FLEETNEWS #176

14.11.22 #176 14 Την ώρα που οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντώνται στην COP27 για να συζητήσουν πρωτοβουλίες για το κλίμα, έρευνα αναφέρει πως στην Ευρώπη πρέπει να τετραπλασιαστεί ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, για να υποστηριχθεί ο αυξανόμενος αριθμός οχημάτων μπαταρίας. Την τελευταία πενταετία, ο αριθμός των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων δεκαπλασιάστηκε, αλλά το πλήθος των δημόσιων φορτιστών αυξήθηκε μόνον κατά 2,5 φορές. Οι πρώτοι χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων διέθεταν συνήθως ιδιωτικό χώρο στάθμευσης όπου μπορούσαν να εγκαταστήσουν οικιακό φορτιστή, αλλά καθώς εξαπλώνεται η χρήση της ηλεκτροκίνησης, η McKinsey υπολογίζει ότι η ΕΕ-27 θα χρειαστεί τουλάχιστον 3,4 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αυτό απαιτεί τεράστιες επενδύσεις εκ μέρους των κατασκευαστών σταθμών φόρτισης, για αύξηση της παραγωγής τους, και καλύτερο συντονισμό μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης των σημείων φόρτισης και των επιχειρήσεων ηλεκτρισμού κοινής ωφέλειας, για παροχή ρεύματος στις εγκαταστάσεις τους. ΗMcKinsey υπολογίζει πως το συνολικό κόστος κατασκευής αυτής της υποδομής μπορεί να ανέλθει στα 240 δισ. ευρώ έως το 2030. 3,4 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΈΣ Στα 3,4 εκατομμύρια δημόσιων φορτιστών της McKinsey περιλαμβάνονται 2,9 εκατομμύρια για επιβατικά αυτοκίνητα, 400.000 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και 100.000 για φορτηγά και λεωφορεία. Το 2021, το 42% των Ευρωπαίων ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων που ζούσαν σε πόλεις δεν διέθεταν οικιακή φόρτιση και επομένως βασίζονταν σε δημόσιους φορτιστές. Πέρυσι εγκαταστάθηκαν μόνο 1.600 σημεία φόρτισης την εβδομάδα, κυρίως σε μεγαλύτερες χώρες, όπως η Γαλλία (400 δημόσιοι φορτιστές την εβδομάδα) και η Γερμανία (200 την εβδομάδα). Οι ειδικοί προβλέπουν ακόμα πως οι ιδιοκτήτες κατοικιών, οι διαχειριστές πολυκατοικιών και οι εταιρείες διαχείρισης χώρων στάθμευσης θα πρέπει να εγκαταστήσουν 29 εκατομμύρια ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης έως το 2030. «Η Γαλλία και η Γερμανία σημείωσαν τον ταχύτερο ρυθμό εγκατάστασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και αυτές και ολόκληρη η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ πίσω σε σχέση με τις ανάγκες. Πρέπει να εγκατασταθούν συνολικά 6.000 δημόσια σημεία φόρτισης την εβδομάδα κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταξύ 2021 και 2030, επομένως υπάρχει μεγάλο πεδίο προς κάλυψη», αναφέρει ηMcKinsey. ΑΝΑΒΑΘΜΊΣΕΙΣ ΔΙΚΤΎΩΝ Το εύρος των εξελίξεων απαιτεί ενίσχυση των εθνικών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και ιδιαιτέρως αναβαθμίσεις διανομής ισχύος από τους υποσταθμούς στους τελικούς χρήστες. «Για τα επαγγελματικά οχήματα, οι νέοι φορτιστές θα χρειάζονται έως και ένα μεγαβάτ (1.000 κιλοβάτ) ηλεκτρικής ενέργειας. Σταθμοί αυτού του είδους απαιτούν αναβαθμίσεις δικτύου ή λύσεις εφεδρικής αποθήκευσης: οι σταθμοί ανάπαυσης σε αυτοκινητόδρομους, που θα εξυπηρετούν ταυτοχρόνως 20 φορτηγά και δέκα επιβατικά αυτοκίνητα με ταχυφορτιστές, θα χρειάζονται έως και 20 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας - ισοδύναμης με πόλης 20.000 κατοίκων», όπως σημειώνει ηMcKinsey. Εάν θέλουμε να επιτευχθούν οι στόχοι απανθρακοποίησης με τα ηλεκτρικά οχήματα, οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να επενδύσουν σε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές. Η ανάλυση της McKinsey προβλέπει ότι η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για EV θα αυξηθεί από τις εννέα τεραβατώρες το 2021, σε 165 τεραβατώρες το 2030, αύξηση από σχεδόν 1% σε 6% της ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ EV ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΑΣΤΟΥΝ ΕΩΣ ΤΟ 2025 Ανάλυση της McKinsey Ο ΡΥΘΜΌΣ ΕΓΚΑΤΆΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΌΣΙΩΝΦΟΡΤΙΣΤΏΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΑΣΤΕΊ ΜΈΧΡΙ ΤΟ 2025 Εγκατεστημένα δημόσια σημεία φόρτισης για EV1 Πλήθος εγκαταστάσεων ανά εβδομάδα Τρέχων ρυθμός εγκαταστάσεων: 1600 σημεία φόρτισης ανά εβδομάδα Στόχος εγκατάστασης 6.000 σημείων φόρτισης ανά εβδομάδα Απαιτείται τετραπλασιασμός μέσης επιτάχυνσης εβδομαδιαίων εγκαταστάσεων υποδομής φόρτισης EV έως τα μέσα της δεκαετίας σε AC2 και DC3 σταθμούς4 1 Ο ρυθμός εγκατάστασης αντιπροσωπεύει το σενάριο χρήσης που αναφέρει η έκθεση της ACEA 2 Εναλλακτικού ρεύματος 3 Συνεχούς ρεύματος 4. Απομένουν 470 εβδομάδες μέχρι τα τέλη του 2030 και εγκατάσταση περίπου 3 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης Πηγή: Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων, Εθνικοί οργανισμοί μεταφορών και κινητικότητας, Πρότυπο υποδομής φόρτισης EV της McKinsey

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=