07.11.22 #175 15 παρατηρούνται στη Μάλτα και τη Ρουμανία παρά στις πλουσιότερες, όπως το Βέλγιο και η Ισπανία. Ο υπολογισμός της φορολογικής επιβάρυνσης είναι επίσης σημαντικός για τα εταιρικά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν την πλειονότητα (58%) των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη και εμπλουτίζουν την ανάλυση με στοιχεία εισοδηματικά και εταιρικών φορολογικών οφελών. Όπως και στα ιδιωτικά αυτοκίνητα, η φορολογική επιβάρυνση μεταξύ εταιρικού αυτοκινήτου BEV και βενζίνης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ χωρών. Οι μεγαλύτερες επιβαρύνσεις παρατηρούνται στην Ιρλανδία, την Ελλάδα και τη Μάλτα, ενώ οι μικρότερες στην Κύπρο, την Κροατία και τη Βουλγαρία. Οι υπολογισμοί φόρου εξηγούν τα ευρήματα: Οι επιχορηγήσεις αγοράς εταιρικών αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών υφίστανται σε λιγότερες χώρες (15) και είναι συνήθως μικρότερες για ιδιωτικά αυτοκίνητα, αλλά συμβάλλουν σημαντικά. Η φορολογία παροχών σε είδος αποτελεί το μεγαλύτερο μερίδιο φορολογικής επιβάρυνσης στις περισσότερες χώρες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία εξαρτάται κυρίως από τις εκπομπές CO2 και επιβάλλεται ακέραια σε άλλες έξι χώρες (Κροατία, Τσεχία, Λιθουανία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ελβετία). Τα εταιρικά αυτοκίνητα χαίρουν σημαντικών φορολογικών πλεονεκτημάτων, υπό μορφή αποσβέσεων και έκπτωσης ΦΠΑ. Επτά χώρες, με επικεφαλής το Βέλγιο, εφαρμόζουν αποσβέσεις βάσει εκπομπών CO2 και τέσσερις χώρες εφαρμόζουν έκπτωση ΦΠΑ. Δεδομένης της πρόκλησης που αντιμετωπίζουν οι οδικές μεταφορές σε θέματα εκπομπών, τα διδάγματα των φορολογικών συγκρίσεων είναι σημαντικά και επίκαιρα. Οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας στην Ευρώπη με αύξηση εκπομπών. Η έκθεση παρουσιάζει τις καλές πρακτικές προς μίμηση και τις κακές πρακτικές προς αποφυγή και παρέχει καθοδήγηση. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Υδρογόνου, η Hydrogen Europe δημοσίευσε την τελευταία της έκθεση με τίτλο Πυρόλυση: Προοπτική και πιθανές εφαρμογές φιλικής προς το κλίμα παραγωγής υδρογόνου, σε συνεργασία με τη Γερμανική Τεχνική και Επιστημονική Ένωση για το Αέριο και το Ύδωρ (DVGW). Η έκθεση παρέχει ολοκληρωμένη επισκόπηση της πυρόλυσης, από τη βασική ιδέα έως τα πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών μεθόδων παραγωγής υδρογόνου. Με τη συμβολή και τις συνεντεύξεις Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων, επιχειρηματιών και καινοτόμων της αγοράς, η έκθεση είναι αποτέλεσμα ευρείας συνεργασίας. Επαγγελματίες της αλυσίδας αξίας μοιράζονται τις απόψεις τους για τις ανάγκες της αγοράς υδρογόνου, στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης της Ευρώπης και πώς η πυρόλυση -και άλλες θερμοχημικές διαδικασίες, όπως η θερμόλυση σε συνδυασμό με την αεριοποίηση- συμβάλλουν σε αυτό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε στην ανακοίνωση REPowerEU την ανάγκη ενεργειακής ανεξαρτητοποίησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα. Η κοινή δημοσίευση Hydrogen Europe κα ι DVGW το υποστηρίζει και παρουσιάζει τις προοπτικές εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως τα απόβλητα, τα λύματα, η λυματολάσπη, η βιομάζα και τα αέρια θερμοκηπίου που δεν χρησιμοποιούνται, αλλά είναι διαθέσιμα. Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει και υπολογισμούς εκπομπών κύκλου ζωής που δείχνουν ότι το υδρογόνο πυρόλυσης είναι καθαρό και μπορεί να έχει ακόμα και αρνητικό αποτύπωμα άνθρακα, υποστηρίζει τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση υδρογόνου, η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα για λιγότερο γνωστές μεθόδους παραγωγής, όπως η πυρόλυση, και επιτρέπει την ανάπτυξη και τη συμβολή τους στην ενεργειακή μετάβαση. Ο Stephen Jackson, Chief Technology & Market Officer της Hydrogen Europe, δήλωσε: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι γι’ αυτήν την έκθεση, που καλύπτει ένα συναρπαστικό και μέχρι σήμερα υποτιμημένο τμήμα της αλυσίδας αξίας υδρογόνου. Το υδρογόνο πυρόλυσης αποτελεί αποτελεσματική, καθαρή - δυνητικά αρνητική άνθρακα - και οικονομικά αποδοτική μέθοδο παραγωγής, η οποία, εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου και στην επίτευξη των στόχων μας ενεργειακής μετάβασης». «Τις επόμενες δύο δεκαετίες πρέπει να αντικαταστήσουμε τα ορυκτά καύσιμα με φιλικά προς το κλίμα παράγωγα. Για να γίνει αυτό, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλες τις επιλογές», πρόσθεσε ο καθηγητής δρ Gerald Linke, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της DVGW. Η HYDROGEN EUROPE ΚΑΙ Η DVGW ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΥΡΟΛΥΣΗΣ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=