FLEETNEWS #176

14.11.22 #176 19 ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ Ταξινομήσεις Οκτωβρίου στην Ελλάδα Τον Οκτώβριο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 12.488 καινούργια οχήματα έναντι 10.582 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 18% (ΕΛΣΤΑΤ-ΣΕΑΑ). Τα καινούργια αυτοκίνητα (επιβατικά, βαν, φορτηγά, λεωφορεία) που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο του 2022 ανέρχονται σε 8.739 έναντι 7.296 που κυκλοφόρησαν τον περσινό Οκτώβριο, καταγράφοντας αύξηση 19,8%. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο του 2022 ανέρχονται σε 3.749 έναντι 3.286 του Οκτωβρίου 2021, αυξημένες κατά 14,1% . Την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2022 ταξινομήθηκαν καινούργια 149.129 οχήματα έναντι 137.417 της αντίστοιχης περιόδου του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 4,5%. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το δεκάμηνο του 2022 ανέρχονται σε 99.572 έναντι 97.814 που κυκλοφόρησαν το πρώτο περσινό δεκάμηνο, αύξηση 2,4%. Από αυτά τα 90.737 ήταν επιβατικά (+3%), τα 8.661 ελαφρά και βαρέα φορτηγά (-7,6%) και τα 174 λεωφορεία (-50,1%). Η κυκλοφορία καινούργιων μοτοσυκλετών άνω των 50 cc το διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2022, ανήλθε σε 49.557 έναντι 39.603 που ταξινομήθηκαν το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αύξηση 25,1%. Αύξηση 4,7 μονάδες μεριδίου σημείωσαν το δεκάμηνο τα υβριδικά, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην αγορά με 27,4%, 1,3 μονάδες τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) και συνολικό μερίδιο 7,4% και 1,1 μονάδα τα υγραερίου, με χαμηλό ωστόσο συνολικό μερίδιο 2,8%. Τα πετρελαιοκίνητα, παρότι υποχωρούν συνολικά το δεκάμηνο κατά 1,5 μονάδα, αύξησαν τον Οκτώβριο το μερίδιό τους. Η πρόοδος στα segments επιβατικών παρουσιάζεται στον σχετικό πίνακα. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2022 2021 2022 2021 A 4,8% 7,6% -2,8 7,3% 10,0% -2,7 A-SUV 2,3% 1,2% +1,1 1,9% 1,3% +0,6 A TOTAL 7,1% 8,8% -1,7 9,2% 11,3% -2,1 B 25,6% 20,7% +4,9 25,2% 27,4% -2,2 B-SUV 18,2% 26,6% -8,4 24,2% 21,8% +2,4 B TOTAL 43,8% 47,3% -3,5 49,4% 49,2% +0,2 C 14,8% 11,5% +3,3 10,7% 12,7% -1,9 C-SUV 24,5% 25,7% -1,2 22,2% 20,6% +1,6 C TOTAL 39,3% 37,2% +2,1 32,9% 33,2% -0,3 D 2,1% 1,7% +0,4 1,3% 1,9% -0,6 D-SUV 5,9% 3,3% +2,6 5,3% 2,5% +2,7 D TOTAL 8,0% 5,0% +3,0 6,6% 4,4% +2,2 E 0,1% 0,3% -0,2 0,1% 0,1% -0,0 E-SUV 0,6% 0,3% +0,3 0,5% 0,5% -0,0 E TOTAL 0,6% 0,6% +0,1 0,5% 0,6% -0,1 F-G 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,1 F-G-SUV 0,2% 0,0% +0,1 0,3% 0,1% +0,2 F-G TOTAL 0,3% 0,1% +0,2 0,4% 0,1% +0,3 SPORTS 0,3% 0,2% +0,1 0,2% 0,2% +0,0 MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV-M/COMBI 0,6% 0,8% -0,2 0,7% 0,8% -0,1 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 51,5% 57,1% -5,6 54,3% 46,8% +7,6) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΜET '22/'21 ΙΑΝ.-ΟΚΤ. ΜET '22/'21 2022 2021 2022 2021 Επιβατικά 7.801 6.335 23,14% 90.737 88.091 3,00% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 927 929 -0,22% 8.661 9.374 -7,61% Λεωφορεία 11 32 -65,63% 174 349 -50,14% Μοτοσυκλέτες (άνω των 50 cc) 3.749 3.286 14,09% 49.557 39.603 25,13% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΟΚΤ. Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2022 2021 2022 2021 ‘22* ‘21* Βενζίνη 39,2% 42,8% -3,6 45,4% 50,4% -5,0 37,9% 41,2% -3,3 Πετρέλαιο 19,2% 16,6% +2,6 16,3% 17,7% -1,5 17,1% 20,4% -3,3 Υβριδικά (HEV) 26,4% 27,4% -1,0 27,4% 22,7% +4,7 22,8% 19,6% +3,1 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 10,6% 9,1% +1,6 7,4% 6,1% +1,3 19,2% 16,1% +3,1 Φυσικό αέριο (bi-fuel) 0,7% 1,4% -0,7 0,7% 1,3% -0,7 3,0% 2,7% +0,3 Υγραέριο (bi-fuel) 3,9% 2,7% +1,2 2,8% 1,7% +1,1 *Εκδίδονται σε τριμηνιαία βάση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=