FLEETNEWS #177

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #177 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Οι νικητές των βραβείων Fleet Europe Βαθμολόγηση μοντέλων για ασφάλεια και βιωσιμότητα Αύξηση πωλήσεων επιβατικών και στην Ευρώπη

21.11.22 #177 2 info@fleetnews.gr Η ιταλική start-up Aehra ετοιμάζει ηλεκτρικό crossover με αυτονομία 800 χλμ. Η Aehra σκοπεύει να κατασκευάσει το αυτοκίνητο στην Ιταλία ή κάπου κοντά, γιατί θα χρησιμοποιεί υψηλό ποσοστό συνθετικών υλικών, ειδικότητα των Iταλών κατασκευαστών. Η Aehra, η νέα παγκόσμια μάρκα ultra premiumEV, παρουσίασε την εξωτερική σχεδίαση του πρώτου της SUV. Το ριζικά διαφορετικό SUV φέρνει την επανάσταση στο σχεδιασμό αυτοκινήτων και παρουσιάστηκε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης στο Μιλάνο, όπου εδρεύει η εταιρεία. Με τον μοναδικό δυναμικό σχεδιασμό που του επιτρέπει το υπερσύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, αποτελεί φουτουριστικό όραμα κομψότητας. Με μακρύ μεταξόνιο 3 μέτρων, ιδιαίτερα χαμηλό εμπρόσθιο τμήμα και εξαιρετικά βραχείες εμπρόσθιες και οπίσθιες προεξοχές, το Aehra SUV διαθέτει σχεδίαση εντελώς διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην αγορά. Οι εντυπωσιακοί στενοί επιμήκεις προβολείς LED τονίζουν τις εξωτερικές άκρες των κάτω αεραγωγών, δημιουργώντας μοναδική οπτική και εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο τις βραδινές ώρες. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ SUV AEHRA Η Toyota παρουσίασε το Prius με κομψότερο σπορ επανασχεδιασμό και νέα γκάμα πιο ισχυρών συστημάτων κίνησης. Η παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, ενώ θα ακολουθήσει η ευρωπαϊκή πρεμιέρα στις 5 Δεκεμβρίου. Το Prius έχει σημαδέψει την Toyota από τότε που κυκλοφόρησε, το 1997, και καθιερώθηκε ως σύμβολο ηλεκτροκίνησης του κλάδου. Η νέα γενιά, η οποία θα διατίθεται αποκλειστικά ως Plug-in υβριδική στην Ευρώπη, κάνει το επόμενο βήμα. Το νέο Plug-in Prius παρουσιάζει τη νέα γενιά υβριδικών Plug-in της Toyota, βελτιωμένης απόδοσης μέσω μεγαλύτερης μπαταρίας. Ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας δύο λίτρων αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 223 DIN (164 kW) (έναντι 122 ίππων της τρέχουσας έκδοσης plug-in) για ισχυρή και γρήγορη επιτάχυνση. Το αεροδυναμικό αναβαθμισμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα και επιτυγχάνει εξαιρετική απόδοση καυσίμου, χειρισμό και σταθερότητα. Η ηλεκτρική αυτονομία της νέας έκδοσης plug-in έχει αυξηθεί πάνω από 50% χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 κιλοβατωρών. Η plug-in έκδοση επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τα 11,1 δευτερόλεπτα του υπάρχοντος μοντέλου. Το ξεχωριστό στυλ που έχει κάνει διάσημο το Prius διαθέτει νέο, πιο δυναμικό στυλ κουπέ. Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C δεύτερης γενιάς της Toyota New Global Architecture (TNGA), με μειωμένο βάρος και μεγαλύτερη ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιωμένη τοποθέτηση της μπαταρίας και της δεξαμενής καυσίμου, παρέχοντας συναρπαστική εμπειρία και ήρεμη οδήγηση. Η ευρύχωρη καμπίνα συνδυάζει οδηγική απόλαυση και ενθουσιασμό, με το νέο πλαίσιο «Island Architecture» του Prius. Τα καθίσματα είναι χαμηλότερα, με πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι οθόνες και τα χειριστήρια είναι βέλτιστα τοποθετημένα. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ PRIUS ΠΕΜΠΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ To Toyota Plug-in Prius Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

21.11.22 #177 3 Φτιάχτηκε για να είναι μόνο ηλεκτρικό - και τίποτα άλλο. Το Volvo C40 Recharge είναι το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που αναπτύχθηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Και είναι άρτιο από κάθε πλευρά, αποδεικνύοντας ότι η Volvo ήταν από καιρό έτοιμη γι’ αυτό το βήμα και ικανή να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο που μεταγγίζει τα μεγάλα προτερήματα της μάρκας -ασφάλεια, ποιότητα, άνεση, συνδεσιμότητα- στην ηλεκτρική εποχή. Μπορε ί το εντυπωσ ι ακό crossover να αιχμαλωτίζει αρχικά το βλέμμα με το μινιμαλιστικό, κομψό του design, αλλά η πραγματική αποκάλυψη έρχεται όταν πάρει κανείς θέση στο κάθισμά του. Δεν υπάρχει διακόπτης για την εκκίνηση, δεν υπάρχει χειρόφρενο, δεν υπάρχουν εμπόδια στο δρόμο προς την ηλεκτρική απόλαυση. Αρκεί απλώς η μετακίνηση του επιλογέα στο «D» και το ηλεκτρικό μέλλον γίνεται παρόν με έναν τρόπο που δεν αφήνει κανένα περιθώριο νοσταλγίας. Το C40 ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ, προσφέροντας όση έλξη ζητά κάθε φορά ο οδηγός του. Αθόρυβα, αδιάλειπτα και, φυσικά, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με ενεργοποιημένη τη λειτουργία One Pedal Drive, η οδήγηση γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με ένα πεντάλ, εκτός από τις περιπτώσεις που απαιτείται πιο ισχυρή επιβράδυνση, οπότε χρειάζεται η πίεση του φρένου. Είναι ένας νέος, πανεύκολος τρόπος χειρισμού, που εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας και μεγαλώνει κι άλλο την εμβέλεια ανάμεσα σε δύο φορτίσεις. Το C40 Recharge P6 κινείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 231 ίππους και 330 Nm ροπής. Το πρακτικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,4’’), σε συνδυασμό με πολύ καλή αυτονομία: 437 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο πρότυπο, WLTP. Συγχρόνως, με λιανική τιμή προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ, η έκδοση P6 προσφέρει ακόμη ένα πλεονέκτημα για τους εταιρικούς πελάτες: μηδενικό φόρο χρήσης. Ακόμη, με τη μίσθωσή του προκύπτουν περαιτέρω φορολογικές ελαφρύνσεις, όπως η δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά το χρόνο πραγματοποίησης της δαπάνης, με προσαύξηση 30%. Όπως κάθε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Volvo, το C40 Recharge P6 συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών, δωρεάν συντήρηση 3 ετών και ολοκληρωμένο προαιρετικό πακέτο τριετούς ασφάλισης. Η ελκυστική ηλεκτρική πρόταση της Volvo διαθέτει φυσικά και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα. Ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, με Google Assistant, Google Maps και Google Play. Δυνατότητα λήψης αυτόματων ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων, για συνεχή αναβάθμιση. Εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών στην καμπίνα του, με highlight τη μηδενική χρήση δέρματος σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού. Διότι, το υψηλό σκορ της Volvo στη βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο την άψογη υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά αγγίζει κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, στην επιφάνεια και κάτω από αυτή. VOLVO C40 RECHARGE P6 Ηλεκτρικό όνειρο, εκπληρωμένο advertorial

21.11.22 #177 4 Τα Fleet Europe Awards αναγνώρισαν στις 17 Νοεμβρίου τα εξαιρετικά επιτεύγματα των fleet και mobility managers και παρόχων. Η τελετή έκλεισε το διήμερο Fleet Europe Summit, τη μεγαλύτερη ετήσια συγκέντρωση στην Ευρώπη πολυεθνικών επαγγελματιών του στόλου και της κινητικότητας. Το Summit, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Δουβλίνο, προσέλκυσε περισσότερα από 1.000 διεθνή στελέχη λήψης αποφάσεων και επαγγελματίες του στόλου και της κινητικότητας. Τόσο τα βραβεία όσο και το Summit διοργανώνονται από το Fleet Europe, την πλατφόρμα πολυμέσων B2B για πληροφορίες σχετικά με τη διεθνή διαχείριση στόλου και κινητικότητας. Ακολουθεί μια επισκόπηση των νικητών των Fleet Europe Awards 2022 και των δύο σχετικών Fleet Europe Remarketing Awards, τα οποία απονεμήθηκαν ξεχωριστά στις 16 Νοεμβρίου, στο τέλος του Fleet Europe Remarketing Forum. GLOBAL FLEET MANAGER OF THE YEAR Ο Global Fleet Manager of the Year 2022 είναι ο Guillaume DE Subercasaux, επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιων έμμεσων προμηθειών της Schindler. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την επιτυχημένη ανάπτυξη της παγκόσμιας στρατηγικής διαχείρισης στόλου από τον κ. de Subercasaux, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τις παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές καθώς και την πραγματικότητα της περιφερειακής και τοπικής αγοράς και τις επιχειρηματικές προτιμήσεις. Καλύπτοντας 39 χώρες, η παγκόσμια στρατηγική δείχνει μια ισχυρή ισορροπία μεταξύ της αποδοτικότητας του κόστους, της βιωσιμότητας, της χρονικής αποτελεσματικότητας και του βέλτιστου μεγέθους του στόλου. Ο κ. de Subercasaux διαχειρίζεται ένα στόλο 21.000 οχημάτων, εκ των οποίων τα 15.000 στην Ευρώπη. Το βραβείο απονεμήθηκε από τη Sabrina Eickelkamp, επικεφαλής International Corporate, Direct & Guard Sales της Mercedes-Benz. EUROPEAN FLEET &MOBILITY MANAGER OF THE YEAR Ο τίτλος European Fleet &Mobility Manager of the Year 2022 απονεμήθηκε στην Teresa Casulleras, Group Sourcing Manager Travel, Fleet & Events της Merck. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την πρακτική προσέγγιση διαχείρισης στόλου της κ. Casulleras, η οποία αποτελεί συνδυασμό εναρμόνισης των προμηθειών που επικεντρώνεται στη μείωση του αριθμού των προμηθευτών, τη φιλοδοξία ε ι σαγωγής λύσεων οχημάτων και κινητικότητας φιλικών προς το περιβάλλον, χωρίς όμως να επηρ ε ά ζ ο ν τ α ι αρνητικά ο προϋπολογισμός των εργαζομένων και το πρόγραμμα παροχών· και τον ισχυρό βαθμό ελέγχου διαχείρισης στόλου, με βάση τη βελτιωμένη ψηφιοποίηση. Η κ. Casulleras είναι υπεύθυνη για στόλο περισσοτέρων των 6.100 οχημάτων σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων σχεδόν 3.300 στην Ευρώπη. Το βραβείο απένειμε ο Vinzenz Pflanz, Chief Business Officer της Sixt. EUROPEAN FLEET PROCUREMENT MANAGER OF THE YEAR European Fleet Procurement Manager of the Year 2022 ανακηρύχθηκε ο Alberto Pasa, Senior Global Category Manager της Xylem. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την ανάπτυξη στρατηγικής FLEET EUROPE AWARDS Οι νικητές των βραβείων το 2022 • Global Fleet Manager of the Year: Guillaume de Subercasaux (Schindler) • European Fleet & Mobility Manager of the Year: Teresa Casulleras (Merck) • European Fleet Procurement Manager of the Year: Alberto Pasa (Xylem) • European Green Fleet Manager of the Year: Tamas Littner (General Electric) • European Smart Mobility Manager of the Year: Marc Wittenberg (EY) • European Connected Fleets Manager of the Year: Eddy Scheerlinck (Selecta) • Fleet Europe Hall of Fame: Marc Odinius (Dataforce) • Fleet Europe Remarketing Innovation Award: Cars2Click with Cars2View • Fleet Europe Remarketing Hall of Fame: Wolfgang E. Reinhold (CARA)

21.11.22 #177 6 που είναι ταυτόχρονα πιο βιώσιμη και προσιτή, τόσο για την εταιρεία όσο και για τους οδηγούς, ιδίως με την εισαγωγή και εφαρμογή του προγράμματος εξηλεκτρισμού του στόλου, με απαγόρευση κινητήρων ICE για την περιοχή EMEA. Επιπλέον, η στρατηγική που ακο - λούθησαν ο κ. Pasa και η Xylem οδήγησε σε σημαντική εξοικονόμηση πόρων και βελτιωμένη συμμόρφωση. Ο κ. Pasa διαχειρίζεται περισσότερα από 2.800 οχήματα σε όλο τον κόσμο, από τα οποία σχεδόν τα 1.600 στην Ευρώπη. Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Samuel Kellner-Steinmetz, Chief Sales Officer της Fleet Logistics. EUROPEAN SMART MOBILITY MANAGER OF THE YEAR Ο Marc Wittenberg, Global Procurement Manager Automotive Mobility της EY, αναδείχθηκε European Smart Mobility Manager of the Year 2022. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την επιτ υ χ ημ έ ν η α ν άπ τ υ ξ η μιας μακροπρόθεσμης σ τ ρ α τ η - γικής που ο ν ο μ ά ζ ε - ται «Αειφορία, το νέο premium - Το θάρρος να ηγηθείς με καινοτόμους λύσεις κινητικότητας». Οι μέσες εκπομπές CO2 του στόλου της EY στην Ευρώπη το 2022 είναι 89 g/km, με στόχο να μειωθούν περαιτέρω στα 62 g/km έως το 2024, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσεται προς μια πολιτική κινητικότητας. Αυτήν τη στιγμή, ο κ. Wittenberg και η EY έχουν ήδη συμπεριλάβει τις δημόσιες συγκοινωνίες και την κινητικότητα δύο τροχών σε διάφορες χώρες, καθώς και μια εφαρμογή κινητικότητας στην Ολλανδία, ως συστατικά του προγράμματος smart mobility. Ο κ. Wittenberg διαχειρίζεται στόλο σχεδόν 9.300 οχημάτων σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων περισσότερα από 8.500 στην Ευρώπη. Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Michael Poglitsch, Managing Director της Mobinck. EUROPEAN GREEN FLEET MANAGER OF THE YEAR Αποδέκτης του βραβείου European Green Fleet Manager of the Year 2022 είναι ο Tamas Littner, Fleet Operations Leader για την Ευρώπη, τη Ρωσία και την CIS (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) της General Electric. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την επιτυχή ανάπτυξη του προγράμματος ενεργειακής μετάβασης στόλου για την επίτευξη του εταιρικού στόχου ουδετερότητας άνθρακα έως το 2030. Ο κ. Littner έχει υιοθετήσει ένα πρόγραμμα μέσω του οποίου 22 χώρες έχουν ήδη στραφεί σε πολιτική πράσινων αυτοκινήτων, με αύξηση των νέων συστημάτων μετάδοσης κίνησης (48% PHEV και 22% BEV). Οι μέσες εκπομπές CO2 είναι 110 g/km σήμερα, με τη φιλοδοξία να φτάσουν τα 70 g/km το 2024. Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού του στόλου υποστηρίζεται περαιτέρω από ενισχυμένο ψηφιακό έλεγχο. Ο κ. Littner διαχειρίζεται περισσότερα από 20.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων περισσότερα από 7.700 στην Ευρώπη. Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Mark Howlett, επικεφαλής Fleet και Remarketing της KIA Europe. EUROPEAN CONNECTED FLEETS MANAGER OF THE YEAR Ο Eddy Scheerl inck, Group Fleet Leader της Selecta, είναι ο European Connected Fleets Manager of the Year 2022. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε με τις λεπτομέρειες των πληροφοριών που λαμβάνονται από την επιτυχή ανάπτυξη ενός προγράμματος τηλεματικής σε επίπεδο ομίλου. Με την υποστήριξη της τηλεματικής, ο κ. Scheerlinck και η Selecta πέτυχαν μεγαλύτερη ασφάλεια, χάρη στη βελτιωμένη βαθμολογία ο δ η γ ι κ ή ς σ υ μ π ε ρ ι - φοράς, με αποτέλεσμα λ ι γ ό τ ε ρ α ατυχήματα, χαμηλότερο κόστος ζημιών και καλύτερο λόγο ζημιών, καθώς και βελτιωμένη βιωσιμότητα, με έως και 10% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και, τέλος, επίσης έναν ασφαλέστερο έλεγχο του TCO. Ο κ. Scheerlinck είναι υπεύθυνος για στόλο περισσοτέρων των 5.000 οχημάτων, σε 14 χώρες της Ευρώπης. Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Ivan Lequerica, αντιπρόεδρο Νότιας και Δυτικής Ευρώπης της Geotab. FLEET EUROPE HALL OF FAME Φέτος στο Fleet Europe Hall of Fame εισήλθε ο Marc Odinius, CEO της Dataforce. Επί ένα τέταρτο του αιώνα, ο κ. Odinius είναι οραματιστής και ευαγγελιστής των δεδομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρωτοστάτησε στην ανάλυση στόλου και ανέπτυξε προϊόντα δεδομένων που έφεραν επανάσταση στην έρευνα αγοράς αυτοκινήτων. Η συνεχής βελτίωση των προϊόντων καθώς και η επέκταση των πηγών δεδομένων σε περαιτέρω αγορές, έχει καταστήσει την Dataforce κορυφαίο διεθνή πάροχο δεδομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία και το στόλο.

21.11.22 #177 7 Ο CEO της Jaguar Land Rover (JLR), Thierry Bolloré, ανακοίνωσε την παραίτησή του από την εταιρεία για προσωπικούς λόγους, από την οποία θα αποχωρήσει την 31η Δεκεμβρίου 2022, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η JLR. Ο Thierry Bolloré δήλωσε σχετικά: «Είμαι πολύ περήφανος για όσα πετύχαμε από κοινού στην Jaguar Land Rover τα τελευταία δύο χρόνια. Ο μετασχηματισμός και η επιτάχυνση της εταιρείας προς ένα βιώσιμο, κερδοφόρο μέλλον ως σύγχρονη επιχείρηση πολυτελείας προχωρούν με εξαιρετικό ρυθμό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα για την αφοσίωσή της και το πάθος της και εύχομαι σε ολόκληρο τον οργανισμό τα καλύτερα για το μέλλον». Ο Natarajan Chandrasekaran, πρόεδρος των Tata Sons, Tata Motors και Jaguar Land Rover plc, δήλωσε: «Θέλω να ευχαριστήσω τον Thierry για όλα όσα έκανε στην Jaguar Land Rover. Τα θεμέλια για έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό έχουν τεθεί, αφήνοντας την εταιρεία καλά προετοιμασμένη για το μέλλον». Ως προσωρινός CEO ανέλαβε από τις 16 Νοεμβρίου ο Adrian Mardell, επικεφαλής Οικονομικών της εταιρείας μέχρι τώρα. Ο κ. Mardell εργάζεται στην JLR επί 32 χρόνια και είναι μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου τα τρία τελευταία. Πρόσφατα, η JLR ανακοίνωσε αυξημένα έσοδα 5,3 δισ. λιρών (6,08 δισ. ευρώ περίπου) για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού της έτους (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2023), αυξημένα κατά 36% έναντι του δεύτερου τριμήνου του προπερασμένου έτους και κατά 20% έναντι του πρώτου τριμήνου του περασμένου έτους. Τα αποτελέσματα αυτά, ανέφερε η εταιρεία στη σχετική ανακοίνωση, αντικατοπτρίζουν μεν ισχυρό μείγμα μοντέλων και τιμολόγησης αλλά χαμηλότερες από τις προγραμματισμένες πωλήσεις, καθώς συνεχίζονται οι περιορισμοί στην προσφορά ημιαγωγών. Η εταιρεία ανέφερε, ακόμα, αύξηση των συμφωνιών συνεργασίας με προμηθευτές ημιαγωγών, που αναμένεται να επιτρέψουν τη βελτίωση των όγκων από το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο του 2023. Ωστόσο, όπως αναφέρουν διεθνή πρακτορεία, η JLR κατέγραψε ζημίες επί επτά συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ οι ελλείψεις ημιαγωγών έχουν αφήσει τους πελάτες των Range Rover να περιμένουν περισσότερο από ένα χρόνο για τα οχήματά τους, με τις πωλήσεις να έχουν ανασταλεί για ορισμένες εκδόσεις. Περισσότερα στο fleetnews.gr Ο κ. Odinius εισήχθη στο Fleet Europe Hall of Fame από τον Damian Penney, αντιπρόεδρο EMEA της Lytx. FLEET EUROPE REMARKETING INNOVATION AWARD Το Fleet Europe Remarketing Innovation Award 2022 απονεμήθηκε στην Cars2Click για το προϊόν της Cars2View, εκπροσωπούμενη από τον Brian Madsen, International Director της εταιρείας. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την ολιστική προσέγγιση που προ - σφέρει το Cars2View, σε αγοραστές και σε π ω λ η τ έ ς , λόγω της πληρότητας του εργαλείου διασυνοριακού remarketing οχημάτων, εμφάνισης κρυφού κόστους, παροχής συνδεδεμένων υπηρεσιών και σημαντικών δυνατοτήτων του για περαιτέρω ανάπτυξη. Το βραβείο παρέλαβε ο Brian Madsen, International Director της Cars2Cl ick, από την Car Remarketing Assiociation. FLEET EUROPE REMARKETING HALL OF FAME Ο πρώτος που εισάγεται στο Fleet Europe Remarketing Hall of Fame είναι ο Wolfgang Reinhold, πρόεδρος της CARA, της European Car Remarketing Association. Ο κ. Reinhold έχει εκτεταμένη πείρα στους τομείς του remarketing και του leasing, έχοντας περάσει σχεδόν 30 χρόνια στη LeasePlan, το δεύτερο μισό αυτής της περιόδου ως αντιπρόεδρος υπηρεσιών του ομίλου για το operation, τις προμήθειες και το remarketing αυτοκινήτων. Η αυθεντία του σε ολόκληρο τον κλάδο ως εμπειρογνώμονας remarketing αποδείχθηκε καθοριστικός παράγοντας στην ίδρυση της European Car Remarketing Association, εν συντομία CARA. Τα τελευταία έξι χρόνια, η CARA ε ν ή ρ γ ησ ε ακούραστα ως υποστηρικτής του κλάδου μεταπώλησης οχημάτων σε όλη την Ευρώπη - παρέχοντας πολύ αναγκαίες υπηρεσίες, μεγάλο μέρος των οποίων μπορεί να πιστωθεί στον κ. Reinhold, ο οποίος είναι ο πρόεδρός της. Ο κ. Reinhold εισήχθη στο Fleet Europe Remarketing Hall of Fame από τον Sebastian Fuchs, διευθύνοντα σύμβουλο των εταιρειών Manheim και RMS Continental Europe της Cox Automotive. Thierry Bolloré ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο CEO ΤΗΣ JAGUAR LAND ROVER, THIERRY BOLLORÉ

21.11.22 #177 8 Η Subaru Corporation παρουσίασε το καινούργιο Impreza 2024 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Το Impreza έκτης γενιάς είναι τυπικό μοντέλο της σειράς Subaru, με νέο σχεδιασμό, βελτιωμένη απόδοση, βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και αναβαθμισμένη τεχνολογία πολυμέσων. Η υιοθέτηση πλήρους εσωτερικού πλαισίου αύξησε την ακαμψία του αμαξώματος και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο τιμόνι, βελτίωσε τη δυναμική οδήγηση του Impreza. Επιπλέον, το σύστημα Subaru Starlink Multimedia Plus 11,6 ιντσών διατίθεται για πρώτη φορά στο Impreza. „Οδήγηση: Το αναθεωρημένο σύστημα Subaru Symmetrical AllWheel Drive προσφέρει γρήγορη απόκριση, πιο ευέλικτο χειρισμό και καλύτερους ελιγμούς. Ο απαλότερος και πιο αθόρυβος 4κύλινδρος κινητήρας Subaru Boxer άμεσου ψεκασμού 2,0 λίτρων βελτιώνει την οδήγηση. Ο νέος εξοπλισμός RS διατίθεται στάνταρ με τον κινητήρα Boxer 2,5 λίτρων, 182 ίππων και 178 lb-ft ροπής. Είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο τιμόνι διπλού γραναζιού, το οποίο προσφέρει αμεσότερη και φυσική αίσθηση και καλύτερη απόκριση. Η παγκόσμια πλατφόρμα Subaru του Impreza βελτιώθηκε με πλήρες εσωτερικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με πρόσθετη δομική συγκόλληση και μεγαλύτερη ακαμψία. Αυτές οι αναβαθμίσεις προσφέρουν βελτιωμένη δυναμική απόδοση. „Ασφάλεια: Η νέα γενιά τεχνολογίας υποβοήθησης οδήγησης EyeSight ευρύτερου οπτικού πεδίου, με αναβαθμισμένο λογισμικό ελέγχου, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Το σύστημα ανταποκρίνεται ταχύτερα σε περιπτώσεις όπως διέλευση ποδηλάτη μπροστά από το όχημα. Η προσθήκη ηλεκτρικού ενισχυτή φρένων επιτρέπει ταχύτερη επιβράδυνση όταν ενεργοποιείται η Αυτόματη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης. Η στάνταρ ειδοποίηση οπίσθιου καθίσματος σχεδιάστηκε για την αποτροπή εγκλωβισμού παιδιών ή/ και κατοικίδιων ζώων, ειδοποιώντας τον οδηγό να ελέγξει το πίσω κάθισμα πριν βγει από το όχημα. Το νέο Impreza θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ την άνοιξη του 2023 και αργότερα σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΟΜΟΝΤΕΛΟ IMPREZA ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗΟΔΗΓΗΣΗ Παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Subaru Η αυτοκινητοβιομηχανία Renault συνεχίζει την αναθεώρηση των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων. Μετά το διαχωρισμό των μονάδων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μοντέλων εσωτερικής καύσης, θα παραχωρήσει μεγαλύτερη ανεξαρτησία στη μονάδα της LCV. Η μάρκα ανακοίνωσε επίσης νέο σπονδυλωτό μοντέλο, το FlexEVan, στο πλαίσιο αυτής της μελλοντικής στρατηγικής. Το FlexEVan στοχεύει στη μείωση του TCO των στόλων. Η Renault προβλέπει συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στα 100.000 ευρώ και τιμή αγοράς στα 20.000 έως 30.000 ευρώ, περίπου 30% λιγότερο από τα υπάρχοντα μοντέλα εσωτερικής καύσης, κυρίως πετρελαιοκίνητα. Η πρώτη έκδοση του FlexEVan, ονόματι Hippo, παρουσιάστηκε από την εταιρεία κινητικότητας της Renault, Mobilize. Με αποτύπωμα παρόμοιο με του Kangoo, το μοντέλο διαθέτει το χώρο φόρτωσης του πολύ μεγαλύτερου Trafic, χάρη στη βελτιστοποιημένη διαμόρφωση λόγω ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Η Renault θα συναρμολογήσει το FlexEVan σε άλλον κατασκευαστή, τον οποίο δεν έχει ανακοινώσει. Πιθανότατα στη Nissan, βάσει της προηγούμενης συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Η Renault ανέφερε επίσης αναμόρφωση της επιχειρηματικής μονάδας LCV, καθιστώντας την αυτόνομη, για να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της αγοράς, όπως οι τελικές παραδόσεις και η ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα πραγματοποιηθεί από κοινού με τον ανώνυμο συνεργάτη της. Ο CEO της Renault, Luca de Meo, δήλωσε στο Automotive News Europe ότι τα νέα πρότυπα εκπομπών Euro 7 θα επιφέρουν την αντικατάσταση του 30% του ευρωπαϊκού στόλου. Ως εκ τούτου, μια ανεξάρτητη επιχειρηματική μονάδα βαν θα είναι πιο ευέλικτη σε ανταπόκριση. Η μονάδα LCV της Renault είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα και αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των κερδών της. Ο διαχωρισμός του τμήματος LCV αποτελεί τάση. Η Ford και η Stellantis προέβησαν πρόσφατα σε παρόμοια κίνηση. Η μονάδα επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen υπήρξε ανέκαθεν ξεχωριστός κλάδος. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΜΟΝΑΔΑ LCV ΤΗΣ RENAULT

21.11.22 #177 9 ΤΑ VOLKSWAGEN ID. ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟ ΜΙΣΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ Τα μο ν τ έ λ α τ η ς σ ε ι ρά ς Volkswagen ID. ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο μονάδες, επιτυγχάνοντας το στόχο ένα χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. «H παράδοση μισού εκατομμυρίου μοντέλων της σειράς ID. επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μεγάλη αποδοχή από τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο. Είμαστε στον σωστό δρόμο με τη στρατηγική μας για την ηλεκτρική κινητικότητα και η επιτυχία μας συνεχίζεται. O στόχος μας παραμένει αμετάβλητος. Θέλουμε να κάνουμε τη Volkswagen την πιο επιθυμητή μάρκα για τη βιώσιμη κινητικότητα. Οι παραγγελίες που υπάρχουν ήδη στη Volkswagen παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ώστε να παραδώσουμε τα περίπου 135.000 μοντέλα της σειράς ID. στους πελάτες μας το ταχύτερο δυνατό. Ωστόσο, λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης όσον αφορά στην προμήθεια ανταλλακτικών, πρέπει διαρκώς να αναπροσαρμόζουμε την παραγωγή», δήλωσε η Imelda Labbé, μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen για τις Πωλήσεις, το Marketing και το After Sales. Η Volkswagen θα παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2033. Μέχρι το 2030, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 70% των πωλήσεων της Volkswagen στην Ευρώπη. Στις ΗΠΑ και την Κίνα, η εταιρεία στοχεύει σε μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων άνω του 50% για την ίδια περίοδο. «Η Νορβηγία είναι ο πρωτεργάτης στην ηλεκτροκίνηση. Το ID.4 ήταν στην κορυφή των ταξινομήσεων στην χώρα μέσα στον Οκτώβριο. Αυτό το παράδειγμα δείχνει ότι η οικογένεια μοντέλων ID. ταιριάζει στις ανάγκες των πελατών μας», σχολίασε η Labbé. Η μάρκα πρόκειται να λανσάρει δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. «Η Volkswagen θα έχει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών οχημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από το βασικό μικρό e-car με τιμή στόχο κάτω από τα 25.000 ευρώ έως τη νέα ναυαρχίδα Aero B, τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen θα έχουν τη σωστή πρόταση σε κάθε κατηγορία», είπε η Labbé. Η οικογένεια μοντέλων ID. είναι επίσης πρωτοπόρος όσον αφορά την ενσωμάτωση λογισμικού με βάση την ψηφιακή εμπειρία των πελατών. Ο κινεζικός όμιλος αυτοκινήτων Geely θα φέρει στην Ευρώπη τη μάρκα ηλεκτρικών LCV Farizon. Ο CEO Fan Xianjun αποκάλυψε το σχέδιο στο πρακτορείο Reuters κατά τη διάρκεια συνέντευξης σε έκθεση μελλοντικών προϊόντων. Ο Fan Xianjun πιστεύει ότι η Farizon μπορεί να εξελιχθεί σε μία από τις τρεις κορυφαίες μάρκες ηλεκτρικών βαν στην Ευρώπη. Προφανώς, η Geely εμπνέεται από την επιτυχία της ανταγωνίστριας Maxus, η οποία κατάφερε να καταστεί μία από τις πιο δημοφιλείς μάρκες ηλεκτρικών LCV στην Ευρώπη, εκμεταλλευόμενη το άνοιγμα της αγοράς από τη VW και τη Ford. Η επέκταση προβλέπεται για το SuperVAN, που βασίζεται στην αρχιτεκτονική Multi-Purpose της Geely για διάφορα μοντέλα, από πολυχρηστικά οχήματα έως πλατφόρμες. Πρόκειται για επαναστατικό, αμιγώς ηλεκτρονικό σύστημα κίνησης, που επιτρέπει πλήρη αποσύνδεση πλαισίου και αμαξώματος, προσδίδοντας ευελιξία. Η μάρκα επισημαίνει τη χρήση βιώσιμων υλικών προς απανθρακοποίηση του κύκλου ζωής του οχήματος. Η έναρξη μαζικής παραγωγής του SuperVAN προβλέπεται το 2024. Η Farizon ιδρύθηκε το 2016 με την φιλοδοξία να καταστεί κορυφαία κινεζική μάρκα LCV. Η εταιρεία εξελίσσει επίσης αυτόνομο φορτηγό. HΜΑΡΚΑ LCV ΤΗΣ GEELY ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ H Farizon στην Ευρώπη ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ BMW iX1 ΣΤΟ REGENSBURG Η έναρξη παραγωγής της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX1 στο Regensburg δείχνει το ρυθμό του BMW Group στην ηλεκτροκίνηση. Όπως ανακοινώθηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια, όλα τα γερμανικά εργοστάσια κατασκευάζουν πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV). Το μικρότερο μοντέλο της BMW στην κατηγορία Sports Activity Vehicles θα αυξήσει τον όγκο πωλήσεων των EV. Ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την παραγωγή, ανακοίνωσε το επόμενο ορόσημο στην έναρξη παραγωγής: «Τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Μέχρι το 2024, τουλάχιστον μία στις τρεις BMW που θα βγαίνουν από τα εργοστάσιά μας στη Βαυαρία θα είναι ηλεκτρική». Η μπαταρία υψηλής τάσης της BMW iX1 προέρχεται επίσης από το Regensburg. Περισσότερα στο fleetnews.gr

21.11.22 #177 10 Ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους CaaS (Caras-a-Service) στον κόσμο, η LeasePlan, δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, τα οποία αποτέλεσαν ρεκόρ για την εταιρεία. Ο CEO της LeasePlan, Tex Gunning, δήλωσε: «Η ταχέως αναπτυσσόμενη συνδρομητική αγορά αυτοκινήτου απέδειξε για άλλη μια φορά τη δυνατότητά της να προσφέρει ανώτερη και βιώσιμη δημιουργία αξίας για τους πελάτες, τους ανθρώπους και τους μετόχους μας, επιτρέποντας στη LeasePlan καθαρό αποτέλεσμα 472 εκατ. ευρώ και απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 25%. Ο στόλος μας αυξήθηκε, καθώς οι πελάτες συνέχισαν να προβαίνουν σε εύκολες συνδρομές αυτοκινήτων. Η παγκόσμια μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές αποτελεί επίσης βασικό μοχλό ανάπτυξης, καθώς υποστηρίζουμε τους πελάτες παγκοσμίως για απανθρακοποίηση των στόλων τους. Σήμερα, το 25% των νέων αυτοκινήτων που παραδίδουμε είναι ηλεκτρικά, πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Θα μπορούσαμε να μειώσουμε τις εκπομπές ταχύτερα, εάν οι κυβερνήσεις επένδυαν σε υποδομές φόρτισης που απαιτούνται για να χρησιμοποιήσουν όλοι EV». ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΕΚΟΡ ΤΡΙΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Οι ειδικοί της Check Point Software Technologies προειδοποιούν ότι οι πρωτοβουλίες για πράσινες μετακινήσεις ενδέχεται να καθυστερήσουν, καθώς παραβλέπεται η κυβερνοασφάλεια των σημείων φόρτισης EV (ηλεκτρικά οχήματα). Η Check Point® Software Technologies Ltd., κορυφαίος πάροχος λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, επισημαίνει τις κυβερνοαπειλές που συνοδεύουν τα σημεία φόρτισης EV και προειδοποιεί ότι ενδέχεται από αυτό το γεγονός να καθυστερήσει η ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Oι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ο κλάδος δεν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια αυτών των συσκευών που ουσιαστικά είναι IoT. Κατά τη διάρκεια φόρτισης των οχημάτων, υπάρχει επίσης σύνδεση δεδομένων μεταξύ του καθενός από αυτά και του κόμβου EV. Οι σταθμοί φόρτισης είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και, όπως κάθε άλλη συσκευή IoT, είναι ευάλωτοι στις όποιες ενέργειες κυβερνοεγκληματιών. Εάν ένας παράγοντας απειλής μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν κόμβο φόρτισης, αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΚΥΒΕΡΝΟΣΦΑΛΕΙΑ: ΠΟΣΟ ΕΥΑΛΩΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΤΙΣΗ EV; Η διεθνής πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας SIXT σημείωσε το ισχυρότερο τρίμηνο στην ιστορία της. Τα ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν κατά 24,8%, στα 997,1 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2021. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν στα 283,1 εκατ. ευρώ. Το πρώτο εννεάμηνο του έτους, η SIXT κατέγραψε αύξηση εσόδων 42,4%, στα 2,32 δισ. ευρώ και αύξηση EBT 59,5%, στα 506,3 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2021. Σε σύγκριση με το 2019 (προ Covid), σημειώθηκε αύξηση 21,4% στα έσοδα και 94,8% στα κέρδη. Η εταιρεία απέκτησε περισσότερους από 1.000 επιπλέον εργαζομένους, κυρίως στο Operations, και προσέφερε ειδικό μπόνους 1.700 ευρώ σε όλους τους εργαζομένους της παγκοσμίως, εκφράζοντας την εκτίμησή της και παρέχοντας υποστήριξη προς κάλυψη του υψηλότερου κόστους διαβίωσης. O καθηγητής δρ Kai Andrejewski, CFO της SIXT, σχολίασε: «Με τους φιλόδοξους στόχους μας προστασίας του κλίματος και του περιβάλλοντος, επιθυμούμε να ανταποκριθούμε στις επιδιώξεις μας πρωτοπορίας σε τεχνολογία και καινοτομίας στον κλάδο μας. Τα μέτρα μείωσης εκπομπών CO2 θα εξασφαλίσουν τη συνέχιση των επενδύσεων της κεφαλαιαγοράς στη SIXT υπό μορφή μετοχικών και δανειακών κεφαλαίων μακροπρόθεσμα. LeasePlan Sixt

21.11.22 #177 11 Η SKODA ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ PAY TO PARK ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Κατόπιν πιλοτικής φάσης στην Ελβετία, η Škoda λανσάρισε την νέα της υπηρεσία Pay to Park για εύκολη στάθμευση στην Ευρώπη. Παρέχεται ήδη στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Δανία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία και την Νορβηγία και θα επεκταθεί σε οκτώ ακόμα χώρες. Μέσω της εφαρμογής MyŠkoda ή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου τους, οι πελάτες της μάρκας έχουν επιλογές στάθμευσης, ενημερώνονται για τις χρεώσεις και πληρώνουν γρήγορα. Η υπηρεσία παρέχεται με τη συνεργασία της διεθνούς εταιρείας παροχής υπηρεσιών αυτοκινήτου Parkopedia. Οι πελάτες πρέπει να διαθέτουν λογαριασμό Škoda Connect και να χρησιμοποιήσουν πρόσβαση οχήματος εξ αποστάσεως για εγγραφή στην υπηρεσία Pay to Park. Μετά την εγγραφή, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία μέσω της εφαρμογής MyŠkoda ή των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Amundsen και Columbus. Η εφαρμογή διατίθεται για τα μοντέλα Fabia, Kamiq, Scala, Octavia, Karoq, Superb και Kodiaq. Η υπηρεσία Pay to Park θα λειτουργεί σύντομα στη Γαλλία, την Ουγγαρία, την Ισλανδία, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Σλοβενία, την Ισπανία και τη Σουηδία και θα ενεργοποιηθεί σε περισσότερες χώρες το 2023. Η Stellantis N.V. και η aiMotive, κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού προηγμένης τεχνητής νοημοσύνης και αυτόνομης οδήγησης, ανακοίνωσαν σήμερα συμφωνία εξαγοράς της δεύτερης από την πρώτη. Η εξαγορά ενισχύει την τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Stellantis, επεκτείνει την παγκόσμια δεξαμενή ταλέντων της και ενισχύει τη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη της καινούργιας πλατφόρμας STLA AutoDrive. «Η απόκτηση της παγκόσμιας κλάσης τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης της aiMotive συμβάλλει σημαντικά να καταστούμε εταιρεία τεχνολογίας βιώσιμης κινητικότητας», δήλωσε ο Yves Bonnefont, Chief Software Officer της Stellantis, επισημαίνοντας ότι «η κορυφαία τεχνογνωσία και το πνεύμα startup της aiMotive θα επιταχύνουν την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής Dare Forward 2030». Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων τεχνολογίας της aiMotive επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτόνομης οδήγησης: „aiDrive: Ενσωματωμένο σύστημα λογισμικού αυτόνομης οδήγησης „aiData: Λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης και εργαλεία δεδομένων „aiWare: Εξειδίκευση και πνευματική ιδιοκτησία μικροεπεξεργαστών πυριτίου „aiSim: Προσομοίωση λογισμικού για ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης Οι ομάδες λογισμικού της Stellantis αναπτύσσουν ήδη τις τρεις καινούργιες πλατφόρμες τεχνολογίας (STLA Brain, STLA SmartCockpit, STLA AutoDrive) στις οποίες θα βασιστούν οι τέσσερις νέες πλατφόρμες οχημάτων STLA (STLA Small, STLA Medium, STLA Large, STLA Frame), ξεκινώντας από το 2024. Η στρατηγική λογισμικού, όπως ανακοινώθηκε κατά την Ημέρα Λογισμικού της Stellantis τον Δεκέμβριο του 2021, αναμένεται να αποφέρει πρόσθετα ετήσια έσοδα περίπου 20 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, που υποστηρίζεται από επενδύσεις άνω των 30 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό. Η aiMotive εδρεύει στη Βουδαπέστη (Ουγγαρία), με γραφεία στη Γερμανία, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ιαπωνία και περισσότερους από 200 εργαζομένους υψηλής ειδίκευσης σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων μηχανικών με προηγμένη τεχνογνωσία στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση. Η aiMotive θα λειτουργεί ως θυγατρική της Stellantis, διατηρώντας τη λειτουργική της ανεξαρτησία και τη start-up κουλτούρα. Ο ιδρυτής László Kishonti θα παραμείνει CEO. Θα συνεχίσει να πωλεί τις υπηρεσίες της και σε άλλους συνεργάτες στους τρεις τομείς του τρέχοντος χαρτοφυλακίου προϊόντων της τεχνολογίας, aiData, aiSim και aiWare. Η Stellantis θα δημιουργήσει ένα συμβούλιο για την επίβλεψη της aiMotive, διατηρώντας παράλληλα τη νοοτροπία των start-up ταχείας καινοτομίας. Η ομάδα της aiMotive θα ενταχθεί στις ομάδες αυτόνομης οδήγησης και τεχνητής νοημοσύνης Stellantis. Η ολοκλήρωση της εξαγοράς υπόκειται στους συνήθεις όρους, συμπεριλαμβανομένης της ικανοποίησης των αντιμονοπωλιακών απαιτήσεων. START-UP ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ Η Stellantis εξαγοράζει την aiMotive

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=