FLEETNEWS #230

29.01.24 #230 14 Το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημο για τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., καθώς η εταιρεία γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυσή της. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1924 από μια μικρή προσωπική επιχείρηση ειδών αυτοκινήτου και υγρών καυσίμων που ίδρυσε ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης στον Πειραιά. Η επιχειρηματική εξωστρέφεια, η διορατικότητα και η τόλμη του Νικόλαου Θεοχαράκη ήδη από τα πρώτα βήματα αποτέλεσαν διαχρονικά τους κατευθυντηρίους άξονες της εταιρείας, που της επέτρεψαν να δίνει αποφασιστικά το «παρών» καθ’ όλην τη διάρκεια αυτών των 100 ετών. Η διοίκηση της εταιρείας από τον Νικόλαο Θεοχαράκη πέρασε στη συνέχεια στους γιους του, Γιάννη και Βασίλη Θεοχαράκη, ενώ πλέον τα ηνία της διοίκησης έχουν περάσει στον Τάκη Θεοχαράκη. Αδιαμφισβήτητα, το σημαντικότερο ορόσημο της εταιρείας ήταν η έναρξη της συνεργασίας της με τη Nissan, το 1961. Αυτή ήταν και η πρώτη επίσημη αντιπροσώπευση της Nissan Motor Co. στην Ευρώπη και μια από τις πρώτες παγκοσμίως. Ένας ακόμη σημαντικός σταθμός στην ιστορία της εταιρείας ήταν η θεμελίωση του εργοστάσιου συναρμολόγησης αυτοκίνητων στον Βόλο, το 1980 (ΤΕΟΚΑΡ). Το πρότυπο αυτό εγχείρημα αποτέλεσε σημείο αναφοράς όχι μόνο για την Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. αλλά ευρύτερα για την υποδοχή και καταξίωση του αυτοκίνητου στη χώρα μας. Η λειτουργία του εργοστασίου εδραίωσε την επιτυχημένη παρουσία της Nissan στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και την οδήγησε στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ όλων των εταιρειών αυτοκινήτου από το 1981 έως το 1993. Από τις αρχές τις λειτουργίας του εργοστάσιου μέχρι και το 1995 συναρμολογήθηκαν περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα. Ο όμιλος, πέρα από την αντιπροσώπευση της Nissan, δραστηριοποιείται με επιτυχία στην εμπορία μεγάλης γκάμας προϊόντων: τα ιαπωνικά ελαστικά Yokohama (από το 1957), οι εξωλέμβιες μηχανές Suzuki (από το 1982), αγροτικά τρακτέρ και θεριζοαλωνιστικές μηχανές Same & DeutzFahr (από το 1978), ηλεκτροκίνητα σάρωθρα Green Machines, ελαστικά των οίκων Kenda και Lassa, μεγάλα φορτηγά της BMC, φορτηγά της JAC, ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Regis, ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Addax, μπαταρίες αυτοκινήτων VMF, πρόσθετα λιπαντικών και χημικά προϊόντα Wynn’s, χημικά-καθαριστικά Permatex, κ.ά. Ο ΑΙΩΝΑΣ ΜΙΑΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 100 Χρόνια Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. Το Euro NCAP δημοσίευσε το ετήσιο Year in Numbers, που περιλαμβάνει ορόσημα του οργανισμού, καθώς και κάποια θέματα του κλάδου που προέκυψαν το 2023. Τεράστιες και ταχείες αλλαγές συντελέστηκαν εντός του έτους, από νέες αναθεωρήσεις των πρωτοκόλλων ασφαλείας του Euro NCAP, έως την προσθήκη φορτηγών και άλλων βαρέων φορτηγών οχημάτων (HGV) στο πρόγραμμα αξιολόγησης. Αυτό καταδεικνύει τη συνεχή δέσμευση του Euro NCAP στο όραμα μηδενικών εκπομπών. Το 2023, το Euro NCAP εξέδωσε μόνο 18 αξιολογήσεις ασφαλείας, 17 εκ των οποίων αφορούσαν σε νέα μοντέλα. Συνολικά, τα τελευταία μοντέλα είχαν καλή απόδοση βάσει των αυστηρότερων κριτηρίων: 14 αυτοκίνητα έλαβαν 5 αστέρια (82%), ενώ τρία έλαβαν 4 αστέρια (18%). Δεν υπήρξαν οχήματα με βαθμολογία κάτω από τέσσερα αστέρια. Σε αντίθεση με το 2022, το Best in Class δεν μπορούσε να απονεμηθεί το 2023, καθώς υπήρξαν λιγότερες δημοσιεύσεις αποτελεσμάτων ανά κατηγορία. Τα περσινά μοντέλα αξιολογήθηκαν βάσει των πρόσφατων πρωτοκόλλων, που περιλαμβάνουν πολλά νέα και αυστηρότερα πρότυπα αποφυγής σύγκρουσης, προστασίας από σύγκρουση και ασφάλειας μετά την σύγκρουση. Στην αποφυγή σύγκρουσης, υπάρχουν νέα σενάρια μοτοσικλετών και σενάριο ανοίγματος πόρτας. Έχοντας επίγνωση των κλιματικών αλλαγών, το Euro NCAP περιέλαβε ανίχνευση βύθισης οχήματος και παρουσίας παιδιών (CPD) για τον μετριασμό πιθανών ζημιών σε περιπτώσεις πλημμύρας και υψηλών θερμοκρασιών. Η εφαρμογή Euro Rescue ανανεώθηκε και βελτιώθηκε για ασφάλεια μετά τη σύγκρουση. «Ενώ οι αξιολογήσεις ήταν λιγότερες το 2023 έναντι του 2022, υπήρξαν πολλές καινοτομίες στο Euro NCAP και στον κλάδο γενικότερα. Είμαστε υπερήφανοι για τις αναβαθμίσεις του πρωτοκόλλου ασφαλείας, τα έργα και τις συνεργασίες που προέκυψαν. Το 2024, το πρόγραμμα θα συνεχιστεί ως παγκόσμιο σημείο αναφοράς ασφάλειας, σε συνεργασία με ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου, ρυθμιστικές αρχές, κατασκευαστές και άλλα NCAP. Το NCAP24, το Παγκόσμιο Συνέδριο NCAP στο Μόναχο της Γερμανίας, 23-25 Απριλίου, θα αποτελέσει ιδιαίτερη εκδήλωση αυτής της αφοσίωσης», δήλωσε ο δρ Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP. EURO NCAP: YEAR IN NUMBERS 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=