FLEETNEWS #175

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #175 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Συγκριτική έκθεση συστημάτων φορολογίας αυτοκινήτων Car Leasing Index Τύποι καυσίμων / ενέργειας

07.11.22 #175 2 Η Interbrand ανακοίνωσε τη νέα κατάταξη Best Global Brands στο Web Summit 2022. Από τις μάρκες αυτοκινήτων ξεχωρίζουν στην πρώτη δεκάδα Toyota (#6) και Mercedes (#8) και ακολουθούν Tesla (#12) και BMW (#14). Οι 100 κορυφαίες μάρκες που περιλαμβάνονται στις «Best Global Brands 2022», αναλύθηκαν βάσει τριών κριτηρίων: οικονομικές επιδόσεις των προϊόντων ή των υπηρεσιών της μάρκας, ρόλος της μάρκας στη διαδικασία απόφασης αγοράς και ισχύς της μάρκας προς διασφάλιση μελλοντικών εταιρικών κερδών. Ποσοτικά δεδομένα για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG) ενσωματώθηκαν στη μεθοδολογία των Best Global Brands για πρώτη φορά. Όλες οι μάρκες αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στην κατάταξη αύξησαν σημαντικά την αξία τους σε σχέση με το 2021. Η ιαπωνική Toyota, που προπορεύεται όλων των άλλων μαρκών αυτοκινήτων από το 2011, ανέβηκε φέτος από την 7η στην 6η θέση, αυξάνοντας την αξία της κατά 10%. Η ευρωπαϊκή Mercedes-Benz παρέμεινε αμετάβλητη στην 8η, αυξάνοντας επίσης την αξία της κατά 10%. Η αμερικανική Tesla εκσφενδονίστηκε από την 40ή θέση το 2020 και 14η το 2021 στη 12η θέση το 2022, αυξάνοντας κατά 32% την αξία της σε ένα έτος. Παρά, πάντως, τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή της, η Tesla δεν επανέλαβε την τεράστια αύξηση (184%) στην αξία της μάρκας της που σημείωσε το 2021. Η ευρωπαϊκή BMWυποχώρησε κατά μία θέση, παραμένοντας όμως πολύ ψηλά στην κατάταξη (13η) και αυξάνοντας κατά 11% την αξία της. Οι υπόλοιπες μάρκες (αυτοκινήτων) που πέτυχαν να περιληφθούν στις 100 πολυτιμότερες παγκοσμίως είναι: Honda στην 26η θέση (+7% - 2021:25η), Hyundai στην 35η (+14% - 2021: 35η), Audi 46η (+11% - 2021: 46η), Volkswagen 48η (+10% - 2021: 47η), Ford 50η (+12% - 2021: 52η), Porsche 53η (+15% - 2021: 58η), Nissan 61η (+10% - 2021: 59η), Ferrari 75η (+31% - 2021: 76η), Kia 87η (+9% - 2021: 86η), Land Rover 98η (+10% - 2021: 98η), Mini 99η (+7% - 2021: 96η). Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ TOYOTA, MERCEDES, TESLA, BMW Best Global Brands 2022 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

07.11.22 #175 3 Η Volkswagen ανακοίνωσε συνεργασία με τη Miles Mobility προς επιτάχυνση της επέκτασης του χαρτοφυλακίου της αυτοκινήτων διαμοιρασμού. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Miles Mobility εξαγόρασε τη UMI Urban Mobility International GmbH από τη Volkswagen Passenger Cars και την εταιρεία αυτοκινήτων διαμοιρασμού WeShare, οι οποίες θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιό της. Το επόμενο βήμα της συνεργασίας περιλαμβάνει την παραγγελία εκ μέρους της Miles περισσότερων των 10.000 ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας των Audi, Seat/Cupra και Volkswagen Passenger Cars. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2023, γεγονός που θα αυξήσει τη συμμετοχή της Volkswagen στις νέες υπηρεσίες κινητικότητας. Έτσι, η Volkswagen θέτει πολλαπλούς στόχους μέσω της νέας συνεργασίας: „ Ενεργοποίηση υπηρεσιών κινητικότητας, όπως συνδρομές αυτοκινήτου και διαμοιρασμός αυτοκινήτου για τους πελάτες „ Επέκταση του διαμοιρασμού αυτοκινήτου σε νέους πελάτες „ Προσέγγιση περισσότερων πελατών στη Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Miles είναι επί του παρόντος διαθέσιμη σε οκτώ πόλεις της Γερμανίας και δραστηριοποιήθηκε επίσης στις Βρυξέλλες και στη Γάνδη το 2022, ενώ πρόκειται να αναβαθμίσει το στόλο της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Volkswagen Group. Η WeShare διαθέτει 2.000 οχήματα VW ID.3 και ID.4 στο Βερολίνο και το Αμβούργο, εξυπηρετώντας πάνω από 200.000 πελάτες. Στο μέλλον, ο στόλος της MILES θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός και σήμερα διαθέτει 9.000 οχήματα, το 70% των οποίων προέρχεται από το Volkswagen Group. Η VOLKSWAGEN ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ MILES MOBILITY Το Volvo EX90 σχεδιάστηκε για να είναι κομψό, ασφαλές και αποδοτικό, αφού η μορφή, η λειτουργία και η τεχνική του καινοτομία βρίσκονται σε τέλεια αρμονία. Η σκανδιναβική σχεδιαστική προσέγγιση είναι ξεκάθαρη. Αυτό το νέο κορυφαίο SUV είναι σχεδιασμένο για να εκπληρώσει ένα σκοπό, επισημαίνει η Volvo: να είναι ένα κομψό, αποδοτικό, αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με ένα υψηλότερο πρότυπο στην ασφάλεια σε σχέση με κάθε αυτοκίνητο Volvo πριν από αυτό. Ωστόσο, όπως έχουν αποδείξει ήδη πολλές φορές οι Σκανδιναβοί σχεδιαστές, η πρακτικότητα και η ασφάλεια δεν χρειάζεται να συνοδεύονται από συμβιβασμούς στην αισθητική. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το πώς έχει ενσωματωθεί το lidar, το οποίο αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στο Volvo EX90. Το lidar είναι ένα σύστημα απομακρυσμένου εντοπισμού που χρησιμοποιεί παλμικό λέιζερ για να μετρήσει με ακρίβεια αποστάσεις και μπορεί να ανιχνεύσει, για παράδειγμα, πεζούς σε απόσταση έως και 250 μέτρων. Στην πορεία για την υλοποίηση της αυτόνομης οδήγησης χωρίς επίβλεψη, το lidar είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους για την ασφάλεια. «Ήταν σχεδιαστική πρόκληση το να ενσωματώσουμε το lidar με έναν τρόπο που αφενός δείχνει όμορφος, αφετέρου είναι ο καλύτερος δυνατός για τις εφαρμογές ασφαλείας που υλοποιεί», δήλωσε ο T. Jon Mayer, Επικεφαλής Εξωτερικού Σχεδιασμού. «Πρόκειται για τα μάτια του αυτοκινήτου, και παρόλο που θα μπορούσαμε να τα τοποθετήσουμε κάπου στη μάσκα -το οποίο θα ήταν σαν να είχατε τα δικά σας μάτια στο ύψος των γονάτων- είναι πολύ πιο λογικό να τα έχουμε όσο ψηλά βρίσκεται το κεφάλι σας, ώστε να μπορείτε να δείτε όσο το δυνατόν περισσότερα. Για αυτό τον λόγο, σε συνεργασία με τους μηχανικούς μας, αποφασίσαμε να ενσωματώσουμε το lidar στην οροφή, ώστε να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα του». Αναλυτικά στο fleetnews.gr TOΝΕΟ VOLVO EX90 Σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλές

07.11.22 #175 4 Προτού καν προλάβει να αναπτυχθεί, η ηλεκτροκίνηση στόλου συναντά αρκετά εμπόδια, έτσι δεν είναι λίγοι οι υπεύθυνοι στόλου που αναρωτιούνται εάν η ηλεκτροκίνηση είναι πραγματικά η καλύτερη επιλογή για καθαρές μεταφορές στο μέλλον. Το υδρογόνο μπορεί να αποτελεί τη λύση και η BMW δηλώνει αισιόδοξη πως θα διαθέτει εμπορικά βιώσιμο μοντέλο υδρογόνου στα τέλη της δεκαετίας. Το Car Magazine South Africa αναφέρει πως ο Oliver Zipse, CEO του BMW Group, σε ομιλία του κατά το λανσάρισμα της Rolls Royce Spectre, δήλωσε ότι η εταιρεία εμπιστεύεται το υδρογόνο και τόνισε ότι σε πολλές περιοχές που δεν διαθέτουν υποδομή φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μόνη λύση για μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Η BMW ΈΧΕΙ ΛΑΝΣΆΡΕΙ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ Τον Σεπτέμβριο του 2022, ανακοινώθηκε πως η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει την παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την BMW iX5 επόμενης γενιάς και τα πρώτα οχήματα θα κυκλοφορήσουν για δοκιμές εντός του έτους. Αλλά οι «ιστορικοί» του κλάδου γνωρίζουν ότι η BMW έχει εμπειρία στην κατασκευή αυτοκινήτων υδρογόνου. Το 1979, λάνσαρε το 520h, ένα τετράθυρο επιβατικό όχημα διπλού καυσίμου, που μπορούσε να κινηθεί με βενζίνη ή με υγρό υδρογόνο, σε υπερ-μονωμένες κρυογονικές δεξαμενές. Έκτοτε, μεταξύ 2005 και 2007, η αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε και πούλησε περιορισμένο αριθμό BMW Hydrogen 7, βασισμένες στην παραδοσιακή σειρά BMW 7 εσωτερικής καύσης. Χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα V-12, 6 λίτρων, αλλά τροποποιημένο για καύση υδρογόνου και βενζίνης. Τα μελλοντικά μοντέλα υδρογόνου της BMW (ξεκινώντας από το iX5) θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών καυσίμου και υδρογόνο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αποδίδοντας συνολικά 368 ίππους. BMWGROUP Αυτοκίνητο υδρογόνου μέχρι το 2030 Η STELLANTIS ΘΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΜΑΖΙΚΑ LCV ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η Stellantis ανακοίνωσε σχέδια για κλιμάκωση της βιομηχανικής παραγωγής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία κάνει επενδύσεις στο εργοστάσιο του Hordain στη Γαλλία για να κατασκευάσει τις εκδόσεις κυψελών καυσίμου των Peugeot Expert, Citroën Jumpy και Opel Vivaro από το 2023. Το εργοστάσιο θα μπορεί να συναρμολογεί 5.000 LCV κυψελών καυσίμου ετησίως. Το υδρογόνο θεωρείται λύση μηδενικών εκπομπών για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία και εφόσον οι ηλεκτροκινητήρες μπαταρίας δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες των εταιρειών διαχείρισης στόλων, είτε λόγω αυτονομίας είτε λόγω χρόνου επαναφόρτισης, η Stellantis είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δεσμεύεται για μαζική παραγωγή LCV. Η Stellantis προορίζει τα οχήματα κυψελών καυσίμου για εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων που απαιτούν μεγάλη αυτονομία (400 χλμ.), γρήγορο χρόνο φόρτισης (3 λεπτά) και ικανή χωρητικότητα φορτίου (1.000 κιλά ωφέλιμου φορτίου), αλλά υπάρχουν και άλλες εφαρμογές στόλου. Νωρίτερα φέτος, η Miele, εταιρεία κατασκευής οικιακών συσκευών, παρέλαβε το πρώτο της βαν Opel Vivaro-e Hydrogen της Stellantis, που κατασκευάστηκε πιλοτικά στο Russelsheim της Γερμανίας. Ο Hans Krug, ανώτερος αντιπρόεδρος Προμηθειών του Miele Group, δήλωσε: «Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη το υδρογόνο, παράδειγμα ο στόλος μας». Πρόσθεσε δε ότι η τεχνολογία κυψελών καυσίμου παρέχει φιλική προς το περιβάλλον λύση για τους τεχνικούς σέρβις που πρέπει να σταθμεύουν τη νύχτα τα οχήματά τους στο δρόμο και δεν διαθέτουν πρόσβαση σε δικό τους σταθμό φόρτισης. «Αυτή η τεχνολογία συμπληρώνει το κενό μεταξύ των οχημάτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών plug-in οχημάτων και αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις», δήλωσε ο Krug. Τα οχήματα κυψελών καυσίμου θα συναρμολογηθούν στην ίδια εργοστασιακή γραμμή που παράγει τις ηλεκτρικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των βαν Expert/Jumpy/ Vivaro, με ομάδα ειδικών που θα εγκαθιστά τις δεξαμενές υδρογόνου, τις μπαταρίες και τις κυψέλες καυσίμου.

07.11.22 #175 6 Η Jaguar Land Rover και η Wolfspeed, Inc. ανακοίνωσαν στρατηγική συμμαχία για την παροχή ημιαγωγών τεχνολογίας Silicon Carbide ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς, που θα προσφέρουν πιο αποδοτικά κινητήρια σύνολα και εκτεταμένη αυτονομία οδήγησης. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της “Reimagine”, η Jaguar Land Rover μετασχηματίζεται σε electric-first επιχείρηση για να πετύχει μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τα προϊόντα, της υπηρεσίες και τις δραστηριότητές της μέχρι το 2039. Η προηγμένη τεχνολογία Silicon Carbide της Wolfspeed θα χρησιμοποιείται ειδικά στο inverter των οχημάτων, που διαχειρίζεται τη μεταφορά ενέργειας από τη μπαταρία προς τους ηλεκτροκινητήρες. Τα πρώτα οχήματα Range Rover με αυτή την προηγμένη τεχνολογία θα διατίθενται από το 2024 και στη νέα, πλήρως ηλεκτρική γκάμα της Jaguar το 2025. Η συνεργασία βασίζεται στην υφιστάμενη σχέση της Wolfspeed με την επιτυχημένη ομάδα Jaguar TCS Racing που αγωνίζεται στο ABB FIA Formula E World Championship, όπου η προηγμένη της τεχνολογία Silicon Carbide χρησιμοποιήθηκε για να επιταχυνθεί η απόδοση και οι επιδόσεις στην πίστα. Η VOLVO CARS ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ POLESTAR Η Volvo Cars τηρεί τη δέσμευσή της να υποστηρίξει την ανάπτυξη και την εξέλιξη της Polestar παρέχοντας οικονομική στήριξη με τη μορφή δανείου διάρκειας 18 μηνών, συνολικού ύψους 800 εκατ. USD. Το δάνειο περιλαμβάνει την επιλογή να μετατραπεί αναλογικά σε μετοχικό κεφάλαιο για τη Volvo Cars σε μια πιθανή μελλοντική Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Polestar. Το ποσό του δανείου από τη Volvo Cars είναι στο ίδιο επίπεδο με την άμεση και έμμεση χρηματοοικονομική υποστήριξη και υποστήριξη ρευστότητας που παρέχει ο άλλος βασικός μέτοχος της Polestar, η PSD Investment. Αυτό το πακέτο, μαζί με άλλες προγραμματισμένες χρηματοδοτικές δραστηριότητες από την Polestar, παρέχει στην εταιρεία επαρκή κεφάλαια μέχρι το 2023. Η Volvo Cars καθιέρωσε την Polestar ως μια νέα εξειδικευμένη μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων και είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός μέτοχος της εταιρείας. Η συμμετοχή της Volvo Cars στην Polestar ανέρχεται στο 48,3%. Η JAGUAR LAND ROVER ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ WOLFSPEED Διευθύνων σύμβουλος της Toyota Hellas Α.Ε. (Inchcape Plc Group), ορίζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2023 ο Hermann Riedl, αντικαθιστώντας τον Αριστείδη Αραβανή, μετά την συνταξιοδότηση του τελευταίου στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο Hermann Riedl, πρώην στέλεχος της Wind Hellas που αποχώρησε μετά την εξαγορά της από τη Nova, προσελήφθη από την 1η Νοεμβρίου στην Toyota Hellas. Συγκεκριμένα, o κ. Riedl υπήρξε Senior Advisor στην Evolution Ltd από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, Chief Business & Digital Transformation Officer της Wind Hellas από τον Ιούνιο του 2018 έως τον Απρίλιο του 2022, Chief Strategy & Digital Transformation Officer επίσης στη WIND Hellas από τον Ιανουάριο του 2017 μέχρι τον Μάιο του 2018, Partner & Managing Director, The Boston Consulting Group στην Αθήνα (20082010) και στο Abu Dhabi (2010-2016). Ακόμα διετέλεσε CEO Germany της Tele2 και Manager στην The Boston Consulting Group. Ο κ. Riedl διαθέτει μεγάλη πείρα για περισσότερο από 20 χρόνια ως ανώτερο διοικητικό στέλεχος στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και καλείται να διαχειριστεί μια εταιρεία την οποία έχουν διοικήσει επιτυχημένα τόσο ο κ. Αραβανής, όσο και ο προκάτοχός του, καθ. Παναγιώτης (Τάκης) Αθανασόπουλος. ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2023 Στην Toyota Hellas ο Hermann Riedl

07.11.22 #175 7 Η Volkswagen καταργεί νωρίτερα τα μοντέλα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Το χρονικό όριο 2033 - 2035 μετατέθηκε οριστικά στο 2033, σύμφωνα με τον CEO Thomas Schäfer. Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρη η ευρωπαϊκή γκάμα θα είναι τότε αμιγώς ηλεκτρική. Ωστόσο, σε αγορές όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, η εταιρεία θα προχωρήσει σε μετάβαση αργότερα. Ο κ. Schäfer ανέφερε επίσης το χαρτοφυλάκιο προϊόντων, δηλώνοντας ότι η μάρκα δραστηριοποιείται σε δύο βασικά BEV -ένα hatchback και ένα cross-over- και μια έκδοση του ID.3 τύπου SUV, μικρότερη από το υπάρχον ID.4. Αυτό το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει σε αναβαθμισμένη έκδοση της αρχιτεκτονικής MEB πριν από το 2026. Μέχρι τότε, η VW θα έχει λανσάρει δέκα νέα ηλεκτρικά οχήματα. Όσον αφορά στη στρατηγική μοντέλων, ο επικεφαλής της VW ανέφερε ότι η εταιρεία θα εξορθολογίσει τις προσφορές των εκθεσιακών της χώρων, «απορρίπτοντας παλιές συνήθειες» και αποφεύγοντας τις επικαλύψεις. Η εταιρεία επιθυμεί να διαθέτει ένα EV σε κάθε κατηγορία, από το αυτοκίνητο πόλης (ID.1) μέχρι τα executive (ID Aero), αλλά με απλοποιημένη γκάμα. Η παραγωγή των μοντέλων επίσης αναθεωρείται. Αντί να παράγονται συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, τα εργοστάσια θα κατασκευάζουν διάφορα μοντέλα με αρχιτεκτονικές που θα μειώσουν το κόστος και θα αυξήσουν την απόδοση. Η VOLKSWAGENΠΡΟΧΩΡΑ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Αμιγώς EV στην Ε.Ε. το 2033 ΤΟ ΝΕΟ HYUNDAI SANTA FE ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Το νέο Hyundai Santa Fe, το πρώτο μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη που βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα τρίτης γενιάς, ήρθε στην Ελλάδα. To κορυφαίο SUV της Hyundai στην Ευρώπη προσφέρει μια σειρά από premium αναβαθμίσεις και αποκλειστικά Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης. Η πλατφόρμα οχημάτων τρίτης γενιάς προσφέρει στο μοντέλο βελτιωμένες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μέγιστη ασφάλεια. Στην 20ή επέτειό της, η ναυαρχίδα των SUV της Hyundai στην Ευρώπη έχει διακριθεί για την άνεση και την ευρυχωρία της, τα ολοκληρωμένα στάνταρ χαρακτηριστικά και τη λειτουργική σχεδίαση της καμπίνας της. Το νέο Hyundai Santa Fe συνιστά μια premium επιλογή, διαθέτοντας τολμηρή και ξεχωριστή νέα σχεδίαση καθώς και μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και ασφάλειας. ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ BMW M PERFORMANCE ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ BMW M2 Ο εμπνευσμένος από αγώνες χαρακτήρας της νέας BMW M2, τονίζεται με τη βοήθεια των BMWM Performance Parts που δημιουργήθηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Διαθέσιμα με το λανσάρισμα της M2 (το οποίο προγραμματίζεται για τον Απρίλιο του 2023) και τα retrofit προϊόντα από τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ BMW. Τα BMW M Performance Parts για την αεροδυναμική, το κινητήριο σύνολο, το πλαίσιο και το cockpit, περιλαμβάνουν ευρεία γκάμα επιλογών για την εξατομίκευση της νέας BMW M2 με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση. Όλα αναπτύχθηκαν με βάση την αγωνιστική τεχνογνωσία της BMWM GmbH και την εμπειρία που έχει αποκτήσει εδώ και πέντε δεκαετίες, ενώ έχουν ρυθμιστεί με ακρίβεια ώστε να εναρμονίζονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δίθυρου μοντέλου. Τα BMWM Performance Parts ενισχύουν τα διαπιστευτήρια καθαρόαιμων επιδόσεων του νέου μοντέλου, με τις compact διαστάσεις, τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 338 kW/460 hp, το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, την προηγμένη τεχνολογία πλαισίου και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

07.11.22 #175 8 Με περισσότερη εστίαση στο στυλ και την απόδοση, η νέα σειρά της Abarth κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία εξατομίκευσης - μόλις λίγα λεπτά αρκούν για να διαμορφώσει κανείς το Abarth των ονείρων του, χρησιμοποιώντας ως βάση είτε το Abarth 595 των 165 ίππων είτε το Abarth 695 των 180 ίππων. Ο Turbo κινητήρας 1.4 T-Jet που εφοδιάζει και τα μονοθέσια του θεσμού της Formula 4, εκτός από την υψηλή απόδοση προσφέρει και μια μοναδική ηχητική εμπειρία, χάρη και στα σπορ συστήματα εισαγωγής-εξαγωγής τα οποία εξοπλίζουν το μηχανικό σύνολο. Τόσο η έκδοση 595 165hp, όσο και η 695 180hp, είναι διαθέσιμες με τα δύο πακέτα εξοπλισμού Turismo και Competizione, με το πρώτο να εστιάζει στο στυλ και τον πλούσιο εξοπλισμό ενός “GT” και το δεύτερο στην απόλυτη εμπειρία της σπορ οδήγησης. Το πακέτο Tursimo εστιάζει σε όλο το στυλ και στο χαρακτήρα που μπορεί να αναζητά κανείς από ένα σπορ αυτοκίνητο, όπως είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα με δερμάτινη επένδυση, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και οι σπορ τροχοί των 17’’. Αντίστοιχα, στην περίπτωση του πακέτου Competizione η εστίαση βρίσκεται στην απόλυτη οδηγική αίσθηση που εξασφαλίζουν στοιχεία όπως τα Carbon καθίσματα της Sabelt και οι ζάντες των 17’’ από υπερ-ελαφρύ κράμα αλουμινίου. Η νέα σειρά της Abarth εγκαινιάζει και ένα νέο χρώμα στη διαθέσιμη παλέτα, το “Orange Racing”. Πρόκειται για μια σύνθεση του κίτρινου και κόκκινου χρώματος, που πρωταγωνιστούν και στο σήμα της μάρκας. Η συγκεκριμένη εντυπωσιακή απόχρωση είναι εμπνευσμένη για ακόμα μία φορά από την πλούσια ιστορία της μάρκας και συγκεκριμένα το Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth. Η νέα σειρά θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες και στην ελληνική αγορά το αμέσως προσεχές διάστημα. ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΠΡΩΤΟΠΛΑΝΟ Νέα σειρά Abarth Η BYD ξεκινά την παρουσία της στην ελληνική αγορά με το ETP3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό panel van σχεδιασμένο βάσει των προτύπων που ισχύουν στα επιβατικά. To ETP3 έχει μικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Οι διαστάσεις του είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1,95 μ. βάθος, 1,4 μ. πλάτος και 1,3 μ. ύψος, ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ. Με συνολικό όγκο φόρτωσης 3,5 κ.μ., το ETP3 μπορεί να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών και του πιο απαιτητικού επαγγελματία. Το ETP3 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 210 Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου - φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4), χωρητικότητας 44,9 kWh που παρέχει αυτονομία 275 χλμ. εντός πόλης (233 χλμ. συνδυαστικά). Η μπαταρία είναι τεχνολογίας BLADE της BYD, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα λόγω μειωμένου όγκου των στοιχείων που την αποτελούν και -χάρη στο ειδικό σύστημα θερμικής διαχείρισης BTMS- εξαιρετική συμπεριφορά όσον αφορά στη θερμοκρασία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σταθερή απόδοση, αξιοπιστία και μεγάλη διάρκεια ζωής. Η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας του ETP3 είναι εντυπωσιακά χαμηλή, μόλις 16,036 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση του οχήματος γίνεται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η ισχύς φόρτισης του ETP3 είναι 6,6 kW για εναλλασσόμενο ρεύμα και 50 kW για συνεχές. Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30’ της ώρας ή 5,5 ώρες, με συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα. Περισσότερα στο fleetnews.gr BYD ETP3, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ PANEL VAN ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

07.11.22 #175 9 Η Nissan Motor και η Nissan Motorsports and Customizing (NMC) παρουσίασαν για πρώτη φορά στο κοινό το Nissan Z GT4, βασισμένο στο καινούργιο Nissan Z, στην έκθεση SEMA 2022 στο Λας Βέγκας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, αποκαλύφθηκαν και πρόσθετες πληροφορίες για το παγκόσμ ι ο πρόγραμμα GT4 της Nissan, από τ ο ν M i c h a e l Carcamo, παγκόσμιο διευθυντή προγραμματισμού σπορ αυτοκίνητων της Nissan Motor Co. Ltd. Το ειδικά κατασκευασμένο Nissan Z GT4 για τη SEMA, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στα τέλη Σεπτεμβρίου στα γνώριμα χρώματα της NISMO, διαθέτει ένα μοναδικό χρώμα που «δένει» την παλαιότερη vintage αγωνιστική κληρονομιά με τη μοντέρνα σχεδίαση. Το μπροστινό καπό απεικονίζει τον αριθμό 23, τον αποκλειστικό αριθμό της Nissan, αποτυπωμένο μέσα σε έναν κύκλο ανατέλλοντος ηλίου που θυμίζει την πολύ πρώιμη αγωνιστική δράση της δεκαετίας του ’70. Επιπλέον, τα νέα λογότυπα Z στο πίσω τέταρτο του πλαισίου υπογραμμίζουν τη σύγχρονη ερμηνεία των αρχικών σημάτων 240Z και Fairlady Z, όλα αρμονικά πλαισιωμένα από τον εμβληματικό κόκκινο και μαύρο συνδυασμό χρωμάτων της Nissan και της NISMO. Για την εναρκτήρια σεζόν του Nissan Z GT4 για το 2023, η Nissan / NISMO θα παρέχει αυτοκίνητα σε πιλοτικές αγωνιστικές ομάδες στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, για τη σειρά SRO Pirelli GT4 America και τη σειρά Super Taikyu, αντίστοιχα. Η NISMO θα προσφέρει επίσης τεχνική υποστήριξη. Η παράδοση οχημάτων έχει προγραμματιστεί για το 2024, με τις παραγγελίες να γίνονται δεκτές από τα μέσα του 2023. SEMA 2022 Nissan Z GT4 Η νέα γενιά του υβριδικού Civic e:HEV αποτελεί το τελευταίο μοντέλο της Honda που περιλαμβάνεται στην τελική λίστα των μόλις έξι φιναλίστ οι οποίοι θα διεκδικήσουν το βραβείο Autobest 2023 «Best Buy Car of Europe». Το υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο παρουσιάστηκε νωρίτερα μέσα στη χρονιά και αντιπροσωπεύει το τελευταίο στάδιο στη δέσμευση της Honda να εξηλεκτρίσει το 100% των ευρωπαϊκών μοντέλων της μέχρι το 2022. Τα βραβεία Autobest απονέμει μία επιτροπή η οποία απαρτίζεται από 31 συντάκτες αυτοκινήτου από όλη την Ευρώπη. Τα υπόλοιπα υποψήφια αυτοκίνητα είναι τα Dacia Jogger, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Austral και Toyota Aygo X. Το νικητήριο μοντέλο της 22ης έκδοσης του Autobest θα ανακοινωθεί στα μέσα Δεκεμβρίου. Οι τελικές δοκιμές της κριτικής επιτροπής έχουν προγραμματιστεί στο Teesdorf, στην Αυστρία, στις 23 και 24 Νοεμβρίου. ΤΟ CIVIC E:HEV ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ AUTOBEST 2023 ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ OPEL ASTRA Το νέο Opel Astra ανακηρύχθηκε «German Compact Car of the Year 2023». Η ανεξάρτητη κριτική επιτροπή των Γερμανικών Βραβείων Αυτοκινήτου επέλεξε τη νέα γενιά Astra και Astra Sports Tourer ως το καλύτερο αυτοκίνητο συμπαγούς κατηγορίας στη Γερμανία, με διαφορά από τους ανταγωνιστές του σε αυτήν την κατηγορία. Οι καινοτόμοι τεχνολογίες ασφάλειας, τις οποίες η Opel καθιστά προσιτές σε μια ευρεία γκάμα αγοραστών στη συμπαγή κατηγορία με το νέο Astra, έπεισαν την ομάδα των 27 ειδικών και δημοσιογράφων της αυτοκινητοβιομηχανίας εξίσου με την ευρεία γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού plug-in υβριδικού με τον οποίο οι οδηγοί του Astra μπορούν να μετακινούνται χωρίς εκπομπές ρύπων και με υπευθυνότητα. Η κριτική επιτροπή επαίνεσε επίσης την εντυπωσιακή προοδευτική σχεδίαση μαζί με την οδηγική απόλαυση και την αξία σε σχέση με την ποιότητα που προσφέρει το Astra. Το βραβείο απονεμήθηκε επίσημα στις 2 Νοεμβρίου σε τελετή στο Bad Dürkheim της Γερμανίας.

07.11.22 #175 10 Η ZEEKR ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ EV ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ 2023 Η επιχείρηση premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Zhejiang Geely Holding Group σχεδιάζει να πουλήσει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα που παράγεται με τη μάρκα Zeekr στην Ευρώπη το επόμενο έτος, δήλωσε ο CEO της Zeekr. Η Zeekr προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που επιθυμούν να ξεκινήσουν ή να επεκτείνουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη το επόμενο έτος, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Xpeng και Great Wall Motors. Η Geely λανσάρισε τη Zeekr το 2021 ως premium μάρκα που απευθύνεται σε νεότερους πελάτες. Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Zeekr συγκέντρωσε 500 εκατ. δολάρια στην πρώτη εξωτερική χρηματοδότηση από επενδυτές που περιλάμβαναν την Intel Capital, την εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL και την εταιρεία διαδικτυακής ψυχαγωγίας Bilibili, όπως αναφέρει το Reuters. O An Conghui, πρόεδρος της Geely και CEO της Zeekr, δήλωσε ότι η τελευταία είναι πεπεισμένη πως θα πετύχει το στόχο πωλήσεων 70.000 μονάδων φέτος. Η μάρκα στοχεύει να πουλά 650.000 οχήματα ετησίως μέχρι το 2025. Εκτός από τη Zeekr, ο όμιλος Geely περιλαμβάνει και άλλες μάρκες όπως Polestar, Volvo Car, Lynk & CO, Lotus, London Electric Vehicle Company και Geometry. Η Ford στην Ευρώπη ανακοίνωσε περαιτέρω βήματα, προκειμένου να διασφαλίσει την προμήθεια χάλυβα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα για τα μελλοντικά προϊόντα της, γεγονός που θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου της για ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2035. Γι’ αυτόν το λόγο η εταιρεία συνάπτει Μνημόνια Συνεργασίας (MoUs) με τη Salzgitter Flachstahl GmbH, την Tata Steel Nederland B.V. και την ThyssenKrupp Steel Europe AG. Οι τρεις στρατηγικοί προμηθευτές της Ford έχουν ο καθένας το δικό του σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής χάλυβα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα τα προσεχή χρόνια. Με βάση τις ισχυρές σχέσεις με αυτούς τους συνεργάτες, η Ford θα βελτιώσει σημαντικά το αποτύπωμα CO2 της εφοδιαστικής αλυσίδας της, με την παραγωγή χάλυβα να αποτελεί βασικό πυλώνα της όλης προσπάθειας. Ως πρώτη εφαρμογή, η Ford προγραμματίζει να χρησιμοποιήσει χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την παραγωγή του εντελώς νέου, αμιγώς ηλεκτρικού μεσαίου crossover από την άνοιξη του 2023. Η μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί βασικό στοιχείο στο σχέδιο της Ford για το στόχο της ουδετερότητας άνθρακα σε όλο το ευρωπαϊκό αποτύπωμα των εγκαταστάσεων, των υπηρεσιών logistics και των προμηθευτών της μέχρι το 2035. Για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου, η Ford αναλύει ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα για την παραγωγή εξαιρετικά αποδοτικών οχημάτων. Οι σημαντικές αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις παραγωγής του Κέντρου Εξηλεκτρισμού στην Κολωνία, με νέες, ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, θα εξοικονομήσουν πάνω από 2.000 τόνους CO2 και περισσότερες από 2.600 MWh ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο. Η πρωτοβουλία θα συνεισφέρει επίσης στη δέσμευση της εταιρείας για χρήση ανθρακικά ουδέτερου χάλυβα σε ποσοστό 10% μέχρι το 2030, η οποία ανακοινώθηκε νωρίτερα μέσα στο χρονιά, όταν η Ford προσχώρησε στο First Movers Coalition, μια παγκόσμια πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ με σκοπό την αξιοποίηση της αγοραστικής δύναμης και των αλυσίδων εφοδιασμού για τη δημιουργία πρώιμων αγορών για καινοτόμους τεχνολογίες καθαρής ενέργειας. Οι εταιρείες χάλυβα θα χρησιμοποιούν πράσινο υδρογόνο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε νέες διαδικασίες παραγωγής, με σκοπό τη σταδιακή μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στην παραγωγή χάλυβα. Με αυτό τον τρόπο οι εταιρείες αυτές θα συνεισφέρουν, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, στην επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών σε όλους τους τομείς μέχρι το 2050. ΠΡΟΜHΘΕΙΑ ΧAΛΥΒΑΜΕ ΧΑΜΗΛO ΑΠΟΤYΠΩΜΑ AΝΘΡΑΚΑ Νέες συμφωνίες της Ford

07.11.22 #175 11 Ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις πέτυχε το τρίτο τρίμηνο το BMW Group. «Τα συναρπαστικά προϊόντα είναι η καλύτερη απάντηση σε ένα απαιτητικό περιβάλλον. Αυτά μας προσφέρουν σταθερότητα στο παρόν και δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Επενδύουμε συστηματικά για το λόγο αυτό στην τεχνολογική πλατφόρμα της Neue Klasse. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτά τα εξαιρετικά καινοτόμα προϊόντα θα φέρουν την προσφορά μας στο επόμενο επίπεδο», δήλωσε Oliver Zipse, πρόεδρος Δ.Σ. της BMWAG. Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων αντανακλάται επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2 στο στόλο νέων οχημάτων της Ε.Ε.: Το BMW Group θα μπορούσε κάλλιστα να ξεπεράσει τον προηγούμενο στόχο του και με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, να μειώσει τις εκπομπές του στόλου στην Ε.Ε. κατά 5%-10% μέσα σε ένα χρόνο. Προηγουμένως είχε προγραμματιστεί μικρή μείωση (έως -4,9%). Από την αρχή της χρονιάς μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενισχυόμενη από την αυξανόμενη ζήτηση, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 128.000 ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες - υπερδιπλάσιο αριθμό σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021 (128.195 μονάδες, Ιαν. - Σεπ. 2021:59.688 μονάδες/+114,8%). Το τρίτο τρίμηνο, αύξησαν τις πωλήσεις τους η BMW iX 3, iX και i 4 και το MINI Cooper SE. Η νέα BMW i 3, που πρόσφατα άρχισε να διατίθεται στην Κίνα, έχει πολύ καλή αποδοχή. Οι BMW X 1 BMW Σειρά 7 κέρδισαν πολύ θετικά σχόλια στην πρεμιέρα. Οι πρώτες πλήρως ηλεκτρικές BMW i 7 θα λανσαριστούν τον Νοέμβριο, όπως και η τετρακίνητη BMW iX 1, η BMW i 4 eDrive 35, η BMW i 5 και η αμιγώς ηλεκτρική Rolls - Royce Spectre, που αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο. Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.747.838 οχήματα το εννεάμηνο. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μέτρια μείωση από το ιστορικό υψηλό του περσινού εννεαμήνου (1.932.224 μονάδες/-9,5%). Ως αποτέλεσμα, το BMW Group παραμένει στη Νο.1 θέση της πολυτελούς κατηγορίας στη Γερμανία και σε όλο τον κόσμο. Με παραδόσεις 587.744 οχημάτων το τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στο επίπεδο της περασμένης χρονιάς (γ΄ τρίμηνο/2021:593.177 μονάδες/-0,9%). Τον Σεπτέμβριο, το BMW Group ανέφερε ισχυρή άνοδο πωλήσεων 6,6%, με 210.543 μονάδες. Ακόμα, επιβεβαίωσε την πρόβλεψή του για όλο το 2022, στοχεύοντας σε ελαφρώς χαμηλότερες πωλήσεις από πέρυσι και διπλασιάζοντας τις παραδόσεις του σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε νέο επίπεδο, φτάνοντας τα 37,17 δισ. ευρώ (γ΄ τρίμηνο/2021: 27,47 δισ./+35,3%, προσαρμοσμένα στις συναλλαγματικές ισοτιμίες: +27,4%). Τα έσοδα του εννεαμήνου ήταν επίσης σημαντικά υψηλότερα, στα 103,08 δισ. ευρώ (9μηνο 2021: 82,83 δισ./+24,5%, προσαρμοσμένα στις συναλλαγματικές ισοτιμίες: +18,8%). Το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε σημαντικά - λόγω του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας και της συμπερίληψης του κόστους πωλήσεων της BBA, καθώς και των δαπανών από την πλήρη ενοποίηση της εταιρείας, που ανέρχεται στα 2,7 δισ. ευρώ. Παρά τις προκλήσεις, το BMWGroup συνεχίζει την πορεία του μετασχηματισμού του. Αναλυτικά στο Fleetnews.gr Αποτελέσματα ΤΟ BMWGROUP ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ O μετασχηματισμός συνεχίζεται •Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης οδηγεί σε μεγαλύτερη μείωση CO2. •EBT Ομίλου στα 20,3 δισ. ευρώ το εννεάμηνο - Περιθώριο EBT 19,6%. Περιθώριο EBIT γ΄ τριμήνου εντός στόχου στο 8,9% - εξαιρουμένων των επιπτώσεων ενοποίησης που σχετίζονται με την BBA:10,1%. •Ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 9,9 δισ. ευρώ στον τομέα αυτοκινήτου το εννεάμηνο. •Επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις του 2022. Η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) ολοκλήρωσε το τρίτο τρίμηνο του 2022 με σαφή ανάπτυξη: στο εννεάμηνο τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 356 εκατ. ευρώ, 301 εκατ. ευρώ πάνω από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η θετική εξέλιξη συνεχίστηκε και στο τρίτο τρίμηνο. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε επίσης σε ετήσια βάση, φτάνοντας συνολικά στο εννεάμηνο τα 7,956 δισ. ευρώ (πέρυσι: 7,3 δισ. ευρώ). Η απόδοση των πωλήσεων αυξήθηκε αντίστοιχα στο 4,5%, επίσης πολύ υψηλό σε σχέση με πέρυσι (0,8%). VOLKSWAGEN COMMERCIAL VEHICLES Ισχυρή ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=