FLEETNEWS #179

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #179 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S ΑύξησηΜετοχικού Κεφαλαίου της ALD για εξαγορά της LeasePlan Green NCAP: Εργαλείο αξιολόγησης κύκλου ζωής για καταναλωτές Η ανάλυση της JATO Dynamics

05.12.22 #179 2 info@fleetnews.gr Μια βρετανική εταιρεία αεροδιαστημικής μηχανικής επιλύει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες στόλων για την παροχή φόρτισης EV υψηλής ταχύτητας σε αποθήκες, συγκροτήματα και χώρους στάθμευσης οχημάτων χωρίς τεράστιο κόστος και αναβάθμιση της υποδομής. Σκοπεύει να εμπορευματοποιήσει τη λύση στις αρχές του 2023 και να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη. Η Turbo Power Systems (TPS) έχει αναπτύξει μια σειρά φορτιστών υψηλής ταχύτητας Velox, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση EV στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ταχύτητα έως και 480 kW χωρίς να απαιτούνται δαπανηρές και περίπλοκες εργασίες υποδομής και εγκατάστασης. Οι φορτιστές παρέχουν πολλαπλές, εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες φόρτισης μέσω ενός ευφυούς δικτύου συστήματος ενέργειας που διαχειρίζεται το ηλεκτρικό δίκτυο, την ηλιακή ενέργεια, την μπαταρία και το ηλεκτρικό ρεύμα, σε ένα αποδοτικό μικροδίκτυο DC. Η Gateshead, η εταιρεία μηχανικών TPS με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδιάζει και κατασκευάζει κατά παραγγελία λύσεις ενέργειας για την αεροδιαστημική, τις μεταφορές και άλλους κλάδους που βασίζονται στην τεχνολογία και έχει εφαρμόσει αυτήν τη γνώση για να λύσει το πρόβλημα της ταχείας φόρτισης οχημάτων για επιχειρήσεις και στόλους. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΑΧΥΤΑΤΗ ΦΟΡΤΙΣΗ EV ΧΩΡΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΣΤΟΣ Η BMWMGmbH παρουσίασε το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ. Η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των πέντε δεκαετιών αγωνιστικής τεχνογνωσίας της BMW M GmbH σε ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά συναισθηματική αύρα. Όλες οι πτυχές του χαρακτήρα της -δυναμική εξωτερική κομψότητα, cockpit κλασικού σπορ αυτοκινήτου, ευφυής, ελαφριά δομή, εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας, χειροκίνητο κιβώτιο και πίσω κίνηση- βασίζονται στις παραδοσιακές αρχές μιας BMW M. Τα στοιχεία αυτά αλληλοσυμπληρώνονται με την αρωγή της πιο πρόσφατης τεχνολογίας, προκειμένου να δημιουργήσουν το απόλυτο σύμβολο κορυφαίων επιδόσεων. Η BMW 3.0 CSL κατασκευάζεται σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό. Με την ευκαιρία της επετείου των 50 χρόνων της εταιρείας, θα κυκλοφορήσουν μόνο 50 σειριακά αριθμημένες μονάδες του ειδικού μοντέλου. Η παραγωγή των οχημάτων θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες. Το καθένα δημιουργείται με απόλυτη αφοσίωση στην τεχνική αριστεία και στις συντονισμένες με ακρίβεια τεχνολογίες σε μια περίτεχνη διαδικασία κατασκευής. Τα αποκλειστικά εσωτερικά εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) παράγονται στο χέρι τόσο στο Μόναχο όσο και στο εργοστάσιο εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut, από ειδικούς στον τομέα των αμαξωμάτων. Ως ανεξάρτητο μοντέλο της BMW M GmbH και παρά τον περιορισμένο αριθμό μονάδων, η BMW 3.0 CSL έχει περάσει από μια ολοκληρωμένη διαδικασία εξέλιξης. Εκτός από τις εκτενείς δοκιμές ποιότητας και λειτουργικότητας και τις δοκιμές δυναμικής οδήγησης σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, από την κίνηση στην πόλη και τους επαρχιακούς δρόμους μέχρι τους αυτοκινητόδρομους και την πίστα, η BMW 3.0 CSL έχει επίσης υποβληθεί σε πλήρεις αεροδυναμικές δοκιμές. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟΠΙΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ ΗBMW3.0 CSL Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

05.12.22 #179 4 H ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ LANCIA «Η νέα εποχή της Lancia ξεκινά σήμερα με το νέο λογότυπο και ένα ξεκάθαρο σχεδιαστικό όραμα». Με αυτά τα λόγια ο Luca Napolitano, CEO της Lancia, εγκαινίασε το νέο ξεκίνημα της ιστορικής ιταλικής μάρκας, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα ακολουθηθεί. «Εν αναμονή του νέου Ypsilon, του πρώτου μοντέλου της νέας Lancia, παρουσιάζουμε το Lancia Pu+Ra Zero, ένα τρισδιάστατο μανιφέστο, που θα εμπνεύσει τα μοντέλα που θα λανσάρουμε την περίοδο 2024-2028. Είναι ένα έργο τέχνης, όπου το παρελθόν και το μέλλον βρίσκονται σε συνεχή επαφή, όπως και η κομψότητα, σε ισορροπία με το καινοτόμο πνεύμα. Σήμερα, ξεκινά η αναγέννηση που θα εκπλήξει όλους τους φίλους της Lancia. Η Lancia θα είναι και πάλι μια ελκυστική, αξιοσέβαστη και αξιόπιστη μάρκα στην ευρωπαϊκή αγορά των premium αυτοκινήτων!», δήλωσε ο κ. Napolitano. Εμπνευσμένο από το λογότυπο του 1957, το οποίο παρουσιάστηκε με τη Lancia Flaminia, το νέο λογότυπο αποτελεί ένα αυθεντικό κόσμημα, με κλασική αισθητική, απλές γραμμές και πολυτελή χαρακτήρα. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, εκφράζει του νέους γραφιστικούς κώδικες της μάρκας και συνιστά το αποτέλεσμα προηγμένων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και σε άλλους τομείς, όπως η ωρολογοποιία. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Το Peugeot Inception Concept είναι το όραμα της μάρκας για το μέλλον. Το 2023 θα είναι ηλεκτρική χρονιά για την Peugeot και θα ξεκινήσει την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου με την Παγκόσμια Πρεμιέρα του «Peugeot Inception Concept» στην Έκθεση Consumer Electronics, τη διάσημη CES -τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση στον κόσμο αφιερωμένη στις νέες τεχνολογίες και καινοτομίες- στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ. Το Peugeot Inception Concept ανακοινώθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2022 και αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάρκα εκμεταλλεύεται τις ηλεκτρικές πλατφόρμες επόμενης γενιάς «BEV-by-design» για να ανατρέψει πλήρως την εμπειρία του αυτοκινήτου. Η Peugeot επανασχεδιάζει πλήρως τον εσωτερικό χώρο βάσει των οδηγικών συνηθειών της νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit και δημιουργώντας νέες ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες. Το Peugeot Inception Concept θα μεταμορφώσει επίσης το σχεδιαστικό ύφος της μάρκας, ενισχύοντας παράλληλα τα πιο τυπικά χαρακτηριστικά του. Με σταθερά αισιόδοξο όραμα για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνει η ανακοίνωση της εταιρείας, το Peugeot Inception Concept θα ενσωματώσει τις βασικές αξίες της μάρκας -ελκυστικότητα, συναίσθημα και αριστεία- σηματοδοτώντας μια νέα εποχή και θα δώσει μια γεύση της επόμενης γενιάς μοντέλων, ανοίγοντας το δρόμο για τα χαρακτηριστικά και την τεχνολογία που θα βρουν οι πελάτες στα μελλοντικά Peugeot τους. Μετά τη φυσική παρουσίαση, θα ακολουθήσει ψηφιακή παρουσίαση και συζήτηση για το μέλλον της μάρκας, με την εκδήλωση «Peugeot Brand Forward» και διεθνείς συζητήσεις με τους Linda Jackson, CEO της Peugeot, Matthias Hossann, διευθυντή Σχεδίασης, Jérôme Micheron, διευθυντή Προϊόντων, και Phil York, διευθυντή Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της μάρκας. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ CES 2023 ΣΤΟ ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ Peugeot Inception Concept Το Renault Group ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Thierry Charvet, επί του παρόντος SVP (ανώτερος αντιπρόεδρος) Ποιότητας, στη θέση του EVP (εκτελεστικός αντιπρόεδρος) Βιομηχανίας και Ποιότητας του ομίλου, από τις 15 Ιανουαρίου 2023. Ο Thierry Charvet θα γίνει μέλος του Δ.Σ. του ομίλου και θα αναφέρεται στον CEO Luca de Meo. Ο κ. Charvet διαδέχεται τον José Vicente de los Mozos, ο οποίος, μετά από 43 χρόνια στον όμιλο, αποφάσισε να συνεχίσει τα προσωπικά του έργα στην Ισπανία. Ο JosepMaria Recasens, σημερινός SVP Στρατηγικής και Επιχειρησιακής Ανάπτυξης του ομίλου, αναλαμβάνει το μάνατζμεντ των χωρών της Ιβηρικής Χερσονήσου. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ RENAULT GROUP Th. Charvet J. M. Recasens

05.12.22 #179 5 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του κανονισμού της Ε.Ε. για τις συγχωνεύσεις, την εξαγορά της LeasePlan από την ALD, ύψους 4,9 δισ. ευρώ. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing οχημάτων στον κόσμο, με στόλο περίπου 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Οι αρχές ανταγωνισμού ενέκριναν τη συγχώνευση των δύο διεθνών κολοσσών leasing στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (χώρες Ε.Ε. και Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία), υπό συγκεκριμένες συνθήκες σε χώρες στις οποίες οι συγχωνευμένες εταιρείες θα απολάμβαναν πολύ ισχυρή θέση στην αγορά. Έτσι, η ALD δεσμεύθηκε στα εξής: Πώληση των δραστηριοτήτων της leasing στην Ιρλανδία, τη Νορβηγία και την Πορτογαλία, καθώς και των επιχειρήσεων της LeasePlan στην Τσεχία, τη Φινλανδία και το Λουξεμβούργο. Παροχή υπηρεσιών μετάβασης, όπως χρόνο για αλλαγή μάρκας, πρόσβαση σε υπηρεσίες πληροφορικής ή πρόσβαση σε πλατφόρμα πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, για μεταβατική περίοδο έως δύο ετών, η οποία μπορεί να παραταθεί έως και ένα επιπλέον έτος. Να σημειωθεί πως ειδικά στη Νορβηγία, εξαίρεση αποτελεί η NF Fleet Norway, εταιρεία κοινής ιδιοκτησίας της ALD και της Nordea. ΑΎΞΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΊΟΥ 1,2 ΔΙΣ. ΕΥΡΏ Στη συνέχεια, η ALD ανακοίνωσε την αύξηση κεφαλαίου ύψους 1,2 δισ. ευρώ, προς υποστήριξη χρηματοδότησης της συμφωνίας. «Πρόκειται για σημαντικό ορόσημο στη δημιουργία κορυφαίου παγκόσμιου παρόχου βιώσιμης κινητικότητας», δήλωσε ο CEO της ALD, Tim Albertsen, περιγράφοντας την οικονομική κατάσταση της συγχωνευμένης εταιρείας (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η οριστική ονομασία). ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΊ ΣΤΌΧΟΙ „Η συγχωνευθείσα εταιρεία προβλέπεται να παρουσιάσει μακροπρόθεσμη ετήσια αύξηση στόλου άνω του 6%. „Το ετήσιο κόστος των συνεργειών, που θα υλοποιηθούν πλήρως έως το 2025, θα ανέλθει στα 440 εκατ. ευρώ - δηλαδή 60 εκατ. ευρώ περισσότερα από όσα είχαν προβλεφθεί τον Ιανουάριο. „Μέχρι το 2025, η αναλογία κόστους/εσόδων θα είναι 46% με 47% - η καλύτερη της κατηγορίας. Και αυτό, πέραν των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ „Η μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα παρέχει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, όχι μόνο στον επιχειρηματικό τομέα και στις ΜμΕ (5% και 6% ετήσια αύξηση αντιστοίχως έως το 2030), αλλά και στην «ανεκμετάλλευτη» ιδιωτική αγορά (12% ετήσια αύξηση ως το 2030). „Όσον αφορά στα προϊόντα, η παγκόσμια αγορά τελικής παράδοσης προβλέπεται να αυξηθεί κατά 15% έως το 2030, τα συνδρομητικά και ευέλικτης μίσθωσης προϊόντα κατά 20% έως το 2030 και οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30% έως το 2025. ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΌΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑ Με μερίδιο EV 27% στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων, η ALD και η LeasePlan είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο 22% του κλάδου. «Χάρη στην τεχνογνωσία μας στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, η ALD βρίσκεται σε μοναδική θέση για να επωφεληθεί της τάσης ηλεκτροκίνησης», ανέφερε ο κ. Albertsen, επισημαίνοντας ότι «η νέα εταιρεία θα καταστεί φυσική επιλογή για πελάτες που επιθυμούν ηλεκτροκίνηση», αλλά και για άλλους τρόπους μετακίνησης -πολυτροπικές λύσεις και leasing πολλαπλών κύκλων- η συγχωνευμένη εταιρεία είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη κινητικότητα. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑΜΕΓΈΘΟΥΣ «Από κοινού, προμηθευόμαστε περισσότερα από 800.000 οχήματα ετησίως. Πάνω από το 5% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Προμηθευόμαστε επίσης περισσότερα από 4 εκατομμύρια ελαστικά ετησίως. Επομένως, είμαστε ιδιαίτερα ελκυστικός συνεργάτης για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ελαστικών», επεσήμανε ο κ. Albertsen. Το μέγεθος θα βοηθήσει επίσης τη νέα εταιρεία να αποκτήσει ηγετική θέση στον ψηφιακό χώρο. Πέρυσι, ο προϋπολογισμός ψηφιοποίησης της ALD και της LeasePlan ανήλθε σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. ΑΞΙΟΛΟΓΉΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΛΗΠΤΙΚΉΣ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑΣ Λαμβάνοντας υπόψη την εξαγορά της LeasePlan από την ALD, η εταιρεία αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Standard & Poor αύξησε την αξιολόγηση της ALD από BBB σε A- και η Fitch αύξησε την αξιολόγηση από BBB+ σε A-. Αυτές οι βελτιωμένες αξιολογήσεις παρέχουν ευρύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, με βελτιωμένους όρους. Επιπλέον, η Société Générale παραμένει βασικός μέτοχος της ALD (με λίγο λιγότερο από 80%) και σαφής πηγή χρηματοδότησης (η SocGen θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου με 803 εκατ. ευρώ). Η SocGen θα παραμείνει μακροπρόθεσμος πλειοψηφικός μέτοχος της συγχωνευμένης εταιρείας, με ποσοστό 51%-53%. Οι σημερινοί μέτοχοι της LeasePlan θα κατέχουν από κοινού περίπου το 31%-33% της συγχωνευμένης εταιρείας. Η ελεύθερη διασπορά θα αυξηθεί σημαντικά, γύρω στο 17%. Συνολικά, θα προσφερθούν 161,6 εκατ. νέες μετοχές, με τιμή διάθεσης 7,5 ευρώ ανά μετοχή. Η περίοδος εγγραφής θα διαρκέσει από τις 2 έως και τις 13 Δεκεμβρίου. Η προσφορά διατίθεται μόνο στη Γαλλία. Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023. ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ALD - LEASEPLAN Έγκριση εξαγοράς

05.12.22 #179 6 Το BMW Group κατασκευάζει μία μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης για τα οχήματα της Neue Klasse στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του στην Ουγγαρία. Η μονάδα αυτή θα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου οχημάτων του Debrecen, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από έξι μήνες. Η εταιρεία θα δημιουργήσει πάνω από 500 επιπλέον θέσεις εργασίας και θα επενδύσει πάνω από δύο δισ. ευρώ στην κατασκευή και την έναρξη της λειτουργίας ολόκληρου του εργοστασίου, έως τα τέλη του 2025. Ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για τον τομέα Παραγωγής, δήλωσε: «Στο Debrecen, κατασκευάζουμε το πιο προηγμένο εργοστάσιο στον κόσμο. Με το iFACTORY, θέτουμε νέα πρότυπα στη βιομηχανία για την παραγωγή οχημάτων. Οι επενδύσεις μας υπογραμμίζουν τη συστηματική μας προσέγγιση στην υλοποίηση της ηλεκτρικής κινητικότητας». Στο Debrecen, οι κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών επόμενης γενιάς θα συναρμολογούνται σε ένα μεταλλικό περίβλημα, το οποίο στη συνέχεια ενσωματώνεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Η επίσημη έναρξη παραγωγής των μπαταριών υψηλής τάσης έκτης γενιάς θα γίνει το 2025 – παράλληλα με την έναρξη παραγωγής οχημάτων. Όλες οι μπαταρίες για τα οχήματα από το εργοστάσιο του Debrecen θα συναρμολογούνται εκεί. Η νέα εγκατάσταση παραγωγής θα εκτείνεται σε περίπου 140.000 m². Οι οικοδομικές εργασίες ξεκίνησαν πρόσφατα. BMWGROUP Επένδυση άνω των 2 δισ. ευρώ στο Debrecen Η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας ενέκρινε το αυτόνομο σύστημα στάθμευσης που εξέλιξαν η MercedesBenz και η Bosch για χρήση στο πάρκινγκ P6 που διαχειρίζεται η APCOA στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. To σύστημα αυτό είναι το πρώτο στον κόσμο με αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Level 4) που εγκρίθηκε επίσημα για εμπορική χρήση. Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΑΥΤΌΝΟΜΟΥ ΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στο πάρκινγκ, ο οδηγός βγαίνει από το όχημα και το στέλνει να παρκάρει σε μια προ-κρατημένη θέση, πατώντας σε μια εφαρμογή στο smartphone του. Το όχημα οδηγείται μόνο του έως την καθορισμένη προ-κρατημένη θέση και παρκάρει. Αργότερα, το όχημα επιστρέφει στο σημείο παραλαβής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που παρέχεται από την Bosch και εγκαθίσταται στο χώρο του πάρκινγκ και της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας που διαθέτει η Mercedes-Benz. Οι αισθητήρες της Bosch στο χώρο του πάρκινγκ παρακολουθούν το διάδρομο οδήγησης και το περιβάλλον του, παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία στο όχημα μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει σε ελιγμούς οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν ακόμη και να οδηγούν μόνα τους σε ράμπες για να μετακινούνται μεταξύ ορόφων σε ένα πολυώροφο πάρκινγκ. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν εμπόδιο, το όχημα φρενάρει και σταματά με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι καθαρή, συνεχίζει την πορεία του. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να αναπτύξουν σταδιακά την υπηρεσία στάθμευσης χωρίς οδηγό στο πάρκινγκ APCOA P6 στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Από την ημέρα που θα δοθεί σε λειτουργία, οι πρώτοι πελάτες με μοντέλα S-Class και EQS που κατασκευάστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2022 και των οποίων οι εκδόσεις διαθέτουν -και έχουν ενεργοποιήσει- την υπηρεσία Intelligent Park Pilot στο Mercedes me connect, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία στο πάρκινγκ P6. ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΩΝ MERCEDES-BENZ ΚΑΙ BOSCH

05.12.22 #179 8 Στο Győr της Ουγγαρίας, η αντισυμβατική μάρκα παρουσίασε το νέο Cupra Terramar, το πρώτο της ηλεκτροκίνητο SUV, σε 200 εργαζομένους στο εργοστάσιο της Audi στην περιοχή. Εγκατεστημένο σε μια από τις σημαντικότερες βιομηχανικές ζώνες της χώρας, το εργοστάσιο θα παράγει το νέο μοντέλο μαζί με άλλα μοντέλα της Audi. Σε εκδήλωση με τον CEO της Cupra, Wayne Griffiths, τον Markus Haupt, εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Seat S.A., υπεύθυνο για την παραγωγή και τα logistics, τον Alfons Dintner, CEO της Audi Ουγγαρίας, τον Zoltán Les, μέλος του Δ.Σ. υπεύθυνο για την παραγωγή αυτοκινήτων της Audi Ουγγαρίας, και άλλους εκπροσώπους της εταιρείας, οι εργαζόμενοι γνώρισαν το όχημα, το οποίο θα κατασκευάζουν από το 2024. Η παραγωγή του Cupra Terramar στο Győr είναι «ένας τρόπος επέκτασης της ισχυρής σχέσης μεταξύ της Seat S.A. και της Audi», δήλωσε ο Griffiths, ως νέο παράδειγμα συνεργειών εντός του Ομίλου Volkswagen. Η Audi Ουγγαρίας παράγει ήδη τους κινητήρες για το Formentor VZ5, την πεντακύλινδρη έκδοση του best-seller της Cupra. Το Formentor, με περισσότερες από 80.000 παραδόσεις φέτος, κατασκευάζεται στη Seat Martorell, από όπου προέρχεται και το μοντέλο Audi A1. Προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2024, με μήκος 4,5 μέτρα, τολμηρές αναλογίες και εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, με μακρύ καπό και μυτερή μάσκα, το Cupra Terramar θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις ICE και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης που προσφέρουν περίπου 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Το μοντέλο αυτό αποτελεί μέρος της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Cupra για το 2025, μαζί με δύο άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα - το UrbanRebel και το Cupra Tavascan. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ TERRAMAR ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ Το Cupra Terramar θα παράγεται στην Audi ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ NISSAN ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ CIRCLES Κοινοπραξία ακαδημαϊκών ερευνητών, που συνεργάζεται με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, ολοκληρώνει μια πενταήμερη δοκιμή σε ένα τμήμα του οδικού δικτύου I-24, κοντά στο κέντρο του Nashville, τη μεγαλύτερη μελέτη του είδους της στον κόσμο. Η κοινοπραξία Circles, αποτελούμενη από το Πανεπιστήμιο Vanderbilt, το UC Berkeley, το Temple University και το Rutgers University-Camden, σε συντονισμό με τη Nissan North America και το Τμήμα Μεταφορών του Tennessee, ολοκλήρωσαν ένα πείραμα πέντε ημερών, σε ανοιχτό οδικό δίκτυο, στις 18 Νοεμβρίου. Οι ερευνητές δοκίμασαν ένα σύστημα cruise control εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη που έχει σχεδιαστεί για να αυξάνει την εξοικονόμηση καυσίμου και να διευκολύνει την κυκλοφορία, χρησιμοποιώντας 100 ειδικά εξοπλισμένα οχήματα Nissan Rogue. Το πείραμα, το οποίο διεξήχθη από τις 14 Νοεμβρίου έως τις 18 Νοεμβρίου σε ένα τμήμα του οδικού δικτύου Interstate 24 των ΗΠΑ, βασίζεται σε αποτελέσματα από μια προηγούμενη μελέτη, σε «κλειστό» δρόμο. Τα ευρήματα έδειξαν ότι ένα μόνο όχημα εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη επηρέασε την ταχύτητα και την οδηγική συμπεριφορά έως και 20 αυτοκινήτων που ήταν γύρω από αυτό, προκαλώντας ένα θετικό φαινόμενο «κυματισμού» και συμβάλλοντας στην εξομάλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης που προκαλείται από τον άνθρωπο. Η κοινοπραξία Circles θα αφιερώσει αρκετούς από τους επόμενους μήνες στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τα οχήματα που διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη, όπως και τον αντίκτυπό τους στη ροή της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια του πειράματος.

05.12.22 #179 9 Μέσω του επενδυτικού του βραχίονα BMW i Ventures, το BMW Group απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία Jetti Resources με έδρα το Colorado των ΗΠΑ. Στόχος είναι η προώθηση της υπεύθυνης και συνετής ως προς την εξοικονόμηση φυσικών πόρων εξόρυξης χαλκού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες απαιτήσεις με πιο βιώσιμο τρόπο. Η Jetti Resources ιδρύθηκε το 2014 και έχει αναπτύξει μια πρωτοποριακή διαδικασία για την εξόρυξη χαλκού που αξιοποιεί μέχρι πρότινος αχρησιμοποίητο μετάλλευμα από υπάρχοντα ορυχεία χαλκού. «Επενδύοντας στην Jetti, υποστηρίζουμε την τεχνολογική πρόοδο στον τομέα της εξόρυξης χαλκού, με έμφαση στις υπεύθυνες και μη ενεργοβόρες μεθόδους», δηλώνει ο Wolfgang Obermaier, επικεφαλής Έμμεσων Αγαθών και Υπηρεσιών, Πρώτων Υλών, Συνεργατών Παραγωγής του BMW Group. «Αυτή η νέα διαδικασία έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και την ακεραιότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μας, ακόμη και με την αυξανόμενη ζήτηση για πόρους όπως ο χαλκός», προσθέτει ο Obermaier. Ο χαλκός είναι ζωτικής σημασίας πρώτη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης στα ηλεκτρικά οχήματα και η ζήτηση προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Η μοναδική τεχνολογία καταλυτικής έκπλυσης της Jetti Resources επιτρέπει την εξόρυξη χαλκού από ανεκμετάλλευτα μέχρι πρότινος μεταλλεύματα. Περίπου το 70% των παγκόσμιων πόρων χαλκού δεσμεύεται σε αυτά τα πρωτογενή θειούχα μεταλλεύματα. Υλικό, που παλιότερα αποθηκευόταν σε χωματερές και θεωρείτο απόβλητο, μπορεί τώρα να αξιοποιηθεί με αυτήν τη νέα μορφή εξόρυξης η οποία εξοικονομεί πόρους. ΤΟ BMW GROUP ΣΤΗΝ JETTI RESOURCES Τα νέα μοντέλα εφοδιάζονται με πρόσθετα στοιχεία που τονίζουν την εμφάνιση των μοντέλων, προσφέροντας ταυτόχρονα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Tα Audi RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance είναι τα ισχυρότερα και ταχύτερα RS 6 και RS 7 που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα. Ο ισχυρός biturbo κινητήρας V8 TFSI των 4 λίτρων πλέον αποδίδει 463 kW (630 ίππους) και μέγιστη ροπή 850 Nm. Διαθέτουν μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές και αυξημένη πίεση από 2,4 σε 2,6 bar και επιταχύνουν από 0 σε 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τις βασικές εκδόσεις των RS 6 και RS 7. Η μειωμένη ηχομόνωση μεταξύ του χώρου του κινητήρα, του εσωτερικού και του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, προσφέρουν συναρπαστική ηχητική εμπειρία. Το RS 6 Avant performance έχει συνολικό βάρος 2.090 κιλά χωρίς φορτίο, ενώ το RS 7 Sportback performance ζυγίζει 2.065 κιλά. Η ισχύς του οκτακύλινδρου 4λιτρου TFSI μεταφέρεται στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro μέσω ενός στάνταρ αυτόματου κιβωτίου tiptronic με ταχύτερους χρόνους αλλαγής των οκτώ σχέσεων. Το αυστηρά μηχανικό κεντρικό διαφορικό κατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον πίσω άξονα σε ποσοστό 40:60 και όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, τότε η περισσότερη ροπή μεταφέρεται αυτόματα στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (έως και 70% μπορεί να περάσει στον μπροστινό άξονα και έως και 85% στον πίσω άξονα). Τα δύο μοντέλα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής με στάνταρ τις 10άκτινες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με ελαστικά 273/35. Τα δύο μοντέλα της Audi θα παραχθούν σε περιορισμένο αριθμό αυτοκίνητων, ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2023. AUDI RS 6 AVANT PERFORMANCE & RS 7 SPORTBACK PERFORMANCE Ισχυρότερα και ταχύτερα RS 6 και RS 7

05.12.22 #179 10 Η Opel αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Opel Astra Electric. Η μάρκα με σήμα τον κεραυνό παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Astra ευρείας παραγωγής στην επιτυχημένη ιστορία δεκαετιών του compact best seller της, που πρόσφατα στέφθηκε νικητής του τίτλου “Golden SteeringWheel 2022”. «Το αμιγώς ηλεκτρικό Astra Electric είναι πραγματικά πρωτοπόρο. Είναι απολύτως κατάλληλο για καθημερινή χρήση, ενώ παράλληλα προσφέρει άνεση και άφθονη οδηγική απόλαυση, με μηδενικούς ρύπους. Αυτό εννοούμε όταν μιλάμε για “Greenovation” (Πράσινη Καινοτομία)», δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl. «Παράλληλα, συνεχίζουμε την ηλεκτρική μας επέλαση. Το νέο Opel Astra Electric είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία μας να γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη». Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα, εξασφαλίζοντας μέγιστο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, καθώς και χαμηλό κέντρο βάρους, για πιο δυναμική οδήγηση. Το μοντέλο μπορεί να καλύψει μέχρι και 416 χιλιόμετρα χωρίς εκπομπές ρύπων. Καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια μόλις 12,7 kWh ανά 100 km (14,9 kWh σύμφωνα με το WLTP), κάτι που το καθιστά ιδανικό για καθημερινή χρήση, αλλά και ικανό για πιο μακρινά ταξίδια. Όταν το ηλεκτρικό Astra χρειαστεί επαναφόρτιση, μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε περίπου 30 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. Το αμιγώς ηλεκτρικό Astra Electric θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από την άνοιξη του 2023. ΝΕΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Opel Astra Electric Η ΕΚΔΟΣΗ PLATINUM ΤΟΥ ΝΕΟΥ FORD RANGER Το νέο Ranger Platinum εντάσσεται στην οικογένεια επόμενης γενιάς του pick-up μοντέλου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις Ευρώπη. Οι αποκλειστικές εξωτερικές λεπτομέρειες και το ξεχωριστό φινίρισμα αναδεικνύουν την ήδη χαρακτηριστική σχεδίαση του Ranger, που συνδυάζεται με μία κομψή και σύγχρονη καμπίνα με δερμάτινες επενδύσεις. Ο ισχυρός V6 turbo diesel κινητήρας των 3.0 λίτρων της Ford με ισχύ 240 PS, σε συνδυασμό με ένα σύστημα μετάδοσης ειδικά σχεδιασμένο για πολιτισμένη λειτουργία, προσφέρουν ομαλές, αβίαστες επιδόσεις στο ταξίδι και εξαιρετική ροπή για αξιόπιστη μεταφορά φορτίων και ρυμούλκηση έως 3.500 kg. «Το Ford Ranger έχει θέσει τα πρότυπα στους τομείς της απόδοσης, της ευελιξίας και της ικανότητας στην κατηγορία των pick-up οχημάτων, και τώρα γίνεται το πρότυπο και στην πολυτέλεια. Το εντυπωσιακό, νέο Ranger Platinum θα είναι κατάλληλο για πελάτες που εκτιμούν τα επίπεδα άνεσης και τεχνολογίας που συναντά κανείς σε υψηλών προδιαγραφών αυτοκίνητα δρόμου, οι οποίοι βασίζονται στην αντοχή και τη συνολική παραγωγικότητα που διατηρούν σταθερά το Ranger στην Ευρώπη στην κορυφή του πίνακα πωλήσεων στην κατηγορία των pick-up οχημάτων», δήλωσε ο Hans Schep, γενικός διευθυντής της Ford Pro στην Ευρώπη. Η παραγωγή του νέου μοντέλου της Ford προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης του 2023. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ KIA ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Το Kia Niro EV βραβεύθηκε με το «Golden Steering Wheel 2022» στην κατηγορία «Compact SUV» στη Γερμανία. Το Kia Sportage Plug-in Hybrid SUV κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Οι κριτές του Golden Steering Wheel (Χρυσό Τιμόνι) επαίνεσαν επίσης το Kia EV6 GT, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, απονέμοντας στην έκδοση υψηλών επιδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού crossover της μάρκας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία «Mid-size and Luxury», μετά το Nio ET7. Τα μοντέλα αυτά ήταν μεταξύ των 47 νέων οχημάτων σε επτά κατηγορίες που προτάθηκαν από τους συντάκτες των εκδόσεων «AUTO BILD» και «BILD am SONNTAG». Στη συνέχεια, οι αναγνώστες τους επέλεξαν τρεις φιναλίστ από κάθε κατηγορία και η τελική επιλογή έγινε από 21 ειδικούς, οι οποίοι δοκίμασαν εκτενώς κάθε όχημα.

05.12.22 #179 12 Η νέα εταιρική ταυτότητα της Fiat Professional εφαρμόζεται και στο νέο Fiorino, το οποίο διατίθεται με έναν εντυπωσιακό για την κατηγορία του εξοπλισμό, χάρη και στην επιλογή του καινοτόμου πακέτου Pack Tecnico, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων με δυνατότηταmirroring, χειριστήρια στο τιμόνι και οθόνη αφής 7’’, επιλογή διαχωριστικού (σταθερό με τζάμι ή αναδιπλούμενο πλέγμα), προστατευτική επένδυση χώρου φόρτωσης, αισθητήρες στάθμευσης και εφεδρικό τροχό κανονικών διαστάσεων. Ο πλούσιος εξοπλισμός ενισχύει περαιτέρω τον ευέλικτο και αποδοτικό χαρακτήρα του Fiorino, που εφοδιάζεται με κινητήρα diesel 1.3MTJ προδιαγραφών Euro6.4 με απόδοση 95 ίππων και 200Nm ροπής μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Η ισχύς του κινητήρα υποστηρίζει τις υψηλές δυνατότητες μεταφοράς που προσφέρει αναλογικά με το μήκος του (3,96μ.) το μοντέλο, με όγκο χώρου φόρτωσης έως 2,8 κ.μ. και 535 κιλά ωφέλιμο φορτίο. Η Fiat Professional προσφέρει: „Χρηματική έκπτωση 2.000 ευρώ „Δυνατότητα άτοκης χρηματοδότησης „5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 200.000 χλμ. „5ετή υπηρεσία οδικής βοήθειας „Περιοδικούς δωρεάν τεχνικούς ελέγχους που διαχρονικά προσφέρει η μάρκα μέσω του εξουσιοδοτημένου δικτύου επισκευαστών. Το νέο Fiorinο 1.3MTJ Euro6.4 είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες με τιμή από 20.440 ευρώ. FIAT PROFESSIONAL Νέα σειρά Fiorino H ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ABARTH 595/695 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η νέα σειρά Abarth 595/695 είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, με περισσότερα στοιχεία που ενισχύουν τον ήδη δυναμικό χαρακτήρα των μοντέλων της μάρκας του Σκορπιού. Με βάση τον κινητήρα 1.4 T-Jet, που εφοδιάζει και τα μονοθέσια της Formula 4 σε σειρά θεσμών της κατηγορίας εντός και εκτός της Ευρώπης, τα νέα 595/695 αποπνέουν απόλυτα το πνεύμα του ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth. Τα νέα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, νέες ζάντες ελαφρού κράματος 17’’, τιμόνι με επένδυση από ανθρακονήματα και αλκαντάρα, σπορ καθίσματα Abarth, φιμέ τζάμια, αλλά και αμορτισέρ τεχνολογίας FSD. Επιπλέον, η έκδοση 695 εφοδιάζεται με την εντυπωσιακή σε όψη και ήχο εξάτμιση Record Monza Sovrapposto (με τέσσερις κάθετες απολήξεις), αλλά και εμπρός φρένα Brembo με κίτρινες 4πίστονες δαγκάνες. Τα νέα 595/695 είναι διαθέσιμα και με το νέο χρώμα “Orange Racing”. Η συγκεκριμένη εντυπωσιακή απόχρωση είναι εμπνευσμένη για ακόμα μία φορά από την πλούσια ιστορία της μάρκας και συγκεκριμένα από το Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth. Η νέα σειρά της Abarth είναι διαθέσιμη για παραγγελίες στην ελληνική αγορά με τιμές από 23.900 ευρώ για το Hatchback και 25.900 για το Cabrio. Το σύνολο των εκδόσεων καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ. JEEP GLADIATOR: ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ Το Jeep Gladiator, το επιβλητικό pick-up της μάρκας, με περιορισμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων να βρίσκονται στην Ελλάδα, είναι έτοιμο για τις χειμερινές εξορμήσεις. Να σημειωθεί πως λόγω κατασκευής του μοντέλου αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της μάρκας στις ΗΠΑ, ο τυπικός χρόνος παράδοσης του Gladiator καλύπτει συνήθως ένα διάστημα αρκετών μηνών. Τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πλήρες πακέτο συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Εφοδιασμένο με τον πανίσχυρο turbo diesel V6 κινητήρα των 3 λίτρων απόδοσης 264 ίππων και 600Nm ροπής αλλά και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το Gladiator εκτός από εντυπωσιακή απόδοση, χάρη στην τετρακίνηση και το στιβαρό πλαίσιο, προσφέρει και κορυφαία δυνατότητα έλξης, η οποία ξεπερνά τα 2.700 κιλά. Στην Ελλάδα ταξινομείται ως ελαφρύ επαγγελματικό όχημα, ενώ όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, καλύπτεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 160.000 χλμ. Η τιμή των Gladiator ξεκινά από τις 66.300 ευρώ (54.300 ευρώ πλέον ΦΠΑ).

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=