10.10.22 #171 16 Το 2023 θα είναι μια χρονιά ταχύτατης ανάπτυξης του εξηλεκτρισμού της γκάμας Peugeot: από το πρώτο εξάμηνο του 2023, όλα τα μοντέλα Peugeot θα είναι διαθέσιμα με ένα ή περισσότερα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Αυτό θα εξασφαλίσει στην Peugeot την πληρέστερη «ηλεκτρική προσφορά» στην Ευρώπη, με πολλά νέα μοντέλα και τεχνολογίες. Από ηλεκτρικά ποδήλατα μέχρι επαγγελματικά οχήματα, ηλεκτρικά scooters και επιβατικά αυτοκίνητα, η Peugeot θα καλύψει όλες τις ανάγκες ηλεκτρικής μετακίνησης, κάνοντας ένα ακόμη βήμα προς το στόχο της, που δεν είναι άλλος από την επίτευξη μηδενικών ρύπων με 100% πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030. Η εισαγωγή νέων υβριδικών κινητήρων από τις αρχές του 2023, αρχικά στα Peugeot 3008 και Peugeot 5008, θα διευρύνει την τεχνολογική προσφορά, εμπλουτίζοντας με νέες λύσεις μπαταριών στο Ε-208 και Ε-308, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, καθώς και plug-in υβριδικά μοντέλα, με κίνηση στους δύο και τους 4τροχούς. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟ 2023 ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ PEUGEOT CUPRA BORN, FIAT 500, SEAT IBIZA Νέες αξιολογήσεις Green NCAP Με την προσθήκη τριών μοντέλων, ο Green NCAP αξιολόγησε συνολικά 15 αυτοκίνητα φέτος, βάσει του αναβαθμισμένου και βελτιωμένου συστήματος 2022. Υπενθυμίζεται πως η νέα βαθμολογία του Green NCAP καλύπτει αξιολόγηση αερίων θερμοκηπίου από τη γεώτρηση στους τροχούς+ (Well-to-Wheel+). Τα νέα οχήματα που αξιολογήθηκαν, είναι: Cupra Born: Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα των 170 kW στοχεύει ξεκάθαρα στο σπορ και δυναμικό κοινό, παρά τη σχετικά μεγάλη μάζα. Το αυτοκίνητο διαθέτει μπαταρία 58 kWh, η οποία επαρκεί για τις περισσότερες περιπτώσεις χρήσης. Υπό «κανονικές» συνθήκες και μέτρια χρήση κλιματισμού, η προβλεπόμενη αυτονομία είναι περίπου 360 χλμ. Αν και η ενεργειακή απόδοση είναι γενικά υψηλή, η οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και υπό χειμερινές συνθήκες μειώνουν σημαντικά την αυτονομία. Με συνολικό δείκτη 9,6/10, το Cupra βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια. Fiat 500: Συμπαγές, με ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Διαθέτει σχετικά μικρή υβριδική μπαταρία χωρητικότητας μόνον 11 Ah (στα 12 V). Το συνολικό σύστημα καταναλώνει περίπου 5,2 λίτρα/100 χλμ, πλησίον της επίσημα αναφερόμενης τιμής. Το όχημα θα μπορούσε να διαθέτει στιβαρότερη και αποτελεσματικότερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ειδικά αμμωνίας (NH3) και CO, σε περιπτώσεις υψηλών επιδόσεων, καθώς και σωματιδίων. Ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης θα βοηθούσε στο αποτέλεσμα. Η συνολική βαθμολογία 5,2 αντιπροσωπεύει μέση απόδοση και επιτρέπει βελτιώσεις. Συνολικά, το όχημα βαθμολογείται με 3 αστέρια. Νέο Seat Ibiza: Εξοπλισμένο με turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1 λίτρου, δείχνει τις δυνατότητες ελέγχου ρύπων και εντυπωσιάζει με τις πολύ χαμηλές εκπομπές σωματιδίων. Ωστόσο, το όχημα στερείται στιβαρότητας υπό δύσκολες συνθήκες και αποσπά μέτρια αξιολόγηση Δείκτη Καθαρού Αέρα. Η λήψη μέτρων αύξησης της στιβαρότητας θα ενίσχυαν την βαθμολογία του. Όσον αφορά στην ενεργειακή απόδοση, το Seat παρέχει στάνταρ επιδόσεις με περιθώρια βελτίωσης. Το θετικό είναι πως οι εκπομπές N2O (αέριο γέλιου) και CH4 (μεθάνιο) είναι αρκετά χαμηλές. Το Ibiza λαμβάνει συνολικά 4,8 στους 10 βαθμούς και 2½ αστέρια.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=