FLEETNEWS #180

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #180 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Αξιολόγηση ασφαλείας 14 αυτοκινήτων Παγκόσμιες τάσεις ηλεκτροκίνησης Συνεχίζεται η αύξηση στα επιβατικά

12.12.22 #180 2 info@fleetnews.gr Το AP-0 αναβαθμίζει την αίσθηση που σου δίνει το τιμόνι. Το αυτοκίνητο που άρχισε να κατασκευάζεται το τέταρτο τρίμηνο του έτους στο Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρει μια συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία, ενσωματώνοντας τη βιωσιμότητα, την πρωτοποριακή τεχνολογία και το σχεδιασμό αιχμής. Ο σχεδιασμός του AP-0 εξασφαλίζει χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής και κατάλληλες προδιαγραφές για την πίστα και το δρόμο, αξιοποιώντας την υψηλή ποσότητα ενέργειας που παράγει το ηλεκτρικό σύστημα. Αξιοποιεί τα ανθρακονήματα ειδικών προδιαγραφών, για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των καίριων τομέων, βάρους και ακαμψίας. Διαθέτει υπερσύγχρονο, αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα παραγωγής ενέργειας που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 90 kWh, 550 κιλών και ηλεκτροκινητήρες 650 HP. Η μέγιστη ροπή 58,8 χλγμ διαθέσιμη από 0 σ.α.λ. συμβάλλει σε εντυπωσιακές επιδόσεις. Χάρη στην τεχνολογία αιχμής του συστήματος μετάδοσης κίνησης και το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, το AP-0, με κίνηση στους πίσω τροχούς, επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,3’’. Η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 305,775 χλμ. και η αυτονομία του τα 515 χλμ. (WLTP). APEX AP-0: SUPER SPORTS EV Στο φετινό Web Summit στη Λισαβόνα, το BMW Group παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα συνδυασμό πραγματικής οδήγησης και εικονικού περιβάλλοντος. Η μοναδική αυτή εμπειρία ονομάζεται ///MMixed Reality. Η μοναδική προσέγγιση mixed reality, την οποία μια ομάδα μηχανικών της BMW M ανέπτυξε από κοινού με την Epic Games για την BMWM2, επιτρέπει στους οδηγούς και τα οχήματά τους να εμβυθίζονται σε έναν εικονικό κόσμο. Οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να βιώσουν τη νέα αίσθηση της οδήγησης μιας BMW με γυαλιά VR/MR (Εικονικής/Μικτής Πραγματικότητας), ενώ παράλληλα διαχειρίζονται προκλήσεις σε υψηλές ταχύτητες όπως σε ένα παιχνίδι αγώνων. Τα ενσωματωμένα στοιχεία gaming, όπως η αποφυγή εμποδίων, η συλλογή εικονικών «κερμάτων» κ.λπ., ενισχύουν την εμβυθιστική εμπειρία στο αυτοκίνητο σύμφωνα με το σλόγκαν: Drive the Change, Change the Drive (Οδήγησε την Αλλαγή, Άλλαξε την Οδήγηση). Το σύστημα λαμβάνει υπόψη όλη τους άξονες κίνησης και περιστροφής της BMW M2. Το ίδιο το όχημα γίνεται controller, που σε αυτή την περίπτωση καθίσταται το ταχύτερο controller στον κόσμο. «Αυτή είναι η απάντηση σε όποιον ρωτά πώς μπορεί να είναι οι εικονικές εμπειρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο μέλλον. Οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να βιώσουν αυτό το νέο συναίσθημα - και με το ///M Mixed Reality, τους προσφέρουμε μία κατάλληλη λύση για κάτι τέτοιο», σχολιάζει ο Frank vanMeel, CEO της MGmbH. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟWEB SUMMIT 2022 ΣΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ Το BMW ///MMixed Reality Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

12.12.22 #180 4 Η Škoda Auto παρουσίασε το Enyaq RS iV, τη νέα κορυφαία έκδοση του ηλεκτρικού SUV η οποία επεκτείνει τη σπορ οικογένεια RS, προσθέτοντας ένα δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο δίπλα στο Enyaq Coupé RS iV. Με αυτή την κίνηση ενισχύει το ηλεκτρικό της χαρτοφυλάκιο, στο οποίο μέχρι το 2026 θα προστεθούν τρία ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως και η έκδοση coupe, το Enyaq RS iV διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση με συνολική ισχύ 220 kW και αυτονομία άνω των 500 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης 135 kW επιτρέπει ακόμα πιο γρήγορη φόρτιση σε συμβατούς ταχυφορτιστές. Πρόσθετα στα δύο πακέτα RS Lounge και RS Suite με ολοκληρωμένο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης, στο Enyaq RS iV προσφέρονται δύο νέα προαιρετικά πακέτα, Advanced και Maxx, δίνοντας στην γκάμα μια πιο ξεκάθαρη δομή. Επιπλέον, η εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών επιτρέπει στη Škoda να παραδίδει το Enyaq RS iV στους πελάτες με ουδέτερο CO2. Το νέο Enyaq RS iV είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη σπορ γκάμα RS της Škoda. Όπως και το Enyaq Coupé RS iV, το SUV έχει μια σπορ, δυναμική εμφάνιση και διαθέτει το πιο ισχυρό σύστημα μετάδοσης στο τρέχον χαρτοφυλάκιο της μάρκας. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες -ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα- προσφέρουν συνολική ισχύ 220 kW και μέγιστη ροπή 460 Nm, η οποία μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Με τελική ταχύτητα 180 km/h το Enyaq RS iV είναι 20 km/h ταχύτερο από τα υπόλοιπα μοντέλα Enyaq iV. Η μέγιστη αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP επιτυγχάνεται χάρη στην υψηλή ενεργειακή απόδοση της μονάδας ισχύος, σε συνδυασμό με την μπαταρία 82 kWh και τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,265. Το Enyaq iV είναι πάντα συνδεδεμένο με το διαδίκτυο, και έτσι το λογισμικό του αυτοκινήτου μπορεί να είναι συνεχώς ενημερωμένο με ασύρματες ενημερώσεις. Ακόμα, οι οδηγοί του νέου μοντέλου θα απολαμβάνουν τα οφέλη του οικοσυστήματος Škoda iV και θα μπορούν να φορτίζουν χρησιμοποιώντας μόνο την κάρτα Powerpass σε περισσότερα από 400.000 σημεία σε όλη την Ευρώπη. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΔΥΝΑΜΙΚΟ, ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ, ΒΙΩΣΙΜΟ Škoda ENYAQ RS iV Νέα βράβευση για το αμιγώς ηλεκτρικό μίνι όχημα Nissan Sakura, που ανακηρύχθηκε Ιαπωνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022-2023. Πρόκειται για την έκτη φορά που η Nissan κερδίζει αυτό το βραβείο. Το Sakura κέρδισε επίσης το βραβείο Kei Car of the Year, ειδική διάκριση για την κατηγορία των μίνι οχημάτων. Επιπλέον, το SUV X-Trail κέρδισε το βραβείο Technology Car of the Year. Η κριτική επιτροπή επέλεξε επίσης τα Sakura, Fairlady Z και X-Trail στη λίστα με τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα. Η λίστα ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο, μετά τον πρώτο γύρο επιλογής. SAKURA: ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΤΟ NISSAN e-4ORCE ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η Nissan φέρνει στην Ευρώπη την τεχνολογία αιχμής e-4ORCE, ένα νέο και μοναδικό σύστημα τετρακίνησης (AWD) που έχει σχεδιαστεί για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα. Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Nissan είτε με το πρωτοποριακό σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία. Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 PS) με έναν μπροστινό κινητήρα 150 kWκαι έναν πίσω κινητήρα 100 kW. Αυτό δημιουργεί μια δυναμική επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω, από ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Το Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 225 kW (306 PS). Αυτό προσφέρει μια συναρπαστική επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα. Και τα δύο οχήματα προσφέρουν οδηγική αυτοπεποίθηση και ευέλικτο χειρισμό σε όλες τις συνθήκες, επιτρέποντας μια ισχυρή αλλά ομαλή οδηγική εμπειρία. Το e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα ομοιόμορφα κατανεμημένο σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Η τεχνολογία e-4ORCE παρέχει συνεχή, ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης, για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού και αντιστάθμιση των κοινών αποκρίσεων όπως η υποστροφή, διατηρώντας την ισορροπία στην καμπίνα, για μια πιο ευχάριστη εμπειρία στο αυτοκίνητο. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

12.12.22 #180 5 advertorial Το plug-in hybrid Jeep Compass 4xe αποτελεί το δημοφιλέστερο τετρακίνητο όχημα στην κατηγορία του στην ελληνική αγορά. Η υψηλή απόδοση των 240 ίππων, η δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 50χλμ., το καινοτόμο σύστημα 4x4, ο πλούσιος εξοπλισμός και το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μηδενικό φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου, το καθιστούν την πλέον ολοκληρωμένη επιλογή στην κατηγορία του. Στην καθημερινότητα το Compass 4xe μπορεί να κινείται στην πόλη με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, μηδενικούς ρύπους και απόλυτη ελευθερία στο Δακτύλιο. Την ίδια στιγμή όμως, χάρη στο σύστημα 4xe, αποτελεί την ιδανική πρόταση και για τις δύσκολες χειμερινές συνθήκες. Εδώ η εμπειρία του ονόματος Jeep αναλαμβάνει τη δημιουργία του κορυφαίου συνδυασμού κίνησης σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και σε χιονισμένους, παγωμένους ή γεμάτους λάσπη δρόμους. Σε συνδυασμό με τα κατάλληλα ελαστικά (ή «αλυσίδες»/»κουβέρτες») το Compass 4xe προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, στοιχείο στο όποιο συμβάλει και η πλήρης γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) που εξοπλίζουν το μοντέλο. Με το Compass 4xe, η Jeep προσφέρει ένα premiumC-SUV με μηδενικό φόρο χρήσης που κάνει και τις χειμερινές διαδρομές πιο απολαυστικές και ασφαλείς από ποτέ. JEEP® COMPASS 4xe Χειμερινές αποδράσεις με το δημοφιλέστερο 4x4 Plug-in Hybrid Με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, καινοτόμο σύστημα 4x4 και μηδενικό φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου, το δημοφιλέστερο τετρακίνητο Plug-in Hybrid της ελληνικής αγοράς είναι το ιδανικό όχημα και για τις χειμερινές αποδράσεις. ΜΙΚΡΈΣ ΣΥΜΒΟΥΛΈΣ ΓΙΑΝΑΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΣΕΤΕ ΤΙΣΧΕΙΜΕΡΙΝΈΣ ΣΥΝΘΉΚΕΣΜΕ ΤΟCOMPASS 4xe „Δυνατότητα ενεργοποίησης της λειτουργίας θέρμανσης της καμπίνας των επιβατών από απόσταση μέσω της δωρεάν εφαρμογής, έτσι ώστε να βρείτε το αυτοκίνητό σας στην ιδανική θερμοκρασία και με καθαρά τα τζάμια. „Τα προγράμματα παραμετροποίησης του συστήματος Selec-terrain της τετρακίνησης βελτιστοποιούν την απόδοση με βάση τις συνθήκες (snow, mud, κτλ.). „Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση ακόμα και σε δρόμους με αρκετή χιονόπτωση. „Οι ειδικές «κουβέρτες» ή και «αλυσίδες» μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς πρόβλημα χάρη στους μεγάλους θόλους, για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης σε συνδυασμό με την τετρακίνηση.

12.12.22 #180 6 Ένας από τους μεγαλύτερους στόλους του Ηνωμένου Βασιλείου πρόκειται να διερευνήσει τη δυνατότητα χρήσης υδρογόνου ως πηγής ενέργειας μηδενικών εκπομπών για την κίνηση των βαν του. Η British Gas, η οποία διαχειρίζεται τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο του ΗΒ, έχει ήδη εξηλεκτρίσει το ένα τέταρτο των 12.000 οχημάτων της με Vauxhall Vivaro-e van και έχει δεσμευτεί να μετασχηματίσει τον επαγγελματικό της στόλο σε ηλεκτρικό έως το 2025. Παράλληλα, η μητρική της εταιρεία, Centrica, υπέγραψε συμφωνία με τη Ryze Hydrogen για την από κοινού κατασκευή και λειτουργία εγκαταστάσεων παραγωγής πράσινου υδρογόνου για τους τομείς των μεταφορών και της βιομηχανίας. Στόχος τους είναι να εγκαινιάσουν τη χρήση υδρογόνου στο Η.Β. ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΕΣ Οι εταίροι δήλωσαν πως «κατ’ αρχάς, οι Centrica και Ryze θα εξετάσουν λύσεις μετατροπής μέρους του στόλου της British Gas στη χρήση υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών ανεφοδιασμού, των σταθμών και της τεχνολογίας βαν». Ο Rob Simister, επικεφαλής Λειτουργιών Στόλου της Centrica, δήλωσε: «Παραμένουμε δεσμευμένοι στην αρχή του στόλου μηδενικών εκπομπών. Αυτό θα επιτευχθεί κατ’ αρχάς με ηλεκτρισμό και είμαστε ανοιχτοί στη χρήση κυψελών καυσίμου ή μπαταρίας. Είναι προφανές πως, για ορισμένα από τα μεγαλύτερα οχήματά μας, η επιλογή τεχνολογιών και τύπων καυσίμου θα διευκόλυνε τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Δυστυχώς, η διαθεσιμότητα οχημάτων υδρογόνου εξακολουθεί να συνιστά πρόκληση για το Ηνωμένο Βασίλειο, επομένως η διευκόλυνσή της είναι ζωτικής σημασίας». ΒΑΝ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Τον Οκτώβριο, η Stellantis ανακοίνωσε την κλιμάκωση της παραγωγής μοντέλων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για τα LCV Peugeot Expert, Citroën Jumpy και Opel Vivaro σε βιομηχανικό επίπεδο, με ικανότητα παραγωγής 5.000 οχημάτων ετησίως. Σε ομιλία του στο Fleet Europe Summit στο Δουβλίνο, ο Uwe Hochgeschurtz, COO της Stellantis, ανέφερε ότι οι επόμενες δύο δεκαετίες θα είναι αφιερωμένες στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, αλλά ιστορικά ποτέ δεν υπήρξε μία μόνο κυρίαρχη πηγή ενέργειας για τα οχήματα. «Γιατί να μη υπάρχουν διάφορες ανταγωνιστικές ενέργειες κίνησης;» αναρωτήθηκε. «Σήμερα, το υδρογόνο δεν έχει νόημα για τα επιβατικά αυτοκίνητα επειδή η απόδοσή του είναι πολύ χαμηλή -από 23% έως 25%- είναι πολύ ακριβό και δεν είναι εύκολο να παραχθεί. Αλλά πάντα έτσι ξεκινά μια νέα τεχνολογία, και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει τάχιστα. Υπάρχουν καλά επιχειρήματα για τη χρήση υδρογόνου σε βαρέα φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Για παράδειγμα, εάν κυκλοφορείτε συνεχώς κατά τη διάρκεια της ημέρας και χρειάζεται να επαναφορτίσετε σε τρία-τέσσερα λεπτά, μπορείτε να το κάνετε με υδρογόνο». Ο Hochgeschurtz ανέφερε ως παράδειγμα την Ελβετία, όπου ο σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου βρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων παραγωγής, παρέχοντας αξιόπιστη τοπική λύση για ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. «Ίσως μετά το 2040 ή το 2050 να έλθει η ώρα του υδρογόνου», είπε. «Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας επ’ αυτού και ευελπιστούμε να παραμείνουμε ο κορυφαίος κατασκευαστής LCV υδρογόνου, γιατί πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου την επόμενη τεχνολογία». ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Πλάνο για LCV υδρογόνου Με γνώμονα τη ζήτηση των πελατών και την ολιστική προσέγγιση στην κινητικότητα, η Toyota εντόπισε νέα ευκαιρία στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων για προϊόντα μηδενικών εκπομπών. Η εταιρεία υπέβαλε με επιτυχία αίτηση για χρηματοδότηση από την Audit Progress Committee πέρυσι, παρουσιάζοντας σχέδιο που συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων, καθαρότερων τεχνολογιών και λύσεων κινητικότητας. Η χρηματοδότηση υποστηρίζει την Ε&Α προηγμένου σταδίου, που μετατρέπει το σχέδιο σε πρότυπο όχημα. Κοινοπραξία, με επικεφαλής την Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK), θα αναπτύξει το Hilux κυψελών καυσίμου. Σε συνεργασία με εξειδικευμένους εταίρους τεχνικής μηχανικής τουΗΒ και συγκεκριμένα τις εταιρείες Ricardo, ETL, D2H και Thatcham Research, θα χρησιμοποιήσει εξαρτήματα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς της Toyota (όπως στο τελευταίο Mirai) για τη μετατροπή ενός Hilux σε ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου. Η TMUK θα ηγείται του έργου και ομάδα Ε&Α της ToyotaMotor Europe (TME) θα παρέχει εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη στις ομάδες του ΗΒ, ώστε να αναπτύξουν δικά τους συστήματα κίνησης υδρογόνου επόμενης γενιάς. Τα αρχικά πρότυπα θα παραχθούν στο εργοτάξιο της TMUK στο Burnaston, το 2023. Αφού ολοκληρωθούν επιτυχώς οι δοκιμές, θα ακολουθήσει η παραγωγή περιορισμένου αριθμού μοντέλων. Το έργο αποτελεί ιδιαίτερη ευκαιρία διερεύνησης εφαρμογής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Toyota σε κατηγορία οχημάτων σημαντικών για πολλούς κλάδους, βοηθώντας στην απανθρακοποίησή τους. ΞΕΚΙΝΑ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ TOYOTA HILUX ΚΥΨΕΛΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

12.12.22 #180 8 Η Εθνική Τράπεζα και η Autohellas προχώρησαν στην υπογραφή δανειακής σύμβασης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της δεύτερης, συνολικού προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, το οποίο πρόκειται να χρηματοδοτηθεί κατά 51 εκατ. ευρώ μέσω δανείου από την Εθνική Τράπεζα, κατά 85 εκατ. ευρώ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ τα 34 εκατ. ευρώ αποτελούν την ίδια συμμετοχή της εταιρείας. Το συγχρηματοδοτούμενο επενδυτικό σχέδιο αφορά την ανανέωση και επέκταση του στόλου της Autohellas για την περίοδο 20222026, με στόχο την ενεργειακή του αναβάθμιση. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει τη σταδιακή αντικατάσταση του υφιστάμενου στόλου της εταιρείας με νέα, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, με προδιαγραφές εκπομπών ρύπων έως 50 gr CO2/km. Η επένδυση εντάσσεται εξ ολοκλήρου στον πυλώνα της πράσινης μετάβασης, στοχεύει στην ανάπτυξη της πράσινης οικονομίας και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, μέσω της εκπομπής χαμηλότερων ρύπων που χαρακτηρίζουν τα νέα οχήματα, σε ποσοστό άνω του 80% σε σχέση με τα αυτοκίνητα τα οποία πρόκειται να αντικατασταθούν. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε παρουσία του διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ), Νίκου Μαντζούφα, του διευθύνοντος συμβούλου της Autohellas, Ευτυχίου Βασιλάκη, και του γενικού διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής, Βασίλη Καραμούζη. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Συγχρηματοδότηση πράσινης μετάβασης Autohellas Η BMW παρουσίασε τη νέα διαδικασία πληρωμής στάθμευσης, μέσω της Πλατφόρμας Πληρωμών της Parkopedia, που επιτρέπει στους οδηγούς να πληρώνουν από το αυτοκίνητό τους. Η νέα δυνατότητα ενεργοποιείται με ασύρματη αναβάθμιση (OTA) στη Γερμανία και την Αυστρία, χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια εκ μέρους των οδηγών. Μόλις ο οδηγός επιλέξει θέση στάθμευσης μέσω της νέας δυνατότητας, η πλατφόρμα της Parkopedia αλληλεπιδρά με τους αισθητήρες εντοπισμού θέσης και οχήματος και εμφανίζεται αυτομάτως η λειτουργία πληρωμής. Σε θέσεις στάθμευσης όπου η χρέωση γίνεται ανά λεπτό, η συναλλαγή ολοκληρώνεται επίσης αυτομάτως, μόλις το όχημα εγκαταλείψει τη θέση του. Οι οδηγοί πρέπει να συνδεθούν μόνο μία φορά στο BMW Parking Payment, είτε μέσω του λογαριασμού τους BMW ConnectedDrive είτε μέσω του BMW ID, ενεργοποιώντας την υπηρεσία Park Payments. Η τεχνολογία άπαξ σύνδεσης (Single Sign-On) που προσφέρει η Parkopedia επιτρέπει στους οδηγούς να αποθηκεύουν τους τρόπους πληρωμής τους και εξαλείφει την διαδικασία ταυτοποίησης στο σημείο αγοράς. ΓΕΩΦΡΑΓΉ ΖΩΝΏΝ ΣΤΆΘΜΕΥΣΗΣ Η τεχνολογία της Parkopedia επιτρέπει επίσης τη δημιουργία γεωφραγής, ειδοποιώντας τους οδηγούς ή ενεργοποιώντας αυτοματοποιημένες πληρωμές σε συγκεκριμένες περιοχές ή ζώνες πληρωμής. Η δυνατότητα αυτή εξαλείφει την ανάγκη εφαρμογών κινητών και συσκευών πληρωμής στάθμευσης. Η BMW σκοπεύει να επεκτείνει σταδιακά τη νέα υπηρεσία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες από το 2023, αφού τη βελτιώσει με τη βοήθεια των παρατηρήσεων πελατών. Η Parkopedia προσφέρει υπηρεσίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων σε 90 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών πληρωμών και ανάπτυξης λεπτομερών χαρτών στάθμευσης. BMW: ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΜΕΣΩ PARKOPEDIA

12.12.22 #180 9 Η Volvo Car Hellas και η ElpeFuture συμπράττουν, προσφέροντας στους κατόχους των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων Volvo προνομιακή πρόσβαση στο πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης του κορυφαίου ομίλου ενέργειας HELLENiQ ENERGY. Οι οδηγοί των ηλεκτροκίνητων Volvo θα μπορούν να προμηθεύονται την ειδική κάρτα φόρτισης με τα διακριτικά Volvo και ElpeFuture “ChargenGo”. Με τη χρήση της στα σημεία φόρτισης της ElpeFuture σε όλη την Ελλάδα, θα απολαμβάνουν προνομιακές υπηρεσίες για τη φόρτιση του αυτοκινήτου τους. Η νέα κάρτα φόρτισης θα παραδίδεται δωρεάν από τη Volvo Car Hellas στους κατόχους νέων αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών Volvo Recharge, κατά τη διαδικασία παράδοσης του αυτοκινήτου τους και για ένα έτος, χωρίς συνδρομή ή οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση. Μέσω της εφαρμογής ElpeFuture “ChargenGo” για smartphone, οι οδηγοί Volvo Recharge θα μπορούν να αναζητούν σταθμούς φόρτισης και να διαχειρίζονται την κάρτα τους, ελέγχοντας την κατανάλωση και τα έξοδά τους. Οι κάτοχοι νέων ηλεκτροκίνητων Volvo Recharge θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους σε οποιονδήποτε από τους σταθμούς φόρτισης της ElpeFuture, ανά την επικράτεια. Συμπεριλαμβάνονται φορτιστές ταχείας φόρτισης DC που βρίσκονται σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ/BP, εγκαταστάσεις φορτιστών AC σε εταιρικούς χώρους στάθμευσης και σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως εμπορικά κέντρα, parking και γενικότερα όλοι οι δημοσίως προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης της ElpeFuture, οι οποίοι εμφανίζονται στην εφαρμογή ElpeFuture “ChargenGo”. Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο φόρτισης της εταιρείας επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο της στρατηγικής που ακολουθεί για να ενισχύσει την ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Airbus και ο Όμιλος Renault υπέγραψαν συμφωνία έρευνας και ανάπτυξης που στοχεύει στην ενίσχυση της ενσωμάτωσης και των συνεργειών για την επιτάχυνση του οδικού χάρτη προς την ηλεκτροκίνηση και των δύο εταιρειών, βελτιώνοντας την αντίστοιχη γκάμα προϊόντων τους. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει την Airbus να ωριμάσει τις τεχνολογίες που σχετίζονται με μελλοντικά υβριδικά-ηλεκτρικά αεροσκάφη και αναλύθηκε στο Airbus Summit στις 30 Νοεμβρίου - 1 Δεκεμβρίου. Ως μέρος αυτής της συνεργασίας, οι ομάδες μηχανικών της Airbus και του Ομίλου Renault θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για ώριμες τεχνολογίες που σχετίζονται με την αποθήκευση ενέργειας, η οποία παραμένει ένα από τα κύρια εμπόδια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλης αυτονομίας. Η συμφωνία συνεργασίας θα καλύπτει κυρίως θέματα που σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας και τη βελτίωση του βάρους της μπαταρίας, και θα αναζητήσει τους καλύτερους τρόπους για μετάβαση από την τρέχουσα χημεία κυψελών (ιόντων λιθίου) σε όλα τα σχέδια ξηρού τύπου που θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών μέχρι το 2030. Με τη συνεργασία θα μελετηθεί επίσης ο πλήρης κύκλο ζωής των μελλοντικών μπαταριών, από την παραγωγή έως την ικανότητα ανακύκλωσης, προκειμένου να προετοιμαστεί η εκβιομηχάνιση αυτών των μελλοντικών σχεδίων μπαταριών, ενώ θα αξιολογηθεί το αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ Συνεργασία Airbus και Renault Group ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ VOLVO CAR HELLAS ΚΑΙ ELPEFUTURE

12.12.22 #180 10 Η Sunlight Group Energy Storage Systems, μέλος του Ομίλου Olympia, συνεχίζει το σχέδιο επέκτασής της μέσω της εξαγοράς του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Triathlon Holding GmbH. Από αυτήν τη συμφωνία, αναδύεται ένας πραγματικός παγκόσμιος ηγέτης, μετασχηματίζοντας το τοπίο του τομέα της κινητικότητας εκτός δρόμου στις μπαταρίες για βιομηχανικά οχήματα που εξυπηρετούν τον πολύ σημαντικό κλάδο της ενδοεφοδιαστικής αλυσίδας - intralogistics - (περονοφόρα, παλετοφόρα, ανυψωτικά, ρομποτικά συστήματα και αυτοματοποιημένα οχήματα καθοδήγησης - AGV) και στον τομέα αποθήκευσης ενέργειας για εφαρμογές ανανεώσιμων πηγών. Ο συνδυασμένος οργανισμός πρόκειται να επιδιώξει ηγετικό ρόλο, κυρίως στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, συμβάλλοντας σημαντικά στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και την ενεργειακή ασφάλεια, βασιζόμενη σε δυνατότητες κλιμάκωσης παραγωγής και καινοτομίας, τόσο σε μπαταρίες μολύβδου-οξέος όσο και σε μπαταρίες ιόντων λιθίου. «Η συμφωνία αυτή συνιστά mega-deal, που επαναπροσδιορίζει και αλλάζει πλήρως το τοπίο στις βιομηχανικές μπαταρίες μολύβδου-οξέος και ιόντων λιθίου και δημιουργεί ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης - πάντα με έμφαση στις ανάγκες των πελατών» σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση. Η συμφωνία εξαγοράς υπογράφηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2022 στο Μόναχο από τους CEO των δύο εταιρειών, Λάμπρο Μπίσαλα, της Sunlight Group, και Martin Hartmann, της Triathlon Holding GmbH. SUNLIGHT GROUP: ΕΞΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΟ 51% ΤΗΣ TRIATHLON Η Stellantis N.V. και η Qinomic, εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που ειδικεύεται σε καινοτόμους και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας, συνεργάζονται για τη δημιουργία συστήματος μετατροπής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα και τις προδιαγραφές ασφάλειας, ανθεκτικότητας και πιστοποίησης των κατασκευαστών. «Είμαι ευτυχής για τη συνεργασία Stellantis - Qinomic για την εξέλιξη της τεχνολογίας μετασκευής», δήλωσε η Alison Jones, ανώτερη αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Επιχειρηματικής Μονάδας Κυκλικής Οικονομίας της Stellantis, επισημαίνοντας ότι «αυτή η καινοτομία παρέχει στους επαγγελματίες πελάτες μας την επιλογή μετατροπής των βαν τους σε ηλεκτρικά, παράτασης της διάρκειας ζωής τους και πληροί τις νομοθετικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις κινητικότητας». Σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030, η Επιχειρηματική Μονάδα Κυκλικής Οικονομίας σκοπεύει να επιτύχει έσοδα άνω των 2 δισ. ευρώ έως το 2030, οδηγώντας στο στόχο απανθρακοποίησης της εταιρείας έως το 2038. Η παράταση διάρκειας ζωής και χρήσης οχημάτων βρίσκεται στο επίκεντρο της μονάδας αυτής της Stellantis, η οποία ηγείται της πρωτοβουλίας, σε συνεργασία με την μονάδα LCV και το Stellantis Ventures Studio.Η λύση ηλεκτρικής μετασκευής αποσκοπεί στην ελεύθερη οικονομική μετακίνηση βάσει των αναγκών των πελατών για παράταση διάρκειας ζωής των οχημάτων τους και συνέχιση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων τους, με πρόσβαση σε αστικές ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ). Σύμφωνα με την Έκθεση Αστικής Κινητικότητας του EIT (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας), ο αριθμός LEZ στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 40% την τελευταία τριετία και θα συνεχίσει να αυξάνεται. Η επέκταση οφείλεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, που αποσκοπεί στην ενθάρρυνση της μετάβασης σε καθαρότερα οχήματα και καθαρότερη κινητικότητα. Η ηλεκτρική μετασκευή αποτελεί βιώσιμη και οικονομικά προσιτή λύση για πελάτες που επιθυμούν να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές και να μειώσουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, διατηρώντας τα οχήματά τους. «Η τεχνολογία μετασκευής θα ενισχύσει την ηγετική θέση της Stellantis στις λύσεις κινητικότητας μηδενικών εκπομπών για επαγγελματίες, συμπληρώνοντας την γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών βαν», δήλωσε ο Xavier Peugeot, ανώτερος αντιπρόεδρος Επαγγελματικών Οχημάτων. «Είμαστε ευτυχείς για τη νέα στρατηγική συνεργασία με τη Stellantis», δήλωσε ο Frédéric Strady, συνιδρυτής και CEO της Qinomic, αναφέροντας ότι «αποτελεί σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της Qinomic και θα μας επιτρέψει να οριστικοποιήσουμε και να εφαρμόσουμε ορισμένες καινοτόμους τεχνικές λύσεις που αναπτύσσουμε για τον μετασκευαστικό κλάδο». Η επιτυχής ολοκλήρωση της από κοινού ανάπτυξης το 2023 και η ενημέρωση των πελατών σχετικά με την απόδοση των αυτοκινήτων δοκιμών θα επιφέρουν την εφαρμογή και εμπορευματοποίηση, που θα ξεκινήσει στη Γαλλία το 2024. «Σε μια αγορά όπου αυξάνεται η ζήτηση για τελικές παραδόσεις, οι περιορισμοί αστικής πρόσβασης θα αναγκάσουν σύντομα τους ιδιοκτήτες LCV να αναζητήσουν λύση μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Eric Laforge, αντιπρόεδρος της Stellantis, για τα Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα Διευρυμένης Ευρώπης, ενώ επεσήμανε ότι «η τεχνολογία μετασκευής θα επιτρέψει στη Stellantis να υποστηρίξει αυτήν την τάση». ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝΟΧΗΜΑΤΩΝ Συνεργασία Stellantis - Qinomic

12.12.22 #180 11 Πρόσωπα Ο Anders Bell αναλαμβάνει επικεφαλής της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) της Volvo Cars. Ο Anders θα ξεκινήσει τα νέα του καθήκοντα στις 16 Δεκεμβρίου. Θα αναφέρεται στον Javier Varela, Chief Operating Officer και αναπληρωτή CEO και θα συμμετέχει στην ομάδα Engineering & Operations Management και στo Group Management Team (GMT) ως υπεύθυνος επιδόσεων και εκτέλεσης προγραμματισμού, σύμφωνα με τους στόχους και τη στρατηγική της εταιρείας, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση. Ο Anders διαθέτει 25 χρόνια μηχανικής πείρας στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην ομάδα Μηχανικής και Λειτουργιών και πολλά από αυτά ήταν κατά το παρελθόν στη Volvo Cars, με τα τελευταία έξι στην Tesla. Τα καθήκοντα του επικεφαλής Ε&Α είναι σημαντικά για την καθοδήγηση, την έμπνευση και την υλοποίηση των φιλοδοξιών στην πληροφορική, την ηλεκτροκίνηση, τη συνδεσιμότητα και την αυτόνομη οδήγηση. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας βιώνει μια τεχνολογική επανάσταση, και αυτό καθιστά τη συμβολή της Ε&Α ακόμα πιο σημαντική. Ο Anders και η ομάδα του θα έχουν την ευθύνη μείωσης του κόστους και της πολυπλοκότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών, της διατήρησης της προοπτικής κύκλου ζωής και της εστίασης στη συνεχή ανάπτυξη αξίας προς τους πελάτες. Θα είναι υπεύθυνος για όλους τους λειτουργικούς τομείς της Ε&Α, του μετασχηματισμού των επινοήσεων σε καινοτομίες που θα πληρούν τα υψηλά πρότυπα των μελλοντικών οχημάτων. Κατά τη διάρκεια της 18χρονης θητείας του στη Volvo Cars, από το 1998, ο Anders ενεπλάκη σε διάφορα έργα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης του πρώτου XC90, επέβλεψε την έναρξη παραγωγής του XC60 στην Κίνα και των νέων εσωτερικών χώρων της σειράς 90. Τελευταία στην Tesla, ήταν επικεφαλής Μηχανικής Οχημάτων της EMEA (Ευρώπη-Μέση Ανατολή-Αφρική) για τη δημιουργία του μηχανολογικού τομέα και των εγκαταστάσεών της, εν όψει της παγκόσμιας δραστηριοποίησής της. Ο ANDERS BELL ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Ε&Α ΤΗΣ VOLVO CARS Ο Karsten Franz θα αναλάβει επικεφαλής Τεχνικής Ανάπτυξης της Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) την 1η Ιανουαρίου 2023, διαδεχόμενος τον Kai Grünitz, ο οποίος μετατέθηκε την 1η Οκτωβρίου 2022 στο Δ.Σ. Επιβατικών Αυτοκινήτων της Volkswagen. Ο Carsten Intra, CEO της Volkswagen Commercial Vehicles, δήλωσε: «Είμαι ευτυχής που ο Karsten Franz αναλαμβάνει αυτά τα καθήκοντα ως απολύτως ειδικός. Διαθέτει καλή γνώση των επαγγελματικών οχημάτων Volkswagen και των προϊόντων μας εδώ και πολλά χρόνια. Είχε ήδη αναλάβει προσφάτως υπεύθυνα καθήκοντα Τεχνικής Ανάπτυξης. Διασφαλίζουμε έτσι τη συνέχεια μιας εξαιρετικά σημαντικής διευθυντικής θέσης της VWCV». Ο Karsten Franz διετέλεσε προσφάτως επικεφαλής Τεχνικών Υπηρεσιών Επαγγελματικών Οχημάτων του Τμήματος Ανάπτυξης της VWCV, ως μέλος της διοικητικής ομάδας του Kai Grünitz. Πριν από αυτό εργάστηκε για πολλά χρόνια σε υπεύθυνη θέση του Τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας, μεταξύ άλλων και ως επικεφαλής Διασφάλισης Ποιότητας Ανάπτυξης Προϊόντων και Τεχνολογίας της VWCV. Ο κ. Franz εντάχθηκε στο Volkswagen Group το 1999 ως εκπαιδευόμενος στο Τμήμα Παραγωγής και απέκτησε διεθνή εμπειρία ως project manager της ομάδας διοίκησης έργων της Volkswagen Μεξικού. Πριν από τη Volkswagen, εργάστηκε και ως σύμβουλος στρατηγικής διοίκησης αλλαγών της Daimler Chrysler. Ο KARSTEN FRANZ ΝΈΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΉΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ VWCommercial Vehicles Karsten Franz Η SUZY DEERING, GLOBAL CHIEF MARKETING OFFICER, ΑΠΟΧΩΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗ FORD Η Ford ανακοίνωσε την αποχώρηση της Suzy Deering από την εταιρεία στις 9 Δεκεμβρίου. Η Deering είχε αναλάβει τα καθήκοντα παγκόσμιας επικεφαλής μάρκετινγκ της Ford την τελευταία διετία, επιβλέποντας την επικοινωνία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και την ψηφιακή στρατηγική, καθώς και τη στρατηγική μετάβασης στην αγορά της Ford Blue, υποστηρίζοντας παράλληλα το μελλοντικό όραμα του Model e. «Ευχαριστούμε τη Suzy για την συνεισφορά της στην Ford και της ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στο μέλλον», ανέφερε ο Kumar Galhotra, πρόεδρος της Ford Blue. Η Ford ανέφερε πως το πρόσωπο που θα την διαδεχθεί θα ανακοινωθεί εν καιρώ. Suzy Deering

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=