FLEETNEWS #178

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #178 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S ACEA: Η παγκόσμια αγορά το εννεάμηνο Απογοητευτική η COP27 - Εξαιρετικό το Fleet Europe Summit 16ος μήνας πτώσης στα επαγγελματικά

28.11.22 #178 2 info@fleetnews.gr Αποφασίστηκαν οι φιναλίστ για το βραβείο Car of the Year 2023. Από μία λίστα 27 μοντέλων, η κριτική επιτροπή επέλεξε τα ακόλουθα επτά υποψήφια: —Jeep Avenger —Kia Niro —Nissan Ariya —Peugeot 408 —Renault Austral —Subaru Solterra/Toyota bZ4X —Volkswagen ID. Buzz Η τελική ψηφοφορία στις αρχές Ιανουαρίου θα αναδείξει το Αυτοκίνητο της Xρονιάς 2023 και ο νικητής θα ανακοινωθεί σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου. Τα υποψήφια μοντέλα είναι νέα οχήματα προς πώληση τώρα ή πριν από το τέλος του έτους σε πέντε ή περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Οι νικητές του βραβείου κατά την τελευταία εικοσαετία ήταν οι εξής: 2002: Peugeot 307, 2003: Renault Mégane, 2004: Fiat Panda, 2005: Toyota Prius, 2006: Renault Clio, 2007: Ford S-Max, 2008: Fiat 500, 2009: Opel Insignia, 2010: Volkswagen Polo, 2011: Nissan Leaf, 2012: Opel Ampera, 2013: Volkswagen Golf, 2014: Peugeot 308, 2015: Volkswagen Passat, 2016: Opel Astra, 2017: Peugeot 3008, 2018: Volvo XC40, 2019: Jaguar I-Pace, 2020: Peugeot 208, 2021: Toyota Yaris, 2022: Kia EV6. CAR OF THE YEAR 2023 H Abarth παρουσιάζει μια εντελώς νέα εποχή, η οποία ξεκινά με την αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού Abarth 500e, το οποίο θα εμπλουτίσει την γκάμα της και θα διευρύνει το κοινό της. Το νέο Abarth 500e είναι το πιο άμεσο στις αντιδράσεις και δυναμικό μοντέλο της μάρκας. H ηλεκτρική αρχιτεκτονική προσφέρει καλύτερη απόδοση και αίσθηση από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, χάρη στη βελτιωμένη κατανομή βάρους, την αυξημένη ροπή και το μεγαλύτερο πλάτος. Συνδυάζοντας τη δύναμη του ηλεκτρισμού με το στυλ και τον ήχο, μετατρέπει την αδρεναλίνη σε επιδόσεις. Το μοντέλο εφοδιάζεται με μπαταρία 42 kWh και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113,7 kW (155hp), που εξασφαλίζει δυναμικές ρεπρίζ και επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα σε μόλις 7 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, οι υψηλές επιδόσεις συνδυάζονται με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το σύστημα ταχυφόρτισης ισχύος 85 kW επιτρέπει σε κατάλληλο δίκτυο την ανάκτηση αυτονομίας περίπου 40 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας φτάνει το 80% σε μόλις 35 λεπτά. Η αποκάλυψη του νέου Abarth 500e πραγματοποιείται με τη έκδοση λανσαρίσματος Scorpionissima, μια εντυπωσιακή και πλήρως εξοπλισμένη πρόταση για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Abarth. Με την παραγωγή να περιορίζεται στις μόλις 1.949 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί στη χρονολογία γέννησης της μάρκας, η Scorpionissima είναι διαθέσιμη σε αμαξώματα hatchback και cabrio. Σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το νέο Abarth 500e Scorpionissima εξοπλίζεται με έξι αερόσακους, αλλά και μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), ειδικά ρυθμισμένων ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση χωρίς καμία παραχώρηση στον τομέα της ασφάλειας. Η απόκτηση ενός νέου Abarth 500e θα μπορεί να πραγματοποιείται και διαδικτυακά. Αναλυτικά στο fleetnews.gr. Η ABARTH ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ Το νέο Abarth 500e Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

28.11.22 #178 3 Η Alfa Romeo Tonale εντυπωσιάζει με το δυναμικό της στιλ, την τεχνολογία αιχμής και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Με τον προηγμένο diesel κινητήρα 1.6MTJ απόδοσης 130 ίππων, αποτελεί ιδανική επιλογή για τους χρήστες που καλύπτουν μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο. Ο turbo diesel κινητήρας της Tonale ανήκει στην οικογένεια MultiJet και αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία λόγω των προηγμένων λύσεων που εφαρμόζει. Σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες μηχανολογικές λύσεις που αξιοποιεί η Tonale, η έκδοση MTJ αποτελεί έναν πραγματικό δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Συνοπτικά τα στοιχεία που συνθέτουν την Tonale MTJ είναι τα εξής: „ Κινητήρας MultiJet 1,6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και 320Nm ροπής μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Turbo μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα τροφοδοσίας common rail με άμεσο ψεκασμό πολλαπλών σταδίων και πίεση έως 2.000 bar. „ Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής σχέσεων και μέσω paddles. „ Αυτονομία άνω των 1.000χλμ. χάρη στον αποδοτικό κινητήρα και το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων. „ Το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης με μόλις 2,28 στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη. „ Αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) σε όλους τους τροχούς. „ Σύστημα διαχείρισης ροπής Active Torque Vectoring που μεταφέρει την κίνηση στον τροχό με το καλύτερο επίπεδο πρόσφυσης. „ Σύστημα πέδησης brake-by-wire (IBS) με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Χάρη στα παραπάνω στοιχεία, η Tonale MTJ προσφέρει την απαράμιλλη γοητεία μιας Alfa Romeo, με την αποδοτικότητα που αναζητά κανείς σε ένα C-SUV, ικανό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με τη μέγιστη άνεση, ασφάλεια και οικονομία καυσίμου. H Tonale είναι το πρώτο όχημα στην αγορά που διαθέτει το σύστημα NFT, ένα ψηφιακό αδιάβλητο πιστοποιητικό χρήσης, στοιχείο με εξαιρετική σημασία τόσο για τους πελάτες λιανικής όσο και τις εταιρικές πωλήσεις. Η ΔΎΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΉΣ Η γκάμα της Tonale MTJ αποτελείται από τις εκδόσεις Super, Sprint και Ti, καθεμία με ξεχωριστό χαρακτήρα και μοναδικά χαρακτηριστικά εμφάνισης και εξοπλισμού. Κοινός παρονομαστής -όπως και για την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου- είναι ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων full-led φωτιστικά σώματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3’’) και οθόνης πολυμέσων (10,25’’), διζωνικό κλιματισμό, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου. ALFA ROMEO TONALE DIESEL Δρομέας μεγάλων αποστάσεων advertorial Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο Διανομέων Alfa Romeo ή στο alfaromeo.gr

28.11.22 #178 4 Η Stellantis ανακοίνωσε πως όραμά της είναι να προωθήσει ένα μοντέλο βιώσιμης διανομής, βασιζόμενη σε ένα αποτελεσματικό, αποδοτικό και βελτιστοποιημένο δίκτυο διανομής πολλαπλών μαρκών της. Η εταιρεία συζητά με 200 διανομείς της από 10 χώρες, εγκαινιάζοντας αυτό το έργο μετασχηματισμού από το καλοκαίρι του 2021 με 50 ομάδες εργασίας. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η Stellantis προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση του Στρατηγικού της Σχεδίου Dare Forward 2030, με φιλοδοξία να είναι πρώτη στην ικανοποίηση πελατών σε όλες τις αγορές, σε προϊόντα και υπηρεσίες. Οι περιβαλλοντικές και κανονιστικές αλλαγές επηρεάζουν το μοντέλο διανομής του κλάδου, οδηγώντας τις σειρές των μαρκών προς την ηλεκτροκίνηση. Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της Stellantis EV Day τον Ιούλιο του 2021, όλες οι μάρκες Stellantis στοχεύουν συλλογικά να επιτύχουν την πώληση 100% ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) στην Ευρώπη έως το τέλος του 2030. Η εταιρεία θα λανσάρει μόνο BEV στα πολυτελή και premium τμήματα από το 2025 και στη συνέχεια σε όλο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της. Είναι σημαντικό ότι όλα τα λανσαρίσματα στην Ευρώπη από το 2026 και μετά θα είναι BEV. Η Stellantis στοχεύει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μετάβασης, επιτρέποντας στο δίκτυό της να προσαρμοστεί σε επαρκές χρονικό διάστημα, σε ένα ολοένα πιο ανταγωνιστικό πλαίσιο με νεοεισερχόμενους, αναφέρει. «Το όραμα της Stellantis είναι να προωθήσει ένα μοντέλο βιώσιμης διανομής και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα επωφεληθούν από αυτές τις αλλαγές, με επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη», δήλωσε ο Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer της εταιρείας, στην ευρύτερη Ευρώπη, επισημαίνοντας ότι «οι πελάτες θα μπορούν να επωφεληθούν από μια προσέγγιση πολλαπλών μαρκών και καναλιών με ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών. Οι αντιπρόσωποι θα έχουν ένα νέο και αποτελεσματικό επιχειρηματικό μοντέλο, με στόχο να επωφεληθούν από το χαρτοφυλάκιο 14 μαρκών της Stellantis, να δημιουργήσουν συνέργειες, να βελτιστοποιήσουν το κόστος διανομής και να προσφέρουν πρόσθετες λύσεις βιώσιμης κινητικότητας. Οι συνεργάτες μας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως εκπρόσωποι των μαρκών μας στο χώρο». Η Stellantis βρίσκεται σε συζητήσεις με τους συνεργάτες της για να συμβάλουν στην ανάπτυξη του μελλοντικού μοντέλου, λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο BER (Block Exemption Regulation), με την Αυστρία, το Belux (Βέλγιο / Λουξεμβούργο) και την Ολλανδία να δοκιμάζουν τη διαδικασία μετασχηματισμού από τον Ιούλιο του 2023. Η υπόλοιπη Ευρώπη θα ακολουθήσει σταδιακά την εφαρμογή του νέου συστήματος διανομής. Περισσότερα στο fleetnews.gr STELLANTIS: Η ΛΙΑΝΙΚΗΠΩΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ Αλλάζει το μοντέλο αντιπροσώπων MERCEDES-BENZ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ GREEN PANDA BOND ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Η Mercedes-Benz International Finance B.V. εξέδωσε επιτυχώς το πρώτο της ομόλογο Green Panda στις 24 Νοεμβρίου 2022, ύψους 500 εκατομμυρίων RMB (περίπου 68 εκατομμύρια ευρώ), διετούς διάρκειας και με επιτόκιο 2,9% στην κινεζική διατραπεζική αγορά ομολόγων. Το ομόλογο, το οποίο υπερκαλύφθηκε 3,1 φορές, είναι εγγυημένο από τη Mercedes-Benz Group AG (MBG). Η έκδοση κανονίστηκε από την Bank of China και την HSBC. Είναι το πρώτο Πράσινο Ομόλογο της Mercedes-Benz εκτός ευρωπαϊκής αγοράς και η MercedesBenz είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που εκδίδει Green Panda Bond στην Κίνα. «Το πρώτο Mercedes-Benz Green Panda Bond δείχνει τη φιλοδοξία μας να επεκτείνουμε περαιτέρω την βιώσιμη χρηματοοικονομική μας στρατηγική στις σημαντικές περιοχές μας ανάπτυξης παγκοσμίως», δήλωσε ο Steffen Hoffmann, επικεφαλής Οικονομικών και Επενδυτικών Σχέσεων της Mercedes-Benz Group AG. Το ομόλογο εκδόθηκε σύμφωνα με τα κινεζικά πρότυπα Green Bond και το Mercedes-Benz Ambition 2039. Τα καθαρά έσοδα θα διατεθούν στη θυγατρική Mercedes-Benz Mercedes-Benz Leasing Co., Ltd. που εδρεύει στην Κίνα, η οποία θα τα χρησιμοποιήσει προς χρηματοδότηση συμβάσεων leasing νέων πελατών για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.

28.11.22 #178 6 Η Aral δοκιμάζει δύο νέα καύσιμα που μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά τουλάχιστον 25% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα - τα Aral Futura Super 95 και Aral Futura Diesel. „Και τα δύο καύσιμα περιέχουν τουλάχιστον 30% ανανεώσιμων συστατικών υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένου σημαντικού ποσοστού προηγμένων ανανεώσιμων συστατικών „Και τα δύο καύσιμα Futura διατίθενται ήδη σε πελάτες σε σταθμό Aral του Βερολίνου και του Ντίσελντορφ Ο Patrick Wendeler, CEO της Aral AG, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως η βενζίνη και το ντίζελ που μετριάζουν τις εκπομπές CO2 μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση των μεταφορών - παράλληλα με τη συνέχιση της ανάπτυξης ηλεκτροκίνησης οχημάτων και τη διαφοροποίηση των συστημάτων κίνησης, όπως το bio -LNG, bio-CNG και υδρογόνου για τις μεταφορές βαρέος τύπου. Με τα νέα μας καύσιμα, επισημαίνουμε τις υπάρχουσες δυνατότητες των σημερινών καυσίμων». «Τα προηγμένα βιοκαύσιμα είναι σημαντικά για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου στις οδικές μεταφορές. Παράλληλα με την αύξηση της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν αποτελεσματικό μέσον για σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 στα υπάρχοντα οχήματα εσωτερικής καύσης (ICE). Χαιρετίζουμε την προσφορά της Aral με καύσιμο συμβατό με τα πρότυπα και υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων συστατικών», δήλωσε ο Oliver Luksic, υφυπουργός του Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών. Πέραν της ανάπτυξης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα για τα υπάρχοντα οχήματα ICE, η Aral σκοπεύει να αναπτύξει υποδομή υποστήριξης της απανθρακοποίησης των μεταφορών, π.χ. φορτιστές EV, συστήματα bio-LNG/bio-CNG και υδρογόνου. Διαθέτοντας 1.000 σημεία φόρτισης, η Aral διαχειρίζεται ήδη το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο υπερταχείας φόρτισης της Γερμανίας, το Aral pulse, παρέχοντας γρήγορη, αξιόπιστη υποδομή φόρτισης σε πρακτικές τοποθεσίες. Η ARAL ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΔΥΟΝΕΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΑΝΘΡΑΚΑ 25%λιγότερο CO₂ σε σύγκριση με τα ορυκτά Η Ford Pro αποκάλυψε το νέο Ε-Tourneo Custom, το οποίο πρωτοστατεί στην επόμενη γενιά της σειράς οχημάτων πολλαπλών δραστηριοτήτων Tourneo, διαθέτοντας ένα προηγμένο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το Ε-Tourneo Custom συνδυάζει μία νέα πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει μέγιστη ευελιξία και άνεση σε συνδυασμό με ένα υψηλής απόδοσης ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία, το οποίο μπορεί να προσφέρει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 370 km. Αποτελώντας το ένα από τα τέσσερα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Ford Pro, που θα λανσαριστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2024, το Ε-Tourneo Custom προορίζεται τόσο για ιδιώτες πελάτες όσο και για επαγγελματίες, προσφέροντας επαρκείς χώρους για τη μεταφορά έως οκτώ επιβατών. Το νέο μοντέλο εισάγει μία πλήρη σειρά premium χαρακτηριστικών, όπως ευέλικτα πίσω καθίσματα που εδράζονται σε ράγα, handsfree ηλεκτρικές πλαϊνές πόρτες, ηχοσύστημα B&O, 2 ψηφιακές κάρτες-κλειδιά, πανοραμική γυάλινη οροφή και ένα καινοτόμο, ανακλινόμενο τιμόνι. Αθόρυβη κίνηση μέσω ηλεκτροκινητήρα και νέο επίπεδο οδηγικής άνεσης και ευστάθειας εξασφαλίζονται χάρη στη βελτιστοποιημένη αρχιτεκτονική του πλαισίου με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. «Είτε πρόκειται για ένα οικογενειακό ταξίδι γεμάτο δράση το Σαββατοκύριακο, είτε για μεταφορές στελεχών στο αεροδρόμιο με στυλ, άνεση και φινέτσα, το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η προηγμένη συνδεσιμότητα, η σχεδίαση αιχμής και τα νέα πολυτελή χαρακτηριστικά καθιστούν το Ε-Tourneo Customμια συναρπαστική επιλογή» σχολίασε ο Hans Schep, general manager, Ford Pro, Ευρώπης, επισημαίνοντας ότι «το όνομα Tourneo αποτελεί ανέκαθεν σύμβολο ευρυχωρίας και ευελιξίας - και τώρα διευρύνουμε την απήχησή του σε μια νέα γενιά απαιτητικών αγοραστών EV που αναζητούν επιδόσεις και άνεση». Στη σειρά Tourneo Custom υπάρχει και η νέα έκδοση PlugIn Hybrid (PHEV). Επιπλέον, στο νέο μοντέλο προστίθεται και η τελευταία γενιά των κινητήρων ντίζελ EcoBlue της Ford, που διατίθενται με ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων υψηλής απόδοσης και -για πρώτη φορά- με ένα ευφυές σύστημα τετρακίνησης. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η FORD ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΝΕΟ Ε-TOURNEO CUSTOM

28.11.22 #178 7 Η Volvo Cars ανακοίνωσε την προσχώρησή της στη Συμμαχία Accelerating to Zero, που παρουσιάστηκε στις 17 Νοεμβρίου, στη Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (COP27), στο Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου. Κατά τη διάρκεια της συνόδου COP27, η Volvo Cars κάλεσε τις χώρες να επιταχύνουν τη δράση τους για το κλίμα και να ανταποκριθούν στην απειλή της παγκόσμιας υπερθέρμανσης. Η Συμμαχία Accelerating to Zero απαρτίζεται από μία ευρεία ομάδα μελών, που δεσμεύονται να διευκολύνουν και να επιταχύνουν το ρυθμό μετάβασης προς τις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών. Βασίζεται στη Διακήρυξη της Γλασκώβης για Μηδενικές Εκπομπές στα Αυτοκίνητα και τα Van, κατά την περσινή Σύνοδο COP26. Τα μέρη που υπέγραψαν δεσμεύτηκαν να εργαστούν για να μηδενίσουν έως το 2040 τις εκπομπές άνθρακα σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα van που πωλούνται στον πλανήτη. Για τις μεγάλες αγορές (Ευρώπη, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ), ως χρονικό όριο για την επίτευξη του στόχου τέθηκε το 2035. Ο σχηματισμός της Συμμαχίας ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μία διεθνή πλατφόρμα που θα ηγηθεί στην προώθηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσω στενής συνεργασίας, στόχος είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως ο εξηλεκτρισμός των εταιρικών στολών και η ανάπτυξη αποτελεσματικών υποδομών φόρτισης, προκειμένου να δοθεί ώθηση στα αυτοκίνητα και τα van με μηδενικές εκπομπές. Επιπλέον, η Volvo Cars συντάσσεται με πάνω από 200 επιχειρήσεις και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για την υπογραφή μιας έκκλησης προς τις εθνικές κυβερνήσεις, οργανωμένης από το συνασπισμό We Mean Business, προκειμένου να διευρύνουν τους κλιματικούς τους στόχους και να τους εκπληρώσουν. Μέχρι σήμερα, μόνο 29 από τις 194 χώρες το έχουν πράξει έπειτα από την COP26, παρόλο που κατά τη Συμφωνία της Γλασκώβης για το Κλίμα είχαν δηλώσει ότι σχεδιάζουν να το κάνουν. Επίσης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργανώθηκε από τη Volvo Cars, ο επικεφαλής Βιωσιμότητας, Anders Kärrberg, ανακοίνωσε ότι η Volvo Cars προσυπογράφει την πρωτοβουλία Call on Carbon. Συνολικά 101 εταιρείες, 5 πόλεις, 5 πανεπιστήμια και 15 άλλοι, υπογράφουν την πρωτοβουλία που παροτρύνει τις κυβερνήσεις να εισαγάγουν ένα αποτελεσματικό πλαίσιο πολιτικής για τις τιμές άνθρακα. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η VOLVO CARS ΙΔΡΥΤΙΚΟΜΕΛΟΣ Συμμαχία Accelerating to Zero Μια νέα λύση τεχνητής νοημοσύνης (AI) υπόσχεται εξάλειψη του ελέγχου οχημάτων στόλου μέσω χειρονακτικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Η Visual Intelligence της Bdeo μπορεί να εκτιμήσει ζημιές οχημάτων και να υπολογίσει το κόστος επισκευής τους. Η τεχνολογία απευθύνεται σε μεγάλους στόλους leasing, ενοικίασης και συνδρομής, για τους οποίους οι χειροκίνητοι έλεγχοι αποτελούν χρονοβόρα, μη παραγωγική διαδικασία. Η Visual Intelligence καθοδηγεί τους χρήστες κατά τη διαδικασία επιθεώρησης, εντοπίζοντας ζημιές του οχήματος και παρέχοντας αξιολόγηση που υπολογίζει το κόστος επισκευής, καθορίζει εάν το όχημα είναι κατάλληλο για ενοικίαση και προτείνει ακόμα και τιμή πώλησης B2C, εάν το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον κατάλληλο για ενοικίαση ή leasing. Η Bdeo έχει γραφεία στην Ισπανία, το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία και ήδη συνεργάζεται με περισσότερες από 50 ασφαλιστικές εταιρείες σε 20 χώρες. Ο Julio Pernia Aznar, συνιδρυτής και CEO της Bdeo, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε τις λύσεις Visual Intelligence σε εταιρείες στόλου, βοηθώντας τες να σπαταλούν πολύ λιγότερο χρόνο σε επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιθεωρήσεις και αξιολογήσεις. Με τον εξορθολογισμό όλων αυτών των διαδικασιών βάσει της λύσης μας τεχνητής νοημοσύνης, οι ιδιοκτήτες στόλων έχουν άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, στην ικανοποίηση των πελατών και σε σημαντική εξοικονόμηση, κάτι σημαντικό με τον υπάρχοντα πληθωρισμό». BDEO: ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (AI) ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

28.11.22 #178 8 Με αφορμή την 50ή της επέτειο, η υπηρεσία έκτακτης ανάγκης Service24h υπογραμμίζει την πρωταρχική σημασία της υποστήριξης πελατών για τη Mercedes-Benz. Το 1972, η Mercedes-Benz καθιέρωσε μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης που κάλυπτε όλη την επικράτεια της Γερμανίας, μέρα και νύχτα - και ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Πενήντα χρόνια αργότερα, περισσότερα από 160 σημεία στη Γερμανία και 46 στην Ελλάδα, διασφαλίζουν την κινητικότητα των πελατών. Ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, με ήλιο, χιόνι, πάγο, καταιγίδα ή καύσωνα, οι τεχνικοί της υπηρεσίας Service24h δίνουν το «παρών» στους δρόμους και παρέχουν γρήγορη και επαγγελματική βοήθεια σε περιπτώσεις βλάβης (κατά τη διαδρομή). Η υπηρεσία Service24h προσφέρεται δωρεάν για τους πελάτες επιβατικών και van της Mercedes-Benz σε συνδυασμό με την ολοκληρωμένη λύση κινητικότητας Mobilo, η οποία διατίθεται και στην Ελλάδα, στον βασικό εξοπλισμό και ανανεώνεται αυτόματα με κάθε service σε Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο. Η υπηρεσία αυτή εκτός από άμεση, δωρεάν επιτόπου βοήθεια, όλο το 24ωρο, καλύπτει και υπηρεσίες ρυμούλκησης, έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης, αναλόγως την περίπτωση. Οι ειδικοί της υπηρεσίας Service24h αποκαθιστούν τις βλάβες επί τόπου, εφόσον αυτό είναι εφικτό, ή φροντίζουν να μεταφερθεί το όχημα στο πλησιέστερο Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο Mercedes-Benz, ώστε η πελάτισσα ή ο πελάτης να μπορέσει να συνεχίσει τη διαδρομή του το συντομότερο. Περισσότερα στο fleetnews.gr MERCEDES-BENZ Επέτειος 50 χρόνων Service24h ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ 64 ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ BYD ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΡΒΗΓΙΑ Η BYD έλαβε σημαντική παραγγελία για ηλεκτρικά λεωφορεία από το φορέα δημόσιων συγκοινωνιών Nobina, της Νορβηγίας. Η παραγγελία της Nobina Fleet Norge AS αφορά σε 64 ηλεκτρικά λεωφορεία BYD, με παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Η παραγγελία περιλαμβάνει 40 μονάδες χαμηλού δαπέδου, μήκους 12 μέτρων και 24 μονάδες χαμηλής εισόδου, 15 μέτρων. Θα εκτελούν δρομολόγια στην περιοχή Nedre Glomma. Η Nobina διαθέτει πάνω από 300 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία BYD στους στόλους της ή σε παραγγελία, σε πόλεις της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Φινλανδίας. Σήμερα, κυκλοφορούν περισσότερα από 650 ηλεκτρικά λεωφορεία BYD ή σε παραγγελία στις Σκανδιναβικές χώρες. Η PTO έκλεισε πρόσφατα συμφωνία για VDL Citea νέας γενιάς και για 76 λεωφορεία Ebusco για το Όσλο. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία BYD που προορίζονται για τη Nobina διαθέτουν τεχνολογία μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου (BYD IronPhosphate Battery). «Άλλο ένα βασικό πλεονέκτημα αυτών των λεωφορείων είναι το μοναδικό σύστημα ελέγχου 6-σε-1 της BYD, που ενσωματώνει ολόκληρο το οικοσύστημα για βελτιωμένη αξιοπιστία και υψηλά επίπεδα απόδοσης. Το Σύστημα Θερμικής Διαχείρισης Μπαταριών της BYD υποστηρίζει και άλλες λειτουργίες για αξιοπιστία σε ακραίες κλιματικές συνθήκες, καθιστώντας τα ηλεκτρικά λεωφορεία BYD τη σωστή επιλογή για τις καιρικές συνθήκες της Νορβηγίας», αναφέρει ο κατασκευαστής. Ο Edison Yin, περιφερειακός διευθυντής της BYDNordics, δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Αναμένουμε να εισαγάγουμε ακόμη περισσότερα μη ρυπογόνα ηλεκτρονικά λεωφορεία BYD στη Νορβηγία, παρέχοντας καθαρές τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες με μηδενικές εκπομπές. Η αφοσίωση της BYD στην προστασία του περιβάλλοντος και οι βασικές αξίες για τη βιωσιμότητα ευθυγραμμίζονται απόλυτα με το όραμα της Nobina για ένα πιο πράσινο, καθαρότερο μέλλον». Ο Jens Råsten, Fleet Manager στον όμιλο Nobina, δήλωσε: «Συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τις δραστηριότητές μας eBus στην περιοχή της Σκανδιναβίας, όπως δείχνει αυτή η παραγγελία για τη Νορβηγία. Είμαστε ευχαριστημένοι με την BYD που έχει αποδειχθεί αξιόπιστος συνεργάτης».

28.11.22 #178 9 Η Linde Hellas ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα (Μάνδρα), χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση διαλύματος KOH. Η εταιρεία έχει λάβει «το πιστοποιητικό παραγωγής πράσινου υδρογόνου» από την TÜV Süd. Το πράσινο υδρογόνο αποτελεί βασικό παράγοντα για την ενεργειακή μετάβαση σε μια βιώσιμη οικονομία και περιβάλλον, καθώς και για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών των χωρών. Το ενδιαφέρον για λύσεις πράσινου υδρογόνου αυξάνεται σημαντικά σε βιομηχανίες σε όλη την Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Όλο και περισσότερες χώρες θέτουν φιλόδοξους στόχους ουδετερότητας άνθρακα και αναζητούν λύσεις που θα τους επιτρέψουν να επιτύχουν τους στόχους αυτούς. Το υδρογόνο αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση προς καθαρότερα καύσιμα. «Είμαστε υπερήφανοι που η Linde κάνει ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς την καθιέρωση της οικονομίας πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, επιτρέποντάς μας να προωθήσουμε την ατζέντα βιωσιμότητας σε ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η Oana Reiber, γενική διευθύντρια της Linde Hellas. «Αυτό ήταν μόνο το πρώτο στάδιο, θα συνεχίσουμε να διερευνούμε νέα έργα και να επενδύουμε στο πράσινο υδρογόνο, ώστε να επιτύχουμε την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε όλους τους τομείς της βιομηχανίας και της αυτοκίνησης». Η Linde δραστηριοποιείται σε όλη την αλυσίδα αξίας από την ενεργειακή πηγή έως την κατανάλωση, παρέχοντας λύσεις για τη χρήση του υδρογόνου στη βιομηχανία και την αυτοκίνηση. LINDE: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νέα παραγωγική μονάδα, η Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), κατασκευάζεται στην περιοχή του Bryan County Mega στις ΗΠΑ. Η επένδυση των 5,54 δισ. δολαρίων από την εταιρεία και τους συνεργαζόμενους προμηθευτές της περιλαμβάνει σχέδια για την παραγωγή μιας γκάμας καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) Hyundai και Genesis καθώς και μια νέα μονάδα κατασκευής μπαταριών. Η HMGMA θα δημιουργήσει περισσότερες από 8.100 θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια, καθώς η εταιρεία στοχεύει να δημιουργήσει μια σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού για μπαταρίες EV και άλλα εξαρτήματα EV στην αγορά των ΗΠΑ. Το νέο έξυπνο εργοστάσιο της HMGMA αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγική του δραστηριότητα το πρώτο εξάμηνο του 2025. Η επένδυση των 5,54 δισ. δολαρίων από την εταιρεία και τους συνεργαζόμενους προμηθευτές της περιλαμβάνει σχέδια για την παραγωγή μιας γκάμας καινοτόμων ηλεκτρικών (EV) οχημάτων Hyundai και Genesis καθώς και μια νέα μονάδα κατασκευής μπαταριών. Η HMGMA θα δημιουργήσει περισσότερες από 8.100 θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια, καθώς η εταιρεία στοχεύει να δημιουργήσει μια σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού για μπαταρίες EV και άλλα εξαρτήματα EV στην αγορά των ΗΠΑ. Το νέο έξυπνο εργοστάσιο της HMGMA αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγική του δραστηριότητα το πρώτο εξάμηνο του 2025. Περίπου ένα δισ. δολάρια ΗΠΑ αναμένεται να επενδυθούν από μη συνεργαζόμενους προμηθευτές με το HMGMA. Ο όμιλος επιταχύνει τις προσπάθειες της ηλεκτροκίνησης με στόχο να διαθέτει 3,23 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030 σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο όμιλος σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής EV που θα διασφαλίζει μεγαλύτερο εφοδιασμό οχημάτων EV σε όλο τον κόσμο. Αναλυτικά στο fleetnews.gr HYUNDAI MOTOR GROUP Νέες εγκαταστάσεις για EV και μπαταρίες

28.11.22 #178 10 Η Mazda Motor Corporation ανακοίνωσε το αναθεωρημένο πλάνο στρατηγικής διαχείρισης και οργάνωσης της μάρκας, για να ανταποκριθεί με ευελιξία στις μελλοντικές αλλαγές, παρουσιάζοντας ένα σχέδιο τριών φάσεων έως το 2030. Επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης με την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων Από σήμερα και έως το 2024, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην επίτευξη μεγαλύτερης ανθεκτικότητας στις αλλαγές στο περιβάλλον, εστιάζοντας στην ενίσχυση της τεχνολογικής ανάπτυξης, των αλυσίδων εφοδιασμού και των προσπαθειών μείωσης του κόστους. Σε αυτό το διάστημα, η Mazda θα συνεχίσει να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό του στόλου της, παρουσιάζοντας ελκυστικά προϊόντα που πληρούν τους κανονισμούς στις αντίστοιχες αγορές, εφαρμόζοντας κατά συνέπεια την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της Mazda. ΜΕΤΆΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Από το 2025 έως το 2027, καθώς οι κανονισμοί γίνονται πιο αυστηροί, ειδικά στην Ευρώπη, ηMazda θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας. Αυτό θα περιλαμβάνει τόσο τη βελτίωση και χρήση των πολλαπλών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και κατασκευής της Mazda, καθώς και την παγκόσμια κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΏΘΗΣΗ ΣΤΑ BEVΜΈΣΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΏΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΏΝ Αυτή η μετάβαση θα ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια της τρίτης φάσης έως το 2030, επισημαίνει η εταιρεία. ΗMazda θα επιταχύνει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση μέσω συνεργασιών σε διαφορετικούς τομείς. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ανακοινώθηκε ότι η Mazda υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών μονάδων υψηλής απόδοσης με τους συνεργάτες της. Ως πρώτο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της έως το 2030, η ιαπωνική εταιρεία εντάχθηκε σε μια κοινοπραξία για να αναπτύξει προηγμένες και αποδοτικές τεχνολογίες παραγωγής και να δημιουργήσει ένα πλαίσιο παραγωγής και προμήθειας για μονάδες ηλεκτροκίνησης. H εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι έχει συνάψει συμφωνία κοινής ανάπτυξης μετατροπέων, συμπεριλαμβανομένων ημιαγωγών καρβιδίου του πυριτίου, προηγμένων τεχνολογιών κινητήρων, ενώ ιδρύει επίσης κοινή εταιρεία με άλλες δύο συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για το σκοπό αυτό. Αναλυτικά στο fleetnews.gr MAZDA Αναθεωρημένο πλάνο στρατηγικής Ο Euro NCAP, που στοχεύει από το 1997 στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, καλωσόρισε επισήμως τη Νορβηγική Διοίκηση Δημόσιων Οδών (NPRA) ως το νεότερο μέλος του δικτύου του. Με την ένταξη της NPRA, ο Euro NCAP διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο των ευρωπαϊκών κρατών μελών, περιφερειών, συλλόγων κινητικότητας, οργανώσεων καταναλωτών και ασφαλιστικών εταιρειών αυτοκινήτων που συνεργάζονται για την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Η NPRA είναι υπεύθυνη για την οδική ασφάλεια στη Νορβηγία, με φιλοδοξία μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς χρηστών του δρόμου μέχρι το 2050, σε συνεργασία και συντονισμό με πολλούς άλλους εθνικούς φορείς και οργανισμούς που εργάζονται για τον ίδιο σκοπό. Τα τελευταία χρόνια, η Νορβηγία έχει καθιερωθεί ως κινητήρια δύναμη μελλοντικών ιδεών κινητικότητας και ηλεκτροκίνησης, ενώ έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά κεφαλήν στον κόσμο. Ο στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Νορβηγίας είναι επίσης από τους καθαρότερους, επειδή το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται στη χώρα προέρχεται από υδροηλεκτρική ενέργεια και το 10% από αιολική. Η Νορβηγία έχει συνολική έκταση 385 χιλιάδες τ. μ., πληθυσμό σχεδόν πεντέμισι εκατομμύρια και το 2022, υπήρχαν 2,9 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα σε αυτή, 531 σε χρήση ανά 1.000 κατοίκους. Οι μεταφορές επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τη χαμηλή πληθυσμιακή πυκνότητα, το στενό σχήμα και τη μεγάλη ακτογραμμή της Νορβηγίας, και οι οδικές μεταφορές κυριαρχούν. Η NPRA είναι κρατικός οργανισμός που ελέγχεται από το Νορβηγικό Υπουργείο Μεταφορών. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ΝΟΡΒΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΔΩΝ (NPRA) ΣΤΟΝ EURO NCAP

28.11.22 #178 11 Από τον Απρίλιο του 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) δεν θα απαλλάσσονται πλέον από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων (VED), γνωστό και ως τέλος κυκλοφορίας, του Ηνωμένου Βασιλείου. Το μέτρο ανακοινώθηκε από τον υπουργό Οικονομικών, Jeremy Hunt. Όπως δήλωσε, το μέτρο αυτό θα «καταστήσει το φορολογικό μας σύστημα αυτοκινήτου δικαιότερο». Παράλληλα, «έχοντας ακούσει τους φορείς του κλάδου, οι συντελεστές φόρου εταιρικών αυτοκινήτων θα παραμείνουν χαμηλότεροι για τα EV και θα περιορίσουμε τις αυξήσεις σε μία ποσοστιαία μονάδα ετησίως για τρία χρόνια από το 2025». Ο κ. Hunt πρόσθεσε πως θα συνεχιστεί η υποστήριξη για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης. Πέρυσι, το Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου επεσήμανε ότι η άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων (πιο συγκεκριμένα, η αντίστοιχη μείωση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων) υπονόμευσε τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων και ότι πρέπει να βρεθούν νέες πηγές εσόδων. Σήμερα υπάρχουν ήδη περισσότερα από 500.000 BEV στους βρετανικούς δρόμους. Το ύψος του ειδικού φόρου κατανάλωσης ανά όχημα εξαρτάται από την ενεργειακή του απόδοση και μπορεί να φτάσει τις 1.000 λίρες (1163,5 ευρώ) ετησίως. Τα EV θα πληρώνουν τα χαμηλότερα τέλη. „ Ο Nicholas Lyes, επικεφαλής Πολιτικής της RAC, χαρακτήρισε το μέτρο «μάλλον δίκαιο», αλλά είπε πως έπρεπε να παραμείνει ο ειδικός φόρος μηδενικός για το πρώτο έτος, ως κίνητρο. Ωστόσο, «αυτή η φορολογική αλλαγή δεν αναμένουμε να έχει μεγάλη επίδραση στη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένων των πολλών οφελών κόστους από τη χρήση τους». „ Η ChargePoint, μέσω της ανώτερης διευθύντριας Δημόσιας Πολιτικής, Tanya Sinclair, δήλωσε την υποστήριξή της στην απόφαση της κυβέρνησης, «εφόσον αναγνωρίζει ότι τα EV είναι τα πιο καθαρά οχήματα και παρέχει κίνητρα στους οδηγούς να τα επιλέξουν». «Χαιρόμαστε που τα EV θα πληρώνουν τον χαμηλότερο ειδικό φόρο, καθώς είναι πολύ σημαντικό να ανταμείβονται όσοι αγοράζουν οχήματα μηδενικών εκπομπών, αλλά τα EV χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο όπως κάθε άλλο όχημα και με την ταχεία αύξησή τους η εποχή των “δωρεάν τελών EV” τελειώνει». „ Η Caroline Sandall-Mansergh, Consul tancy and Channels Development Manager της Alphabet GB, δήλωσε: «Με τη σημερινή ανακοίνωση του Φθινοπωρινού Προϋπολογισμού του Jeremy Hunt, παρόλο που απογοητεύει το ότι τα EV δεν θα εξαιρούνται πλέον του ειδικού φόρου μετά τον Απρίλιο του 2025, μας χαροποιεί το γεγονός πως η αύξηση του φόρου εταιρικών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι σταδιακή κατά 1% ετησίως. Με την αύξηση των προνομίων σε είδος (BIK) που ανακοινώθηκε σήμερα, ο οδηγός μέσου ηλεκτρικού οχήματος με τιμή καταλόγου 35.000 £ και φορολογικό συντελεστή 20% θα πληρώνει μόνον 6 επιπλέον £ το μήνα από τον Απρίλιο του 2025. Ωστόσο, μια τόσο απότομη αύξηση του ειδικού φόρου για τα EV πιθανόν να περιορίσει την υιοθέτησή τους, ιδίως με τις τρέχουσες τιμές ενέργειας. Θα προτιμούσαμε να θεσπιστεί ένας νέος χαμηλότερος συντελεστής για να συνεχιστεί η διαφοροποίηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών από τα άλλα οχήματα». Άλλοι στον κλάδο αντιτίθενται σθεναρά στη φορολογική αλλαγή. „ Ο David Savage, αντιπρόεδρος ΗΒ και Ιρλανδίας της Geotab, δήλωσε: «Είναι εξαιρετικά απογοητευτικό. Βρισκόμαστε μόλις 8 χρόνια προ της παύσης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο επίκεντρο της μετάβασης στα ηλεκτρικά». «Τα ηλεκτρικά οχήματα εκτίθενται σε αρκετούς προκλητικούς εξωτερικούς παράγοντες, από την αύξηση της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας, τον υψηλότερο ΦΠΑ δημόσιας φόρτισης έναντι της κατ’ οίκον και τις αυξημένες τιμές των ίδιων των οχημάτων. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση αντέδρασε τερματίζοντας το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εισάγει για πρώτη φορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων (VED) γι’ αυτά. Ενώ διεξάγεται η COP27, δεν πρέπει να υπονομεύσουμε τη σημασία της κρίσης που αντιμετωπίζουμε, ούτε να κάνουμε πίσω στην πρόοδό μας ως χώρα». „ Ο Karl Howkins, διευθύνων σύμβουλος της SOGO mobility, πρόσθεσε: «Υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι η αύξηση των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος επιβραδύνει τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η απόφαση του Καγκελαρίου να εισαγάγει τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για τα EV το 2025 και να αυξήσει το φόρο εταιρικών αυτοκινήτων οδηγούν μόνο σε περαιτέρω μείωση της ζήτησης». „ Ο Patrick Reich, συνιδρυτής και CEO της εφαρμογής φόρτισης EV Bonnet, δήλωσε: «Στην παρούσα κρίσιμη περίοδο για το περιβάλλον είναι εξοργιστικό το ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα δημιουργήσει νέο εμπόδιο για όσους επιθυμούν να μεταβούν από ένα ρυπογόνο αυτοκίνητο στην ηλεκτροκίνηση». ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ Φορολόγηση των BEV από το 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=