FLEETNEWS #196

18.04.23 #196 17 σο, στο σύνολο του τριμήνου, με την επιρροή των προηγουμένων μηνών που είχαν αρνητική τάση, το μερίδιό τους (54,3%) υπολείπεται εκείνου του περσινού πρώτου τριμήνου κατά 2,6 μονάδες. Η κατηγορία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου τον Μάρτιο του 2023 ήταν τα B-SUV (+3,6 μονάδες), ενώ η κατηγορία που είχε τη μεγαλύτερη πτώση ήταν τα μικρά αυτοκίνητα (-2,8 μονάδες). Κατά το τρίμηνο τα επιβατικά κατηγορίας Β είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση (+7 μονάδες), ανεβάζοντας το μερίδιό τους στο 30,7% της αγοράς έναντι 23,7% του περσινού τριμήνου. Αναλυτικά στον σχετικό πίνακα. ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ECV Στην κατανομή ανά καύσιμο/ενέργεια, τα επαναφορτιζόμενα (BEVPHEV) ήταν αυτά που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση τον Μάρτιο του 2023 (+2,2 μονάδες), καταλαμβάνοντας το 11,6% της αγοράς, έναντι 9,4% του περσινού Μαρτίου. Ακολούθησαν τα υβριδικά (HEV +1,6 μονάδες) που είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο (28,8%) μετά τα βενζινοκίνητα (44,4%). Τα τελευταία, ωστόσο, υποχώρησαν κατά 1,8 μονάδα, καταλαμβάνοντας το 44,4% της συνολικής αγοράς, έναντι 46,1% του περσινού Μαρτίου. Αύξηση παρουσίασαν τα αυτοκίνητα υγραερίου (+1,1) φτάνοντας το 2,7% της αγοράς. Τη μεγαλύτερη υποχώρηση παρουσίασαν τα αυτοκίνητα ντίζελ με 12,2% τον Μάρτιο του 2023 έναντι 14,9% του περσινού Μαρτίου. ΠΡΩΤΟΣ Ο ΟΜΙΛΟΣ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ Από πλευράς μαρκών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, συνολικά στην πρώτη δεκάδα το πρώτο τρίμηνο του 2023, βρίσκονται κατά σειρά οι Toyota (11,8% της αγοράς), Opel (10,4%), Peugeot (8,9%), Hyundai (8,0%), Volkswagen (6,5%), Citroen / DS (6,2%), Ford (4,2%), Kia (4,2%), Suzuki (4,0%), και BMW (3,9%). Από πλευράς ομίλων πρώτος την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου αναδεικνύεται ο Όμιλος Συγγελίδη, οι μάρκες του οποίου κατέλαβαν περισσότερο από το ¼ της αγοράς. Στην κατηγορία Β ηγούνται τρία μοντέλα του ίδιου Ομίλου, τα Opel Corsa (23,2%), Citroen C3 (20%), Peugeot 208 (12,5%) ξεπερνώντας τα Toyota Yaris, Hyundai i20, Renault Clio και Ford Fiesta, που συγκεντρώνουν τα υπόλοιπα σημαντικά μερίδια της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στην κατηγορία C πρώτο το Ford Focus με 10,61%, ξεπερνώντας τα Toyota Corolla, Peugeot 308, Hyundai i 30, DS4, BMW 1-Series, Mercedes A-Series και Audi A3. Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η Peugeot στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) το πρώτο τρίμηνο του 2023, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση σε ταξινομήσεις, στο σύνολο της αγοράς (εκτός pick - up), ακολουθούμενη από την Ford και την Fiat. Πιο συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 478 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Peugeot το τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2023 επιτυγχάνοντας 22,7% μερίδιο αγοράς. Πρώτο το Peugeot Partner με 340 πωλήσεις στην κατηγορία του, η οποία αντιστοιχεί στο 30% της αγοράς. Ακολουθεί τo Peugeot Expert, που ανήλθε και αυτό στην πρώτη θέση της κατηγορίας του με μερίδιο αγοράς 21%. Στο σύνολο των βαν και pick - up, την πρώτη θέση διατηρεί η Ford, ακολουθούμενη από τις Peugeot, Toyota, Fiat, Citroen και Opel. Στα pick - up ανταγωνίζονται κυρίως τέσσερις μάρκες με πρώτη την Toyota (Hilux) και κοντά σε δεύτερη θέση την Ford (Ranger). Ακολουθούν πολύ πιο πίσω η Isuzu (D-Max) και τελευταία η Jeep (Gladiator). Στις εταιρικές πωλήσεις πάλι αναδεικνύεται πρώτος ο Όμιλος Συγγελίδη το τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, στην πρώτη δεκάδα περιλαμβάνονται κατά σειρά οι: Opel, Citroen/ DS, Peugeot, Volkswagen, Toyota, Ford, BMW, Renault, Audi, Fiat. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΦΕΒ. ‘23 2023 2022 2023 2022 Βενζίνη 44,4% 46,1% -1,8 44,2% 45,3% -1,1 37,4% Πετρέλαιο 12,2% 14,9% -2,7 16,6% 15,3% +1,3 15,4% Υβριδικά (HEV) 28,8% 27,3% +1,6 27,2% 27,6% -0,4 25,8% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 11,6% 9,4% +2,2 9,3% 7,9% +1,4 17,9% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,3% 0,7% -0,4 0,3% 0,9% -0,6 3,5% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,7% 1,6% +1,1 2,4% 3,0% -0,6 Πηγή: ΣΕΑΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2023 Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 11,8% OPEL 10,4% PEUGEOT 8,9% HYUNDAY 8,0% VOLKSWAGEN 6,5% CITROEN/DS 6,2% FORD 4,2% KIA 4,2% SUZUKI 4,0% BMW 3,9% ΛΟΙΠΑ 32,0%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=