FLEETNEWS #175

07.11.22 #175 16 Οι Laurent Queinec, Florent Heitzmann, Guillaume Heron και Pascal Serres της Experteye θα βρίσκονται στο Fleet Europe Summit, στο Δουβλίνο, παρουσιάζοντας το Δείκτη Leasing Αυτοκινήτων, που ανέπτυξαν από τον Ιανουάριο του 2021 βάσει των τιμών καταλόγου μεγάλων εταιρειών leasing. Αναπαριστά ικανοποιητικά τις τάσεις, με τουλάχιστον 10.000 διαφορετικές τιμές ανά μήνα και ανά χώρα. Επί του παρόντος, ο δείκτης καλύπτει τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία και θα επεκταθεί σύντομα στην Ισπανία, την Ιταλία και τις χώρες Benelux. Δυστυχώς, δεν προβλέπεται να συμπεριλάβει τη χώρα μας, ωστόσο είναι αρκετά διαφωτιστικός, γι’ αυτό και παρουσιάζουμε εδώ κάποια βασικά σημεία. Ο δείκτης περιλαμβάνει χρηματοδότηση και βασικές υπηρεσίες, όπως συντήρηση και οδική βοήθεια. Ως εκ τούτου, παρουσιάζει συνδυασμό τιμών νέων αυτοκινήτων, εκπτώσεων, υπολειμματικών αξιών, κόστους μετά την πώληση και διακυμάνσεων επιτοκίων. Οι λεπτομέρειες της βάσης δεδομένων επιτρέπουν ανάλυση σε επίπεδο μάρκας, μοντέλου και εταιρείας leasing. Το 2021, οι τιμές leasing μειώθηκαν 1,7% κατά μέσο όρο στη Γαλλία, ενώ αυξήθηκαν κατά 17,5% το πρώτο εννεάμηνο του 2022. Στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι μισθώσεις αυξήθηκαν κατά 14,1% και 8,1% αντίστοιχα, φέτος. Αυτοί οι αριθμοί αξίζουν ανάλυσης προς κατανόηση της αγοράς και λήψη σωστών αποφάσεων. (Γράφημα 1) Το Car Leasing Index είναι χρήσιμο εργαλείο λήψης αποφάσεων τιμολογιακής πολιτικής για κατασκευαστές και εταιρείες leasing ή επιλογής αυτοκινήτων για υπεύθυνους στόλου. ΣΤΗ ΓΑΛΛΊΑ, ΟΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΈΣ ΠΟΛΙΤΙΚΈΣ ΕΥΝΟΟΎΝ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Στο ακόλουθο γράφημα, συγκρίνεται ο πληθωρισμός ανά τύπο ενέργειας στη Γαλλία από τον Ιανουάριο του 2021. Οι εταιρείες Leasing και οι κατασκευαστές προτιμούν σαφώς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και βενζίνης έναντι των ντίζελ. Έχουν προσαρμόσει τις τιμές τους στις απαιτήσεις της αγοράς και είναι πιο αισιόδοξοι για το μελλοντικό κόστος (υπολειμματική αξία, συντήρηση). Η κατάσταση εκπλήσσει όσον αφορά στα υβριδικά αυτοκίνητα και απαιτεί λεπτομερή ανάλυση σε επίπεδο μάρκας προς κατανόηση της εξέλιξης. Η αγορά έχει εκφράσει αμφιβολίες για την τεχνολογία και την αποτελεσματικότητα της μείωσης εκπομπών CO2, ενώ οι μάρκες έχουν αυξήσει σημαντικά τις τιμές τους για τα συγκεκριμένα μοντέλα. (Γράφημα 2) ΟΙ ΑΥΞΉΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΤΟΚΊΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΗΘΩΡΙΣΤΙΚΈΣ ΤΙΜΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΊΖΟΝΤΑΙ ΕΛΑΦΡΏΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ LEASING Το τετραετές IRS (interest rate swap) του ευρώ αυξήθηκε από 0% τον Ιανουάριο σε 3% τον Οκτώβριο. Αντανακλά τη διακύμανση του κόστους χρηματοδότησης των εταιρειών leasing. Η εξέταση της αγοράς και οι συνεντεύξεις καταδεικνύουν πως οι εταιρείες leasing, ως συνήθως, έχουν μεταφέρει ένα μόνον μέρος της αύξησης των επιτοκίων τους (2%). Μια αύξηση επιτοκίου 2% επηρεάζει κατά 10,4% μια μίσθωση, όταν όλες οι άλλες παράμετροι -διάρκεια και υπολειμματική αξία- παραμένουν αμετάβλητες. Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ LEASING ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ EXPERTEYE Car Leasing Index ΓΡΆΦΗΜΑ 1: CAR LEASING PRICE INDEX - ΤΑΣΕΙΣ ΓΡΆΦΗΜΑ 2: CAR LEASING PRICE INDEX - ΕΞΕΛΙΞΗ (ΙΑΝ - ΣΕΠ 2022) Ντίζελ Βενζίνης Όλων των τύπων ενέργειας Ηλεκτρικά Όλοι οι τύποι ενέργειας/καυσίμου (ιδίου βάρους) ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΝΤΙΖΕΛ PHEV ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=