FLEETNEWS #223

27.11.23 #223 14 Μπορεί οι πωλήσεις της γαλλικής Renault να μειώθηκαν το 2022 και οι δραστηριότητές της να επιβραδύνθηκαν στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο αλλά με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κοινοπραξία με το κινεζικό Zhejiang Geely Holding Group, η Renault σχεδιάζει να κατακτήσει την Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο με πράσινη και ευέλικτη παγκόσμια στρατηγική. Η Renault εγκαινίασε την πρώτη παραγωγική μονάδα της στο Wuhan της Κίνας, μέσω κοινοπραξίας με την Dongfeng Motor Group το 2016. Με ετήσια παραγωγική ικανότητα 150.000 αυτοκινήτων, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων δεν εξελίχθηκαν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και η Renault αποσύρθηκε από την κοινοπραξία το 2020, πουλώντας το μερίδιό της του 50% της επιχείρησης. Η πτώση των εργασιών της Renault συνεχίστηκε στην Κίνα, καθώς η κοινοπραξία με την Brilliance China Automotive Holdings χρεοκόπησε το 2021 και ακολούθησε διαδικασία πτώχευσης κινεζικού δικαστηρίου στις αρχές του 2022. Κατόπιν αυτού, η Renault έμεινε με δύο κοινοπραξίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV ), τις eGT New Energy Automotive και Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle. Το 2022, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Renault συρρικνώθηκαν κατά 5,9% και η Κίνα δεν αναφέρθηκε στις πρώτες 15 περιοχές του ετήσιου καταλόγου πωλήσεων της μάρκας. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΊΑ RENAULT-GEELY ΜΕ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΤΗΣ ARAMCO Η E.Ε. ενέκρινε την κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της Geely στις 17 Νοεμβρίου 2023, βάσει του Κανονισμού Συγχωνεύσεων. Παρά την έρευνα για τις επιδοτήσεις των κινεζικών μαρκών EV, από τις 13 Σεπτεμβρίου 2023, η Ευρώπη επιθυμεί να συνεχίσει τις μακροπρόθεσμες συνεργασίες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με ειδικούς, η Κίνα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση των ευρωπαϊκών στόλων και θα συνεχιστεί η επιρροή της στην κατηγορία των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων. Από ευρωπαϊκή άποψη, η συνεργασία Renault-Geely συνιστά «ισορροπημένη» και εξαιρετικά στρατηγική κίνηση για αμφότερες τις εταιρείες, με στόχο τη βιωσιμότητα, την παγκόσμια επέκταση και ισχυρές συνεργασίες: „ Η επένδυση των Renault και Geely ανέρχεται στα 7 δισ. ευρώ, με μερίδιο 50% εκάστη. „ Η συμφωνία επήλθε κατόπιν πλαισίου που ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2022. „ Στόχος της συνεργασίας είναι η παγκόσμια πρωτοπορία σε λύσεις υβριδικών επόμενης γενιάς και συστημάτων κίνησης υψηλών επιδόσεων. „ Για το σκοπό αυτό, θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία τεχνολογίας συστημάτων κίνησης, με σκοπό να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στην ανάπτυξη, κατασκευή και προμήθεια υβριδικών κινητήρων και κινητήρων εσωτερικής καύσης υψηλής απόδοσης (ICE). „ Η Aramco, από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου, υπέγραψε επιστολή προθέσεων με τη Renault και την Geely τον Μάρτιο του 2023. „ Η Aramco θα υποστηρίξει την έρευνα και ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων και τεχνολογιών υδρογόνου επόμενης γενιάς. „ Σύμφωνα με το Reuters, η Saudi Aramco διεξήγε διαπραγματεύσεις με τη Renault και την Geely, τον Ιανουάριο του 2023, για μερίδιο 20% στην κοινοπραξία, με το υπόλοιπο να κατανέμεται ισομερώς μεταξύ της Renault και της Geely. Σύμφωνα με τον Luca de Meo, CEO του Renault Group, «η συνεργασία της Aramco θα οδηγήσει την κοινοπραξία στο επόμενο επίπεδο και θα της δώσει προβάδισμα στην προσπάθεια ανάπτυξης τεχνολογίας κινητήρων ICE εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών, ενώ παράλληλα θα προσδώσει μοναδική τεχνογνωσία στην ανάπτυξη καινοτομιών στα συνθετικά καύσιμα και τα συστήματα υδρογόνου». Η κοινοπραξία θα διαθέτει δύο επιχειρησιακά κέντρα, στη Μαδρίτη για το Renault Group και στο Hangzhou Bay για την Geely. Η εκτελεστική ομάδα επίβλεψης επιχειρηματικών λειτουργιών θα εδρεύει στο Λονδίνο. ΕΡΓΟΣΤΆΣΙΑ ΣΕ ΌΛΟ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ Η νέα εταιρεία θα διαθέτει 17 εγκαταστάσεις κατασκευής κινητήρων και πέντε κέντρα Ε&Α, θα εκτείνεται σε τρεις ηπείρους και 130 χώρες και εκτιμάται πως θα απασχολεί περίπου 19.000 άτομα. Θα παρέχει λύσεις κινητήρων σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 5 εκατομμυρίων κινητήρων ICE, υβριδικών και plug-in υβριδικών. Σύμφωνα με τον ειδικό τύπο, οκτώ από τα 17 εργοστάσια ανήκουν στη Renault και βρίσκονται στη Λατινική Αμερική, την Ευρώπη και την Τουρκία. Τα υπόλοιπα εργοστάσια της Geely είναι οκτώ στην Κίνα και ένα στο Skovde της Σουηδίας, το οποίο λειτουργεί υπό την εταιρεία σχεδίασης και κατασκευής κινητήρων της Volvo Cars, Aurobay, αμφότερες ανήκουν στην Geely. Η Aurobay και η Geely σχεδιάζουν να ιδρύσουν δύο κέντρα Ε&Α, στο πλαίσιο της νέας κοινοπραξίας, ένα στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και το άλλο στο Hangzhou Bay της Κίνας. Σύμφωνα με το Reuters, η Renault θα υποστηρίξει τη διαδικασία Ε&Α με τρεις εγκαταστάσεις στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. ΣΚΟΠΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Κοινοπραξία Renault - Geely

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=