρητο μοτίβο πιε-ντε-πουλ. Η αμεσότητα και η ακρίβεια χειρισμού που προσφέρει το σπορ τιμόνι υπόσχεται μέγιστες οδηγικές συγκινήσεις. Το αυξημένο μετατρόχιο και το μεγαλύτερο μεταξόνιο βελτιστοποιούν τη δυναμική συμπεριφορά σε απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Η γνώριμη αίσθηση go-kart, σήμα κατατεθέν της μάρκας, μεγιστοποιείται με την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα. Με ενεργειακό περιεχόμενο 40,7 kWh, η μπαταρία του MINI Cooper E εξασφαλίζει αυτονομία 305 χλμ. (WLTP). Φορτίζει από το 10% έως το 80% σε 28 λεπτά σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος με ισχύ έως 75 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 135 kW/184 hp και μέγιστη ροπή 290 Nm, ενώ επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. σε 7,3 δευτερόλεπτα. Περισσότερα στο fleetnews.gr TΟ ΝΕΟ MINI COOPER E ΣΕ ΕΚΔΟΣΗ CLASSIC Η Škoda Auto αναβαθμίζει τις εκδόσεις hatchback και estate της εμβληματικής Octavia. Με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι μακράν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας. Η τέταρτη σύγχρονη γενιά του διαθέτει πλέον νέα εμφάνιση, με ανανεωμένη μάσκα και νέους προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς. Οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους ακόμα πιο ολοκληρωμένο στάνταρντ εξοπλισμό, όπως ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών και σύστημα Climatronic διπλής ζώνης. Επιπλέον, αυξήθηκε το ποσοστό βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης ενισχύουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και νέα γκάμα παρέχει πρόσθετες επιλογές εξατομίκευσης. «Οι πελάτες μας δικαίως περιμένουν πολλά από την Octavia, και αυτή η ανανέωση αναβαθμίζει το επίπεδο του μοντέλου μας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Καινοτομίες, όπως το πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα infotainment, τα νέα συστήματα ασφαλείας, η αυξημένη χρήση βιώσιμων υλικών και οι ισχυρότεροι προβολείς, το καθιστούν καταλληλότερο για καθημερινούς χρήστες. Είμαι βέβαιος ότι η τελευταία Octavia θα εκπλήξει και θα ενθουσιάσει τους οδηγούς και τους επιβάτες της, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως το πιο δημοφιλές αυτοκίνητό μας», δήλωσε ο Klaus Zellmer, πρόεδρος του Δ.Σ. της Škoda Auto. «Η Octavia αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της μάρκας Škoda. Μετά από τέσσερις σύγχρονες γενιές και πάνω από 7,15 εκατομμύρια πωλήσεις, η αναβαθμισμένη Octavia θα συνεχίσει την επιτυχή παράδοση. Με εκλεπτυσμένη εμπρόσθια όψη, νέα συστήματα υποβοήθησης και infotainment υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής οθόνης 13 ιντσών για πρώτη φορά, το αναβαθμισμένο bestseller μας θα διατηρήσει τη θέση του ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην Ευρώπη. Είμαι πεπεισμένος ότι θα συνεχίσει να εντυπωσιάζει τους καθημερινούς εξερευνητές με την ευελιξία, τον ελκυστικό σχεδιασμό και την εξαιρετική σχέση ποιότητας/ τιμής», δήλωσε ο Martin Jahn, μέλος του Δ.Σ. της Škoda Auto, αρμόδιος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ. ΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ Η Škoda Auto αναβαθμίζει την Octavia

19.02.24 #233 6 Η Ford Pro αποκάλυψε το πρώτο μοντέλο μιας νέας σειράς κορυφαίων επαγγελματικών οχημάτων με την επωνυμία MS-RT: το νέο Ford Ranger MS-RT. Το νέο Ranger MS-RT σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας της παγκόσμιας ομάδας της Ford και των ειδικών της MS-RT - η οποία αποτελεί παρακλάδι της M-Sport, του μακροχρόνιου συνεργάτη της Ford στους αγώνες ράλι. Διαθέτοντας έναν μοναδικό συνδυασμό εντυπωσιακής εμφάνισης, που αντλεί έμπνευση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αναβαθμισμένης οδηγικής εμπειρίας και εξαιρετικής ικανότητας μεταφοράς φορτίου, το νέο Ford Ranger MS-RT έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των pick-up οχημάτων. Η έκδοση MS-RT βασίζεται στην πλατφόρμα της νέας γενιάς του μοντέλου και συνδυάζει τολμηρή εμφάνιση με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις. Συγκεκριμένα, το νέο Ranger MS-RT 1 είναι εφοδιασμένο με έναν V6 πετρελαιοκινητήρα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και χρησιμοποιεί μια μοναδική ρύθμιση στην ανάρτηση και διαφορετικούς τροχούς, προκειμένου να ενισχύσει τις ικανότητές του στην άσφαλτο και να γίνει το «απόλυτο pick-up δρόμου». Αποτελώντας το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Ranger, το πλήρως συνδεδεμένο επαγγελματικό όχημα είναι επίσης ενσωματωμένο με την πλατφόρμα λογισμικού και συνδεδεμένων υπηρεσιών της Ford Pro, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ολοκληρωμένες λύσεις φόρτισης για ηλεκτρικά μοντέλα, εργαλεία διαχείρισης από τη Ford Pro Telematics 2 και την εφαρμογή FordPass Pro, 3 καθώς και το σύστημα FORDLiive. Όλες αυτές οι λύσεις βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις να μειώσουν το κόστος ιδιοκτησίας, να μεγιστοποιήσουν το χρόνο λειτουργίας των οχημάτων και να βελτιστοποιήσουν την παραγωγικότητά τους. Οι πελάτες στην Ελλάδα μπορούν να παραγγείλουν το νέο Ford Ranger MS-RT στους Επίσημους Εμπόρους της Ford Pro την άνοιξη του τρέχοντος έτους, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι. ΝΕΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ FORD Το νέο pick-up Ford Ranger MS-RT Η τελευταία προσθήκη της Volvo Trucks στην γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της -το Volvo FM Low Entry- είναι ένα φορτηγό βαρέος τύπου, ειδικά σχεδιασμένο για να αναλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία μεταφορικών εργασιών σε αστικές περιοχές. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο φορτηγού που αναπτύχθηκε ποτέ από τη Volvo το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο με ηλεκτροκίνηση. Η χαμηλή θέση οδήγησης προσφέρει στον οδηγό εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου. Χάρη στην καλή του ορατότητα, το Volvo FM Low Entry τιμήθηκε με βαθμολογία πέντε αστέρων στο πρότυπο Direct Vision, που βαθμολογεί τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στο Λονδίνο και τίθεται σε ισχύ το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Το Volvo FM Low Entry είναι πολύ ευέλικτο και μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες απαιτήσεις διαφόρων μεταφορικών εργασιών, όπως διαχείριση απορριμμάτων, διανομές και κατασκευές. Το φορτηγό βασίζεται στο γνωστό μοντέλο FM της Volvo. Η ευρύχωρη καμπίνα έχει χαμηλώσει και έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, και το χαμηλό σκαλοπάτι εισόδου και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν την είσοδο στο φορτηγό και την έξοδο από αυτό. Αυτά τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού συντελούν σε ένα εργονομικό, άνετο και αποτελεσματικό περιβάλλον εργασίας για τους οδηγούς σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές. Το νέο Volvo FM Low Entry θα πωλείται αρχικά στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Τουρκίας, της Αυστραλίας και της Νότιας Κορέας. Οι πωλήσεις ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2024 και η παραγωγή ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο του 2024. ΤΟ ΝΕΟ VOLVO FM LOW ENTRY

19.02.24 #233 7 ΣΧΕΔΟΝ 1,9 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ STELLANTIS Η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα διανείμει σχεδόν 1,9 δισ. ευρώ φέτος με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα και τα επιτεύγματα της εταιρείας το 2023 τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, αναγνωρίζοντας την απόδοση και τη δέσμευση των εργαζομένων της παγκοσμίως. Από τη δημιουργία της πριν από μόλις τρία χρόνια, η Stellantis έχει διανείμει 6 δισ. ευρώ στους εργαζομένους της παγκοσμίως. Από το 2021, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να μοιράζεται την επιτυχία της με τους εργαζομένους, ενισχύοντας τον πυλώνα της «Φροντίδα», αφιερωμένο στους εργαζομένους, τους πελάτες της και το στόχο μηδενικού άνθρακα. Οι εργαζόμενοι είναι η καρδιά της απόδοσης της Stellantis. Το 2023, περίπου το 95% των εργαζομένων της σε όλο τον κόσμο επωφελήθηκαν από την προσέγγιση «πληρωμή για απόδοση», η οποία αναγνωρίζει τη συμβολή τους στην επιτυχία της εταιρείας. Ο Massimo Frascella (52 ετών) είναι ο νέος επικεφαλής του Audi Design. Την 1η Ιουνίου θα διαδεχθεί τον Marc Lichte, ο οποίος θα αναλάβει νέα καθήκοντα εντός ομίλου. Ο κ. Frascella, πτυχιούχος του Istituto d`Arte Applicata & Design του Τορίνο, ξεκίνησε την καριέρα του στο Stile Bertone. Ακολούθησαν θέσεις στη Ford Motor Company και στην Kia. Από το 2011, ανέλαβε υπεύθυνες θέσεις στην Jaguar Land Rover, προσφάτως ως επικεφαλής σχεδιασμού και για τις δύο μάρκες. Ο Massimo Frascella δήλωσε: «Η συμμετοχή στην Audi είναι ιδιαίτερη για μένα. Είναι μεγάλη μου τιμή που αναλαμβάνω το ρόλο του Chief Creative Officer και ηγούμαι μιας τόσο ταλαντούχας ομάδας στη διαμόρφωση του μέλλοντος της μάρκας σε νέα ύψη καινοτομίας και διακρίσεων. Πιστεύω στη συναισθηματική δύναμη της σχεδίασης που εμπνέει, συνδέει και οδηγεί στην αλλαγή, και είμαι εδώ για να καλλιεργήσω και να προωθήσω τη δημιουργικότητα ως πάλλουσα καρδιά της μάρκας μας». Η φιλοσοφία του Massimo Frascella είναι: «Η απλότητα είναι η ουσία της σχεδιαστικής μου προσέγγισης. Παθιάζομαι με τη δημιουργία σχεδίων απαλλαγμένων από περιττά στολίδια και δεν ακολουθώ απλώς τάσεις. Αντιθέτως, θα βασιστούμε σε διαχρονικό και εκλεπτυσμένο σχεδιαστικό ύφος». Με τον Massimo Frascella, η εταιρεία χαράζει πλέον πορεία για τις επόμενες γενιές μοντέλων Audi. Τα επόμενα χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις θα αλλάξουν δραστικά τα σχήματα και τις λειτουργίες όλων των κατηγοριών οχημάτων. Γι’ αυτόν το λόγο, η Audi πρόσφατα αναδιάρθρωσε το τμήμα σχεδιασμού της ώστε να αναφέρεται απευθείας στον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Marc Lichte ήταν επικεφαλής της Audi Design από το 2014. Γεννημένος το 1969 στο Arnsberg/ Sauerland της Γερμανίας, εντάχθηκε στην Audi από τη Volkswagen AG, όπου ήταν επικεφαλής του Exterior Design Studio. Η περίοδος του κ. Lichte στην Audi παρουσίασε νέες γενιές best sellers καθώς και την πρώτη αυτόνομη σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας - το Audi e-tron, το e-tron GT και την οικογένεια μοντέλων Q4. ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ AUDI Ο Massimo Frascella Η Stellantis N.V. ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας σκοπεύει να προτείνει το διορισμό της Claudia Parzani ως ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της Stellantis στην επόμενη Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων το 2024. Η Claudia Parzani θα οριστεί ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος και θα διαδεχθεί τον Kevin Scott, μέλος του Δ.Σ. της Stellantis από τις 4 Ιανουαρίου 2021, με τετραετή θητεία. Η παραίτηση του Kevin για προσωπικούς λόγους θα τεθεί σε ισχύ στη λήξη της Γενικής Συνέλευσης του 2024. Η Claudia Parzani είναι εταίρος διεθνούς δικηγορικής εταιρείας, όπου έχει αναλάβει βασικούς στρατηγικούς και παγκόσμιους διευθυντικούς ρόλους και έχει συμμετάσχει στις ανάλογες εκτελεστικές επιτροπές. Από το 2022, είναι πρόεδρος του ιταλικού χρηματιστηρίου Borsa Italiana, έχοντας διατελέσει αναπληρώτρια πρόεδρος του Δ.Σ. και μη εκτελεστικό μέλος. Αποφοίτησε από την Università degli Studi di Milano. ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΝΘΕΣΗΣ Δ.Σ. ΤΗΣ STELLANTIS Massimo Frascella Claudia Parzani

19.02.24 #233 8 Η Ayvens κοινοποίησε τα «μεικτά» οικονομικά αποτελέσματα στον πρώτο της απολογισμό από την εξαγορά της LeasePlan από την ALD, ύψους 4,8 δισ. ευρώ, τον Μάιο του 2023. Τα κέρδη της επηρεάστηκαν από διάφορα θέματα και η εταιρεία αποδίδει την πτώση (-22%) στα κέρδη προ φόρων σε ετήσια βάση, 1.295,7 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 1.666,1 εκατ. ευρώ το 2022, στην εξομάλυνση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που απέδωσε λιγότερα έσοδα, στις μεταβολές επιτοκίων, στο σημαντικό κόστος ενσωμάτωσης της LeasePlan και στο χαρτοφυλάκιό της παραγώγων αντιστάθμισης κινδύνου. Η ενοποιημένη εταιρεία διαχειρίζεται πλέον στόλο 3,42 εκατομμυρίων οχημάτων (2,7 εκατομμύρια χρηματοδοτούμενα και 710.000 υπό διαχείριση), που αντιπροσωπεύει αύξηση 3% σε σχέση με το 2022. ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΈΣ ΑΞΊΕΣ ΚΑΙ EV Οι υπολειμματικές αξίες των οχημάτων που πούλησε η Ayvens το 2023 παρέμειναν ισχυρές, αν και πολύ χαμηλότερες του προηγούμενου έτους, με τα κέρδη πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να μειώνονται στα 2.400 ευρώ από 3.269 ευρώ το 2022, αν και τα στοιχεία αυτά μειώθηκαν λόγω προηγούμενων μειώσεων στις αποσβέσεις κόστους, καθώς και κατανομής τιμής αγοράς μετά την εξαγορά της LeasePlan τον Μάιο. Η Ayvens προβλέπει σταδιακή ομαλοποίηση υπολειμματικών τιμών, τόσο για τα οχήματα εσωτερικής καύσης όσο και για τα plug-in υβριδικά και εφαρμόζει στρατηγικές διαχείρισης των κινδύνων απόσβεσης των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, που αντιπροσωπεύουν το 11% του συνολικού στόλου της και το 21% των νέων παραδόσεων 2023. Ο Tim Albertsen, CEO της Ayvens, δήλωσε: «Προβλέπουμε το κόστος κατασκευής των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθεί τα επόμενα τέσσερα έως πέντε χρόνια και προσαρμόζουμε την τιμολόγηση των μελλοντικών συμβολαίων μας, κυρίως μέσω μείωσης της υπολειμματικής αξίας. Επιμηκύνουμε τη διάρκεια των συμβολαίων μας και προωθούμε μισθώσεις πολλαπλών κύκλων, για να μειώσουμε τον κίνδυνο υπολειμματικών αξιών». ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΙΜΟΛΌΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΏΝ Προσέθεσε ότι η εταιρεία αξιοποιεί την επιρροή της στην αγορά εταιρικών αυτοκινήτων, για προώθηση της υιοθέτησης EV στην Ευρώπη και προστασία των τιμών από ορισμένους κατασκευαστές οχημάτων. Εάν κάποιοι κατασκευαστές μειώσουν τις τιμές τους εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου από την αγορά αυτοκινήτου από την Ayvens, θα παράσχουν αποζημίωση προς αντιστάθμιση τυχόν μελλοντικού ελλείματος υπολειμματικής αξίας, δήλωσε ο κ. Albertsen στους επενδυτές. Ωστόσο, ακόμα και τα συμβόλαια ηλεκτρικών οχημάτων που υπέστησαν σοβαρές ζημίες διάθεσης αποδείχθηκαν κερδοφόρα στον ισολογισμό, όπως δήλωσε, και τα αυτοκίνητα αυτά αποδείχθηκαν φθηνότερα σε σέρβις και συντήρηση από τα αντίστοιχα ICE και τα έσοδα από τις πληρωμές τόκων EV (που είναι ακριβότερα από τα ICE) κάλυψαν τις μειωμένες πωλήσεις τους. Η εμπειρία στη Νορβηγία, την πλέον ώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, έχει δείξει ότι μπορεί να αναπτυχθεί μια ώριμη αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και η Ayvens δεν αναφέρει ζημίες διάθεσης εκεί, ενώ στη Δανία και την Ολλανδία σχεδόν το 30% των ηλεκτρικών οχημάτων που παρέχει η εταιρεία ανανέωσαν τις συμβάσεις τους. ΡΉΤΡΕΣ ΤΙΜΑΡΙΘΜΙΚΉΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΉΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΎ Περαιτέρω πρωτοβουλίες αποκατάστασης της κερδοφορίας περιλαμβάνουν την εισαγωγή ρητρών «αναπροσαρμογής» σε νέα συμβόλαια ορισμένων αγορών, που επιτρέπουν στην Ayvens να αυξάνει τις τιμές κατά τη διάρκεια της συμφωνίας βάσει πληθωρισμού. Η εταιρεία εφαρμόζει το μέτρο στο Βέλγιο, π.χ., για να καλύψει το κόστος της νομικής απαίτησης αύξησης μισθών κατά 4%. «Σε δύο χώρες διαθέτουμε συμβόλαια με τα οποία μπορούμε να αυξήσουμε το τίμημα κατά τη διάρκεια της σύμβασης και εξετάζουμε και άλλες χώρες», δήλωσε ο κ. Albertsen. Η Ayvens ανακοστολογεί επίσης τις επεκτάσεις συμβολαίων αναλόγως του ύψους επιτοκίων. ΚΌΣΤΟΣ ΕΝΣΩΜΆΤΩΣΗΣ LEASEPLAN Η ενσωμάτωση της LeasePlan προχωρά σύμφωνα με το σχέδιο, ανέφερε ο κ. Albertsen, αν και θα υπάρξουν σημαντικά περαιτέρω επενδυτικά κόστη έως ότου η Ayvens αποκομίσει κέρδη. Η εταιρεία προβλέπει να επενδύσει 190 εκατ. ευρώ φέτος, για να επιτύχει συνέργειες 120 εκατ. ευ- «ΜΕΙΚΤΑ» ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ LEASEPLAN Τα αποτελέσματα της Ayvens Οικονομικά αποτελέσματα AYVENS 2023 2022 Στοιχεία ενεργητικού 52 δισ. ευρώ 45,5 δισ. ευρώ Χρηματοδοτούμενος και διαχειριζόμενος στόλος 3.420.000 οχήματα 3.321.000 οχήματα Παραδόσεις EV 21% BEV, 13% PHEV 16% BEV, 8% PHEV Ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα 2.965,6 εκατ. ευρώ 2.643,9 εκατ. ευρώ Συμβόλαια leasing και περιθώριο υπηρεσιών 2.616,1 εκατ. ευρώ 1.896,2 εκατ. ευρώ Κέρδη προ-φόρων 1.295,7 εκατ. ευρώ 1.666,1 εκατ. ευρώ Καθαρά έσοδα 816,2 εκατ. ευρώ 1215,5 εκατ. ευρώ

19.02.24 #233 9 ρώ, αλλά προβλέπει συνέργειες 350 εκατ. ευρώ το 2025 με κόστος μόλις 37 εκατ. ευρώ και 440 εκατ. ευρώ το 2026 χωρίς κόστος. Την επόμενη διετία θα υπάρξουν σημαντικές πρωτοβουλίες προμήθειας οχημάτων, τοποθέτησης ελαστικών, οδικής βοήθειας και επιθεωρήσεων οχημάτων τέλους κύκλου ζωής. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να αποκαταστήσει την κερδοφορία, παρέχοντας υπηρεσίες όπως η Ayvens Flex και αυξάνοντας τον όγκο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και ασφαλίσεων. Ωστόσο, η Ayvens διέγραψε τα 203 εκατομμύρια ευρώ που είχε επενδύσει η LeasePlan για την Επόμενη Γενιά Ψηφιακής Αρχιτεκτονικής της και αντ’ αυτής θα αναπτύξει το παραδοσιακό σύστημα πληροφορικής της ALD προς ενσωμάτωση της πλειονότητας των συστημάτων της. Η κατανομή της τιμής εξαγοράς της LeasePlan αποδείχθηκε θετική και τα καθαρά περιουσιακά στοιχεία της αποτιμήθηκαν κατά 230 εκατ. ευρώ υψηλότερα, τα πάγια στοιχεία μίσθωσης αυξήθηκαν κατά 380 εκατ. ευρώ και οι σχέσεις με τους πελάτες της αυξήθηκαν κατά 100 εκατ. ευρώ. «Λίγους μήνες από την έναρξη της ενσωμάτωσης, είμαι ευγνώμων για την ακλόνητη αφοσίωση των εργαζομένων μας, που διατήρησαν τα υψηλότερα πρότυπα εξυπηρέτησης πελατών, εφαρμόζοντας αποτελεσματικά το σχέδιο ενσωμάτωσης, το οποίο προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Στο πλαίσιο της ομαλοποίησης των αγορών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, του υψηλότερου πληθωρισμού και των ευμετάβλητων επιτοκίων, η Ayvens παρουσίασε μεικτά οικονομικά αποτελέσματα μεταβατικού έτους, σε σύγκριση με την εξαιρετικά υψηλή απόδοση του 2022, αλλά επιβεβαίωσε την ισχυρή κεφαλαιακή της θέση. Σύμφωνα με το στρατηγικό μας σχέδιο, οι ομάδες μας αντιμετωπίζουν σθεναρά τις προκλήσεις και έχουν κάνει αποφασιστικά βήματα προς αποκατάσταση των περιθωρίων κέρδους, μείωση της αστάθειας των εσόδων και προστασία της αξίας των παγίων μας. Είμαι βέβαιος για την επιτυχία μας, χάρη στη μοναδική ανταγωνιστική μας θέση και την αποδεδειγμένη ευελιξία μας και τα οφέλη που θα προκύψουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο κ. Albertsen. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ PEUGEOT ΤΟ 2023 Η Peugeot ανακοίνωσε αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων κατά 6% το 2023 συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ενώ το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας ήταν το Peugeot 208, που κατέγραψε συνολικά 300.640 μονάδες το 2023. Η Linda Jackson, CEO της μάρκας Peugeot, δήλωσε: «Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον για το 2023, αισθάνομαι υπερήφανη ανακοινώνοντας αύξηση πωλήσεων της τάξης του 6% και αύξηση των πωλήσεων παγκοσμίως κατά σχεδόν μία μονάδα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η μάρκα Peugeot παραμένει ηγέτης στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων Β με δύο μοντέλα, το E-208 και το E-2008, και καταλαμβάνει την πρώτη θέση στα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα». Από πλευράς μοντέλων, το best seller της μάρκας παγκοσμίως είναι το Peugeot 208, που ταξινόμησε 300.640 μονάδες το 2023 (2022: 299.131) και ακολουθούν κατά σειρά το Peugeot 2008 με 204.773 μονάδες το 2023 (2022: 185.425), το Peugeot 3008 με 133.772 μονάδες το 2023 (2022: 145.627), το Peugeot 308 με 106.826 μονάδες το 2023 (2022: 99.373), το Peugeot Partner/ Rifter με 121.560 μονάδες το 2023 (2022: 95.290), Peugeot 408/408X με 55.962 μονάδες το 2023 (2022: 22.234) και το Peugeot 5008 με 55.815 μονάδες το 2023 (2022: 49.806). Οι 10 κορυφαίες σε πωλήσεις χώρες το 2023 ήταν οι εξής: „Γαλλία 305.295 „Ιταλία 91.319 „Ηνωμένο Βασίλειο 88.467 „Τουρκία 78.632 „Ισπανία 75.625 „Γερμανία 55.251 „Αργεντινή 41.931 „Μπενελούξ 39.586 „Κίνα 37.003 „Βραζιλία 34.920 Συγκεκριμένα, το 2023 η γαλλική μάρκα πέτυχε τα ακόλουθα εμπορικά αποτελέσματα: „Peugeot: 1.124.268 ταξινομήσεις το 2023, +6% αύξηση σε σχέση με το 2022 „Συνεχής διεθνοποίηση των πωλήσεων εκτός της EU29 με 28,2% διείσδυση στις παγκόσμιες πωλήσεις, που σημαίνει +0,8% αύξηση έναντι του 2022 „17 χώρες πέτυχαν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς των τελευταίων 15 ετών Η PEUGEOT ΚΑΤΈΧΕΙ ΗΓΕΤΙΚΉ ΘΈΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ „Στην κατηγορία Β των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με τα E-208 και E-2008 „Στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών με τα Ε-Partner, E-Expert, E-Boxer „Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικά και Plug In Hybrid οχήματα) στην ΕΕ29 (18% των οχημάτων είναι εξηλεκτρισμένα) Περισσότερα στο fleetnews.gr

19.02.24 #233 10 Η Stellantis σημείωσε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023 και προβλέπει διψήφια περιθώρια κέρδους για το 2024, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική. „Καθαρά έσοδα 189,5 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 6% έναντι του 2022, με αύξηση ενοποιημένων αποστολών κατά 7% „Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11%, στα 18,6 δισ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1%, στα 24,3 δισ. ευρώ, με περιθώριο AOI 12,8% „Βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές 12,9 δισ. ευρώ, αύξηση κατά 19% έναντι του 2022 „Ισχυρός ισολογισμός, με διαθέσιμη ρευστότητα 61,1 δισ. ευρώ „Οι πωλήσεις LEV (οχήματα χαμηλών εκπομπών) αυξήθηκαν κατά 27% το 2023, με τα PHEV πρώτα στις ΗΠΑ και δεύτερα τα LEV. Αύξηση 21% στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV το 2023 „Αποδόθηκαν 6,6 δισ. ευρώ στους μετόχους το 2023 σε μερίσματα και επαναγορές μετοχών, αύξηση 53% έναντι 4,3 δισ. ευρώ το 2022 „Προτεινόμενο μέρισμα 1,55 ευρώ ανά κοινή μετοχή, αύξηση περίπου 16% έναντι του προηγούμενου έτους, κατόπιν έγκρισης των μετόχων „Ανακοίνωση προγράμματος 2024 εξαγοράς μετοχών ανοιχτής αγοράς ύψους 3,0 δισ. ευρώ «Πέρασαν τρία χρόνια από την ίδρυση της Stellantis και ευχαριστώ θερμά τις ομάδες μας για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και την εξαιρετική συνεισφορά τους στην ανάπτυξή μας, ακόμα και υπό τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Τα σημερινά οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ αποδεικνύουν ότι είμαστε ο νέος παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο μας και θα παραμείνουμε σταθεροί καθώς προβλέπουμε ένα ταραγμένο 2024. Χάρη στην ευέλικτη τεχνολογία και τα προϊόντα μας, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε προκύψει και να συνεχίσουμε την υλοποίηση των στόχων μας Dare Forward 2030», δήλωσε ο CEO Carlos Tavares. ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Με βάση τη δυναμική του 2023, η διοίκηση επισημαίνει ότι ορισμένοι παράγοντες μπορούν να λειτουργήσουν ως υποστηρικτικό υπόβαθρο εσόδων για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων περιορισμών προσφοράς και υλικοτεχνικής υποστήριξης, της σταθεροποίησης και της πιθανής μείωσης επιτοκίων και των οφελών από την προβλεπόμενη επέκταση προσφοράς προϊόντων της εταιρείας. Η εταιρεία επαναλαμβάνει την ελάχιστη δέσμευση διψήφιων προσαρμοσμένων λειτουργικών εσόδων περιθωρίου το 2024, καθώς και θετικών ελεύθερων ταμειακών ροών, παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες. Κατόπιν έγκρισης των μετόχων, η Stellantis προτείνει την καταβολή μερίσματος 1,55 ευρώ ανά κοινή μετοχή, αύξηση περίπου 16% έναντι του προηγούμενου έτους. Η Stellantis θα εκτελέσει επίσης πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 3δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει 0,5 δισ. ευρώ μετοχών που επαναγοράστηκαν για την εξυπηρέτηση αποζημίωσης βάσει μετοχών και την αγορά μετοχών εργαζομένων, το 2024. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΡΕΚΟΡ ΚΑΘΑΡΩΝ ΕΣΟΔΩΝ, ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟ 2023 Η Stellantis σημείωσε αποτελέσματα ρεκόρ Η Kia Corporation καλωσόρισε την αναβάθμιση της Fitch Ratings (Fitch) των Long-Term Issuer Default Ratings (IDRs) σε A- με σταθερή προοπτική από προηγούμενη αξιολόγηση BBB+. Η αναβάθμιση της αξιολόγησης αντανακλά τη συνεχή βελτίωση της ισχύος της μάρκας της Kia και της θέσης της στην αγορά σε βασικές αγορές, ανέφερε στην έκθεσή της η Fitch. Λήφθηκαν επίσης υπόψη η γεωγραφική διαφοροποίηση και η διαφοροποίηση προϊόντων καθώς και η βελτιωμένη κερδοφορία και η δημιουργία και τα μεγάλα αποθέματα ρευστότητας, πρόσθεσε. Επιπλέον, η Fitch ανέφερε ότι η αξιολόγηση A- αντικατοπτρίζει το συνεχώς βελτιούμενο επιχειρηματικό προφίλ της Kia τα τελευταία χρόνια. Η Fitch επισήμανε επίσης πώς έχει βελτιωθεί η βασική θέση της μάρκας στην αγορά, ενώ η θέση της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στις ΗΠΑ και την Ευρώπη είναι ισχυρή. Η Kia έλαβε επίσης πρόσφατα αναβάθμιση της βαθμολογίας της εταιρείας σε Α3 με σταθερή προοπτική από την Moody’s Investors Service. Σύμφωνα με την έκθεση της Moody’s, η αναβάθμιση της αξιολόγησης αντανακλά τη συνεχιζόμενη κερδοφορία και τις βελτιώσεις του ισολογισμού της Kia, που υποστηρίζονται από την ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της εταιρείας και την δημιουργία ισχυρής ρευστότητας. Η Moody’s ανέφερε επίσης ότι η κερδοφορία της Kia θα παραμείνει ισχυρή και το σημαντικό χρηματοοικονομικό απόθεμα της εταιρείας θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό άθικτο τα επόμενα ένα έως δύο χρόνια, παρά τις αυξανόμενες δυσκολίες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η KIA ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ FITCH ΚΑΙ ΤΗ MOODY’S

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=