29.01.24 #230 21 αγορά λεωφορείων, η Γερμανία και η Γαλλία, αύξησαν τις ταξινομήσεις τους κατά 12,5% και 4,1% αντίστοιχα. ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΒΑΝ Το 2023, τα ντιζελοκίνητα βαν συνέχισαν να προηγούνται, με ταξινομήσεις 1,2 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας αύξηση 10,4% από το 2022. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 85,7% το 2022 σε 82,6% πέρυσι. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν κερδίζουν έδαφος, συμβάλλοντας σε σταδιακή αλλαγή της δυναμικής της αγοράς. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών βαν αυξήθηκαν κατά 56,8% το 2023, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς 7,4%, από 5,4% το 2022. Αυτή η μετατόπιση οφείλεται σε σημαντική ανάπτυξη σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Ολλανδίας (+110,4%), της Ισπανίας (+100,3%) και της Γαλλίας (+76,7%). ΦΟΡΤΗΓΆ Το 2023, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά φορτηγών, αποτελώντας το 95,7% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων. Σταθερή ανάπτυξη 15,4% καταγράφηκε στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην Ε.Ε., ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές, όπως η Γερμανία (+23,5%), η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+12,3%). Παράλληλα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών φορτηγών σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 234,1%, φτάνοντας τις 5.279 μονάδες. Η Ολλανδία (+889,7%) και η Γερμανία (+169,8%) αναδείχθηκαν στους κύριους μοχλούς αυτής της αξιοσημείωτης ανάπτυξης, συνεισφέροντας από κοινού σε πάνω από το 60% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών στην Ε.Ε. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,5% της αγοράς, καταγράφοντας σημαντική πρόοδο από το 0,8% του 2022. ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ Το 2023, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 39,1% σε 5.166 μονάδες, κατακτώντας το 15,9% της αγοράς. Η Ισπανία προηγήθηκε με εντυπωσιακή ανάπτυξη 269,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+253,4%) και τη Γερμανία (+29,3%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία παρουσίασαν επίσης θετική πορεία στο τέλος του έτους, σημειώνοντας αύξηση 115,1%, που σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο αγοράς από 7,1% σε 12,8% σε σύγκριση με το 2022. Αξιοσημείωτη ανάπτυξη στις τρεις πρώτες αγορές - Γαλλία (+221,3%), Ισπανία (+ 172,4%) και η Γερμανία (+37,5%) - συνέβαλαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των λεωφορείων με εναλλακτικούς κινητήρες, το ντίζελ διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο με 62,3%, αν και μειωμένο από 66,9% το 2022. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) όρισε πρόεδρο του τμήματος λεωφορείων και πούλμαν τον Domenico Nucera, πρόεδρο Bus Business Unit του Iveco Group. «Η Ε.Ε. έχει θέσει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους απανθρακοποίησης λεωφορείων και πούλμαν. Ωστόσο, η θεωρία απέχει της πραγματικότητας, καθώς η Ευρώπη στερείται ανάλογων προϋποθέσεων», δήλωσε ο κ. Nucera. Οι κατασκευαστές λεωφορείων και πούλμαν επιδιώκουν παραγωγή καθαρότερων και πιο πράσινων μοντέλων, για να συμβάλουν στη μείωση εκπομπών CO2 των μεταφορών, αλλά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις μόνοι τους. Οι επιχειρήσεις δημόσιων μεταφορών και πούλμαν πρέπει να μπορούν να επενδύσουν σε νέα μοντέλα και να τα διαχειριστούν επικερδώς. Η συνεργασία μεταξύ ενδιαφερομένων μερών, όπως αρμόδιοι χάραξης πολιτικής, εταιρείες μεταφορών, πάροχοι υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου και άλλοι, είναι απαραίτητη για την ταχεία απανθρακοποίηση των βαρέων μεταφορών. «Τα λεωφορεία είναι τα πλέον δημοφιλή μέσα δημόσιας μεταφοράς στην Ε.Ε., καλύπτοντας πάνω από το ήμισυ των μετακινήσεων μαζικής μεταφοράς. Έχουν το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιαδήποτε άλλη μορφή μηχανοκίνητης μεταφοράς και παρέχουν συγχρόνως σημαντική δημόσια υπηρεσία, συμβάλλοντας ιδιαιτέρως στην απανθρακοποίηση», πρόσθεσε ο κ. Nucera. «Περισσότερα από 700.000 λεωφορεία κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Ε.Ε., παρέχοντας κινητικότητα στους Ευρωπαίους. Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να εστιάσουν στην ανταγωνιστικότητα αυτού του ζωτικού τομέα, ενόψει του αυξανόμενου ξένου ανταγωνισμού», κατέληξε ο κ. Nucera. Ο τομέας λεωφορείων και πούλμαν της ACEA συγκεντρώνει τους πέντε κύριους κατασκευαστές λεωφορείων και πούλμαν της Ευρώπης: Daimler Truck, Iveco Group, MAN, Scania και Volvo Group. Ο κ. Nucera εξελέγη για θητεία ενός έτους και διαδέχεται την Anna Westerberg, πρόεδρο της Volvo Buses. ACEA: ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΜΕΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΥΛΜΑΝ Ο Domenico Nucera του Iveco Group Domenico Nucera
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=