FLEETNEWS #225

11.12.23 #225 16 Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ευρωπαϊκής αγοράς έχουν εξασφαλίσει λιγότερο από το ένα πέμπτο (16%) των βασικών μετάλλων μπαταριών που θα χρειαστούν μέχρι το 2030, σύμφωνα με ανάλυση των δημοσιευμένων συμβάσεων. Μόνον η Tesla και η BYD κάνουν επαρκή προσπάθεια εξασφάλισης προμηθειών κοβαλτίου, λιθίου και νικελίου προς επίτευξη των στόχων πωλήσεών τους του 2030, ενώ οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές -με εξαίρεση τις Volkswagen και Stellantis- είναι πολύ πίσω. Η ανάλυση γίνεται στο πλαίσιο κατάταξης των κατασκευαστών στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, βάσει των εξασφαλισμένων πρώτων υλών, της παραγωγής κυψελών και των υπεύθυνων πρακτικών. Η Tesla ηγείται της συνολικής κατάταξης βάσει των στρατηγικών πρώτων υλών και παραγωγής κυψελών - αν και έπεται αρκετών ανταγωνιστών σε υπεύθυνες πρακτικές. Η Volkswagen έχει σχετικά καλές επιδόσεις και στις τρεις κατηγορίες και έρχεται δεύτερη, μπροστά από την BYD που ηγείται στην βαθμολογία πρώτων υλών, αλλά υστερεί σε υπεύθυνες πρακτικές, επειδή δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη βιώσιμη προμήθεια. Μόνον έξι εταιρείες -Tesla, BYD, VW, Ford, Renault και Stellantis- διαθέτουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια για τα τρία βασικά μέταλλα ή σχεδιάζουν να αλλάξουν τη χημική σύνθεση των μπαταριών για να απεξαρτηθούν από κάποιο μέταλλο, διαπιστώνει η έρευνα. Η Mercedes διαθέτει μόνο ένα δημοσιοποιημένο συμβόλαιο βασικού ορυκτού και η BMW, η οποία αντιτίθεται στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Ε.Ε., δεν έχει γνωστοποιήσει αρκετές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει να εξασφαλίσει υλικά νικελίου, κοβαλτίου ή καθόδων. Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια οχημάτων και αλυσίδων εφοδιασμού ηλεκτροκινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ των στόχων ηλεκτρικών οχημάτων των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των στρατηγικών τους για κρίσιμα ορυκτά. Η Tesla και η BYD είναι πολύ μπροστά από τις περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες, που μόλις τώρα αντιδρούν στην πρόκληση εξασφάλισης μετάλλων μπαταριών. Αυτή η έκθεση πρέπει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τους CEOs και τους επενδυτές, ώστε να εμπλακούν περαιτέρω στις αλυσίδες εφοδιασμού τους». Οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες -BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen- είναι κορυφαίες στις υπεύθυνες πρακτικές εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ιχνηλασιμότητα πρώτων υλών, οι διαδικασίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα και η προστασία των ανθρωπίνων και δικαιωμάτων και των γηγενών, συνιστούν σημαντική μέθοδο μέτρησης για καταναλωτές και επενδυτές. Η BYD βαθμολογήθηκε με μηδέν, καθώς δεν υπήρξαν στοιχεία για κάποια βιώσιμη πρακτική εκ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΤΑΛΛΑ Αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Δείκτης εφοδιαστικής αλυσίδας μπαταριών της T&E Εφοδιαστική αλυσίδα πρώτων υλών Στρατηγική κυψελών μπαταριών Υπεύθυνες πρακτικές Ο δείκτης της T&E βασίζεται στην προμήθεια μετάλλων μπαταριών, την παραγωγή μπαταριών, τη στρατηγική ανακύκλωσης και τις υπεύθυνες πρακτικές των αυτοκινητοβιομηχανιών Πηγή: Ανάλυση της T&E βάσει ανακοινώσεων, αρθρογραφίας και ανάλυση της Global Data "Global Light Vehicle Powertrain Forecast" Η βαθμολόγηση ανθεκτικότητας της T&E για την ΕΕ, περιλαμβάνει ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών, επεξεργασία μετάλλων (κάθοδοι, άνοδοι, εξευγενισμός) και ανακύκλωση. Δίδεται υψηλότερη βαθμολογία για μεγαλύτερο βαθμό κάθετης ολοκλήρωσης. Πηγή: Ανάλυση T&E βάσει δημοσιευμένων στοιχείων των αυτοκινητοβιομηχανιών Βαθμολόγηση της T&E για την ευρωπαϊκή ανθεκτικότητα Μπαταρίες Βαθμολόγηση Συμμετοχή Επεξεργασμένα μέταλλα Βαθμολόγηση Συμμετοχή Ανακύκλωση μπαταριών Βαθμολόγηση Συμμετοχή ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ Αριθμός θυγατρικών, κοινοπραξιών και άμεσων επενδύσεων Αριθμός συνεργασιών και συμφωνιών προμήθειας

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=