FLEETNEWS #202

29.05.23 #202 16 Το προτεινόμενο Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων θα επιφέρει άμεσες αυξήσεις κόστους κατά 4 έως 10 φορές υψηλότερες από αυτές που εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με νέα μελέτη. Ο προτεινόμενος κανονισμός θα αυξήσει το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων. Η μελέτη της Frontier Economics υπολογίζει το κόστος ανά όχημα σε περίπου 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν εσωτερικής καύσης και κοντά στα 12.000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία ντίζελ. Τα στοιχεία αυτά είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία). Αυτές οι εκτιμήσεις περιλαμβάνουν μόνο το άμεσο κατασκευαστικό κόστος, κυρίως εξοπλισμών και επενδύσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα επιπλέον κόστη δεν αντιστοιχούν στις τιμές αγοράς. Αντιθέτως, ανεβάζουν ακόμα περισσότερο τις τιμές για τους τελικούς χρήστες. Συνεπώς, οι αυξήσεις θα είναι πιθανότατα υψηλότερες από τα στοιχεία που αναφέρονται στη μελέτη. Με τους ισχύοντες κανόνες Euro 6/VI, η Ε.Ε. διαθέτει τα πιο ολοκληρωμένα και αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων (NOx και σωματιδίων) στον κόσμο. Οι εκπομπές καυσαερίων είναι μετά βίας μετρήσιμες χάρη στην τεχνολογία αιχμής των οχημάτων, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί για περαιτέρω μείωση των εκπομπών προς όφελος του κλίματος, του περιβάλλοντος και της υγείας. Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 δεν αποτελεί τον σωστό τρόπο επίτευξης, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA, επισημαίνοντας ότι «θα επιτευχθούν μεγαλύτερα οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και συγχρόνως θα αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα της Ε.Ε. με μοντέλα Euro 6/VI υψηλής απόδοσης». Εκτός από το άμεσο κόστος, η πρόταση Euro 7 θα προκαλέσει έμμεσο κόστος, όπως υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος θα μπορούσε να αυξηθεί το κόστος των καυσίμων κατά 3,5% - 20.000 ευρώ επιπλέον για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και 650 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν. Αυτές οι έμμεσες δαπάνες -που δεν περιλαμβάνονται στην εκτίμηση επιπτώσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- προστίθενται στις άμεσες δαπάνες. Θα αύξαναν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός οχήματος, επιφέροντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε μια εποχή υψηλού πληθωρισμού και ανόδου των τιμών ενέργειας. ΑΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ 4 ΕΩΣ 10 ΦΟΡΕΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Ε. Νέα μελέτη για το Euro 7 ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΟ ΚΟΣΤΟΣ EURO 7: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΛΑΔΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ Ε.Ε. 1,862 184 2,629 446 2,765 Κόστος εξοπλισμού Κόστος επένδυσης Κόστος έγκρισης τύπου Εκπομπές φρένων Πρόσθετη κατανάλωση καυσίμου 1.862 184 2.629 446 -500 0 500 1.000 1.500 2.000 2.500 3.000 3.500 4.000 PI (Βενζίνη) CI (Ντίζελ) Επιβατικά/Βαν 11.707 2.765 -2.500 0 2.500 5.000 7.500 10.000 12.500 15.000 17.500 20.000 CI (Ντίζελ) Λεωφορεία/Φορτηγά Μέσο επιπλέον κόστος (€/όχημα) 10x 5x Μέσο επιπλέον κόστος (€/όχημα) Άμεσο κόστος κλάδου Άμεσο κόστος κλάδου Άμεσο κόστος Ε.Ε. Άμεσο κόστος Ε.Ε. Έμμεσο κόστος κλάδου Άμεσο κόστος κλάδου Άμεσο κόστος Ε.Ε. Έμμεσο κόστος κλάδου Οι εκτιμήσεις έμμεσου κόστους δεν περιλαμβάνουν την πρόσθετη κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια κύκλου ζωής ενός οχήματος Euro 7. Οι δαπάνες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στην εκτίμηση επιπτώσεων του Euro 7. Πηγή: Frontier Economics με βάση δεδομένα κατασκευαστών, πίνακες εκτίμησης επιπτώσεων EΕ 21 και 23 4x Με την κατάκτηση το βραβείου “Best Customer Experience” της Nissan Europe, για το οικονομικό έτος 2022, η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συνεχή δέσμευσή της στην παροχή κορυφαίου επιπέδου υπηρεσιών στους πελάτες της. Το βραβείο παρέλαβε ο Τάκης Θεοχαράκης, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., στο πλαίσιο του πρόσφατου ετήσιου συνεδρίου ανεξάρτητων αντιπροσώπων της Nissan Europe. Όπως επισημαίνεται, αυτή η διάκριση είναι το φυσικό αποτέλεσμα μιας συστηματικής και ομαδικής δουλειάς των τελευταίων ετών, με κύριο γνώμονα το «κτίσιμο» μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Εφαρμόζοντας σύγχρονες διαδικασίες και μεθόδους στην εξυπηρέτηση των πελατών της, τόσο πριν όσο και μετά από την πώληση, η Nissan Νικ. - Θεοχαράκης Α.Ε. έχει υιοθετήσει μια σειρά από καινοτόμους υπηρεσίες, με έμφαση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και τον υψηλό βαθμό ικανοποίησης των πελατών της. ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ NISSAN - ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=