FLEETNEWS #17

04.03.19 #17 10 Ένας καινοτόμος ταχυφορτιστής 120kW της FreeWire για ηλεκτρικά οχήματα, προσφέρει μια λύση χαμη- λού κόστους για στόλους που πρέπει να επαναφορτίζουν πολλά οχήματα ταυτοχρόνως. Αυτός ο τύπος ζήτη- σης θα ήταν κανονικά υπερβολικά βαρύς για το ηλεκτρικό δίκτυο, αλ- λά συνδυάζοντας την αποθήκευση ενέργειας με την επαναφόρτιση, η συσκευή FreeWire’s Boost Charger λειτουργεί ως προστασία μεταξύ δικτύων ισχύος και οχημάτων. Χάρη στη συνεχή φόρτιση των μπαταριών του, ο φορτιστής εξομαλύνει την επι- βάρυνση στο δίκτυο και αποφεύγει τις αιχμές ζήτησης ισχύος, που σε ορισμένες χώρες μπορεί να επιφέ- ρουν κυρώσεις. Η FreeWire κατασκευάζει δύο φορ- τιστές ηλεκτρικών οχημάτων, τον Mobi Charger των 80kWh, ικανό να φορτίζει έως και 10 οχήματα ημερη- σίως στα 15kW και τον νέο, στατικό ταχυφορτιστή Boost Charger των 120kWDC, που παρουσιάστηκε νωρί- τερα αυτό το μήνα στο Λονδίνο, στη MOVE 2019. Τόσο ο Mobi όσο και ο Boost είναι ελαφρείς και γρήγοροι για εγκατά- σταση, απαιτώντας μια απλή πρίζα παροχής ρεύματος, σε σύγκριση με τους μήνες προγραμματισμού και σχεδιασμού που απαιτούνται για την εγκατάσταση τυπικών γρήγορων φορτιστών. Η Volvo Cars Tech Fund και η BP Ventures έχουν αμφότερες επενδύσει στην FreeWire και οι πελά- τες στόλου είναι από τους πρώτους που υιοθετούν την τεχνολογία. Οι λι- μένες και οι αντιπροσωπείες αυτοκι- νήτων αγοράζουν ήδη τον φορτιστή Mobi για να επαναφορτίζουν πολλα- πλά ηλεκτρικά οχήματα, σε χώρους στάθμευσης που δεν έχουν χώρο για σταθμούς φόρτισης. Η εφαρμογή του φορτιστή για στόλους ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων είναι επί- σης χρήσιμη, καθώς πολλοί στόλοι συναντούν δυσκολίες στην ηλεκτρι- κή τους μετάβαση, λόγω αδυναμίας φόρτισης ικανού αριθμού οχημάτων ταυτοχρόνως στον ίδιο χώρο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΟΙ VOLVO CARS TECH FUND ΚΑΙ BP VENTURES Νέος ταχυφορτιστής EV για τους ευρωπαϊκούς στόλους από τη FreeWire ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΕΡΑ Μια νέα επαναστατική τεχνολογία που αναπτύχθηκε από ολλανδούς ερευνητές στο Αϊντχόβεν, επι- τρέπει την παραγωγή καυσίμου, λαμβάνοντας νερό από τον αέρα και θερμαίνοντάς το με ενέργεια από τον ήλιο. Εμπειρογνώμονες από το Differ ( Ολλανδικό Ινστι- τούτο Θεμελιωδών Ενεργεια- κών Ερευνών ) συνεργάζονται με την Toyota Motor Europe για την κατασκευή ενός συστήματος που απορροφά υδρατμούς από τον αέρα και χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για να τους διασπάσει σε υδρογόνο και οξυγόνο. «Το κίνητρο γι΄αυτό το ερευνητικό έργο είναι διττό» , δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Differ. «Απαιτούνται νέα βιώσιμα καύσιμα για να μειωθεί αρ- χικά η εξάρτησή μας από τα ορυκτά και οι εκπομπές αερίων θερμοκη- πίου». Ένα από αυτά τα βιώσιμα καύσιμα είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Όταν το υδρο- γόνο συνδυάζεται με οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου, η ενέργεια απελευθερώνεται με τη μορφή ηλεκτρισμού, εκπέμποντας μόνο καθαρό αέρα. Ένα πρώτο πρότυπο κατόρθωσε να εξάγει με επιτυ- χία 60% και 70% της ποσότητας υδρογόνου που μπορεί να εξαχθεί από το νερό. Και οι δύο φορείς που συνεργάζονται στην έρευνα, εξετάζουν βελτιώσεις για να αυξή- σουν την απορρόφηση νερού και ηλιακού φωτός. Επί του παρόντος, το σύστημα χρησιμοποιεί μόνο υπεριώδες φως, το οποίο είναι λιγότερο από το 5% του ηλιακού φωτός που φθάνει στη Γη. Στο επόμενο στάδιο, οι ερευνητές θα επικεντρωθούν στην κλιμάκωση των φωτοηλεκτρικών κυψελών για την παραγωγή υδρογόνου. Προκειμένου το σύστημα να είναι βιώσιμο, το μέγεθός τους πρέπει να αυξηθεί κατά δύο έως τρεις φορές. Εάν πετύχει, αυτή η τεχνο- λογία θα μπορούσε να ενισχύσει την αποδοχή του υδρογόνου ως καυσίμου για μεταφορά.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=