FLEETNEWS #21

01.04.19 #21 14 ΤΟ ΚΕΝΟ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ WLTP ΕΚΛΕΙΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέτεινε το καθεστώς δοκιμών WLTP για νέα αυτοκίνητα που πωλούνται μετά από ισχυρισμούς ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες νόθευαν τις δοκιμές. Ο επικαιροποιημένος κανονισμός, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Φε- βρουάριο, απαιτεί από τις αυτοκι- νητοβιομηχανίες να ενεργοποιή- σουν όλες τις τεχνολογίες μείωσης εκπομπών, όπως η λειτουργία start and stop και να χρησιμοποι- ούν τους ίδιους τρόπους επιλογής οδήγησης για κάθε μοντέλο υπό δοκιμή, π.χ. Eco mode αντί του Sport mode. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι ορι- σμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παραποιούσαν τις δοκιμές για να καίνε περισσότερα καύσιμα και να αυξήσουν τις εκπομπές με με- θόδους όπως η απενεργοποίηση της λειτουργίας start-stop στα υπό δοκιμή αυτοκίνητα, ρύθμιση των μοτίβων αλλαγής ταχύτητας, χρησιμοποιώντας τον Sport αντί του Eco mode, όπως ανέφερε η T&E. Με την τεχνητή αύξηση των εκπομπών CO2, οι αυτοκινητοβιο- μηχανίες ήλπιζαν να αποδυναμώ- σουν τους μελλοντικούς στόχους μείωσης. Η παραποίηση εξηγεί εν μέρει γιατί υπάρχει τεράστια διαφορά στις μέσες εκπομπές μεταξύ διαφορετικών αυτοκινη- τοβιομηχανιών. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευ- αστών Αυτοκινήτου ( ACEA ) χαι- ρέτισε τον αυστηρότερο κανο- νισμό: «Οι αλλαγές καθιστούν τη διαδικασία ελέγχουWLTP ''ακόμα πιο ισχυρή και ικανή να αποτρέψει οποια- δήποτε παραποίηση των δοκιμών''». Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΜΕΙΩΣΗ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Το ΕΚ στηρίζει τη μείωση εκπομπών CO 2 Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 37,5% για τα καινούργια αυτοκίνητα και 31% για τα νέα ημιφορτηγά μέχρι το 2030 ενέκριναν οι ευρωβουλευτές στις 27 Μαρτίου. Παράλληλα, λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση των κοινωνικών επιπτώσεων της μετάβασης στις χα- μηλές εκπομπές. Τα μέτρα αυτά έχουν ήδη συμφω- νηθεί ανεπίσημα μεταξύ του Κοινο- βουλίου και των υπουργών της ΕΕ και περιλαμβάνουν υψηλότερο στόχο (37,5%) μείωσης εκπομπών από το σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σε σύγκριση με αυτόν που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%). Η νομοθεσία θέτει επίσης στό- χο μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα ημιφορτηγά (31%) μέχρι το 2030. «Οι ευρωβουλευτές παλέψαμε σκληρά για να προστατεύσουμε την ακεραιότητα του περιβαλλοντικού χαρακτήρα της νομοθεσίας και τα οφέλη για την υγεία, τους καταναλωτές και την καινοτομία που αφορούν όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Πετύχαμε τους στόχους μας παρά την μανιώδη αντίδραση των αυτο- κινητοβιομηχανιών και κάποιων κρατών μελών που αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν ότι αυτοί οι πιο φιλόδοξοι στόχοι δημι- ουργούν νέες ευκαιρίες» , δήλωσε η εισηγήτρια MiriamDalli . Η νομοθεσία υιοθετήθηκε με 521 ψή- φους έναντι 63 και 34 αποχών. Τώρα απαιτείται η τελική έγκριση από το Συμβούλιο πριν τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Ας σημειωθεί ότι η συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών CO2 από φορτηγά μεταξύ των βουλευτών του ΕΚ και της ρουμανικής προεδρίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου επιτεύχθη- κε τον Φεβρουάριο. Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέ- σος όρος εκπομπών θα υπερβαίνει τα όρια αυτά, θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σχετικά τέλη ρύπανσης. Μέχρι το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτρο- πή θα πρέπει να εκτιμήσει αν αυτά τα ποσά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας δίκαιης μετάβασης στην κινητικότητα μηδε- νικών εκπομπών και για τη στήριξη της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζόμενων στον τομέα της αυτοκι- νητοβιομηχανίας. Περισσότερα στο fleetnews.gr Regulation

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=