FLEETNEWS #223

27.11.23 #223 12 Η Zhejiang Geely Holding Group, η οποία εξαγόρασε τη Volvo από τη Ford το 2010, πούλησε περίπου 100 εκατομμύρια μετοχές της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δηλώνοντας πως η κίνηση αυτή υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της Volvo. Το Geely Group πούλησε το 3,4% των μετοχών του στη Volvo, μειώνοντας τη συμμετοχή του από 82% σε 78,7%, σε μια κίνηση που η Geely περιγράφει ως «δημιουργία περισσότερων ευκαιριών βιώσιμης μακροπρόθεσμης αξίας για θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές». Τα έσοδα από την πώληση θα χρηματοδοτήσουν την παγκόσμια επιχειρηματική της ανάπτυξη, ανέφερε η Geely. Σύμφωνα με το Reuters, οι μετοχές πωλήθηκαν με έκπτωση και απέφεραν περίπου 350 εκατ. δολάρια. Η Geely είπε ότι παραμένει «σταθερή» στη δέσμευση της υποστήριξης της Volvo Cars στο μετασχηματισμό της σε παραγωγό αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συνέχισης της παγκόσμιας επιτυχημένης πορείας. Η Geely διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των παγκόσμιων σχεδίων ηλεκτροκίνησης της Volvo, που στοχεύουν σε μηδενικές εκπομπές έως το 2030. Η Volvo πούλησε επίσης μερίδιο 33% της εταιρείας της ανάπτυξης και παραγωγής κινητήρων, Aurobay, στην Geely τον Νοέμβριο του 2022. Κατόπιν διαφόρων αρχικών δημόσιων προσφορών (IPO) των μαρκών που κατέχει, η κίνηση της Geely μειώνει τον αριθμό των μετοχών της για να κατευνάσει τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με τον υπερβολικό έλεγχο που ασκεί. Η Volvo σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες IPO στην Ευρώπη το 2021, με τις μετοχές της να αυξάνονται έως και 22% στον Nasdaq Στοκχόλμης. Μια άλλη μάρκα της Geely, η Polestar, υπέβαλε αίτηση για IPO το 2021, εισάγοντας τις μετοχές της στον Nasdaq. Δύο ακόμα μάρκες της Geely στις ΗΠΑ πρόκειται να ακολουθήσουν φέτος, η Lotus και η Zeekr. Η GEELY ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟ 3,4% ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ VOLVO Η Stellantis N.V. («Stellantis») και η Dongfeng Motor (Hong Kong) International Co., Limited, θυγατρική της Dongfeng Motor Group Company Limited («Dongfeng»), επιβεβαιώνουν συναλλαγή με την οποία η Stellantis θα επαναγοράσει 50 εκατομμύρια κοινές μετοχές (1,58% του μετοχικού κεφαλαίου της Stellantis προ ακύρωσης) από την Dongfeng, έναντι συνολικού τιμήματος 934 εκατ. ευρώ. Η Stellantis σχεδιάζει να ακυρώσει αυτές τις μετοχές. Σύμφωνα με τους όρους του ανακοινωθέντος πλαισίου επαναγοράς μετοχών που συμφωνήθηκε στις 15 Ιουλίου 2022, η Dongfeng υπέβαλε πρόταση πώλησης στη Stellantis, προσδιορίζοντας τον αριθμό των μετοχών και τον πιθανό χρόνο συναλλαγής και η Stellantis άσκησε το δικαίωμά της αποδοχής της προσφοράς. Βάσει των προσυμφωνημένων όρων του πλαισίου επαναγοράς μετοχών, η τιμή καθορίστηκε στη μέση τιμή κλεισίματος πέντε ημερών των μετοχών Stellantis στο Euronext Milan, για την περίοδο που έληξε αμέσως προ της ημερομηνίας υποβολής προσφοράς εκ μέρους της Dongfeng (21 Νοεμβρίου 2023). Η Dongfeng θα διατηρήσει 49,2 εκατομμύρια κοινές μετοχές, που αντιπροσωπεύουν το 1,58% του μετοχικού κεφαλαίου της Stellantis μετά την ακύρωση και το πλαίσιο επαναγοράς μετοχών που συμφωνήθηκε μεταξύ των δύο μερών παραμένει σε ισχύ σχετικά με τις εν λόγω μετοχές. Η αγορά κοινών μετοχών Stellantis εκ μέρους της Stellantis από την Dongfeng πραγματοποιήθηκε κατόπιν εξουσιοδότησης της γενικής συνέλευσης της Stellantis, στις 13 Απριλίου 2023. Η συναλλαγή επαναγοράς μετοχών με την Dongfeng δεν θα επηρεάσει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ανοικτής αγοράς ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ της Stellantis, που ανακοινώθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2023 και το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Η STELLANTIS ΕΠΑΝΑΓΟΡΑΖΕΙ ΜΕΤΟΧΈΣ 934 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ 50 εκατομμύρια μετοχές Η LI AUTO INC. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ LI MEGA Η κινεζική Li Auto Inc. παρουσίασε το Li MEGA, τη ναυαρχίδα της οικογένειας MPV υψηλής τεχνολογίας της μάρκας, στην 21η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γκουανγκζού (Auto Guangzhou 2023). Η παρουσίαση του Li MEGA στην Auto Guangzhou επικεντρώθηκε στις ανώτερες επιδόσεις του στην ασφάλεια, την τεχνολογία BEV, τον εσωτερικό χώρο, την οδήγηση και άνεση, καθώς και τη σχεδίασή του. Το Li MEGA φέρνει επανάσταση στη συμβατική και τυποποιημένη σχεδίαση των παραδοσιακών MPV, με νέα αισθητική. Η αεροδυναμική σχεδίαση διευθετεί το χώρο και την τοποθέτηση μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας, παρέχοντας άνεση καμπίνας και χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Η εταιρεία θα λανσάρει επίσημα το Li MEGA τον Δεκέμβριο του 2023, και οι παραδόσεις του θα αρχίσουν στα τέλη Φεβρουαρίου 2024.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=