FLEETNEWS #23
15.04.19 #23 4 Η υπέρβαση του στόχου εκπομπών CO2 από το 2021 μπορεί να επιφέρει πρόστιμα ύψους 33,6 δισ. ευρώ στις αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν αυξη- θούν μαζικά οι πωλήσεις EVs. Με βάση τις μέσες εκπομπές CO2 του 2018, η συμβουλευτική Jato κα- τέληξε στο συμπέρασμα ότι εάν δεν αλλάξει κάτι στα επόμενα τρία χρό- νια, οι κορυφαίοι κατασκευαστές θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, καθώς κανένας από αυτούς δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου των 95 γραμ. / χλμ. Πέρυσι, οι μέσες εκπομπές των ομί- λων Volkswagen , PSA , Renault , Nissan , BMW , Hyundai-Kia , Ford , FCA , Daimler , Toyota και Volvo παρουσίασαν έναν μέσο όρο 119,7 γραμ. / χλμ. Oι 11 κατασκευαστές που πούλησαν περισσότερες από 300.000 μονάδες το 2018 ήταν κα- τά μέσο όρο 24,7 γραμ./χλμ. πάνω από τον στόχο. Ακόμα χειρότερα, ο μέσος όρος αυξήθηκε κατά 2,4 γραμ./χλμ. σε σύγκριση με το 2017. Οι λόγοι είναι σαφείς: οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα πετρελαιο- κίνητα και low-riding οχήματα και τα αντικαθιστούν με βενζινοκίνητα και crossovers - ή ακόμα χειρότερα, με συνδυασμό και των δύο. ΚΕΡΔΙΣΜΈΝΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΥΒΡΙΔΙΚΏΝΚΑΙ EV Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν στην Ευρώπη, αλλά όχι αρκετά για να αντισταθμίσουν τις υψηλότερες εκ- πομπές CO2 που προκαλεί το κοκτέιλ βενζίνης και crossover. Μόνο δύο μάρκες ξεφεύγουν από την τάση: η Nissan , η οποία απολαμβάνει την επιτυχία του ηλεκτρικού Leaf , και η Toyota , η οποία οφείλει τη βελτίω- σή της στην επιτυχία των υβριδικών μοντέλων της. Τα πολυτελή μοντέλα έχουν μεγάλο πρόβλημα. Η BMW είδε τον μέσο όρο εκπομπών της CO2 να αυξάνεται κατά περισσότερο από 7 γραμ./χλμ. και η Mercedes 10 γραμ./χλμ. Η Volvo αυξάνεται κατά περίπου 6 γραμ./χλμ. -θα μπορούσε να είναι χειρότερα αν δεν είχε πουλή- σει μεγάλο όγκο plug-in υβριδικών. Η πολυτελής μάρκα που κατόρθωσε να διατηρήσει τις εκπομπές της σε καλύτερα επίπεδα είναι η Audi (+3,3 γραμ./χλμ.). Αν οι συνθήκες του 2021 εφαρμόζονταν στις σημερινές μέσες εκπομπές CO2, εξαιρώντας κάθε είδους κέρδη οικολογικής και- νοτομίας προς αντιστάθμιση των συνολικών εκπομπών, το ποσό των προστίμων θα αντιπροσώπευε το ήμισυ περίπου του μέσου όρου των καθαρών κερδών τους, αναφέρει η Jato . Η ΕΕ θα εισπράξει πολλά δισ. ευρώ σε πρόστιμα εκπομπών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν βρουν τρόπο να μειώσουν τα επίπεδα εκπο- μπών τους CO2 κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Πολλά έργα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν με αυτά, όπως η υποδομή φόρτισης και μονάδες παραγωγής μπαταριών στην ΕΕ. Ο Όμιλος Volkswagen θα έπρεπε να πληρώσει περίπου 2.500 ευρώ ανά πώληση αυτοκινήτου, δηλαδή συ- νολικά πάνω από 9 δισ. ευρώ. Στην περίπτωση της PSA , το πρόστιμο θα ανερχόταν σε 4,5 δισ. ευρώ - πε- ρισσότερα από όσα κέρδισε το 2018. Αλλά προφανώς δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο. Και οι δύο κατασκευαστές επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας με- γάλο αριθμό plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλούς οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων. ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ Η Volkswagen θα λανσάρει το πλή- ρως ηλεκτροκίνητο I.D. σε περίπου ένα χρόνο, με μια σειρά οχημάτων που θα προωθήσουν την ηλεκτρική οδήγηση μαζικά και θα μειώσουν τον μέσο όρο CO2 του ομίλου. Το Neo , με διαστάσεις Golf , αναμέ- ΑΠΕΙΛΗΠΡΟΣΤΙΜΩΝ 33,6 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΣΤΟΧΟΥ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Επείγει η μαζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους εταιρικούς στόλους 2018 Ευρώπη - 23 Tα 50 κορυφαία brands κατατάσσονται βάσει των μέσων εκπομπών CO 2 (σε g / km, σταθμισμένος όγκος)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=