FLEETNEWS #22

08.04.19 #22 14 Η ηλεκτροκίνηση και η συνδεσιμό- τητα αναδιαμορφώνουν την επιχεί- ρηση σε μια υπηρεσία καθ' όλην τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Αυτό ήταν το κεντρικό συμπέρασμα του 10ου συνεδρίου Aftermarket της CLEPA , που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, με τη συμμετοχή περισ- σοτέρων των 300 συμμετεχόντων. Στο συνέδριο συζητήθηκαν οι τε- λευταίες τάσεις και ευκαιρίες για την αγορά aftermarket αυτοκινήτων, σε μια κρίσιμη στιγμή για τον κλάδο. Στην κύρια ομιλία της, η Sigrid de Vries , Γενική Γραμματέας της CLEPA, τόνισε: «Με την ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση και τη συνδεσιμότητα, νέα επιχειρηματικά μοντέλα κερδίζουν έδα- φος, αναμορφώνοντας την παραδοσιακά πολύ σταθερή δευτερογενή αγορά αυτο- κινήτου, από μια επιχείρηση επισκευής και συντήρησης, σε μια επιχείρηση υπη- ρεσιών καθ' όλην τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Αυτό θα αλλάξει θεμελιωδώς αυτό το βασικό τμήμα των δραστηριο- τήτων των προμηθευτών αυτοκινήτων». Όπως εκφράστηκε από πολλούς ομιλητές από τη βιομηχανία και ανα- λυτές της αγοράς, η συνδεσιμότητα των οχημάτων και η αξιοποίηση των δεδομένων που προέρχονται από τα οχήματα θα ενεργοποιήσουν νέες υπηρεσίες και επιχειρήσεις. Προ- ωθούμενη από τον υποχρεωτικό κανονισμό eCall, η συνδεσιμότητα στα καινούργια οχήματα είναι πλέον στάνταρ. Ο Frank Schlehuber , ανώτερος σύμ- βουλος Business Affairs της CLEPA, σχολίασε: «Ιδιαίτερα η ισχυρή ανά- πτυξη των BEVs θα οδηγήσει σε μια στασιμότητα ή ακόμα και στην πτώση της αγοράς των παραδοσιακών ανταλλα- κτικών εξαρτημάτων στις ώριμες αγορές. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ενο- ποίηση της χονδρικής διανομής και τις πρωτοβουλίες των κατασκευαστών οχη- μάτων να επενδύσουν στην ανεξάρτητη αγορά ανταλλακτικών ή να αυξήσουν σημαντικά το μερίδιό τους στην αγορά υπηρεσιών, προστίθεται επιπλέον πίεση στους προμηθευτές». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τις τελευταίες νομοθετικές εξελίξεις. Με τις νέες απαιτήσεις έγκρισης Τύπου που δη- μοσιεύθηκαν το 2018, οι νομοθέτες της Ε.Ε. ενίσχυσαν την ανεξάρτητη δευτερογενή αγορά, διασφαλίζοντας την πρόσβαση σε ηλεκτρονικά επε- ξεργάσιμες πληροφορίες εξοπλισμού οχημάτων, καθώς και εξασφαλίζο- ντας τη λειτουργικότητα του ενσω- ματωμένου συστήματος διάγνωσης. Με την επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού περί απαλλαγής της κατηγορίας αυτοκινήτων κινητήρων (MVBER) πέραν του 2023 και την αναθεώρηση της ρήτρας επισκευής, η Ε.Ε. δρομολόγησε συζητήσεις που θα είναι κρίσιμες για το μέλλον της ανεξάρτητης δευτερογενούς αγοράς. Στο συνέδριο συζητήθηκε, επίσης, πώς θα βρεθούν και θα διατηρηθούν τα σωστά ταλέντα για να συμμετά- σχουν σε αυτό το δυναμικό τμήμα της αγοράς του αυτοκινήτου. Σε μια έκθεση ανοικτή σε όλους τους συμ- μετέχοντες στο CLEPA Aftermarket Conference , οι εταιρείες Schaeffler , Continental και Caruso Dataplace παρουσίασαν από κοινού μια πλή- ρως ψηφιοποιημένη διαδικασία για γρήγορη και αποδοτική επισκευή και συντήρηση αυτοκινήτων στην ανεξάρτητη δευτερογενή αγορά. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ CLEPA: 10ο Συνέδριο Aftermarket ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΝΤΙΖΕΛ : ΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟΥΛΗΤΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ Πρόσφατη έρευνα της Indicata στο Βέλγιο δείχνει ότι σχεδόν τα μισά από τα μεταχειρι- σμένα πετρελαι- οκίνητα οχήματα παραμένουν προς πώληση πε- ρισσότερο από τρεις μήνες, δη- λαδή 10% περισσότερο από τα βενζινοκίνητα. H μελέτη σχετικά με την πώληση μεταχειρισμένων παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό χά- σμα μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνη- των οχημάτων. Το 48,19% των αυτο- κινήτων ντίζελ που βρίσκονται σε αντι- προσωπίες παρα- μένουν εκεί για πε- ρισσότερες από 91 αποθεματικές μέρες, ενώ τα βενζινοκίνητα σχε- δόν 10% λιγότερες. Άλλα ευρήματα της έρευνας δείχνουν τα εξής: — Σε επίπεδο brand, οι μεταχειρισμένες Porsche ντίζελ είναι οι πιο δύσκο- λες. To 60,6% παραμένουν προς πώληση για τουλάχιστον τρεις μήνες. — Τα μεταχειρισμένα Seat και Ford ντίζελ έρχονται στη 2 η και 3 η θέση με 57,8%. Η Opel στην τέταρτη με 56,1% και η VW με 54% στην πέμπτη. — Στα μεταχειρισμέ- να βενζινοκίνητα, η Seat είναι η πιο δύσκολη μάρκα προς πώληση: το 54,5% παραμένει για περισσό- τερες από 91 μέρες. — Στις επόμε- νες θέσεις βενζινοκίνητων είναι η Porsche (53,8%), η Skoda (49,2%), η Opel (42,7%) και η VW (40,5%). Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=