FLEETNEWS #202

29.05.23 #202 18 Tο Γραφείο Τεχνολογίας του BMW Group στις ΗΠΑ παρουσίασε μια έρευνα σε συνεργασία με το Reality Labs Research της Meta, η οποία επιδεικνύει, για πρώτη φορά, τη δυνατότητα ακριβούς προβολής σταθερού περιεχομένου εικονικής (VR) και μικτής πραγματικότητας (MR) στους επιβάτες ενός αυτοκινήτου που κινείται γρήγορα, ακόμη και όταν στρίβει, περνά από σαμαράκια και επιταχύνει. Ενσωματώνοντας το σύστημα εντοπισμού της Meta Quest με τα δεδομένα των αισθητήρων της BMW, οι ερευνητές ενεργοποίησαν μια σειρά από σταθερές εμπειρίες παιχνιδιών, ψυχαγωγίας, παραγωγικότητας και διαλογισμού «κλειδωμένες στο αυτοκίνητο». Ο Claus Dorrer, επικεφαλής του Γραφείου Τεχνολογίας του BMW Group στις ΗΠΑ, δήλωσε: «Είναι πολύ νωρίς για να πούμε ακριβώς πώς ή πότε αυτή η τεχνολογία θα φτάσει στα χέρια των πελατών, αλλά οραματιζόμαστε μια σειρά από πιθανές περιπτώσεις χρήσης των συσκευών XR στα οχήματα - από την υποστήριξη του οδηγού στον εντοπισμό του αυτοκινήτου του σε ένα γεμάτο παρκινγκ μέχρι την προειδοποίηση για κινδύνους στο δρόμο και την εμφάνιση σημαντικών πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του οχήματος. Οι προοπτικές των μελλοντικών γυαλιών AR και των συσκευών VR -τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους οδηγούς- είναι ελπιδοφόρες. Η ερευνητική συνεργασία με τη Meta θα μας επιτρέψει να ανακαλύψουμε πώς θα μπορούσαν να είναι οι καθηλωτικές εμπειρίες XR μέσα στο όχημα στο μέλλον και να πρωτοστατήσουμε στην απρόσκοπτη ενσωμάτωση τέτοιων συσκευών στα αυτοκίνητα». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ XR ΜΕ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Έρευνα του BMW Group Η ΚΙΝΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Το όραμα μηδενικών εκπομπών βάσει υδρογόνου προϋπάρχει στην APAC. Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, η Κίνα σκόπευε να δημιουργήσει αγορά EV και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV), ενώ η Ιαπωνία διαμόρφωσε το όραμα της «κοινωνίας υδρογόνου». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποίησαν γρήγορα τα πλεονεκτήματα των συστημάτων κυψελών καυσίμου, που παρέχουν πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε οχήματα μπαταρίας και εξαλείφουν την ανάγκη τεράστιων μπαταριών για φορτηγά και λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα δεν περιορίζονται εδώ: „ Ένας σταθμός υδρογόνου εξυπηρετεί έως 1.000 οχήματα ημερησίως „ Τα FCEV μειώνουν την πίεση της εφοδιαστικής αλυσίδας και το κόστος. „ Μια κυψέλη καυσίμου φορτίζεται σε 10 λεπτά, παρέχοντας αυτονομία έως και 450 χλμ. Από την άλλη, οι κατασκευαστές δεν ήταν προετοιμασμένοι για τεχνολογικά εμπόδια, τεράστια έλλειψη υποδομής φόρτισης και υψηλό κόστος συντήρησης. Η τιμή των 56.000 δολαρίων του Toyota Mirai, ενός από τα πρώτα πειράματα, δεν ανταποκρινόταν σε ένα χαμηλού κόστους επιβατικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. ΟΙ ΧΏΡΕΣ APAC «ΠΡΑΣΙΝΊΖΟΥΝ» Η Synosenergy, η οποία παράγει το 70% των συστοιχιών κυψελών καυσίμου στην Κίνα, προμηθεύει 20.000 συστοιχίες κυψελών καυσίμου ετησίως σε μια χώρα που σχεδιάζει να διαθέτει περίπου 9.000 αεροπλάνα υδρογόνου μέχρι το 2040. Η χώρα σχεδιάζει να παράγει έως και 200.000 τόνους πράσινου υδρογόνου έως το 2025, 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ζήτηση της αγοράς θα φτάσει τα 90 εκατ. μετρικούς τόνους έως το 2060. Η Ιαπωνία σχεδιάζει πωλήσεις 800.000 FCEV και 1.000 σταθμούς ανεφοδιασμού μέχρι το 2030. Οι δύο χώρες σχεδιάζουν 250 και 161 σταθμούς ανεφοδιασμού αντιστοίχως και έπονται η Ν. Κορέα (141) και η Ινδία (3). Η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία κάνουν τα πρώτα βήματα, σε συνεργασία με την Ιαπωνία, για απόκτηση τεχνογνωσίας παραγωγής πράσινου υδρογόνου. Κάποιες εξελίξεις σηματοδοτούν ένα μέλλον στο οποίο το υδρογόνο θα τροφοδοτεί επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικούς στόλους: „Η Κίνα άνοιξε τον πρώτο της σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου στην επαρχία Shandong το 2021. „ Η Hyundai σχεδιάζει να προμηθεύσει την Ελβετία με 1.600 φορτηγά FCEV έως το 2025. „ Η Honda και η General Motors (GM) θα λανσάρουν μοντέλο υδρογόνου το 2024. Η Honda σκοπεύει να πουλήσει 60.000 FCEV έως το 2030. Το σημείο καμπής θα είναι η ευρείας κλίμακας πρόσβαση στο πράσινο υδρογόνο, και η Κίνα φαίνεται έτοιμη να καταστεί ο μεγάλος πρωτοπόρος της APAC στα FCEV.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=