FLEETNEWS #232

12.02.24 #232 19 εξάτμισης ελαχιστοποιεί τους ρύπους και το σύστημα κίνησης έχει μειωμένες εκπομπές CO2. Τα υπόλοιπα οχήματα που αξιολογήθηκαν ανήκουν στα μικρά αμιγώς ηλεκτρικά οικογενειακά, κινεζικής κατασκευής. Πρώτο κατατάσσεται το BYD Dolphin της BYD, που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ελκυστικής τιμής ηλεκτρικό hatchback επιτυγχάνει βαθμολογία πέντε αστέρων και μέση βαθμολογία αξιολόγησης Green NCAP 98%. Διαθέτει ίδιο σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού με του ATTO 3 (το οποίο δοκιμάστηκε προσφάτως από το Green NCAP). Επιτυγχάνει χαμηλή κατανάλωση υπό διάφορες οδικές και καιρικές συνθήκες. Το MG 4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας SAIC Motor υπό τη βρετανική μάρκα MG, παρόμοιου μεγέθους με το Dolphin και εξίσου ελκυστικές τιμές. Έχει καλή κατανάλωση και αυτονομία, τόσο σε κανονικές όσο και σε χειμερινές θερμοκρασίες, και λαμβάνει πέντε Πράσινα Αστέρια και 95% μέση βαθμολογία. Σε ψυχρές συνθήκες, το σύστημα θέρμανσης PTC παρέχει άνετο περιβάλλον. Το τελευταίο αυτοκίνητο της αξιολόγησης είναι το smart #3, η έκδοση κουπέ του ηλεκτρικού SUV smart #1, με κομψότερη γραμμή οροφής και λίγο μακρύτερο και φαρδύτερο από τα πιο συμπαγή μοντέλα της γκάμας. Το αεροδυναμικό αυτοκίνητο προσφέρει αξιόλογες τιμές κατανάλωσης, με σύστημα κίνησης μέγιστης ισχύος 200 kW και μπαταρία 65 kWh. Το όχημα προσφέρει άνεση στους επιβάτες σε ψυχρό και θερμό περιβάλλον με την προεπιλεγμένη λειτουργία «άνεσης». Θερμαίνεται με σύστημα θέρμανσης PTC, ενώ οι πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν πρόσθετη αντλία θερμότητας. Συνολικά, λαμβάνει πέντε Πράσινα Αστέρια και μέση βαθμολογία 95%. «Αυτή η έκδοση δίνει μια εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς και παρουσιάζει τις πολλές διαθέσιμες επιλογές για τις σύγχρονες οικογένειες που επιθυμούν να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον. Είναι γεγονός ότι πολλά από τα οχήματα είναι κινεζικά με ανταγωνιστικές τιμές, αλλά οι καθιερωμένοι κατασκευαστές εξακολουθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με παραδοσιακές μάρκες όπως η Hyundai και η BMW, προσφέροντας οχήματα που προκαλούν την επιθυμία των καταναλωτών και ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που ορίζει το Green NCAP», δήλωσε ο δρ Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP. Τέλος στην ατιμωρησία της απερίσκεπτης οδήγησης με επιβολή των αποφάσεων απαγόρευσης της οδήγησης σε όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε., αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Σοβαρές τροχαίες παραβάσεις όπως η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα πρέπει να οδηγούν σε έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης σε όλη την Ε.Ε. Επί του παρόντος, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της Ε.Ε. από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη Ε.Ε. Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα. Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να προστεθεί η οδήγηση χωρίς δίπλωμα στον κατάλογο των σοβαρών παραβάσεων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ένα θανατηφόρο τροχαίο, γεγονός που θα οδηγούσε σε ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης. Η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα πάνω από το όριο αποτελεί επίσης μία από τις σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση διπλώματος. Οι ευρωβουλευτές έθεσαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας για κατοικημένες περιοχές, πράγμα που σημαίνει ότι η οδήγηση με 30 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ή την αναστολή της άδειας οδήγησης. Το Κοινοβούλιο προτείνει να οριστεί προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών-μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την Ε.Ε. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές. ΕΚ: ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΙΣΚΕΠΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=