12.12.22 #180 6 Ένας από τους μεγαλύτερους στόλους του Ηνωμένου Βασιλείου πρόκειται να διερευνήσει τη δυνατότητα χρήσης υδρογόνου ως πηγής ενέργειας μηδενικών εκπομπών για την κίνηση των βαν του. Η British Gas, η οποία διαχειρίζεται τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο του ΗΒ, έχει ήδη εξηλεκτρίσει το ένα τέταρτο των 12.000 οχημάτων της με Vauxhall Vivaro-e van και έχει δεσμευτεί να μετασχηματίσει τον επαγγελματικό της στόλο σε ηλεκτρικό έως το 2025. Παράλληλα, η μητρική της εταιρεία, Centrica, υπέγραψε συμφωνία με τη Ryze Hydrogen για την από κοινού κατασκευή και λειτουργία εγκαταστάσεων παραγωγής πράσινου υδρογόνου για τους τομείς των μεταφορών και της βιομηχανίας. Στόχος τους είναι να εγκαινιάσουν τη χρήση υδρογόνου στο Η.Β. ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΕΣ Οι εταίροι δήλωσαν πως «κατ’ αρχάς, οι Centrica και Ryze θα εξετάσουν λύσεις μετατροπής μέρους του στόλου της British Gas στη χρήση υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών ανεφοδιασμού, των σταθμών και της τεχνολογίας βαν». Ο Rob Simister, επικεφαλής Λειτουργιών Στόλου της Centrica, δήλωσε: «Παραμένουμε δεσμευμένοι στην αρχή του στόλου μηδενικών εκπομπών. Αυτό θα επιτευχθεί κατ’ αρχάς με ηλεκτρισμό και είμαστε ανοιχτοί στη χρήση κυψελών καυσίμου ή μπαταρίας. Είναι προφανές πως, για ορισμένα από τα μεγαλύτερα οχήματά μας, η επιλογή τεχνολογιών και τύπων καυσίμου θα διευκόλυνε τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Δυστυχώς, η διαθεσιμότητα οχημάτων υδρογόνου εξακολουθεί να συνιστά πρόκληση για το Ηνωμένο Βασίλειο, επομένως η διευκόλυνσή της είναι ζωτικής σημασίας». ΒΑΝ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Τον Οκτώβριο, η Stellantis ανακοίνωσε την κλιμάκωση της παραγωγής μοντέλων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για τα LCV Peugeot Expert, Citroën Jumpy και Opel Vivaro σε βιομηχανικό επίπεδο, με ικανότητα παραγωγής 5.000 οχημάτων ετησίως. Σε ομιλία του στο Fleet Europe Summit στο Δουβλίνο, ο Uwe Hochgeschurtz, COO της Stellantis, ανέφερε ότι οι επόμενες δύο δεκαετίες θα είναι αφιερωμένες στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, αλλά ιστορικά ποτέ δεν υπήρξε μία μόνο κυρίαρχη πηγή ενέργειας για τα οχήματα. «Γιατί να μη υπάρχουν διάφορες ανταγωνιστικές ενέργειες κίνησης;» αναρωτήθηκε. «Σήμερα, το υδρογόνο δεν έχει νόημα για τα επιβατικά αυτοκίνητα επειδή η απόδοσή του είναι πολύ χαμηλή -από 23% έως 25%- είναι πολύ ακριβό και δεν είναι εύκολο να παραχθεί. Αλλά πάντα έτσι ξεκινά μια νέα τεχνολογία, και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει τάχιστα. Υπάρχουν καλά επιχειρήματα για τη χρήση υδρογόνου σε βαρέα φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Για παράδειγμα, εάν κυκλοφορείτε συνεχώς κατά τη διάρκεια της ημέρας και χρειάζεται να επαναφορτίσετε σε τρία-τέσσερα λεπτά, μπορείτε να το κάνετε με υδρογόνο». Ο Hochgeschurtz ανέφερε ως παράδειγμα την Ελβετία, όπου ο σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου βρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων παραγωγής, παρέχοντας αξιόπιστη τοπική λύση για ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. «Ίσως μετά το 2040 ή το 2050 να έλθει η ώρα του υδρογόνου», είπε. «Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας επ’ αυτού και ευελπιστούμε να παραμείνουμε ο κορυφαίος κατασκευαστής LCV υδρογόνου, γιατί πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου την επόμενη τεχνολογία». ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Πλάνο για LCV υδρογόνου Με γνώμονα τη ζήτηση των πελατών και την ολιστική προσέγγιση στην κινητικότητα, η Toyota εντόπισε νέα ευκαιρία στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων για προϊόντα μηδενικών εκπομπών. Η εταιρεία υπέβαλε με επιτυχία αίτηση για χρηματοδότηση από την Audit Progress Committee πέρυσι, παρουσιάζοντας σχέδιο που συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων, καθαρότερων τεχνολογιών και λύσεων κινητικότητας. Η χρηματοδότηση υποστηρίζει την Ε&Α προηγμένου σταδίου, που μετατρέπει το σχέδιο σε πρότυπο όχημα. Κοινοπραξία, με επικεφαλής την Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK), θα αναπτύξει το Hilux κυψελών καυσίμου. Σε συνεργασία με εξειδικευμένους εταίρους τεχνικής μηχανικής τουΗΒ και συγκεκριμένα τις εταιρείες Ricardo, ETL, D2H και Thatcham Research, θα χρησιμοποιήσει εξαρτήματα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς της Toyota (όπως στο τελευταίο Mirai) για τη μετατροπή ενός Hilux σε ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου. Η TMUK θα ηγείται του έργου και ομάδα Ε&Α της ToyotaMotor Europe (TME) θα παρέχει εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη στις ομάδες του ΗΒ, ώστε να αναπτύξουν δικά τους συστήματα κίνησης υδρογόνου επόμενης γενιάς. Τα αρχικά πρότυπα θα παραχθούν στο εργοτάξιο της TMUK στο Burnaston, το 2023. Αφού ολοκληρωθούν επιτυχώς οι δοκιμές, θα ακολουθήσει η παραγωγή περιορισμένου αριθμού μοντέλων. Το έργο αποτελεί ιδιαίτερη ευκαιρία διερεύνησης εφαρμογής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Toyota σε κατηγορία οχημάτων σημαντικών για πολλούς κλάδους, βοηθώντας στην απανθρακοποίησή τους. ΞΕΚΙΝΑ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ TOYOTA HILUX ΚΥΨΕΛΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=