FLEETNEWS #231

05.02.24 #231 19 Σε πρόσφατη έκθεση της SmartEN & DNV, το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και η ενσωμάτωσή τους στο ευρωπαϊκό ενεργειακό δίκτυο βρίσκονται στο επίκεντρο. Η έκθεση επισημαίνει τον ζωτικό ρόλο των τεχνολογιών Vehicle-to-Everything (V2X) στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων απανθρακοποίησης της Ευρώπης. Η τεχνολογία αιχμής V2X επιτρέπει στα EV να αντλούν ενέργεια για φόρτιση, αλλά και να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο. Αυτή η διπλή λειτουργία μετατρέπει τα EV σε δυναμικά στοιχεία του ενεργειακού συστήματος, ικανά να αποθηκεύουν και να αποδίδουν ενέργεια, ενισχύοντας έτσι τη σταθερότητα του δικτύου και ενσωματώνοντας αποτελεσματικότερα τις ανανεώσιμες πηγές. Η έκθεση επισημαίνει τη σημερινή κατάσταση υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Με πάνω από 35 GW διαθέσιμης χωρητικότητας αποθήκευσης σε μπαταρίες EV και προβλεπόμενη αύξηση της εγκατεστημένης χωρητικότητας αποθήκευσης στα 200 GW έως το 2030, τα EV καθίστανται ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ενεργειακής στρατηγικής. Οι δυνατότητες των τεχνολογιών V2X σε αυτήν την περίπτωση είναι τεράστιες, επιτρέποντας εξυπνότερη διαχείριση ενέργειας και μεγαλύτερη ευελιξία δικτύου. Το ρυθμιστικό πλαίσιο διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην υιοθέτηση και την επιτυχή εφαρμογή τεχνολογιών V2X. Η έκθεση επισημαίνει την πρόοδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον καθορισμό νομοθετικών στόχων και πλαισίων διακυβέρνησης που ενθαρρύνουν τη μετάβαση σε καθαρότερα συστήματα ενέργειας και μεταφορών. Πρωτοβουλίες όπως το πακέτο «Fit for 55», το οποίο περιλαμβάνει αναθεωρήσεις βασικών οδηγιών, όπως ο Κανονισμός Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) και η Οδηγία Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (EPBD), είναι στη σωστή κατεύθυνση. Αυτές οι πολιτικές προωθούν την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων και επιβάλλουν την ανάπτυξη και επέκταση της υποδομής φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της αμφίδρομης δυνατότητας. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Η έκθεση κάνει έκκληση για πλήρη μεταφορά και εφαρμογή της νομοθεσίας στα κράτη μέλη, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες του V2X. Αυτό περιλαμβάνει ενημέρωση των κωδικών δικτύου για πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες, όπως η αμφίδρομη φόρτιση και η διασφάλιση της άνευ διακρίσεων πρόσβασης στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας για όλους τους συμμετέχοντες. Επιπλέον, η έκθεση αναλύει το τεχνολογικό περιβάλλον, συγκρίνοντας την παραδοσιακή φόρτιση μονής κατεύθυνσης με την πιο προηγμένη αμφίδρομη φόρτιση. Η τελευταία παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητες βελτιστοποίησης, όπως την χρήση EV για τροφοδοσία κατοικιών ή κτιρίων (V2H, V2B) και δικτύου (V2G). Αυτό βοηθά στην εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης και προσφέρει οικονομικά οφέλη στους ιδιοκτήτες EV, μέσω εξοικονόμησης κόστους και δυνατότητας εσόδων. Συμπερασματικά, η έκθεση της SmartEN & DNV αποτελεί ξεκάθαρη έκκληση προς την Ευρώπη για υιοθέτηση της αμφίδρομης φόρτισης EV ως βασικής τεχνολογίας ενεργειακής μετάβασης. Με το κατάλληλο κανονιστικό και τεχνολογικό πλαίσιο, το V2X μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της Ευρώπης, εγκαινιάζοντας μια εποχή βιώσιμων και έξυπνων ενεργειακών λύσεων. Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΦΟΡΤΙΣΗ EV Ζωτικός ο ρόλος των τεχνολογιών V2X *Προς επιβεβαίωση Πηγή: Αξιολόγηση του Ρυθμιστικού Πλαισίου Αμφίδρομης Φόρτισης EV στην Ευρώπη | SmartEN & DNV To V2X μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της Ευρώπης Μάρκα Μοντέλο Ικανότητα V2X Έτος πρώτης εφαρμογής στην Ευρώπη Πρότυπο φόρτισης Nissan Leaf V2G 2013 CHAdeMO Nissan e-NV200 V2G 2020 CHAdeMO Hyundai Ionic 5 Μόνο V2L 2021 CCS MG MG4 & MG5 Μόνο V2L 2022 CCS Volkswagen ID.5 V2G 2022 CCS Genesis GV60, GV70 Μόνο V2L 2022 CCS Kia EV6 Μόνο V2L 2022 CCS Ford F-15- lighting V2H 2023 CCS Volkswagen ID.Buss, ID.3, ID.7 V2G 2023 CCS BYD Atto 3 Μόνο V2L 2023 CCS Cupra Born V2G 2023 CCS Volvo EX90 V2G 2024 (tbc*) CCS Kia EV9 V2G 2024 CCS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=