FLEETNEWS #181

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #181 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Green NCAP: θετική επίδραση της βιοαιθανόλης στις εκπομπές Ισχυρή άνοδος επιβατικών στην ΕΕ Dataforce: εξέλιξη CO2 και εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη

19.12.22 #181 2 Η Stellantis N.V. παρουσιάζει το όραμά της για τη νέα εποχή ελεύθερης κινητικότητας στην CES 2023, τη μεγαλύτερη παγκόσμια εκδήλωση τεχνολογίας, στο Λας Βέγκας, 5-8 Ιανουαρίου 2023. Η εταιρεία ηγείται του κλάδου, έχοντας δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2038 - στόχο που απαιτεί καινοτομία και πλήρη αναθεώρηση της επιχείρησης. Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, κλήθηκε να προβεί σε κεντρική ομιλία για το όραμά της, την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου, στο Venetian Palazzo Ballroom. «Στην CES παρουσιάζουμε την καλύτερη τεχνολογία μας, που αποσκοπεί στην ικανοποίηση των πελατών και στην αντιμετώπιση της σοβαρότερης σήμερα παγκόσμιας πρόκλησης, της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Carlos Tavares, επισημαίνοντας: «Θα δείτε πώς παρέχουμε ηλεκτρική κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων, πώς το λογισμικό μας καθιστά ευκολότερη και ασφαλέστερη την κινητικότητα και πώς όλες μας οι αποφάσεις μας βασίζονται στη βιωσιμότητα. Η προσπάθειά μας να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2038 είναι το άστρο που μας οδηγεί». Τα κυριότερα σημεία της κεντρικής παρουσίασης περιλαμβάνουν τις παγκόσμιες πρεμιέρες του Peugeot Inception Concept, που θα παρουσιάσει η CEO της Peugeot, Linda Jackson, και το Ram 1500 Revolution BEV Concept, που θα παρουσιάσει ο CEO της Ram, Mike Koval. Για όσους δεν θα βρίσκονται στο Λας Βέγκας, η κεντρική παρουσίαση της Stellantis θα μεταδοθεί ζωντανά. Η παρουσίαση περιλαμβάνει: „Ram 1500 Revolution BEV Concept: Με αποκλειστικά χαρακτηριστικά προηγμένης τεχνολογίας και βασισμένο στο STLA Frame, την αρχιτεκτονική body-on-frame BEVby-design, το Ram 1500 Revolution BEV Concept είναι ένα φουτουριστικό πρότυπο, με το οποίο η κορυφαία μάρκα φορτηγών θα επαναπροσδιορίσει την κατηγορία της. „Peugeot Inception Concept: Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, το Peugeot Inception Concept παρουσιάζει το συναίσθημα στη σχεδίαση και το μελλοντικό όραμα της μάρκας, με πιλοτήριο που επαναπροδιορίζει την εμπειρία του αυτοκινήτου, επανασχεδιάζει τον εσωτερικό χώρο και αναδιαμορφώνει την οδήγηση μέσω της επόμενης γενιάς του Peugeot i-Cockpit. „Jeep Brand 4xe: Η ικανότητα εκτός δρόμου της θρυλικής μάρκας Jeep ενισχύεται τώρα από σύστημα ηλεκτροκίνησης που μετατρέπει το 4xe σε νέο 4x4. Η Jeep, με ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για το 100% των μοντέλων της έως το 2025, επιδιώκει επίτευξη μηδενικών εκπομπών και αυτόνομης ελευθερίας για διαδρομές εκτός δρόμου. „Chrysler: Προεπισκόπηση των πρώτων βορειοαμερικανικών εφαρμογών της νέας συνδεσιμότητας της Stellantis και των πιο πρόσφατων εξελίξεων του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας Chrysler το 2025 και της πλήρους γκάμας BEV το 2028. „Dodge Charger Daytona SRT BEV: Αυτό το πρότυπο επαναπροσδιορίζει την έννοια του ενισχυμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μια ματιά στο ηλεκτρικό μέλλον της Dodge και ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. „FIAT: Η FIAT θα παρουσιάσει το «FIAT Metaverse Store», τον πρώτο διαδραστικό εκθεσιακό χώρο στο metaverse. Μια καθηλωτική και απλή εμπειρία της μάρκας. Ήδη στο διαδίκτυο, παρουσιάζεται στο περίπτερο της Microsoft στη CES. „Free2move: Η μάρκα υπηρεσιών κινητικότητας της Stellantis προσφέρει πολυτροπική πλατφόρμα 360 μοιρών, που προσαρμόζεται απόλυτα στις ανάγκες των καταναλωτών, ιδιωτών ή επαγγελματιών. Αυτή η ευέλικτη, επεκτάσιμη και σπονδυλωτή πλατφόρμα λογισμικού μπορεί να ενσωματώσει όλες τις μελλοντικές υπηρεσίες κινητικότητας, όπως η μικροκινητικότητα ή η αυτόνομη μετακίνηση. HΛΕΚΤΡΙΚΗ, ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΧΜΗΣ Η Stellantis στην CES 2023 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

19.12.22 #181 3 Τα νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Volvo μαγνητίζουν, δικαίως, το κοινό και τα media, καθώς ανήκουν στην πολλά υποσχόμενη «ηλεκτρική» εποχή. Ωστόσο, μαζί με τα τεχνολογικά άλματα που κάνει η σουηδική εταιρεία παρουσιάζοντας εντελώς νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βελτιώνει σημαντικά και τα υφιστάμενα μοντέλα της - τόσο, ώστε τα plug-in υβριδικά Volvo Recharge των Σειρών 60 και 90 είναι δυνατόν πλέον να οδηγούνται πιο πολύ στο ηλεκτρικό πρόγραμμα Pure, παρά στα υπόλοιπα προγράμματα που ενεργοποιούν και το βενζινοκινητήρα. Η ναυαρχίδα της γκάμας, XC90 Recharge T8 AWD, αξιοποιεί στο έπακρο την αναβάθμιση του συστήματος κίνησης και επιδεικνύει τώρα μέγιστη αυτονομία, που φθάνει τα 90 km για κίνηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Παρόλο που η συγκεκριμένη τιμή αφορά ευνοϊκές συνθήκες, στην πράξη σημαίνει ότι οι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των περισσότερων οδηγών μπορούν να καλύπτονται κάθε μέρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές ρύπων - όπως ακριβώς θα συνέβαινε αν χρησιμοποιούσαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Η διαφορά εδώ είναι ότι το όποιο άγχος για την αυτονομία απλώς δεν υφίσταται. Ο κινητήρας βενζίνης είναι πάντα παρών, αφενός για να συνεισφέρει όποτε χρειαστεί, αφετέρου για να προσδώσει στο κορυφαίο SUV της Volvo την περίσσεια δύναμης και τις επιδόσεις που προσδοκά ο απαιτητικός χρήστης στις διαδρομές έξω από την πόλη. Για να στοιχειοθετήσουμε τα παραπάνω, αυτό σημαίνει 455 ίππους συνδυαστικής ισχύος και λιγότερο από 5,5 δευτερόλεπτα για το «0-100», αντίστοιχα. Είναι ακριβώς οι επιδόσεις που ταιριάζουν σε αυτό το επιβλητικό SUV με τη διακριτική παρουσία και τη διαχρονική σχεδίαση που γοητεύει τους executive ανά τον κόσμο. Στην τελευταία του εκδοχή, το XC90 παρουσιάζεται ακόμη πιο ελκυστικό, καθώς περιλαμβάνει το νέο σύστημα infotainment της Volvo, με ενσωματωμένες υπηρεσίες και εφαρμογές Google, όπως το Google Maps και το Google Assistant. Η απρόσκοπτη δυνατότητα in-car εργασίας και ψυχαγωγίας ποτέ δεν ήταν πιο εφικτή. Συνδυάζεται, δε, όπως θα περίμενε κανείς από τη Volvo, με κορυφαίες τεχνολογίες ασφαλείας και απαράμιλλη άνεση. Το ευρύχωρο, πολυτελές και ποιοτικό εσωτερικό του XC90 Recharge T8 AWD είναι ο ιδανικός χώρος για να απολαύσει κανείς μια κορυφαία εμπειρία οδήγησης, με μοναδικό εύρος δυνατοτήτων. Στην αίσθηση της μέγιστης προστασίας που αποκομίζουν οι χρήστες του προστίθεται η σιγουριά της 5ετούς εγγύησης που παρέχει η Volvo, ενώ σε περίπτωση μίσθωσης οι εταιρικοί πελάτες απολαμβάνουν ιδιαίτερα χαμηλό φόρο χρήσης. Όπως και να το εξετάσει κανείς, η plug-in υβριδική έκδοση του μεγάλου σουηδικού SUV συνιστά μια ακαταμάχητη πρόταση. XC90 RECHARGE T8 AWD Το «plug-in» στην καλύτερη εκδοχή του advertorial

19.12.22 #181 4 Η Mobilize Financial Services ανακοίνωσε την ίδρυση της Mobilize Lease&Co. Στόχος της θυγατρικής είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης προσφορών operating lease και η κάλυψη των νέων απαιτήσεων κινητικότητας των πελατών της. Η Mobilize Lease&Co θα αναπτύξει λύσεις βάσει χρήσης, που περιλαμβάνουν όλο και πιο ευέλικτες προσφορές leasing, καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης στόλου μέσω συνδεσιμότητας οχημάτων. Οι νέες προσφορές της Mobilize Lease&Co θα επεκταθούν σταδιακά σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, σε πελάτες λιανικής, μικρούς και μεσαίους στόλους, καθώς και εταιρείες διαχείρισης κινητικότητας. Στόχος της Mobilize Lease&Co είναι η δημιουργία στόλου 1 εκατομμυρίου οχημάτων έως το 2030, σε σύγκριση με τις 350.000 σήμερα. Ο João Leandro, CEO της Mobilize Financial Services, δήλωσε: «Με τη δημιουργία της Mobilize Lease&Co, η Mobilize Financial Services εντάσσεται στη στρατηγική του Ομίλου Renault, για μετάβαση από την πώληση οχημάτων, στην πώληση χιλιομετρικών διαδρομών και υποστηρίζει τις πωλήσεις των συνεργατών μας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χάρη στηMobilize Lease&Co, οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα ολοκληρωμένο πακέτο leasing με υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στη χρήση του αυτοκινήτου τους, είτε πρόκειται για καινούργιο, μεταχειρισμένο, εσωτερικής καύσης είτε ηλεκτρικό. Επιθυμώ να ευχαριστήσω τις ομάδες της Mobilize Financial Services για την αφοσίωσή τους, χάρη στην οποία δημιουργήσαμε τα Mobilize Pay, Mobilize Insurance και Mobilize Lease&Co σε μόλις έξι μήνες. Πρόκειται για τρία αδιαμφισβήτητα στοιχεία, που θα μας επιτρέψουν να ανταποκριθούμε στις ανάγκες κινητικότητας του νέου τρόπου διαβίωσης των πελατών και θα εισαγάγουν τη Mobilize Financial Services στους ταχέως αναπτυσσόμενους τομείς της αγοράς». Οι νέες προσφορές της Mobilize Lease&Co θα επεκταθούν στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες προσφορές leasing του ομίλου. Σήμερα, το operating lease αντιπροσωπεύει 350.000 συμβάσεις σε διάφορες χώρες. Η θυγατρικήMobilize Lease&Co θα έχει ως στόχο την τυποποίηση των προσφορών και την επιτάχυνση της ανάπτυξής τους χάρη στις υπάρχουσες συνέργειες μεταξύ των διαφόρων αγορών. ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠHΣ ALD Η ALD ανακοίνωσε την απόφαση του Gilles Bellemère να αφήσει τη θέση του αναπληρωτή CEO της εταιρείας, από την 31η Δεκεμβρίου 2022, προκειμένου να επικεντρωθεί στα καθήκοντα του CEO της μεγαλύτερης θυγατρικής του ομίλου, ALD Automotive France, επιπλέον της άμεσης εποπτείας των ALD Automotive Μαρόκου και Αλγερίας. Θα παραμείνει μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ALD. Όταν ολοκληρωθεί η εξαγορά της LeasePlan, το πρώτο τρίμηνο του 2023, θα ανακοινωθεί νέα κατανομή αρμοδιοτήτων και διακυβέρνησης της ενοποιημένης εταιρείας. Ο CEO Tim Albertsen σχολίασε: «Η εξαγορά της LeasePlan αντιπροσωπεύει σημαντική αλλαγή και προτεραιότητά μας μετά την ολοκλήρωση θα είναι η αποτελεσματική εκτέλεση του σχεδίου ένταξης για τη δημιουργία ενός κορυφαίου παγκόσμιου παράγοντα βιώσιμης κινητικότητας. Καθώς η ALD Automotive France συνιστά τη μεγαλύτερη θυγατρική του ομίλου, η προσαρμογή της διακυβέρνησής μας θα επιτρέψει στον Gilles Bellemère να επικεντρωθεί απόλυτα στις προετοιμασίες ολοκλήρωσης με τη LeasePlan Γαλλίας για επιτυχή στρατηγική ανάπτυξη και συνέργειες στους επόμενους μήνες. Ο Gilles Bellemère θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση της ALD ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής». ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Η ALD ολοκλήρωσε επιτυχώς την αύξηση κεφαλαίου της ύψους 1,2 δισ. ευρώ - σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την απόκτηση της LeasePlan. Η αύξηση κεφαλαίου ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου μήνα. Με περίοδο εγγραφής από τις 2 έως τις 13 Δεκεμβρίου, μόνο στη Γαλλία, εκδόθηκαν τελικά περισσότερες των 161,6 εκατ. νέων μετοχών, ονομαστικής αξίας 1,5 ευρώη καθεμία, με τιμή διάθεσης 7,5 ευρώ. Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο της ALD (και το μερίδιο δικαιωμάτων ψήφου) κατανέμεται ως εξής: Société Générale: 75,9% (περίπου 429,7 εκατ. μετοχές). Ίδιες μετοχές: 0,2% (περίπου 1,2 εκατ. μετοχές). Ελεύθερης διασποράς: 23,9% (περίπου 135 εκατ. μετοχές). João Leandro ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΠΡΟΣΦΟΡΑΣ LEASING ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΗΝΕΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Ιδρύεται ηMobilize Lease&Co Gilles Bellemère

19.12.22 #181 5 Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι η πλέον αποδοτική έκδοση στην ιστορία της μάρκας, με εκπομπές CO2 μόλις 26γρμ./χλμ και ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80χλμ. στον αστικό κύκλο. Η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 600χλμ. Χάρη στην κορυφαία ευρυχωρία, την ποιότητα κύλισης, την αθόρυβη λειτουργία και τη συνολική άνεση, η Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι ιδανικό μοντέλο για καθημερινές διαδρομές στην πόλη αλλά και μεγάλα ταξίδια. Με συνολική απόδοση 280 ίππων και το σύστημα τετρακίνησης Q4, η Plug-in Hybrid Tonale εξασφαλίζει κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, πρόσφυσης και άνεσης. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 90kW και 250Nm ροπής. Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V με μπαταρία litium-ion χωρητικότητας 15,5kWh. Η πλήρης φόρτιση διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή που υποστηρίζει έως και 7,4kW ισχύος. Η επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα είναι 6,2δλ., η τελική ταχύτητα 135χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και 206χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία. Ακόμα, η επιτάχυνση είναι πάντα άμεση χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. ΝΈΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΕΣ ΓΙΑ ΥΨΗΛΌΤΕΡΗ ΑΠΟΔΟΤΙΚΌΤΗΤΑ Ο κυκλικός επιλογέας του συστήματος παραμετροποίησης Alfa D.N.A. αποτελεί ήδη ένα σύμβολο του αποδοτικού σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της μάρκας. Το σύστημα έχει επαναπροσδιοριστεί, υποστηρίζοντας τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης Q4, αλλά και συνολικότερα του νέου Plug-in Hybrid συστήματος. Η επιλογή “Dynamic” στοχεύει στη μέγιστη απόδοση και των δύο κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα ακόμα πιο άμεση απόκριση των χειριστηρίων. Η “Natural” βελτιστοποιεί τη λειτουργία για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στο θέμα της απόδοσης. Τέλος, η επιλογή “Advance Efficiency” ρυθμίζει το σύστημα με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικές συνθήκες. ΣΗΜΕΊΟ ΑΝΑΦΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΉ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ Η Plug-in Hybrid Q4 έχει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, το καινοτόμο σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS, αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency-Selective-Damping), αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στην έκδοση Veloce. ALFA ROMEO TONALE PLUG-IN HYBRID Q4 Αποδοτική και σπορ advertorial Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο Διανομέων Alfa Romeo ή στο alfaromeo.gr ΠΟΙΌΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ PREMIUM Ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων λειτουργίας υποβοήθησης (ADAS). Το μοντέλο έχει λάβει τη μέγιστη βαθμολόγηση του EuroNCAP με 5 αστέρια. Αναβαθμισμένο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι και το αδιάβλητο πιστοποιητικό NFT (Non-Fungible-Token), το οποίο αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά της Alfa Romeo στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας ένα ψηφιακό αποδεικτικό που αυξάνει την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου. Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 θα είναι διαθέσιμη αρχικά στην έκδοση Veloce και στη συνέχεια και στην Ti, καθώς και στην έκδοση Edizione Speciale για περιορισμένο χρονικό διάστημα στο λανσάρισμα του μοντέλου. Οι παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα.

19.12.22 #181 6 ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΣΕΙΡΑ FIAT TIPO Το μοντέλο αυτό έχει διακριθεί για την ευρυχωρία, την πρακτικότητα, αλλά και το συνολικά αποδοτικό του χαρακτήρα. Η αναβαθμισμένη σειρά του προσφέρει περισσότερες επιλογές διαμόρφωσης, πληρέστατη γκάμα κινητήρων αλλά και αναβαθμισμένα στοιχεία στην καμπίνα. Ακολουθώντας τη νέα προϊοντική στρατηγική της Fiat, που με τρία απλά βήματα μπορεί να διαμορφωθεί το ιδανικό για τις ανάγκες καθενός αυτοκίνητο, η αναβαθμισμένη σειρά Tipo διαθέτει εκδόσεις hatchback και station wagon, Turbo κινητήρες βενζίνης, diesel και υβριδικό σύστημα 48V με δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς και τρία πακέτα εξοπλισμού με ιδιαίτερα το καθένα χαρακτηριστικά. Τα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού Style/Style+ (με έμφαση στο στιλ), Tech (με έμφαση στα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας) και Comfort (με έμφαση στην άνεση) μπορούν να επιλεγούν ξεχωριστά ή συνδυαστικά. Σε επίπεδο κινητήρων, η νέα σειρά εφοδιάζεται με σύνολα που υπερκαλύπτουν την πλέον πρόσφατη προδιαγραφή, Euro 6.4. Στο σύνολό τους χρησιμοποιούν σύστημα υπετροφοδότησης με στροβυλοσυμπιεστή (Turbo), έτσι ώστε να εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, ελαστικότητα και κυρίως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Η γκάμα του αναβαθμισμένου Fiat Tipo είναι διαθέσιμη με τιμές από 23.200 ευρώ (περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια), 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας, αλλά και χρηματική έκπτωση ύψους έως 500 ευρώ. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η Jaguar F-PACE διαθέτει πλέον πιο πλούσιες προδιαγραφές, απλοποιημένη σειρά, μεγαλύτερη αυτονομία του plug-in ηλεκτρικού υβριδικού P400e και βελτιωμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Το P400e εξακολουθεί να φέρει τους ηλεκτροκινητήρες της F-PACE και διαθέτει πλέον μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που περιλαμβάνει εννέα μονάδες αντί οκτώ, αυξάνοντας την ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας στις 19,2 kWh. Αυτό αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία από τα 53 χλμ. στα 65 χλμ. - αύξηση άνω του 20%. Η βελτίωση μειώνει τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου, που κυμαίνονται στα 37 γρ/ χλμ. και 1,6 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) αντιστοίχως. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν πλέον στάνταρ ψηφιακή οθόνη οδηγού TFT, οι τροχοί ξεκινούν από 19 ίντσες και τα μοντέλα R-Dynamic HSE διαθέτουν στάνταρ ουρανό Ebony Suedecloth. Διαθέτει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, αφού το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro είναι πλέον στάνταρ, συμπεριλαμβανομένων του φωνητικού ελέγχου Alexa 2,3 και της πλοήγησης what3words2, καθώς και στάνταρ ασύρματου Apple CarPlay2 και Wireless Android Auto2. Το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, καθώς και στη μάσκα και τον περίγυρό της, στον περίγυρο των παραθύρων και τα πίσω σήματα, είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα από το R-Dynamic SE και πάνω, συμπεριλαμβανομένης της ναυαρχίδας 550 PS SVR. Η απλοποιημένη σειρά μοντέλων περιλαμβάνει τα R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 Sport και SVR, διευκολύνοντας τους πελάτες να επιλέξουν το δικό τους F-PACE. Ο Philip Koehn, διευθύνων σύμβουλος της Jaguar, δήλωσε: «Επαναπροσδιορίζουμε την Jaguar ως αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πολυτελείας από το 2025 και φροντίζουμε τα υπάρχοντα προϊόντα μας, προσφέροντας πλουσιότερες και ελκυστικότερες προδιαγραφές. Το πρώτο μοντέλο αυτού του τύπου ήταν η F-TYPE εν όψει του 2023, που γιορτάζουμε τα 75 χρόνια των σπορ αυτοκινήτων Jaguar. Τώρα περνάμε στο F-PACE, το SUV που προσφέρει ασυναγώνιστη ισορροπία οδήγησης, χειρισμού, κομψότητας και πολυτέλειας. Αυξάνοντας την αυτονομία του plug-in ηλεκτρικού υβριδικού P400e κατά περισσότερο από 20%, δημιουργείται ένας ακόμα πιο ελκυστικός συνδυασμός απόδοσης και επιδόσεων μηδενικών εκπομπών και γι’ αυτό είμαστε πολύ υπερήφανοι». ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Υβριδικό F-PACE με 20% μεγαλύτερη αυτονομία

19.12.22 #181 8 Το Volkswagen Group αναδιαρθρώνει τις λειτουργίες ποιότητας και σχεδίασης των μαρκών. Στόχος είναι η στενότερη επαφή μεταξύ των κύριων μαρκών Volkswagen Passenger Cars, Audi και Porsche, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεπής εστίαση στις ανάγκες των πελατών. Το Δ.Σ. του ομίλου επιθυμεί η νέα δομή να διευκολύνει τον σαφέστερο καθορισμό προτεραιοτήτων και την ταχύτερη εφαρμογή εν μέσω της σαρωτικής αλλαγής που βιώνει ο κλάδος και των απαιτήσεων που απορρέουν. Από την 1η Ιανουαρίου 2023, ο Michael Neumayer θα αναλάβει τη διεύθυνση του Τμήματος Διοίκησης Ποιότητας, διατηρώντας τα καθήκοντα του επικεφαλής Ποιότητας της Audi. Θα αντικαταστήσει τον Frank Welsch, ο οποίος συνταξιοδοτείται μετά από σχεδόν 30 χρόνια στον όμιλο. Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2023, ο Michael Mauer θα αναλάβει επικεφαλής Σχεδίασης Ομίλου, διατηρώντας παράλληλα τα καθήκοντά του στην Porsche. Θα αντικαταστήσει τον Klaus Zyciora, που θα ακολουθήσει καριέρα εκτός του ομίλου. Μετά την αναδιάρθρωση του Δ.Σ. τον Σεπτέμβριο, όλες οι βασικές λειτουργίες έχουν πλέον ανατεθεί στις κορυφαίες μάρκες του ομίλου: παραγωγή και προμήθειες στη Volkswagen Passenger Cars, πωλήσεις και ποιότητα στην Audi και σχεδιασμός και ανάπτυξη στην Porsche. Τα κύρια καθήκοντα του ομίλου θα είναι ο συντονισμός των δραστηριοτήτων και η αξιοποίηση συνεργειών. «Η εξαιρετική ποιότητα και η εμβληματική σχεδίαση ήταν πάντα τα δυνατά σημεία του Volkswagen Group και των μαρκών του», δήλωσε ο CEO Oliver Blume, επισημαίνοντας ότι «η διαχείριση αυτών των βασικών λειτουργιών μέσω των μαρκών θα επιτρέψει να εντείνουμε την εστίασή μας στους πελάτες». Αντιμέτωπη με τις θυελλώδεις αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της αναπτυσσόμενης ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης, η Volkswagen ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο σχέδιο 10 σημείων για τη μακροπρόθεσμη ενίσχυση των μαρκών και των προϊόντων της. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, πρέπει τα επόμενα χρόνια να επέλθουν σαφείς βελτιώσεις, ιδιαιτέρως στα προϊόντα, την ποιότητα και το σχεδιασμό. Με σχέδιο δράσης για ταχεία υλοποίηση, ο όμιλος επιδιώκει τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους πελάτες, καθώς και για τους εργαζομένους, τους επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη. Εκ μέρους του Δ.Σ., ο CEO Oliver Blume ευχαρίστησε τους Frank Welsch και Klaus Zyciora. Συγκεκριμένα, ο Klaus Zyciora έχει στο ενεργητικό του ευρύ σχεδιαστικό χαρτοφυλάκιο της βασικής μάρκας Volkswagen. Επέβλεψε τις γενιές του Golf VI έως VIII, μεταξύ άλλων, και τη νέα σχεδιαστική εποχή της σειράς ID. Ο Klaus Zyciora ξεκίνησε την καριέρα του στη Volkswagen ως σχεδιαστής εσωτερικών χώρων το 1989. Ανέλαβε επικεφαλής Εσωτερικών Χώρων το 2000 και επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης το 2002, έλαβε τη θέση του εκτελεστικού διευθυντή του Volkswagen Design το 2007 και ηγήθηκε ομάδας περισσότερων από 600 σχεδιαστές. Έγινε επικεφαλής του Group Design το 2020. Το Δ.Σ. ευχαρίστησε επίσης τον Frank Welsch, ο οποίος ανέλαβε τη Διεύθυνση Ποιότητας και Στρατηγικής Ομίλου τον Φεβρουάριο του 2021. Προηγουμένως, ο Frank Welsch ήταν μέλος του Δ.Σ. της μάρκας, υπεύθυνος Τεχνικής Ανάπτυξης της Volkswagen Passenger Cars, της SAIC Volkswagen στην Κίνα και της Skoda στην Τσεχία. ΟMichael Mauer εκτελεί καθήκοντα επικεφαλής Σχεδιασμού της Porsche και θα αναλάβει επιπλέον τον συντονισμό λειτουργίας του ομίλου, θέση που κατείχε επίσης μεταξύ 2015 και 2020. Ο Mauer ήταν επικεφαλής Σχεδιασμού της Porsche AG από το 2004 και υπεύθυνος για τα εμβληματικά 911, 918 Spyder, Macan και Taycan. Ο Michael Neumayer θα αντικαταστήσει τον Frank Welsch, ο οποίος αποχωρεί. Εργάζεται στο Volkswagen Group από το 1986 και διαθέτει ολοκληρωμένη διοικητική πείρα σε υπεύθυνες θέσεις στα τμήματα Ποιότητας της Audi και της Porsche, καθώς και Τεχνικής Ανάπτυξης της Audi. «Ο Michael Mauer και ο Michael Neumayer έχουν δημιουργήσει ισχυρή παράδοση στους αντίστοιχους τομείς τους, τόσο σε επίπεδο μαρκών όσο, και στην περίπτωση του Michael Mauer, σε επίπεδο ομίλου», δήλωσε ο Oliver Blume. «Είμαι ευτυχής που αναλαμβάνουν αυτές τις δύο βασικές θέσεις του ομίλου. Με τη συνεργασία μας, θα ενισχύσουμε περαιτέρω τους τομείς της ποιότητας και του σχεδιασμού, ώστε να ανταποκρίνονται στις μελλοντικές ανάγκες». M. Neumayer ΝΕΟΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ Αναδιάρθρωση λειτουργιών VWGroup M. Mauer Πρόσωπα

19.12.22 #181 9 Ο ANDREAS SEIDL CEO ΤΗΣ SAUBER Το Sauber Group και η Alfa Romeo ανακοίνωσαν την τοποθέτηση του Andreas Seidl στη θέση του Chief Executive Officer της Sauber. Ο κ. Seidl θα αναλάβει τον νέο του ρόλο από τον Ιανουάριο του 2023 και θα ηγηθεί της ανάπτυξης του συνόλου της Sauber. Ο νέος CEO της Sauber, Andreas Seidl γεννήθηκε στο Passau της Γερμανίας και ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με το πρόγραμμα της BMW στη Formula 1, όπου και εργάστηκε επί σειρά ετών ως Head of Track Operations της Sauber. Στη συνέχεια, ως επικεφαλής της Ομάδας της Porsche, ο κ. Seidl κατέκτησε σειρά πρωταθλημάτων, καθώς και τρεις νίκες από το 2015 έως το 2017 στο θρυλικό 24 Hours of Le Mans, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής της Ομάδας της McLaren F1 Team το 2019. Ο κ. Seidl θα αντικαταστήσει στη θέση του CEO τον Frédéric Vasseur, ενώ σε συνεργασία με την ομάδα θα καθορίσει τον νέο επικεφαλής της. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Northvolt ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Jim Hageman Snabe ως νέου προέδρου του Δ.Σ. της. Ο Snabe διετέλεσε CEO και μέλος του Δ.Σ. της SAP και σήμερα είναι πρόεδρος της Siemens, μέλος του Δ.Σ. του C3.ai, μέλος του Δ.Σ. του World Economic Forum και επίκουρος καθηγητής του Copenhagen Business School. Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής πρωτοβουλίας της Northvolt για δημιουργία πιο ανεξάρτητου συμβουλίου και παγκόσμιας βιομηχανικής αριστείας. Ο Carl-Erik Lagercrantz θα συνεχίσει ως αντιπρόεδρος του Δ.Σ., το οποίο αποτελείται από οκτώ μέλη. Η Barbara Frei-Spreiter, εκτελεστική αντιπρόεδρος Βιομηχανικού Αυτοματισμού και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Schneider Electric, ενισχύει περαιτέρω τη βιομηχανική ικανότητα του Δ.Σ. Η Frei-Spreiter έχει αναλάβει διάφορα διοικητικά καθήκοντα στην ABB και είναι επίσης μέλος του Δ.Σ. της Swisscom. Οι διορισμοί τελούν υπό την τελική έγκριση των μετόχων. Η Northvolt παράγει σήμερα την πιο πράσινη μπαταρία ιόντων λιθίου παγκοσμίως, με ελάχιστο αποτύπωμα CO2, με χρήση τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένου υλικού από το 2030. Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερους από 3.500 εργαζομένους από περισσότερες των 110 εθνικότητες. Με την παραγωγή των Northvolt Labs και Northvolt Ett στη Σουηδία, καθώς και της Northvolt Systems στην Πολωνία, έχει εξασφαλίσει συμβόλαια από βασικούς πελάτες αξίας άνω των 55 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Fluence, Scania, Volkswagen Group, Volvo Cars και Polestar. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ NORTHVOLT Πρόεδρος ο J. H. Snabe JimHageman Snabe Barbara Frei-Spreiter Πρόσωπα Andreas Seidl Το Δ.Σ. της Renault, που συνήλθε στις 15 Δεκεμβρίου 2022, αποφάσισε να προτείνει στη Γενική Συνέλευση των Μετόχων που έχει προγραμματιστεί για τις 11 Μαΐου 2023, την ανανέωση της θητείας του Jean-Dominique Senard ως μέλους και προέδρου του (στη φωτογραφία αριστερά). Επιπλέον, αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει την τοποθέτηση του CEO Luca de Meo (στη φωτογραφία δεξιά) ως μέλους του, συγχαίροντάς τον για τη δουλειά που έχει κάνει από την 1η Ιουλίου 2020 και τις επιτυχίες που έχουν ήδη σημειωθεί. Επίσης, το Δ.Σ. αποφάσισε να προτείνει την ανανέωση της θητείας της Annette Winkler, προέδρου της Επιτροπής Στρατηγικής και Βιωσιμότητας. Τέλος, σημείωσε την απόφαση του Frédéric Mazzella να τερματίσει τη θητεία του ως μέλος του Δ.Σ. στο τέλος της Γενικής Συνέλευσης του 2023, δεδομένης της εξέλιξης των διαφόρων επαγγελματικών του υποχρεώσεων και ειδικότερα της πρόσφατης έναρξης της νέας του επιχειρηματικής δραστηριότητας. Περισσότερα στο fleetnews.gr RENAULT: ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΘΗΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ Δ.Σ.

19.12.22 #181 10 Η Mercedes-Benz Vans αναδιοργανώνει το ευρωπαϊκό της δίκτυο παραγωγής, σηματοδοτώντας νέο ορόσημο στο μετασχηματισμό της ως παρόχου κινητικότητας άνευ εκπομπών ρύπων. «Φιλοδοξούμε να προσφέρουμε τα πλέον ελκυστικά βαν και υπηρεσίες. Γι’ αυτό, πρέπει να καταστούμε ιδιαίτερα καινοτόμοι και ανταγωνιστικοί σε όλους τους τομείς. Ταυτοχρόνως, πρέπει να διαφυλάξουμε την επιχείρησή μας μακροπρόθεσμα. Βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι η επανευθυγράμμιση του ευρωπαϊκού μας δικτύου παραγωγής», δήλωσε ο Mathias Geisen, επικεφαλής της Mercedes Benz Vans, επισημαίνοντας ότι «η απόφαση για το Jawor στην Πολωνία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Δεν επανατοποθετούμε απλώς τα προϊόντα μας, αλλά και προστατεύουμε μακροπρόθεσμα ολόκληρη την αλυσίδα αξίας: από τις προμήθειες στην παραγωγή, στα logistics και τις πωλήσεις. Ως εκ τούτου, επενδύουμε στη VAN.EA, τη νέα μας αρχιτεκτονική αμιγώς ηλεκτρικών βαν. Έτσι θα διασφαλίσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και στο μέλλον. Διατηρούμε ταυτοχρόνως τις μακροπρόθεσμες προοπτικές των υπαρχόντων ευρωπαϊκών εργοστασίων». ΤΟ JAWORΜΈΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΎΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ ΒΑΝ «Υπογράψαμε μνημόνιο κατανόησης με την πολωνική κυβέρνηση και άλλους πολωνούς οικονομικούς εταίρους. Αυτό δείχνει πως εκμεταλλευόμαστε τις άριστες συνθήκες και την κοινή υποδομή της καθιερωμένης τοποθεσίας Jawor για τη δημιουργία νέου εργοστασίου παραγωγής βαν», αναφέρει ο Geisen και συνεχίζει: «Εφόσον διαθέτουμε ευέλικτες διαδικασίες κατασκευής βαν εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών σε όλα μας τα υπάρχοντα εργοστάσια, θα κατασκευάσουμε το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό εργοστάσιο στο Jawor. Έτσι θέτουμε νέα πρότυπα και προχωράμε προς τη βιώσιμη, αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα». Στο μέλλον, τα μεγάλα βαν θα παράγονται επιτόπου, βάσει αρχιτεκτονικής VAN.EA. Εστιάζοντας σταθερά στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών βαν, η Mercedes Benz Vans επιδιώκει πλεονεκτήματα παραγωγικότητας και σημαντική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η εγκατάσταση επιτρέπει βελτιστοποίηση του κόστους και της αλυσίδας εφοδιασμού, καθώς και την ενεργειακά αποδοτική παραγωγή οχημάτων νέας γενιάς. Η απόφαση για την τοποθεσία και την υλοποίηση του έργου εξαρτάται από την ολοκλήρωση διαφόρων βασικών προϋποθέσεων, συμπεριλαμβανομένης της χορήγησης ενίσχυσης για την επένδυση στο Jawor. Η επιλογή περαιτέρω επέκτασης του εργοστασίου μέσω νέας κοινοπραξίας με τη Rivian για μεγάλα αμιγώς ηλεκτρικά βαν βρίσκεται σε αναμονή λόγω της επανιεράρχησης των έργων από τη Rivian. Η Mercedes-Benz Cars παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Jawor από το 2019 και μπαταρίες από το 2021. ΤΟΜΕΛΛΟΝΤΙΚΌΌΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΆΣΙΑ Τον Σεπτέμβριο του 2022, η Mercedes Benz Vans ανακοίνωσε πως θα προσαρμόσει το ευρωπαϊκό δίκτυο παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών στην πλατφόρμα VAN.EA. Ως εκ τούτου, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και οι τοπικές διευθύνσεις συμφώνησαν για τις μελλοντικές επιδιώξεις των εργοστασίων του Düsseldorf και του Ludwigsfelde, στη Γερμανία και της Vitoria, στην Ισπανία. Υπό την επιφύλαξη συμφωνίας μέσω συλλογικών διαπραγματεύσεων, συζητήθηκαν συμβάσεις έργων για όλα τα εργοστάσια, που δείχνουν ξεκάθαρα τον περαιτέρω μετασχηματισμό. Η Mercedes Benz Düsseldorf κατασκευάζει ήδη την τρέχουσα γενιά Sprinter και eSprinter. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορήσει η επόμενη γενιά eSprinter. Επίσης, τα ανοικτά μοντέλα (πλατφόρμες για κατασκευαστές αμαξωμάτων ή οχήματα πλατφόρμας) του μεγάλου βαν θα κατασκευάζονται στο μέλλον βάσει VAN.EA. Το ανοικτό μοντέλο της τρέχουσας γενιάς Sprinter κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ludwigsfelde της Mercedes Benz από το 2018. Από την άνοιξη του 2024 θα παράγεται εκεί το νέο eSprinter αυτού του τύπου. Επιπλέον, η εταιρεία θα καταστήσει το εργοστάσιο του Ludwigsfelde ειδικό κέντρο προσαρμογής eVan. Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βιτόρια της Ισπανίας παράγει μεσαίου μεγέθους βαν. Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων περιλαμβάνει τα V-Class, EQV, (e)Vito και (e)Vito Tourer. Από τα μέσα της δεκαετίας, θα κατασκευάζεται εκεί και το μεσαίου μεγέθους βαν βάσει της αμιγώς ηλεκτρικής σπονδυλωτής πλατφόρμας VAN.EA. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΟΡΟΣΗΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ VANS Αναδιοργάνωση δικτύου παραγωγής

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=