FLEETNEWS #187

13.02.23 #187 17 Η δυνατότητα μετατροπής οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) σε υδρογόνου αναδείχθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Συνεδρίου Καινοτομίας στην Κοζάνη. Έργα και υποδομές που αξιοποιούν τις τεχνολογίες υδρογόνου θα δημιουργήσουν έως 2.000 θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία, καθιστώντας την περιφέρεια πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα, που έχει ενταχθεί στα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI). «Αυτό που βιώνουμε εδώ στη Δυτική Μακεδονία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετασχηματισμούς στην ανθρώπινη ιστορία. Θα πρέπει να αποστασιοποιηθούμε από μια προηγουμένως γραμμικά προσανατολισμένη οικονομία που εκμεταλλεύεται και επεξεργάζεται τις πρώτες ύλες και στη συνέχεια τις πετάει», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου «Hydrogen Europe», Γιώργος Χατζημαρκάκης, κατά την παρουσίαση, στην Κοζάνη, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυψελών υδρογόνου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Συνεδρίου Καινοτομίας, που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Ο κ. Χατζημαρκάκης εξήγησε ότι το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Εκπέμπονται οξείδια του αζώτου (Νοx) κατά την καύση μεν, αλλά είναι διαχειρίσιμα δε. Δεν εκπέμπεται ωστόσο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό ισχύει και για την τεχνολογία των οχημάτων. Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που μπορούν να μετατρέψουν υπάρχοντα οχήματα με ένα κατάλληλο κιτ. Θα έπρεπε να αντικαταστήσουμε το ρεζερβουάρ, θα έπρεπε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι απολύτως πραγματοποιήσιμο. Τα τανκ ούτως ή άλλως θα κατασκευάζονται εδώ στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Οι αλλαγές στον κινητήρα είναι τόσο δευτερεύουσες που θεωρώ πως είναι μια επένδυση που αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο μόνο αν έχουμε και αντίστοιχο δίκτυο υποδομών. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πολιτική συζήτηση», διευκρίνισε ο διευθύνων Σύμβουλος της «Hydrogen Europe», σημειώνοντας ότι η «μαγική λέξη» στην προοπτική αυτή είναι το «AFIR», δηλαδή ο κανονισμός για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Πρόσθεσε δε ότι η μετατροπή φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και «αυτό θα δημιουργούσε επίσης άλλες 500-1.000 νέες θέσεις εργασίας» στην «παραγωγή λεωφορείων, δουλειές και πάλι σε αυτό το επίπεδο», ενώ «θα ακολουθήσουν κι άλλα». «Αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι περιφέρειες που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για περαιτέρω επενδύσεις. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ICE ΣΕ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Ανοιχτή επιστολή του βιομηχανικού κλάδου της Ε.Ε.: Ο κανονισμός CO2 για τα βαρέα οχήματα πρέπει να αναγνωρίζει τη δυνατότητα απανθρακοποίησης από τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα. Η ανοιχτή επιστολή που υπογράφεται από πλήθος επιχειρήσεων και φορέων της Ευρώπης και από 93 ειδικούς αναφέρει τα εξής: «Ως ευρωπαϊκός βιομηχανικός κλάδος που περιλαμβάνει προμηθευτές καυσίμων και συστημάτων αυτοκίνησης, κατασκευαστές οχημάτων, αντιπροσώπους, επισκευαστές και μεταφορείς, αναμένουμε με ανυπομονησία την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του κανονισμού CO2 βαρέων οχημάτων. Οι μεταφορές βαρέων φορτίων αποτελούν ζωτικό τομέα της εσωτερικής αγοράς και ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη καθαρών οχημάτων διαφορετικών τεχνολογιών και καυσίμων. Η απανθρακοποίηση αποτελεί άμεση πρόκληση και πρέπει να ενεργοποιηθούν όλες οι επιλογές που μπορούν να έχουν γρήγορο αντίκτυπο. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία και να συμβάλουν στην επίτευξη του “Fit for 55” και των στόχων πλήρους απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών». «Οι υπογράφοντες την επιστολή χαιρετίζουμε την αναθεώρηση των προτύπων CO2 βαρέων οχημάτων σύμφωνα με τους στόχους «Fit for 55» και πιστεύουμε ότι η αναγνώριση όλων των τρόπων μείωσης εκπομπών CO2 του συνόλου της αλυσίδας αξίας είναι σημαντική. Οι μεταφορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να ενθαρρυνθούν στη χρήση εναλλακτικών λύσεων καθαρότερων καυσίμων έναντι των ορυκτών, συμπεριλαμβανομένων των υγρών και αερίων ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων. Αναλόγως της χρήσης, απαιτείται ποικιλομορφία και όλες οι τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο, συμπεριλαμβανομένων της ηλεκτροκίνησης/υβριδισμού, του υδρογόνου και των βιώσιμων και ανανεώσιμων καυσίμων. Οι υπογεγραμμένοι οργανισμοί συνιστούν να ληφθούν υπόψη τα αειφόρα και ανανεώσιμα καύσιμα προς συμμόρφωση με τον κανονισμό CO2 βαρέων οχημάτων. Η συμπερίληψή τους στον κανονισμό θα υποστήριζε τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της Ε.Ε. και θα επιτάχυνε την απανθρακοποίηση του τομέα επαγγελματικών μεταφορών». ΣΤΟΝΚΑΝΟΝΙΣΜΟCO2 ΓΙΑ ΒΑΡΕΑΟΧΗΜΑΤΑΝΑΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝΒΙΩΣΙΜΑ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Κοινή δήλωση βιομηχανικού κλάδου της Ε.Ε.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=