10.10.22 #171 19 Η αγορά αυτοκινήτου στην Ε.Ε. προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά περισσότερο από ένα τέταρτο φέτος, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά πλαίσιο πολιτικών που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να στραφεί σε μηδενικές εκπομπές. «Για να διασφαλίσουμε την επάνοδο στην ανάπτυξη με ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων -ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι- χρειαζόμαστε επειγόντως τη δημιουργία του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου», δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της BMW, Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια πρόσφατης δεξίωσης της ACEA. «Σε αυτά περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών εφοδιαστικών αλυσίδων, ο νόμος της Ε.Ε. για τις σημαντικές πρώτες ύλες που θα διασφαλίζει τη στρατηγική πρόσβαση στις ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και η ταχεία ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης». «Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία κορωνοϊού, η δυσκολία προμήθειας ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με αντίκτυπο στις τιμές και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας», συνέχισε ο κ. Zipse, καταλήγοντας: «Όλα αυτά επισημαίνουν πόσο γρήγορα, βαθιά και απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο - όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες στον παγκοσμίως διασυνδεδεμένο κλάδο μας και τις αλυσίδες αξίας του». Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Το οκτάμηνο του 2022, οι συνολικές πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12%, στα 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Μέχρι σήμερα, η αγορά περιοριζόταν μόνον ως προς την προσφορά, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόριζαν την παραγωγή. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί να μειωθεί τους επόμενους μήνες, λόγω πληθωρισμού και φόβων ύφεσης. Λαμβάνοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου της Ε.Ε. το 2022 (7,9% και 10,5 εκατ. μονάδες). Αντιθέτως, προβλέπει συρρίκνωση και πάλι φέτος, με διολίσθηση 1%, στα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας στοιχεία του 2019, κάτι τέτοιο αντιπροσωπεύει πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών. «Παρά τη συρρικνούμενη αγορά, την πίεση του πληθωρισμού και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην Ε&Α και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση», τόνισε η νέα γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Ένας τόσο ευρύς μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί μόνον από κλάδο που παραμένει ανταγωνιστικός και στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις σωστές πολιτικές», πρόσθεσε η κ. de Vries. ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΦΕΤΟΣ ΗACEA ζητά άμεση υιοθέτηση πολιτικών ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 12.000.000 10.000.000 8.000.000 6.000.000 4.000.000 2.000.000 0 2019 2020 2021 2022 (πρόβλεψη) -1% σε σύγκριση με το 2021, -26% με το 2019 Η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ Η γαλλική εταιρεία Faurecia έλαβε επιχορήγηση 213 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. για περαιτέρω ανάπτυξη του έργου τεχνολογίας υδρογόνου. Η πρωτοβουλία υποστηρίζεται από τη γαλλική κυβέρνηση στο IPCEI (Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος). Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας IPCEI, 10 έργα (συμπεριλαμβανομένου της Faurecia) χορηγούνται 2,1 δισ. ευρώ προς επιτάχυνση του κλάδου υδρογόνου στη Γαλλία. Η Faurecia αναπτύσσει νέες δεξαμενές υδρογόνου (υγρού και αερίου) που θα βιομηχανοποιήσουν τη φθηνή καθαρή κινητικότητα υδρογόνου. Στόχος της είναι να ετοιμαστεί εμπορικά η τεχνολογία έως το 2027. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με τηMichelin, δημιουργώντας τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου υπό την επωνυμία Symbio. Το έργο της Faurecia, Historhy Next, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 και περιλαμβάνει την ανάπτυξη δύο γενεών ελαφρών δεξαμενών αερίου υδρογόνου από ανθρακονήματα και δεξαμενής αποθήκευσης υδρογόνου σε κρυογονική μορφή.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=