FLEETNEWS #230

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024 #230 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Ayvens Mobility Guide: Το εξελισσόμενο περιβάλλον των EV Έρευνα της J.D. Power για τα sites των κατασκευαστών Αύξηση ταξινομήσεων επαγγελματικών στην ΕΕ ΝΕΟ PEUGEOT 2008 Αναβαθμισμένο, δυναμικό και ευέλικτο

29.01.24 #230 2 Το Golf γιορτάζει εφέτος τα 50ά γενέθλιά του και η Volkswagen λανσάρει μια βελτιωμένη έκδοση του best seller της για να γιορτάσει την επέτειο. Στο νέο μοντέλο εντυπωσιάζουν το σύστημα infotainment επόμενης γενιάς, με ελεύθερη οθόνη αφής (διαγώνιος οθόνη έως 12,9 ίντσες), η πιο διαισθητική φιλοσοφία χειρισμού, το βελτιωμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και ο νέος φωνητικός βοηθός IDA, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, το τηλέφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, αλλά και για την πρόσβαση σε διαδικτυακές πληροφορίες από όλους τους δυνατούς τομείς, από προγνώσεις καιρού μέχρι ερωτήσεις γενικών γνώσεων. Το νέο Golf διαθέτει δυναμική σχεδίαση του εμπρόσθιου και οπίσθιου μέρους, νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης καθώς και εξελιγμένα αποδοτικά συστήματα κίνησης. Αυτά περιλαμβάνουν plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης με αυξημένη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων. Επιπλέον, ένα φωτιζόμενο λογότυπο της Volkswagen κοσμεί το εμπρόσθιο μέρος. Μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια Golf σε οκτώ γενιές. Το Golf είναι ένας σταθερός πυλώνας για τη μάρκα Volkswagen και είναι πάντα σε θέση να προσαρμόζεται στην εποχή του ως κινητήριος μοχλός της καινοτομίας. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΟ GOLF: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 50ή ΕΠΕΤΕΙΟ Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά, η Porsche Macan υποδέχεται τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, που αυτήν τη φορά είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Χάρη στον προοδευτικό, διαχρονικό σχεδιασμό τους, τις χαρακτηριστικές επιδόσεις Porsche, τη μεγάλη αυτονομία και την εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, η νέα Macan 4 και η νέα Macan Turbo αναμένεται να ικανοποιήσουν στο έπακρο τις απαιτήσεις των πελατών της Porsche που επιλέγουν ένα SUV. «Η Macan περνάει σε ένα τελείως νέο επίπεδο - με εξαιρετική ηλεκτρική απόδοση, τη νέα τεχνολογία Porsche Driver Experience και πολύ εντυπωσιακό design», ανέφερε ο Oliver Blume, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, με αφορμή την παγκόσμια πρώτη παρουσίαση στη Σιγκαπούρη. «Με την αμιγώς ηλεκτρική Macan στόχος μας είναι να προσφέρουμε το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία του», δήλωσε ο Jörg Kerner, αντιπρόεδρος της Σειράς Προϊόντων Macan. Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και πίσω άξονα για εξαιρετική αποδοτικότητα και απόλυτη σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν από μόνοι τους την κορυφαία ηλεκτρική απόδοση: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 300 kW (408 ίπποι), ενώ η Macan Turbo εντυπωσιάζει με τα έως 470kW (639ίπποι). Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, διασφαλίζοντας εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Η Macan 4 επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 χλμ/ώρα, αντίστοιχα. Τα νέα μοντέλα αναμένεται να παραδοθούν στους πρώτους πελάτες το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι τιμές, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού, ξεκινούν στη Γερμανία από 83.993 ευρώ για τη Macan 4 και 114.576 ευρώ για τη Macan Turbo. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ SUV ΤΗΣ PORSCHE Macan 4 και Macan Turbo FLEET NEWS #230 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

29.01.24 #230 3 ΝΕΟ PEUGEOT 2008 Αναβαθμισμένο, δυναμικό και ευέλικτο advertorial Το Peugeot 2008, best-seller στην αγορά των Β-SUV για πάνω από τρία χρόνια, αναβαθμίστηκε από πλευράς σχεδίασης, τεχνολογίας και ηλεκτροκίνησης. Το νέο μοντέλο διαθέτει περισσότερη γοητεία μέσω της κομψότητας και της εντυπωσιακής του σχεδίασης. Το νέο εμπρόσθιο μέρος τονίζει το στιβαρό και μυώδες στυλ που έκανε το συγκεκριμένο SUV τόσο επιτυχημένο σε όλες τις αγορές και απεικονίζει την αναβάθμισή του. Χαρακτηρίζεται από τους τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του νέου προφυλακτήρα. Τα νέα πίσω φώτα LED αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λεπτές λωρίδες, που συμβάλλουν στην οπτική διεύρυνση του πλάτους του αυτοκινήτου. Τα φώτα της όπισθεν και τα φλας είναι επίσης τεχνολογίας LED. Το νέο μοντέλο διαθέτει 4άκτινες ζάντες αλουμινίου ανατρεπτικής σχεδίασης, με το νέο έμβλημα της Peugeot στο κέντρο. Το νέο Peugeot 2008 προσφέρει περισσότερες συγκινήσεις, χάρη στο ασύγκριτο i-Cockpit® 3D που υποστηρίζεται από την κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης 10 ιντσών -στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις- αλλά και την εξαιρετική οδική του συμπεριφορά. Το μικρό τιμόνι είναι χαρακτηριστικό του Peugeot i-Cockpit® και δεκαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας μοναδική ευελιξία και ακρίβεια χειρισμού. Το νέο μοντέλο διαθέτει, προαιρετικά και αναλόγως έκδοσης, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), με τρία προγράμματα ελέγχου πρόσφυσης και ελαστικά παντός καιρού «3PMSF». Το νέο Peugeot 2008 χαρακτηρίζεται από περισσότερη αριστεία χάρη στις επιδόσεις του νέου ηλεκτροκινητήρα και των νέων ενσωματωμένων τεχνολογιών. Το E-2008, πρωτοπόρο στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών Β-SUV, διαθέτει τον νέο κινητήρα που θα εξοπλίσει και τα E-208 και E-308. Η μέγιστη ισχύς του αυξάνεται κατά 15%, από 100 kW/136 hp σε 115 kW/156 hp, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται από τις 50 kWh στις 54 kWh. Πρόκειται για σημαντική προσπάθεια με στόχο την οικονομία, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας, η οποία φτάνει πλέον τα 406 χλμ. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά σε δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40 λεπτά σε Wall Box (7.4kW), και 11 ώρες και 10 λεπτά σε ενισχυμένη παροχή (3.2 kW). Η μπαταρία του καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. Σύντομα το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V Hybrid, ενώ στην γκάμα του περιλαμβάνονται και επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Το τελευταίας γενιάς σύστημα υπηρεσιών συνδεσιμότητας της Peugeot και η πλήρης σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, εξασφαλίζουν αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου, προγραμματισμού διαδρομών, ασφάλειας και άνεσης. Η γκάμα του νέου 2008 περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις: Active, Allure και GT. ΆΜΕΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΔΌΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΛΛΆΣΣΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΦΌΡΟΥ ΕΤΑΙΡΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ

29.01.24 #230 4 Η Hyundai Motor Company αποκάλυψε το «Ioniq 5 N NXP1», ένα πρότυπο μοντέλο εξοπλισμένο με πρωτότυπα σπορ εξαρτήματα N Performance, στο Tokyo Auto Salon του 2024. Η Hyundai Motor Company σχεδιάζει να βελτιώσει την εμπειρία κατοχής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) υψηλών επιδόσεων με τα N Performance Parts, η οποία ξεκίνησε αρχικά το 2019 και συνεχίζει να αναπτύσσει εξαρτήματα υψηλών επιδόσεων εξαιρετικής ποιότητας. Συνεχίζοντας από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), όπως τα Elantra N, i30 N και i20 N, η Hyundai N σχεδιάζει να προσφέρει εξειδικευμένα σπορ εξαρτήματα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα N, συμπεριλαμβανομένου του Ioniq 5 N. Το πρότυπο μοντέλο «NPX1» αναδεικνύει μια σειρά βελτιώσεων ειδικά για μοντέλα N που θα είναι διαθέσιμα προς πώληση στο εγγύς μέλλον. Διαθέτει μπροστινό splitter από ανθρακονήματα, μαρσπιέ, πίσω διαχύτη, αεροτομή πίσω φτερού, τροχούς ελαφρού κράματος με ανθρακονήματα, τακάκια φρένων υψηλής απόδοσης και χαμηλωμένες αναρτήσεις. Το εσωτερικό του πρότυπου μοντέλου αναβαθμίζεται περαιτέρω με επενδύσεις Alcantara και αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα. Ξεκινώντας με το Ioniq 5 N, η Hyundai N θα επεκτείνει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων N Performance Parts σε όλα τα μοντέλα N. «Το 2024, η Hyundai Motor Company θα κάνει ακόμη ένα βήμα προς τα εμπρός ως ηγέτης στην αγορά των εξαρτημάτων βελτίωσης κατάλληλων για τη νέα εποχή των ηλεκτρικών (EV) οχημάτων υψηλών επιδόσεων, όπως αποδεικνύεται με το πρότυπο μοντέλο "NPX1"», δήλωσε ο Joon Park, Vice President του N Brand Management Group, προσθέτοντας: «Δεν περιοριζόμαστε μόνο στα εξαρτήματα βελτιώσεων. Αναπτύσσουμε επίσης τη δυνατότητα προσαρμογής λογισμικού, όπως η βαθμονόμηση ήχου και η ρύθμιση της ανάρτησης του οχήματος μέσω Over-the-Air αναβαθμίσεων, που θα ανοίξουν μια εντελώς νέα κατηγορία εξατομίκευσης των ηλεκτρικών (EV) οχημάτων για ένα συναρπαστικό μέλλον στην κοινότητα των βελτιώσεων». ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΣΤΟ TOKYO AUTO SALON Hyundai Ioniq 5 N NPX1 Έχοντας ελαφρώς μεγαλύτερο μετατρόχιο και μεταξόνιο, το νέο MINI Cooper SE εντυπωσιάζει με τον δυναμικό χαρακτήρα του όλες τις εποχές, προσφέροντας εγγυημένη οδηγική διασκέδαση στο χιόνι και τον πάγο. Ο ηλεκτροκινητήρας αναπτύσσει ισχύ 160 kW/218 hp και συνεργάζεται με αμεσότητα και ακρίβεια με την τεχνολογία πλαισίου υψηλής ποιότητας του μοντέλου. Η άμεση απόκριση του τιμονιού παρέχει ευελιξία, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης εξασφαλίζει μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε βρεγμένους και ολισθηρούς δρόμους. «Το MINI Cooper SE ηλεκτρίζει την αίσθηση go-kart που χαρακτηρίζει τη μάρκα και υπογραμμίζει την εξαιρετική θέση της MINI σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Χάρη στη φιλοσοφία αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το νέο MINI συνδυάζει μέγιστο συναίσθημα και ελάχιστο αποτύπωμα και θεωρείται ένα ισχυρό σύμβολο για το μέλλον της μάρκας», σχολιάζει η Stefanie Wurst, επικεφαλής της MINI. Σε ανηφορικές διαδρομές καθώς και σε κατηφόρες σε παγωμένη επιφάνεια, η λειτουργία Active Slip Regulation βελτιστοποιεί την πρόσφυση και μεταφέρει ελεγχόμενα στο δρόμο μέγιστη ροπή έως και 330 Nm. Η μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 54,2 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 402 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, είναι εγκατεστημένη στο δάπεδο του οχήματος συμβάλλοντας στην ισορροπημένη κατανομή του βάρους. Αυτό σημαίνει ότι το MINI Cooper SE έχει χαμηλό κέντρο βάρους και, σε συνδυασμό με την απόδοση της ανάρτησης και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης που προσφέρει, ελίσσεται ιδιαίτερα ομαλά στο δρόμο. ΤΟ ΝΕΟ MINI COOPER SE ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ

29.01.24 #230 5 Η Toyota Motor Europe (TME) κατέγραψε πωλήσεις 1.173.419 οχημάτων Toyota και Lexus το 2023, σημειώνοντας ετήσια αύξηση +9% και αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 6,7%. Πρόκειται για ιστορικό υψηλό της TME, που αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη επιτυχία της πολυεπίπεδης στρατηγικής της. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξήθηκαν κατά +14% και αντιπροσωπεύουν πλέον το 70% των συνολικών. Οι πωλήσεις της Lexus σημείωσαν ετήσια αύξηση +46%, καθιστώντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες premium μάρκες στην Ευρώπη, ενώ η μάρκα Toyota παρέμεινε στη 2η θέση των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων στην περιοχή. «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με μια ακόμη ισχυρή επίδοση πωλήσεων, η οποία σηματοδοτεί ρεκόρ όλων των εποχών στην περιοχή. Παρουσιάσαμε αρκετά νέα εξηλεκτρισμένα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων στο πλαίσιο της πολυεπίπεδης στρατηγικής μας να προσφέρουμε στους πελάτες τη λύση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους, μεταξύ των οποίων τα ολοκαίνουργια Toyota C-HR και Lexus LBX, που θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις το 2024. Και, όπως ανακοινώσαμε πρόσφατα, έρχονται περισσότερα, καθώς πολλά συναρπαστικά νέα προϊόντα μηδενικών εκπομπών είναι στα σκαριά, που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους μας για την ανθρακική ουδετερότητα στην Ευρώπη», δήλωσε ο Yoshihiro Nakata, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe. ΕΠΙΔΌΣΕΙΣ ΑΝΆ ΜΆΡΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΤΈΛΟ Η Toyota πούλησε 1.099.782 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα το 2023, σημειώνοντας αύξηση +7% σε ετήσια βάση. Top sellers ήταν η σειρά Yaris, η σειρά Corolla, το Toyota C-HR, το Aygo X και το RAV4, τα οποία μαζί αντιπροσώπευαν το 76% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. Οι συνολικές πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Toyota ανήλθαν σε 755.005, σημειώνοντας αύξηση +11% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις του bZ4X, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Toyota με μπαταρία που βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα eTNGA, έφτασαν τα 19.606 οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η δυναμική των πωλήσεων της μάρκας αναμένεται να συνεχιστεί το 2024, καθώς οι παραδόσεις του νέου Toyota C-HR θα αυξηθούν το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η Toyota Professional πέτυχε ρεκόρ 140.062 πωλήσεων το 2023, σημειώνοντας αύξηση +18% σε ετήσια βάση. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει πλέον εξηλεκτρισμένες επιλογές σε όλα τα μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσωπεύουν το 14% των συνολικών πωλήσεων της οικογένειας Proace και Proace City, η οποία επεκτείνεται με την προσθήκη του νέου, μεγάλου Proace Max. Περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων αναμένεται φέτος, καθώς το λανσάρισμα του νέου Hilux Hybrid 48V πρόκειται να διευρύνει την εμβληματική γκάμα του Toyota Hilux. Η αφοσίωση της Toyota Professional στην εξυπηρέτηση των πελατών θα ενισχυθεί από την ανάπτυξη μιας εντελώς νέας φιλοσοφίας λιανικής για τα 250 υπάρχοντα κέντρα Toyota Professional στις αντιπροσωπίες, με την προοπτική να επεκταθούν σε 500, για την υποστήριξη της φιλοδοξίας της μάρκας να ξεπεράσει τις 180.000 πωλήσεις μέχρι το 2025. Η Lexus γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη το 2023, καταγράφοντας συνολικές πωλήσεις 73.637 οχημάτων, που αντιπροσωπεύει ετήσια αύξηση +46%. Το εξηλεκτρισμένο μείγμα πωλήσεων 1.173.419 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟ 2023 Ρεκόρ πωλήσεων της Toyota Motor Europe ΟΡΌΣΗΜΑ TOYOTA 2023: „Πωλήσεις Toyota: 1.099.782 (+7% ετήσια αύξηση) „Ευπώλητα: Yaris Cross (195.569), σειρά Corolla (181.094), Yaris (166.925), C-HR (117.552), Aygo X (90.582), RAV4 (87.582) „Συνολικές πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων: 755.005 (+11% ετήσια αύξηση) „Κορυφαία εξηλεκτρισμένα: Yaris Cross Hybrid (186.047), Corolla Hybrid (142.047), Yaris Hybrid (134.898), Toyota C-HR Hybrid (117.137). RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (80.357) „Πωλήσεις Toyota Professional: 140.062 (+18% ετήσια αύξηση) „Μείγμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων: Δυτική Ευρώπη: 75%, Ανατολική Ευρώπη: 42% – TTL: 70% ΟΡΌΣΗΜΑ LEXUS 2023: „Πωλήσεις Lexus: 73.637 (+46% ετήσια αύξηση) „Ευπώλητα: NX (25.709), UX (18.747), RX (15.529)„Συνολικές πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων: 64.439 (+58% ετήσια αύξηση)„Κορυφαία εξηλεκτρισμένα: NX Hybrid/Plug-in Hybrid (24.750), UX Hybrid/ EV (18.011), RX Hybrid/Plug-in Hybrid (11.869)„Μείγμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων: Δυτική Ευρώπη: 100%, Ανατολική Ευρώπη:30% – TTL: 87%

29.01.24 #230 6 Η Kia είχε την καλύτερη ετήσια επίδοση πωλήσεων στην Ευρώπη το 2023 με 572.297 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, αύξηση 5,4% σε σύγκριση με το 2022, ενώ το μερίδιο αγοράς της μάρκας στην Ευρώπη παρέμεινε στο 4,5%. Οι πωλήσεις της Kia ενισχύθηκαν από την αυξανόμενη ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της, τα οποία περιλαμβάνουν υβριδικά και plug-in υβριδικά καθώς και ηλεκτρικά μπαταρίας, που αντιστοιχούσαν σε 217.145 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2022 και καταλαμβάνοντας το 37,9% των συνολικών της πωλήσεων το 2023. Η επίδοση αυτή αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω, καθώς το Kia EV9 συνεχίζει την κυκλοφορία του σε όλη την Ευρώπη. Το Kia Sportage ήταν η σειρά μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της μάρκας συνολικά στην Ευρώπη, με 165.354 μονάδες συνολικά. Η οικογένεια Ceed πούλησε 87.246 μονάδες και το Niro κατέλαβε την τρίτη θέση με 73.582 πωλήσεις. Επιπλέον, οι πωλήσεις αμιγώς EV αυξήθηκαν κατά 22,7%, με 80.999 πωλήσεις το 2023. Το καινούργιο Kia Niro EV πούλησε 40.074 μονάδες, ενώ το πολυβραβευμένο Kia EV6 ακολούθησε με 36.195 μονάδες. Το Kia EV9 πούλησε, παρά την καθυστερημένη έναρξη των πωλήσεών του, 2.843 μονάδες και το e-Soul 1.887 μονάδες. Πέρυσι, περισσότερα από 350.000 οχήματα βγήκαν από το εργοστάσιο παραγωγής στη Zilina (Σλοβακία). Σε σύγκριση με το 2022, ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει αύξηση 12% και σηματοδοτεί την επιτυχημένη παρουσία και απήχηση της μάρκας στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο μέρος (60%) των αυτοκινήτων που παρήχθησαν το 2023 ήταν η πέμπτη γενιά του μοντέλου Sportage. Το υπόλοιπο 40% ήταν διάφορες εκδόσεις αμαξώματος του μοντέλου Ceed. Η Ευρώπη συνέβαλε σημαντικά στις παγκόσμιες πωλήσεις. Το 2023 η Kia πέτυχε νέα ρεκόρ πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα. Ο κατασκευαστής έκλεισε τη χρονιά με 3,1 εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά. Το 18,5% των παγκόσμιων πωλήσεων πέτυχε η Kia Europe, υπογραμμίζοντας την ισχυρή πορεία της στην Ευρώπη. Συνολικά, οι παγκόσμιες πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 6,3% σε σύγκριση με το 2022. Το 2024, η Kia στοχεύει σε παγκόσμιες πωλήσεις 3,2 εκατομμυρίων μονάδων. Ανά περιοχή, η μάρκα προβλέπει πωλήσεις 530.000 μονάδων στην Κορέα και 2.663.000 οχημάτων στο εξωτερικό. Η KIA ΑΥΞΗΣΕ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑ 5,4% ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ αντιπροσώπευε το 87% των συνολικών και σχεδόν το 100% στη Δυτική Ευρώπη. Η επιταχυνόμενη αύξηση των πωλήσεων Lexus οφείλεται στην ισχυρή επέλαση της μάρκας στην κατηγορία D-E Premium SUV, παρέχοντας επιλογές υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων σε τρία μοντέλα: NX (ετήσια αύξηση πωλήσεων +47% και +50% για την έκδοση PHEV), RZ (που παρουσιάστηκε πρόσφατα) και RX (+44% σε ετήσια βάση). Οι πωλήσεις της νέας γενιάς RX αυξήθηκαν κατά +45% από την προηγούμενη χρονιά, με την plug-in έκδοσή της να αποτελεί το 33% του συνολικού μείγματος πωλήσεων του μοντέλου. Η μάρκα στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη το 2024 με ισχυρή ζήτηση για την ολοκαίνουργια ναυαρχίδα πολυτελείας, το LM, και το πολυαναμενόμενο λανσάρισμα του πρώτου αστικού crossover της μάρκας, LBX, στις αρχές του 2024. Περισσότερα στο fleetnews.gr

29.01.24 #230 7 Στην ελληνική αγορά, η Mercedes-Benz σημείωσε 4.243 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων και κατέχει μερίδιο αγοράς 3,2%. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 4.243 επιβατικά οχήματα Mercedes-Benz, 77 smart, 212 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz & FUSO Canter (κάτω των 3,5 τόνων), 278 επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz & FUSO Canter (άνω των 3,5 τόνων) και 179 λεωφορεία Μercedes-Benz & Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Στα φορτηγά 3,5 – 8 τόνους την πρώτη θέση στη συνολική αγορά κατέκτησε το FUSO Canter, ενώ στο σύνολο της αγοράς των λεωφορείων (συμπ. των minibuses) η μάρκα κατετάγη πρώτη στις πωλήσεις. To μερίδιο αγοράς της MercedesBenz στα επιβατικά ανέρχεται στο 3,2%. Στα επαγγελματικά οχήματα ανέρχεται στο 2,1% στα οχήματα έως 3,5 τόνους, στο 69,1% στα οχήματα 3,5-8 τόνων και στο 32,1% στα οχήματα άνω των 8 τόνων. Ταυτόχρονα, το FUSO Canter στην κατηγορία των 3,58 τόνων καταλαμβάνει μερίδιο 41,5%. Το μερίδιο δε στα λεωφορεία Mercedes-Benz και Setra ανέρχεται στο 71%. Όσον αφορά στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων Mercedes-Benz, αυτές ανέρχονται σε 1.672 συνολικά, καταλαμβάνοντας ποσοστό 39,4% επί των συνολικών πωλήσεων επιβατικών της μάρκας στη χώρα μας, μερίδιο ιδιαίτερα υψηλό στο μείγμα πωλήσεων. Στις συνολικές πωλήσεις xEV στην Ελλάδα (15.215 μονάδες), το μερίδιο αγοράς της μάρκας ανέρχεται στο 11%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά σημείωσαν σημαντική αύξηση ύψους 71% σε σχέση με το 2022, με την EQA και την EQE να πρωτοστατούν σε πωλήσεις στις κατηγορίες τους (C-SUV και E αντίστοιχα). Τέλος, η Mercedes-Benz με πωλήσεις 213 μονάδων κατέχει επίσης την πρώτη θέση (μερίδιο αγοράς 26,9%) στην κατηγορία των MPV-M/COMBI, στην οποία περιλαμβάνονται τα Vito Tourer, V-Class, Citan Tourer και οι αμιγώς ηλεκτρικές τους εκδόσεις. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Star Automotive Ελλάς, Ιωάννης Καλλίγερος, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, διότι το 2023 όλοι οι στόχοι που είχαμε θέσει υπερ-επιτεύχθηκαν χάρη στην πάγια εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές στη μάρκα που εκπροσωπούμε στην Ελλάδα. Μία μάρκα της οποίας το εμπορικό σήμα αυξάνει σταθερά την αξία του και συνεχίζει να κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις luxury εταιρείες αυτοκινήτου, αφού δίνει ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια, παράλληλα με την ασφάλεια και την ευεξία των επιβατών, στα αυτοκίνητά της. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους μας τιμούν με την επιλογή τους και μία υπόσχεση, ότι πάντοτε κερδισμένοι θα είναι οι πελάτες μας. Και αυτό, διότι με το πάθος του εφευρέτη του αυτοκινήτου, θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στον πυρήνα των εξελίξεων της αυτοκίνησης και τη νέα εποχή που έχει ήδη ξημερώσει για τον κλάδο: με νέες τεχνολογίες, εντυπωσιακά και πρωτοποριακά αυτοκίνητα, έξυπνα συστήματα, προγράμματα και υπηρεσίες, θα συνεχίσουμε να συμβάλλουμε δραστικά σε έναν καθαρότερο και ασφαλέστερο κόσμο προσφέροντας νέες εμπειρίες σε όσους επιλέγουν τη Mercedes-Βenz για τις μετακινήσεις τους». ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2023 Το Fiat 500e είναι το best-seller ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) πόλης στην Ευρώπη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Το 2023 το Fiat 500e υπερασπίστηκε σθεναρά τον τίτλο του best-seller ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που κατέχει από το 2022, υπογραμμίζοντας τη δυνατή εμπορική πορεία που διαγράφει από το 2020 που παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα. Ο συνδυασμός του μοναδικού στιλ με την κορυφαία ηλεκτρική τεχνολογία έχουν ως αποτέλεσμα τις υψηλές πωλήσεις τόσο στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης για την Ευρώπη, όσο και την πρώτη θέση μεταξύ όλων των ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου Stellantis. Κατά τη διάρκεια του 2023 το Fiat 500e σημείωσε σχεδόν 65.000 πωλήσεις, κάτι που αντιστοιχεί σε μερίδιο 14,7% για τα ηλεκτρικά μοντέλα των κατηγοριών Α+Β. Αναλύοντας δε τα στοιχεία για τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων στις 10 μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, κατέκτησε την τέταρτη θέση. BEST-SELLER EV ΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Το Fiat 500e «τρέχει»…

29.01.24 #230 8 Το Ford Kuga PHEV ήταν το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό όχημα PHEV στην Ευρώπη και το 2023. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το οικογενειακό SUV της Ford -που μπορεί να κινείται αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο πρόγραμμα EV Now- βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων των PHEV στη Γηραιά Ήπειρο. Πέρυσι, οι πελάτες αγόρασαν 25% περισσότερα Kuga Plug-in Hybrid σε σχέση με το δεύτερο σε πωλήσεις PHEV. Το νέο Kuga Plug-in Hybrid παρουσιάστηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους, διαθέτοντας ακόμα περισσότερες δυνατότητες και χαρακτηριστικά σε σχέση με το προηγούμενο. Το νέο μοντέλο επιταχύνει ταχύτερα και μπορεί πλέον να ρυμουλκήσει έως και 2.100 κιλά - πιο πολύ από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην κατηγορία του. Επίσης, ταξιδεύει πιο άνετα, προσφέροντας τεχνολογίες που μπορούν, μεταξύ άλλων, να επιβραδύνουν αυτόματα το όχημα στις στροφές, σε κυκλικούς κόμβους και σε εξόδους αυτοκινητοδρόμων με ενεργοποιημένο το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Επίσης, προσφέρει προηγμένο σύστημα κάμερας 360 μοιρών που μπορεί να εμφανίζει πανοραμική άποψη του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη των 13,2 ιντσών κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης. Την ίδια στιγμή, είναι καλύτερα συνδεδεμένο. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4 ενσωματώνει smartphone με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και προσφέρει συνδεσιμότητα 5G, ενώ διαθέτει ακόμη και Alexa Built-in στον στάνταρντ εξοπλισμό. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να φορτίζουν την μπαταρία του νέου Ford Kuga PHEV σε σταθμό φόρτισης ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο τροφοδοσίας. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 69 χλμ. με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα EV Now ή να συμβάλει στην αύξηση της συνολικής αυτονομίας του οχήματος με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα για πιο μακρινά ταξίδια. Το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις PHEV της Ευρώπης κατασκευάζεται στη Γηραιά Ήπειρο, στο εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στη Βαλένθια και θα αρχίσει να πωλείται από τον τρέχοντα μήνα. ΤΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΟ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ PHEV ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΧΡΟΝΙΑ Ford Kuga PHEV ΣΤΑ BEST-SELLERS ΤΟΥ 2023 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΒΑΝ BYD ΕΤP3 Στα επίσημα αποτελέσματα πωλήσεων για το 2023 που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ, η BYD βρέθηκε στην πρώτη τριάδα των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων έως 3,5 τόνους στην Ελλάδα. Το ETP3, το αμιγώς ηλεκτρικό πάνελ βαν της BYD, κατέγραψε το 2023 συνολικά 55 ταξινομήσεις. Το ETP3 έχει μεικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Είναι σχεδιασμένο βάσει των στάνταρντ που ισχύουν στα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τεχνολογίας BLADE της BYD, για εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, μέγιστη ασφάλεια και βελτιωμένη οδηγικη εμπειρία. Η απόλυτα ρεαλιστική αυτονομία των 275 χιλιομέτρων εντός πόλης (233 χλμ. συνδυαστικά) το καθιστά ιδανικό για ταχυμεταφορές, διανομές πάσης φύσεως και κάθε επαγγελματία που θέλει να κινηθεί «πράσινα», χωρίς περιορισμούς στην κυκλοφορία και με σημαντικό οικονομικό όφελος στο κόστος κίνησης. Οι διαστάσεις του ETP3 είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης 3,5 κ.μ., έχει διαστάσεις 1,95 μ. βάθος, 1,4 μ. πλάτος και 1,3 μ. ύψος ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ. Το ETP3 κινεί ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 210 Nm. Η μπαταρία λιθίου - φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4) έχει χωρητικότητα 44,9 kWh ενώ η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι μόλις 16,036 kWh/100 χλμ.. Η φόρτιση του οχήματος γίνεται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30’ της ώρας ή 5,5 ώρες, με συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα, αντίστοιχα. Η προτεινόμενη λιανική τιμή του BYD ETP3 είναι 37.020 (πλέον ΦΠΑ). Tο όχημα είναι ετοιμοπαράδοτο, ενώ επιδοτείται μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

29.01.24 #230 10 Η μονάδα παραγωγής καθαρής ενέργειας των ΗΑΕ, Abu Dhabi Future Energy Company PJSC (Masdar) και η Daimler Truck Holding AG (Daimler Truck) υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας προς διερεύνηση της σκοπιμότητας εξαγωγής υγρού πράσινου υδρογόνου από το Άμπου Ντάμπι (ΗΑΕ) στην Ευρώπη, το 2030. Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφηκε στο Άμπου Ντάμπι από τον Fawaz Al Muharrami, εκτελεστικό διευθυντή Καθαρής Ενέργειας και αναπληρωτή COO της Masdar, και τον Martin Daum, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και CEO της Daimler Truck. Η συνεργασία των δύο πρωτοπόρων εταιρειών αποτελεί σημαντική πρόοδο στις συνεχείς προσπάθειες αντιμετώπισης εκπομπών CO2 των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Ο Mohamed Jameel Al Ramahi, CEO της Masdar, δήλωσε: «Η φιλοδοξία της Masdar είναι να καταστεί κορυφαία στην ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου παγκοσμίως και πιστεύουμε ότι οι μεταφορές είναι από τις πιο στρατηγικές αγορές πράσινου υδρογόνου. Αυτή η συμφωνία μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση εκπομπών CO2 στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη, υποστηρίζει τη φιλοδοξία των ΗΑΕ να καταστεί ηγέτης στην αγορά υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα το 2031 και συνάδει με την προσέγγισή μας «smartearly-mover», για έργα με στρατηγικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο». Ο Martin Daum, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και CEO της Daimler Truck, δήλωσε: «Στην Daimler Truck στοχεύουμε στην πρωτοπορία στις βιώσιμες μεταφορές. Η παγκόσμια διάθεση πράσινης ενέργειας είναι απαραίτητη για την απανθρακοποίηση των επαγγελματικών οχημάτων. Η πρωτοβουλία μας με την Masdar είναι το πρώτο βήμα προμήθειας υγρού πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη». Η Masdar, εταιρεία παραγωγής καθαρής ενέργειας των ΗΑΕ και από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στον τομέα των ΑΠΕ διεθνώς, πρωτοπορεί στην εξέλιξη και ανάπτυξη τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών και πράσινου υδρογόνου, προς αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων βιωσιμότητας. Για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, η Daimler Truck ακολουθεί διπλή στρατηγική, με οχήματα υδρογόνου και μπαταρίας. Σε επίδειξη χρήσης υγρού υδρογόνου στις οδικές μεταφορές, το πρότυπο φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 Truck ολοκλήρωσε προσφάτως ταξίδι 1.047 χιλιομέτρων υπό πραγματικές συνθήκες στη Γερμανία με ένα γέμισμα υγρού υδρογόνου. Η Daimler Truck κατασκευάζει δοκιμαστικό στόλο φορτηγών Mercedes-Benz GenH2, που προβλέπεται να αναπτυχθεί στα μέσα του 2024. Η DAIMLER TRUCK ΚΑΙ Η MASDAR ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΥΓΡΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η επερχόμενη Alfa Romeo Milano δέχεται αυτή την περίοδο τις τελευταίες πινελιές εξέλιξης στο πεδίο δοκιμών του Balocco Proving Ground, προκειμένου να είναι έτοιμη για την επίσημη παρουσίασή της στις 10 Απριλίου. Το καινούργιο B-SUV εξελίχθηκε υπό την καθοδήγηση της ίδιας ομάδας μηχανικών που ανέλαβαν εξαιρετικά μοντέλα της σύγχρονης Alfa Romeo, ενώ τώρα είναι η σειρά των κορυφαίων δοκιμαστών να επιβεβαιώσουν την πιο σπορ οδηγική εμπειρία της κατηγορίας, που είναι ο στόχος. Το βάρος έπεσε στη σχεδίαση ενός εξαιρετικά άμεσου εμπρόσθιου συστήματος, που θα εξασφαλίζει κοφτερή αλλαγή κατεύθυνσης, καθώς και στο κορυφαίο επίπεδο πρόσφυσης. Ο Domenico Bagnasco και η ομάδα του αποτελούν την εγγύηση για τα παραπάνω, εξαργυρώνοντας την τεράστια εμπειρία που αποκόμισαν εξελίσσοντας τις Alfa Romeo 4C, 8C, Giulia και Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale, οι οποίες είναι θρύλοι της αυτοκίνησης. Επικεφαλής του project για την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo είναι ο Stefano Cereda, ο οποίος έχει αποδείξει το ταλέντο του από την πρώτη γραμμή της εξέλιξης του υβριδικού συστήματος της Alfa Romeo Tonale PHEV Q4. Ο ιδιαίτερα πεπειραμένος Ιταλός μηχανικός Luigi Domenichelli ηγείται της ομάδας που συντονίζει τα υποσυστήματα που αφορούν στην απόδοση, στην αντοχή και στην άνεση, ενώ πολύ σημαντική είναι και η παράμετρος πως ο σχεδιασμός της Milano έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα και στην κορυφαία εργονομία της καμπίνας, με αποτέλεσμα την εντυπωσιακή όσο και εξελιγμένη διάδραση μεταξύ του χρήστη και του αυτοκινήτου. Η ALFA ROMEO MILANO ΣΤΙΣ ΤΕΛΙΚΈΣ ΔΟΚΙΜΈΣ Παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

29.01.24 #230 11 Ο Johannes Roscheck θα αναλάβει τη διοίκηση της Audi AG στην Κίνα ως πρόεδρος της Audi China από την 1η Απριλίου 2024. Σε αυτήν τη θέση διαδέχεται τον Jürgen Unser. «Την τελευταία διετία η Audi επέκτεινε περαιτέρω την παρουσία της στην Κίνα και έθεσε σημαντικά ορόσημα στη στρατηγική μας ηλεκτροκίνησης. Τώρα σχεδιάζουμε περαιτέρω επέκταση της συνεργασίας με τους δύο Κινέζους εταίρους μας, για ταχεία ανάπτυξη νέων κατηγοριών αγοράς και πελατών και εκμετάλλευση των δυνατοτήτων για έξυπνα, πλήρως συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα σε αυτήν τη δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά. Ο Johannes Roscheck είναι ο κατάλληλος ειδικός με διεθνή εμπειρία γι’ αυτό το επιπλέον βήμα. Ο πρόεδρος της Audi Κίνας θα έχει τη βασική ευθύνη επανευθυγράμμισης της στρατηγικής στη μεγαλύτερη αγορά μας», δήλωσε ο Gernot Döllner, CEO της Audi AG και υπεύθυνος δραστηριοτήτων στην Κίνα. Ο Ralf Brandstätter, CEO του Volkswagen Group China, δήλωσε: «Το Volkswagen Group προχωρά με συνέπεια την τοπική τεχνολογική μετάβαση στην έξυπνη ηλεκτροκίνηση με τη στρατηγική του "στην Κίνα για την Κίνα". Η Audi, από τις κορυφαίες μάρκες premium παγκοσμίως και πρωτοπόρος στην τεχνολογία στον όμιλο, παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Είμαι ευτυχής που ο Johannes Roscheck, κορυφαίο στέλεχος με μεγάλη διεθνή πείρα και εξειδίκευση, θα ενισχύσει την ομάδα μας στην περιοχή. Θα επιφέρει καθοριστικά ερεθίσματα μετασχηματισμού στην Audi. Συγχρόνως, επιθυμώ να ευχαριστήσω τον Jürgen Unser για την τεράστια προσωπική του δέσμευση». Ο Johannes Roscheck είναι επί του παρόντος επικεφαλής Εταιρικού Ελέγχου και Οικονομικών της Audi AG στο Ingolstadt. Από το 2017 έως το 2022, διετέλεσε CEO της Audi Βραζιλίας. Ανέλαβε άλλα διευθυντικά καθήκοντα στο Volkswagen Group στην Ουγγαρία, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Μηχανολόγος μηχανικός, κάτοχος διδακτορικού στα οικονομικά, διαθέτει πάνω από 25 χρόνια πείρας στα οικονομικά και την παραγωγή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Περισσότερα στο fleetnews.gr Ο JOHANNES ROSCHECK ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ AUDI CHINA Johannes Roscheck Πρόσωπα Jürgen Unser Ο Sven Schuwirth αναλαμβάνει εκτελεστικός αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Seat S.A., από την 1η Φεβρουαρίου 2024. Θα ενταχθεί στο Διοικητικό της Συμβούλιο, αναφερόμενος απευθείας στον Wayne Griffiths και θα αντικαταστήσει τον Kai Vogler, ο οποίος αναλαμβάνει νέα καθήκοντα στην Volkswagen Financial Services Overseas AG. Ο Sven Schuwirth εντάχθηκε στη Seat S.A. τον Ιούνιο του 2021, ως επικεφαλής Ψηφιακών Δραστηριοτήτων και Στρατηγικής Προϊόντων, αναπτύσσοντας τη στρατηγική προϊόντων της Cupra και επεκτείνοντας την μάρκα σε νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, ως COO της Cupra τον Μάρτιο του 2023. «Στην περίοδο διαταραχής της αυτοκινητοβιομηχανίας, το να μπορούμε να βασιζόμαστε σε οραματιστές ηγέτες όπως ο Sven Schuwirth θα είναι σημαντικό για το μετασχηματισμό μας. Ο Sven έκανε εξαιρετική δουλειά την τελευταία διετία και έχει ενσωματωθεί τέλεια στην ομάδα και την κουλτούρα μας. Συμμετέχει στο ξεκάθαρο όραμά μας για το μέλλον και των δύο μαρκών, Seat και Cupra, και είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην υλοποίησή του», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO των Seat και Cupra. Κατά τη διάρκεια της θητείας του Kai Vogler, οι πωλήσεις της Cupra υπερδιπλασιάστηκαν και το 2023 η μάρκα έσπασε ρεκόρ με 230.700 παραδόσεις. Τα αποτελέσματα μετά την πώληση αυξήθηκαν επίσης κατά σχεδόν 40%, ενώ η Seat S.A σημείωσε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη. Ο Kai Vogler επιστρέφει στη Volkswagen Financial Services AG και θα αναλάβει CEO της νεοϊδρυθείσας Volkswagen Financial Services Overseas AG, μετά την αναπροσαρμογή της Volkswagen Financial Services AG (VWFS) και της Volkswagen Bank GmbH, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2024. Η Volkswagen Financial Services Overseas AG θα λειτουργεί ως εταιρεία χαρτοφυλακίου για τις μη ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Volkswagen Financial Services AG και θα καλύπτει δώδεκα αγορές. Ο Sven Schuwirth διαθέτει περισσότερο από 20 χρόνια εκτενούς εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, με το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στην Audi AG. Το 2004 ορίστηκε επικεφαλής Ανάπτυξης Μάρκας και Εταιρικής Ταυτότητας. Ως επικεφαλής Στρατηγικής, ήταν υπεύθυνος στρατηγικής προϊόντων, χαρτοφυλακίου και επικοινωνίας από το 2008. Από το 2009 έως το 2016, ο Schuwirth ήταν επικεφαλής Ανάπτυξης και Ψηφιοποίησης Μάρκας. Και το 2019 επέστρεψε στην AUDI AG, μετά από ένα χρόνο στη BMW AG και ανέλαβε το νεοσύστατο τμήμα «Brand Audi, Digital Business and Customer Experience». Ο KAI VOGLER ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES Ο Sven Schuwirth στο Δ.Σ. της SEAT S.A Sven Schuwirth

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=