FLEETNEWS #179

05.12.22 #179 15 Τον Οκτώβριο, η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 14%, με ταξινομήσεις 903.533 νέων οχημάτων. Είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης του 2022 σε σύγκριση με πέρυσι. Ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics, σχολίασε: «Τον Οκτώβριο του 2021, η αγορά αντιμετώπισε τη χειρότερη κρίση ημιαγωγών, αλλά ένα χρόνο μετά έχει αντιληφθεί την πρόκληση και μαθαίνει να την αντιμετωπίζει». Ωστόσο, τα θετικά αποτελέσματα του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τις απώλειες του πρώτου επταμήνου του έτους. Οι πωλήσεις της περιόδου σε ετήσια βάση ανήλθαν συνολικά στα 9,09 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 8%. Όταν η πανδημία έπληξε την ευρωπαϊκή αγορά τον Ιανουάριο και τον Οκτώβριο του 2020, οι πωλήσεις είχαν ανέλθει συνολικά στα 9,67 εκατομμύρια μονάδες. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Ο αντίκτυπος της έλλειψης νέων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπίες, παράλληλα με την οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα, υπήρξε πιο επιζήμιος για τις πωλήσεις από τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας του 2020. Οι κατασκευαστές προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα και οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται επίσης πως θα περιμένουν περισσότερο χρόνο για νέο αυτοκίνητο από όσο παλαιότερα». ΤΟ VOLKSWAGEN GROUP ΗΓΕΊΤΑΙ ΤΗΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ Η ανάπτυξη του Οκτωβρίου εξηγείται εν μέρει από τις ισχυρές επιδόσεις του Volkswagen Group. Η γερμανική εταιρεία ταξινόμησε 230.115 μονάδες - αύξηση του όγκου κατά 40% κυρίως λόγω των Audi, Skoda και Cupra. Ωστόσο, είναι σημαντικά χαμηλότερος από τις 281.700 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Οκτώβριο του 2020 και τις 302.000 (κατά προσέγγιση) μονάδες του Οκτωβρίου του 2019. Η Toyota σημείωσε επίσης καλές επιδόσεις με αυξημένες πωλήσεις κατά 47%, ξεπερνώντας τα αποτελέσματα του 2019 και του 2020 χάρη στην επιτυχία των τελευταίων μοντέλων της. Οι πωλήσεις της Lexus μειώθηκαν κατά 14%. Οι ταξινομήσεις της Ford αυξήθηκαν κατά 35% χάρη στα Puma και Fiesta, αλλά δεν μπόρεσε να πιάσει τις πωλήσεις του 2019 και του 2020, που έφτασαν τις 77.600 και 60.600 μονάδες, αντιστοίχως. Ο Οκτώβριος ήταν μήνας ρεκόρ για την MG, καθώς η κινεζική εταιρεία ταξινόμησε περισσότερα από 12.000 νέα οχήματα. Τον ίδιο μήνα πέρυσι, ο όγκος ανήλθε συνολικά στις 4.800 μονάδες και το 2020 λίγο πάνω από τις 2.900 μονάδες. Ο κ. Munoz ανέφερε: «Αυτή η επιτυχία εξηγείται από την παρουσία ελκυστικότερων προϊόντων, ιδιαίτερα της ηλεκτροκίνητης γκάμας, σε ανταγωνιστικές τιμές. ΗMG αποδεικνύει ότι με τη σωστή προσφορά, οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να πετύχουν στην Ευρώπη». ΟΙ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ BEV ΞΕΠΕΡΝΟΎΝ ΤΟ 1 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΟ ΜΟΝΆΔΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟ Τον Οκτώβριο, τα EV (BEV και PHEV) αποτελούσαν το 23% του συνολικού Η VOLKSWAGENΠΡΩΤΗ ΣΤΑ BEV ΤΟΝΟΚΤΩΒΡΙΟ Η ανάλυση της JATO Dynamics •Η συνολική αγορά σημείωσε τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης του 2022 •Το Volkswagen Group, η Toyota και η Ford προηγούνται •Οι ταξινομήσεις BEV ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο •Τα Volkswagen ID.3 και ID.4 ηγήθηκαν της κατάταξης BEV +14% περισσότερα οχήματα ταξινομήθηκαν τον Οκτώβριο του 2022 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021 ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ, ΕΥΡΏΠΗ - 27 Εκατ. μονάδες - Οκτώβριος 1 Volkswagen Group 29.996 13% 2 Stellantis 19.291 12% 3 BMWGroup 11.788 18% 4 Renault Group 10.717 13% 5 HyundaI-Kia 9.985 13% 6 Geely 9.789 35% 7 Mercedes-Benz 8.843 16% 8 Tesla 5.792 100% 9 SAIC 5.328 44% 10 Nissan 3.283 17% 11 Ford 2.037 4,2% 12 Mazda 959 7,3% 13 Άλλες κινεζικές μάρκες 646 19% 14 Toyota 563 0,8% 15 JLR 276 3,5% 16 Subaru 216 16% 17 Honda 27 0,5% 18 Ssangyong 23 2,1% ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ BEV ΑΝΆ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉ. ΌΓΚΟΣ ΩΣ ΠΟΣΟΣΤΌ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΎ ΌΓΚΟΥ ΑΝΆ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉ. ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=