FLEETNEWS #23
15.04.19 #23 14 Η JAGUAR LAND ROVER ΒΛΕΠΕΙ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ Η Jaguar Land Rover δηλώνει ότι στους στόλους θα εξακολουθήσει να υπάρχει «βασικός ρόλος», τόσο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και για το ντίζελ, παρά τις πιέσεις υπέρ της ηλεκτροκίνη- σης. Τα υβριδικά αυτοκίνητα και αυτά που κινούνται με μπαταρίες απολαμβάνουν την πολιτική υπο- στήριξη σε ολόκληρη την Ευρώ- πη, αλλά «το ντίζελ εξακολουθεί να προσφέρει τον πλέον βιώσιμο εμπο- ρικά τρόπο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα ηλεκτρι- κά οχήματα δεν μπορούν ακόμα να αντικαταστήσουν το ντίζελ», δήλωσε ο Scott Dicken , διευθυντής πωλή- σεων της JLR . Απευθυνόμενος στους fleet managers στο εαρινό σεμινάριο της ACFO στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο κ. Dicken επέκρινε τη «δαιμονο- ποίηση του ντίζελ» , η οποία έγινε τεράστιο θέμα αποσταθεροποί- ησης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρή- θηκε η πρώτη αύξηση των μέσων εκπομπών CO2 των νέων πωληθέ- ντων αυτοκινήτων, ένα σενάριο που παρατηρήθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς οι στόλοι και οι ιδιώτες αγοραστές άλλαξαν τα οχήματά τους με βενζινοκίνητα και εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr H Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ πα- ρουσίασε σε ειδική εκδήλωση τα ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας BYD , τα οποία προτίθεται να φέρει, ως επίσημος αντιπρόσω- πος, στην Ελλάδα. Το λεωφορείο BYD, μήκους 8,7 μέ- τρων, κινήθηκε στους δρόμους της Αθήνας μόνο με τις μπαταρίες του, αθόρυβα, με μηδενικό περιβαλλο- ντικό αποτύπωμα και με δυνατό- τητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι. Πρωτοποριακής σχεδίασης, με δικό του προσωπικό στυλ και δυνα- τούς χρωματικούς συνδυασμούς, το BYD προσελκύει τα βλέμματα, «κτίζοντας το όνειρο» μιας πιο κα- θαρής πόλης, όπως θα μπορούσαν να υποδηλώνουν τα αρχικά της μάρκας ( Build your Dream ). Με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών με ισχύ 180 (2Χ90) kW (250 ίπποι), ροπή 350 Nm άμεσα διαθέσιμη από το ξεκί- νημα του λεωφορείου και με δύο μόνο ώρες χρόνο φόρτισης μπατα- ριών το αστικό ηλεκτρικό BYD, έχει τη δυνατότητα να καλύψει μέχρι και 200 χιλιόμετρα περίπου χωρίς επαναφόρτιση. Για τους ειδικούς των αστικών συγκοινωνιών, πρό- κειται για ένα σπουδαίο τεχνικό πλεονέκτημα, καθώς το λεωφο- ρείο, μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομο- λογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινω- νιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρ- τιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου. Ακόμα, το «αναγεννητικό» σύστημα των φρέ- νων του μετατρέπει ένα μέρος της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στις μπα- ταρίες, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της ακτίνας λειτουργίας του λεωφορείου. Η BYD είναι μια εταιρεία με 20 χρόνια εμπειρίας, που ξεκίνησε από την κατασκευή μπαταριών και σήμερα κατασκευάζει από ηλε- κτρικά επιβατικά μέχρι ηλεκτρικά ανυψωτικά οχήματα, βαν, φορ- τηγά, οχήματα εξοπλισμού λιμέ- νων κ.ά. Η εταιρεία έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην ανέγερση τριών εργοστασίων στην Ευρώπη, πέραν των 30 που ήδη λειτουργούν στην Ασία και την Αμερική. Αιχμή του δόρατος η τεχνογνωσία της στην κατασκευή μπαταριών σιδήρου-φωσφορικού (iron-phosphate) οι οποίες αυξά- νουν την ακτίνα λειτουργίας του οχήματος, ενώ οι ίδιες έχουν μεγά- λη διάρκεια ζωής. Τα λεωφορεία της BYD κυκλοφορούν σήμερα στις περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, σε σημαντικούς αριθμούς ταξινομήσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΠΟ ΤΗΝΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΒΕΕ Στην Αθήνα το Ηλεκτρικό Λεωφορείο BYD
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=