FLEETNEWS #217

16.10.23 #217 19 9,6% αύξηση. Σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα λεωφορεία που έχουν ταξινομήσει μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου 218 μονάδες φέτος, έναντι 163 του πρώτου εννεαμήνου του 2022 (+33,7%). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2023 ανέρχονται σε 52.511 έναντι 45.808 της αντίστοιχης περιόδου του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 14,6%. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Για άλλον έναν μήνα, προτιμώμενη κατηγορία αναδείχθηκε η «Β», με συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι η κατηγορία που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις. Τώρα από το συνολικό μερίδιο των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%. Η αμέσως επόμενη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση η κατηγορία «Α» που κρατάει τη δυναμική της. ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Από πλευράς καυσίμου/ ενέργειας τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) υπερδιπλασίασαν το μερίδιό τους σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο, ενώ οι ταξινομήσεις τους ξεπέρασαν συνολικά το 2023 το 10%. Μαζί με τα υβριδικά, το μερίδιο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών τον Σεπτέμβριο στη χώρα μας έφτασε το 45,3%. Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων εξακολουθούν να μειώνονται σταθερά. Αντίθετα ανοδικές ήταν οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, το συνολικό τους μερίδιο το 2023 μειώθηκε, όπως και του φυσικού αερίου και υγραερίου. ΜΑΡΚΕΣ Βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, η πρώτη δεκάδα του Σεπτεμβρίου από πλευράς μαρκών στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται ως εξής: Πρώτη κατατάσσεται η Toyota με μερίδιο αγοράς 13,5%. Στη δεύτερη θέση η Peugeot με 8,7%, τρίτη η Hyundai με 6,9%, τέταρτη η BMW με 6,3%, πέμπτη η Suzuki με 6,2%, έκτη η Opel με 5,7%, στην έβδομη θέση η Citroën/DS με 5,4%, όγδοη η Volkswagen με 4%, ένατη η Fiat με 3,9% και η δεκάδα ολοκληρώνεται με την Kia με 3,7%. Όλες οι υπόλοιπες μάρκες καταλαμβάνουν το υπόλοιπο 35,8% της αγοράς. Στο σύνολο του εννεαμήνου η κατάταξη είναι διαφορετική. Πρώτη παραμένει σταθερά η Toyota με 13,1% και ακολουθούν κατά σειρά, η Opel με 8,7%, η Peugeot με 8,4%, η Hyundai με 7,2%, η Volkswagen με 6,5%, η Suzuki με 4,9%, η Kia με 4,7%, η Fiat με 4,6%, η BMW με 3,9% και η Citroen/DS με 3,7%. Οι υπόλοιπες μάρκες μοιράζονται το 34,5% της αγοράς. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στον εφοδιασμό, ακόμη και όταν οι ελλείψεις σε άλλους κλάδους υποχωρούν. Σύμφωνα με την ifo buisiness survey, τα προβλήματα εφοδιασμού στη γερμανική μεταποίηση συνολικά συνεχίζουν να αμβλύνονται. Τον Σεπτέμβριο, από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα του ifo institute το 24,0% ανέφεραν ελλείψεις υλικών, από 24,4% τον Αύγουστο. «Τα πράγματα έχουν ηρεμήσει», δήλωσε ο Klaus Wohlrabe, επικεφαλής έρευνας στο ifo. Ωστόσο, η κατάσταση παραμένει πιο προβληματική στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου λίγο περισσότερες από το 53% των εταιρειών ανέφεραν πως αντιμετωπίζουν ελλείψεις στην προμήθεια πρώτων υλών και υλικών. Σε όλους τους άλλους κλάδους, το μερίδιο των βιομηχανιών που αντιμετωπίζουν ελλείψεις υλικών είναι κάτω από 40%, και στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμη και κάτω από 20%. Οι κατασκευαστές μηχανημάτων και εξοπλισμού (36,3%) και εξοπλισμού επεξεργασίας δεδομένων (36,4%) εξακολουθούν μακροπρόθεσμα να είναι αισθητά πάνω από τον μέσο όρο. Εκείνοι που επηρεάζονται λιγότερο είναι η βιομηχανία ποτών (1,3%), η βιομηχανία χαρτιού (0,2%) και οι κατασκευαστές δερμάτινων ειδών (0%). ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ Μεταποίηση Αυτοκινητοβιομηχανία Εξοπλισμός επεξεργασίας δεδομένων Κατασκευή μηχανημάτων και ειδών εξοπλισμού Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός Κατασκευή ειδών ένδυσης Βιομηχανία τροφίμων και ποτών Προϊόντα από ελαστικό (καουτσούκ) και πλαστικές ύλες Παραγωγή μεταλλικών προϊόντων Κλωστοϋφαντουργία Κατασκευή επίπλων Χημική βιομηχανία Βιομηχανία ξύλου και προϊόντων από ξύλο και φελλό Παραγωγή μη μεταλλικών ορυκτών προϊόντων Παραγωγή βασικών μετάλλων Προϊόντα εκτύπωσης Παραγωγή ποτών Παραγωγή χαρτιού και προϊόντων από χαρτί % των αναφορών Πηγή: ifo Business Survey, Σεπτέμβριος 2023 24,0 53,3 36,3 36,3 28,7 25,0 12,9 10,9 10,7 10,3 9,4 9,2 6,2 5,2 5,2 5,0 1,3 0,2

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=