FLEETNEWS #176

14.11.22 #176 18 Η Κίνα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, η Αφρική μπορεί να καλύψει τη διαφορά - εάν διατεθούν τα σωστά ηλεκτρικά οχήματα στις αφρικανικές αγορές: μικρά, χαμηλής ταχύτητας, όπως αυτά που είναι ήδη δημοφιλή στην Κίνα. Οι δυτικοί κατασκευαστές στοχεύουν στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, με έμφαση στα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας. Ωστόσο, αυτά τα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα δεν θα έχουν πέραση στην Αφρική, όπου το προτιμητέο μέσο ηλεκτροκίνησης είναι τα φθηνά δίτροχα και τρίτροχα οχήματα. ΈΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΟ ΜΟΝΆΔΕΣ Αυτό δεν σημαίνει ότι η τετράτροχη ηλεκτροκίνηση δεν έχει μέλλον στην Αφρική, αναφέρει το CleanTechnica. Το περιοδικό επισημαίνει τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι, σε αντίθεση με τους δυτικούς, φαίνεται να κατέχουν την τέχνη κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής απήχησης. Το μυστικό: μικρές και φθηνές κατασκευές. Παράδειγμα το Mini EV της Wuling Hongguang, το οποίο έχει πουλήσει σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες στην Κίνα από την κυκλοφορία του, προ διετίας. Με τιμή πώλησης στα 4.250 ευρώ, αυτό το Mini EV κατέστησε προσιτή την ηλεκτροκινητικότητα στους λιγότερο ευκατάστατους Κινέζους. ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΧΑΜΗΛΉΣ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ Με αυτόν τον τρόπο, άνοιξε νέα αγορά για EV. Μετά την επιτυχία του Wuling Hongguang Mini EV, άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές λανσάρισαν παρόμοια βασικά, μικρά και φθηνά EV, συμπεριλαμβανομένων του Letin Mango της Levdeo και του V7 της Derry Auto. Μικρό και φθηνό; Τι θα λέγατε για μικρό, φθηνό και αργό; Πριν από την εμφάνιση των μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), που είναι πλέον στάνταρ στην Κίνα, οι Κινέζοι κατασκευαστές λανσάρισαν ολόκληρη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλής ταχύτητας (LSEV) με μπαταρίες οξειδίων μολύβδου. ΚΎΡΙΟ ΕΜΠΌΔΙΟ Λόγω οικονομικής προσιτότητας (κάτω από 3.000 δολάρια) και καταλληλότητας -λόγω κλειστής καμπίνας, παρέχουν αναβάθμιση έναντι των περισσοτέρων ανταγωνιστών δίτροχων και τρίτροχων- αυτά τα LSEV εξακολουθούν να είναι πολύ δημοφιλή, με περίπου 5 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα, κυρίως σε αγροτικές περιοχές και πόλεις. Τα «τυποποιημένα» EV μπορεί να έχουν χαμηλότερο TCO μακροπρόθεσμα, αλλά η υψηλότερη αρχική τιμή αγοράς αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για πολλούς αφρικανικούς προϋπολογισμούς. Έτσι, η λύση έρχεται από την Κίνα, με τη μορφή φθηνότερων και μικρότερων και ενίοτε πιο αργών εναλλακτικών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα μικρότερα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα -είτε χαμηλής ταχύτητας είτε όχι- αρχίζουν να εισβάλλουν στην Αφρική. Ο στόχος; «Σχολές οδηγών, μαθητές γυμνασίου και πανεπιστημίου, πρόσφατοι απόφοιτοι, επαγγελματίες στα πρώτα στάδια καριέρας, οι κλάδοι logistics και τελικής παράδοσης», αναφέρει το CleanTechnica. Με άλλα λόγια: βασικά πληθυσμιακές ομάδες της αυριανής αγοράς αυτοκινήτου. Όσον αφορά στην κατάκτηση της Αφρικής, οι δυτικοί κατασκευαστές θα διδαχθούν κάτι σημαντικό από τους Κινέζους ανταγωνιστές τους: πουλήστε φθηνά ή πηγαίνετε σπίτι. Υπάρχει, όμως ένα σημαντικό θέμα στο οποίο δεν γίνεται καμία αναφορά. Και αυτό είναι η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων αυτών. ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΘΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ; Μια διαφορετική αγορά για τα EV Η AVANCE CAR RENTAL ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ WTM LONDON 2022 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Avance Car Rental στη μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού WTM, που πραγματοποιήθηκε στις 7-9 Νοεμβρίου 2022 στο Excel του Λονδίνου. Στη φετινή 43η διοργάνωση , η Avance Car Rental συμμετείχε με Booth στο περίπτερο του ΕΟΤ, το οποίο προσέλκυσε επαγγελματίες του Τουριστικού Κλάδου από όλο τον κόσμο. Με τη συμμετοχή της κατάφερε ακόμη μία χρονιά να ενισχύσει περαιτέρω την εξωστρέφεια και την παρουσία της στην ελληνική και τη διεθνή αγορά, αποδεικνύοντας πως η ελληνική εταιρεία αποτελεί σταθερό πυλώνα στον κλάδο.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=