07.11.22 #175 4 Προτού καν προλάβει να αναπτυχθεί, η ηλεκτροκίνηση στόλου συναντά αρκετά εμπόδια, έτσι δεν είναι λίγοι οι υπεύθυνοι στόλου που αναρωτιούνται εάν η ηλεκτροκίνηση είναι πραγματικά η καλύτερη επιλογή για καθαρές μεταφορές στο μέλλον. Το υδρογόνο μπορεί να αποτελεί τη λύση και η BMW δηλώνει αισιόδοξη πως θα διαθέτει εμπορικά βιώσιμο μοντέλο υδρογόνου στα τέλη της δεκαετίας. Το Car Magazine South Africa αναφέρει πως ο Oliver Zipse, CEO του BMW Group, σε ομιλία του κατά το λανσάρισμα της Rolls Royce Spectre, δήλωσε ότι η εταιρεία εμπιστεύεται το υδρογόνο και τόνισε ότι σε πολλές περιοχές που δεν διαθέτουν υποδομή φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μόνη λύση για μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Η BMW ΈΧΕΙ ΛΑΝΣΆΡΕΙ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ Τον Σεπτέμβριο του 2022, ανακοινώθηκε πως η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει την παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την BMW iX5 επόμενης γενιάς και τα πρώτα οχήματα θα κυκλοφορήσουν για δοκιμές εντός του έτους. Αλλά οι «ιστορικοί» του κλάδου γνωρίζουν ότι η BMW έχει εμπειρία στην κατασκευή αυτοκινήτων υδρογόνου. Το 1979, λάνσαρε το 520h, ένα τετράθυρο επιβατικό όχημα διπλού καυσίμου, που μπορούσε να κινηθεί με βενζίνη ή με υγρό υδρογόνο, σε υπερ-μονωμένες κρυογονικές δεξαμενές. Έκτοτε, μεταξύ 2005 και 2007, η αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε και πούλησε περιορισμένο αριθμό BMW Hydrogen 7, βασισμένες στην παραδοσιακή σειρά BMW 7 εσωτερικής καύσης. Χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα V-12, 6 λίτρων, αλλά τροποποιημένο για καύση υδρογόνου και βενζίνης. Τα μελλοντικά μοντέλα υδρογόνου της BMW (ξεκινώντας από το iX5) θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών καυσίμου και υδρογόνο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αποδίδοντας συνολικά 368 ίππους. BMWGROUP Αυτοκίνητο υδρογόνου μέχρι το 2030 Η STELLANTIS ΘΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΜΑΖΙΚΑ LCV ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η Stellantis ανακοίνωσε σχέδια για κλιμάκωση της βιομηχανικής παραγωγής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία κάνει επενδύσεις στο εργοστάσιο του Hordain στη Γαλλία για να κατασκευάσει τις εκδόσεις κυψελών καυσίμου των Peugeot Expert, Citroën Jumpy και Opel Vivaro από το 2023. Το εργοστάσιο θα μπορεί να συναρμολογεί 5.000 LCV κυψελών καυσίμου ετησίως. Το υδρογόνο θεωρείται λύση μηδενικών εκπομπών για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία και εφόσον οι ηλεκτροκινητήρες μπαταρίας δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες των εταιρειών διαχείρισης στόλων, είτε λόγω αυτονομίας είτε λόγω χρόνου επαναφόρτισης, η Stellantis είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δεσμεύεται για μαζική παραγωγή LCV. Η Stellantis προορίζει τα οχήματα κυψελών καυσίμου για εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων που απαιτούν μεγάλη αυτονομία (400 χλμ.), γρήγορο χρόνο φόρτισης (3 λεπτά) και ικανή χωρητικότητα φορτίου (1.000 κιλά ωφέλιμου φορτίου), αλλά υπάρχουν και άλλες εφαρμογές στόλου. Νωρίτερα φέτος, η Miele, εταιρεία κατασκευής οικιακών συσκευών, παρέλαβε το πρώτο της βαν Opel Vivaro-e Hydrogen της Stellantis, που κατασκευάστηκε πιλοτικά στο Russelsheim της Γερμανίας. Ο Hans Krug, ανώτερος αντιπρόεδρος Προμηθειών του Miele Group, δήλωσε: «Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη το υδρογόνο, παράδειγμα ο στόλος μας». Πρόσθεσε δε ότι η τεχνολογία κυψελών καυσίμου παρέχει φιλική προς το περιβάλλον λύση για τους τεχνικούς σέρβις που πρέπει να σταθμεύουν τη νύχτα τα οχήματά τους στο δρόμο και δεν διαθέτουν πρόσβαση σε δικό τους σταθμό φόρτισης. «Αυτή η τεχνολογία συμπληρώνει το κενό μεταξύ των οχημάτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών plug-in οχημάτων και αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις», δήλωσε ο Krug. Τα οχήματα κυψελών καυσίμου θα συναρμολογηθούν στην ίδια εργοστασιακή γραμμή που παράγει τις ηλεκτρικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των βαν Expert/Jumpy/ Vivaro, με ομάδα ειδικών που θα εγκαθιστά τις δεξαμενές υδρογόνου, τις μπαταρίες και τις κυψέλες καυσίμου.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=