FLEETNEWS #175

07.11.22 #175 17 Το επιτόκιο συμβάλλει κατά 10% στο 13% της αύξησης τιμής μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων. Ο συνδυασμός αύξησης τιμών καταλόγου και μειωμένης έκπτωσης προσθέτει 4%. Αυτό μπορείτε να παρατηρήσετε στο ακόλουθο γράφημα για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γαλλία. „ Το μωβ αντιπροσωπεύει τον αντίκτυπο των τιμών καταλόγου (+2%), „ Το ροζ τη μείωση των εκπτώσεων (2%) „ Το γκρίζο την επίπτωση των επιτοκίων (+10%) „ Η μαύρη γραμμή είναι η εξέλιξη της μίσθωσης και δείχνει μείωση 2% άλλων στοιχείων (πιθανότατα η υπολειμματική αξία ή η συντήρηση). (Γράφημα 3) Στο μέλλον αναμένεται περαιτέρω επιδείνωση του κόστους χρηματοδότησης, καθώς οι εταιρείες χρηματοδότησης ανακτούν τα περιθώρια κέρδους τους. Θα υπάρξει όμως κάποια αντιστάθμιση με αύξηση των υπολειμματικών αξιών λόγω πληθωρισμού. Από την άλλη, το κόστος ασφάλισης και συντήρησης θα αυξηθεί λόγω πληθωρισμού (εκτός εάν αντισταθμιστούν λόγω τηλεματικής). Για άλλους τύπους καυσίμων/ενέργειας, η αύξηση της μίσθωσης (η οποία είναι μεγαλύτερη εκείνης των ηλεκτρικών οχημάτων) οφείλεται στις τιμολογιακές πολιτικές των κατασκευαστών αυτοκινήτων (8%, 7% και 6% αντιστοίχως για ντίζελ, βενζίνη και PHEV). Επίδραση αύξησης επιτοκίων Επίδραση μείωσης εκπτώσεων νέων αυτοκινήτων Επίδραση αύξησης τιμών τιμοκαταλόγου νέων αυτοκινήτων Επίδραση υπολειμματικής αξίας και άλλων παραγόντων (συντήρησης, σέρβις, περιθωρίων...) Εξέλιξη τιμών leasing Δεκ 21 Ιαν 22 Φεβ 22 Μαρ 22 Απρ 22 Μαι 22 Ιουν 22 Ιουλ 22 Αυγ 22 Σεπ 22 ΓΡΆΦΗΜΑ 3: ΑΝAΛΥΣΗ ΕΠIΔΡΑΣΗΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟY ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ LEASING - ΗΛΕΚΤΡΙΚA ΟΧHΜΑΤΑ Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για τους αναθεωρημένους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και βαν. Οι διαπραγματευτές της Ε.Ε. εξασφάλισαν συμφωνία με τα κράτη-μέλη για την αρχική πρόταση της Επιτροπής που προβλέπει οδική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών έως το 2035 (στόχος σε όλο το στόλο της Ε.Ε. σε σύγκριση με το 2021). Είναι η πρώτη συμφωνία του πακέτου «Fit for 55» και σαφές μήνυμα ότι αντιμετωπίζεται σοβαρά η υιοθέτηση συγκεκριμένων νόμων για την επίτευξη των στόχων που ορίζονται στο νόμο της Ε.Ε. για το κλίμα. Υπενθυμίζεται πως στις 14 Ιουλίου 2021, ως μέρος της δέσμης «Fit for 55», η Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση για αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO2 για καινούργια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά. Το ΕΚ πέτυχε την εισαγωγή μεθοδολογίας για την αξιολόγηση και την αναφορά δεδομένων εκπομπών CO2 για όλο τον κύκλο ζωής αυτοκινήτων και βαν που πωλούνται στην Ε.Ε. Η Επιτροπή θα παρουσιάσει αυτήν τη μεθοδολογία έως το 2025, συνοδευόμενη από νομοθετικές προτάσεις. Επίσης, θα δημοσιεύσει έκθεση έως το τέλος του 2025 και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια, για την αξιολόγηση της προόδου προς την οδική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Η έκθεση θα καλύπτει τον αντίκτυπο στους καταναλωτές και την απασχόληση, την πρόοδο στην ενεργειακή απόδοση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, καθώς και πληροφορίες για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων. Τέλος, θα παρακολουθεί και θα αναφέρει ετησίως το χάσμα μεταξύ των ορίων τιμών εκπομπών και των πραγματικών δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας, με στόχο να προσαρμόσει τις μέσες ειδικές εκπομπές CO2 των κατασκευαστών έως το 2030. Η ACEA διαβεβαίωσε πως είναι έτοιμη να «αντιμετωπίσει την πρόκληση» έπειτα από αυτή την «απόφαση άνευ προηγουμένου», καλώντας ταυτόχρονα την Ε.Ε. να θέσει «όρους» που χαρακτηρίζει απαραίτητους για την επίτευξη του στόχου, ιδίως την εγκατάσταση επαρκούς δικτύου φορτιστών των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η T&E χαιρετίζει την ιστορική συμφωνία και δηλώνει ότι οι νομοθέτες πρέπει να επιταχύνουν και άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών οχημάτων εντός της δεκαετίας. ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Συμφωνία για αυτοκίνητα και βαν το 2035

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=