FLEETNEWS #176

14.11.22 #176 17 κότητα των μπαταριών που είναι εγκατεστημένες σε αυτοκίνητα και βαν, προκειμένου να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό θα μειώσει επίσης την ανάγκη αντικατάστασης μπαταριών νωρίς στη ζωή ενός οχήματος, μειώνοντας παράλληλα την ανάγκη για νέες κρίσιμες πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών. „ Πλήρη αξιοποίηση ψηφιακών δυνατοτήτων: Το Euro 7 θα διασφαλίσει ότι τα οχήματα δεν παραποιούνται και οι εκπομπές μπορούν να ελεγχθούν από τις αρχές εύκολα, χρησιμοποιώντας αισθητήρες εντός οχήματος για τη μέτρηση των εκπομπών καθ’ όλην τη διάρκεια ζωής του. Σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής, η ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου κανονισμού είναι η 1η Ιουλίου 2025 για τα νέα ελαφρά οχήματα (αυτοκίνητα και βαν) και η 1η Ιουλίου 2027 για τα νέα βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία). Περιορισμένες εξαιρέσεις ισχύουν για οχήματα που κατασκευάζονται από κατασκευαστές μικρού όγκου. Η πρόταση προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις από ομάδες λόμπι και αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. έχει προβεί σε μεγάλες επενδύσεις σε πολύπλοκη τεχνολογία ελέγχου καυσαερίων για δημιουργία οχημάτων πέραν των σημερινών αυστηρών προτύπων εκπομπών. Από το 1992, η Ε.Ε. θεσπίζει συνεχώς αυστηρότερα όρια εκπομπών καυσαερίων για κάθε νέο όχημα που πωλείται στην Ε.Ε. (πρότυπα «Euro»). Σήμερα, οι εκπομπές στο δρόμο βάσει μετρήσεων φορητών συστημάτων μέτρησης (PEMS), καταγράφονται μετά βίας. Το τελευταίο πρότυπο -Euro 6- εισήχθη το 2014 και αντικαταστάθηκε το 2017 από το Euro 6d, το οποίο αναβαθμίστηκε ξανά το 2020. Μία ακόμα αναβάθμιση -η Euro 6e- θα γίνει το 2022. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρότασή της για το Euro 7 στις 9 Νοεμβρίου. Πρόσφατες μελέτες κατέδειξαν πως η ανανέωση του στόλου με τα πλέον πρόσφατα οχήματα Euro 6/ VI -παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση νέων οχημάτων- θα επιφέρει μείωση 80% των εκπομπών NOx στις οδικές μεταφορές έως το 2035 (σε σύγκριση με το 2020). Την ίδια περίοδο, τα αυστηρότερα σενάρια Euro 7 θα μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές κατά 5% για αυτοκίνητα και βαν σε σύγκριση με τα επίπεδα Euro 6d και κατά περίπου 2% για φορτηγά. Επιπλέον, βάσει του πρόσφατα συμφωνηθέντος κανονισμού CO2, έως το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα και βαν που θα πωλούνται στην Ε.Ε. πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η Επιτροπή υποβάλλει επίσης προτάσεις για την αναθεώρηση των προτύπων CO2 στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, γεγονός που συνεπάγεται ταχεία μεταστροφή σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Ο αντίκτυπος του Euro 7/VII θα χρειαστεί αρκετά χρόνια για να γίνει αισθητός - δηλαδή θα αρχίσει να γίνεται αισθητός όταν αυξηθεί η κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών εκπομπών λόγω των κανονισμών CO2. Αυτό σημαίνει ότι, χωρίς διαχείριση του παλαιότερου στόλου, το Euro 7/VII θα έχει οριακό αντίκτυπο στις εκπομπές NOx των οδικών μεταφορών, επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ACEA. Δείτε εδώ την σχετική έκδοση της ACEA: Fact sheet – Euro 7/VII ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ACEA Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων Επιπλέον αντίκτυπος προτύπου Euro 7/VII Βασικά όρια περιλαμβανομένων των προτύπων Euro 6/VI Μείωση εκπομπών NOx 2020-2035 Αντίκτυπος ανανέωσης στόλου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=