FLEETNEWS #177

21.11.22 #177 16 ακής απόδοσης, καθώς και σχετικά χαμηλών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ευρωπαϊκής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. «Οι τελευταίες δοκιμές του Green NCAP αποδεικνύουν σαφώς πως τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν εξαιρετική επιλογή, στην προσπάθεια διασφάλισης καθαρότερου και πιο βιώσιμου περιβάλλοντος. Επιτυγχάνουν πολύ υψηλότερη βαθμολογία από τα συμβατικά συστήματα κίνησης. Ωστόσο, η ακριβή τιμή τους εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα. Καλούμε τους κατασκευαστές να βελτιώσουν περαιτέρω την απόδοση της θέρμανσης καμπίνας σε χειμερινές συνθήκες, καθώς αποδεικνύεται ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία. Η αποδοτικότητα του ενσωματωμένου φορτιστή επιβαρύνει το κόστος και ο κλάδος πρέπει να καταβάλλει επιπλέον προσπάθειες», ανέφερε ο δρ Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας των Euro NCAP και Green NCAP. Ο Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης φετινής ομάδας αυτοκινήτων και όλα, πλην ενός από τα 16 που δοκιμάστηκαν, έλαβαν μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων. Οι δοκιμές πολλών οχημάτων διαφόρων κατηγοριών δείχνουν την επιθυμία των κατασκευαστών να ακολουθήσουν τα φετινά πρωτόκολλα του Euro NCAP. Το 2023 τα πρωτόκολλα θα αυστηροποιηθούν, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να λάβουν υπόψη και τους άλλους χρήστες του δρόμου, σύμφωνα με το Vision 2030 του Euro NCAP. Στα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν τον Νοέμβριο περιλαμβάνονται δύο αμιγώς ηλεκτρικά, το Tesla Model S και το νέο NIO ET7, που έλαβαν κορυφαία βαθμολογία κατά την αξιολόγηση Green NCAP. Οι κορυφαίες βαθμολογίες που επιτεύχθηκαν στις δοκιμές του Euro NCAP, με μέγιστες βαθμολογίες στο Safety Assist, βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά και τη φήμη αμφοτέρων. Δημοσιεύθηκαν και τα αποτελέσματα πέντε αστέρων του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού Toyota bZ4X και του αδελφού μοντέλου Subaru Solterra. Η μεγάλη οικογενειακή DS 9 έλαβε τέσσερα αστέρια, εν μέρει λόγω ποινής στη δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, επειδή κρίθηκε επιβαρυντική για τα άλλα οχήματα. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που έλαβαν 5 αστέρια είναι το οικογενειακό Hyundai IONIQ 6, με 97% στην Προστασία Ενηλίκων, το μικρότερο Honda Civic, τα μικρά εκτός δρόμου Toyota Corolla Cross και Nissan Ariya και το μεγαλύτερο μοντέλο Nissan X Trail (η βαθμολογία 2021 οφείλεται στο περυσινό Nissan Qashqai). Το μεγάλο MPV Renault Austral, το Land Rover Range Rover και το Range Rover Sport έλαβαν επίσης πέντε αστέρια. Εκτός από το NIO ET7, δύο ακόμα κινεζικά αυτοκίνητα πέτυχαν μέγιστες βαθμολογίες: το νέο μικρό εκτός δρόμου smart #1, που ανήκει πλέον και στην αυτοκινητοβιομηχανία Geely και το μικρό εκτός δρόμουWEY Coffee 02. «Οι κατασκευαστές βιάζονται να επιτύχουν καλές βαθμολογίες στις φετινές δοκιμές, καθώς τα πρωτόκολλα του επόμενου έτους γίνονται πιο αυστηρά, με αυξημένες απαιτήσεις ανάπτυξης οχημάτων. Το 2023, σύμφωνα με το Vision 2030, ο Euro NCAP θα επικεντρωθεί σε νέα πρότυπα. Π.χ., θα υιοθετηθούν πρωτόκολλα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης EURONCAP 15 αυτοκίνητα με τη μέγιστη βαθμολογία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=