26.09.22 #169 17 νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε., σημειώνοντας μείωση 22,3% σε σύγκριση με την ίδια περσινή περίοδο. Στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη αγορά βαν στην περιοχή, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 23,6% σε ετήσια βάση. Απώλειες κατέγραψαν και άλλες βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας -η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση (-29,9%)- της Γερμανίας (-20,2%) και της Ιταλίας (-12,4%). Σχετικά μικρότερη ήταν η πτώση στη χώρα μας (-8,2%). ΝΈΑ HCV 16 T ΚΑΙ ΆΝΩ Η ανοδική δυναμική στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών συνεχίστηκε, με σταθερή αύξηση να καταγράφεται τον Ιούλιο (+2,8%) και ιδιαίτερα τον Αύγουστο (+24,4%). Το αποτέλεσμα του Ιουλίου προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+15%). Ο Αύγουστος ήταν ένας ακόμη πιο θετικός μήνας, με όλες σχεδόν τις αγορές της Ε.Ε. να σημειώνουν ισχυρά κέρδη. Η ίδια εικόνα και στη χώρα μας, με 53,5% αύξηση τον Ιούλιο και 16,7% τον Αύγουστο. Η αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της Ε.Ε. παρέμεινε σε θετικό έδαφος το οκτάμηνο, χάρη στα αποτελέσματα των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% σε 165.908 μονάδες σε ετήσια βάση. Οι βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Γερμανία κατέγραψε ελαφρά πτώση (-1,8%), ενώ η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν ανάπτυξη (+9,9% και +1,9% αντίστοιχα). Το ίδιο και η Ελλάδα, σε μεγαλύτερο όμως ποσοστό (+57,8% και +53,7%) με 372 μονάδες στο σύνολο του οκταμήνου. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 T Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην Ε.Ε. επέστρεψαν σε ανάπτυξη τον Αύγουστο (+18,1%), αφού παρέμειναν σταθερές τον Ιούλιο (-0,5%). ΗΠολωνία -μια από τις μεγαλύτερες αγορές φορτηγών της περιοχής- συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα, σημειώνοντας αύξηση 35,4%. Άλλες βασικές αγορές της Ε.Ε. κατέγραψαν επίσης σταθερή αύξηση: Ισπανία (+27,4%), Ιταλία (+17,6%), Γαλλία (+8,0%) και Γερμανία (+4,4%). Παρομοίως και η Ελλάδα, με 23,4% τον Ιούλιο και 27,6% τον Αύγουστο. Μέχρι στιγμής, το 2022 οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 0,6%, παρά την αύξηση του περασμένου μήνα. Με εξαίρεση την Ισπανία (+8,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης είχαν χειρότερη επίδοση από το 2021: Γερμανία (6,1%), Γαλλία (-1,8%) και Ιταλία (-1,6%). Αντιθέτως, η επίδοση της χώρας μας, με 494 μονάδες, ήταν θετική (+28%). ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 T Το τμήμα λεωφορείων και πούλμαν της Ε.Ε. συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (-23,1% τον Ιούλιο και -21,5% τον Αύγουστο). Μεταξύ των βασικών αγορών της Ε.Ε., η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν πτώση και τους δύο μήνες. Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση τον Αύγουστο (+182,9%). Σημαντική μείωση είχαμε και στην Ελλάδα με μόλις 24 μονάδες τον Ιούλιο (-46,7%) και 33 τον Αύγουστο (-63,6%). Την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων συρρικνώθηκαν κατά 5,4% - 18.084 μονάδες πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε., καθώς οι μειώσεις των τελευταίων μηνών έσυραν την επίδοση σε αρνητικό έδαφος. Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-24,4%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-16,1%) και τη Γαλλία (14,3%). Αντιθέτως, η Ισπανία κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη (+40,9%). Σαφώς αρνητική η επίδοση της Ελλάδας με 151 μονάδες συνολικά (-45,9%). EΕ+EΖΕΣ1+ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΑΥΓ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 1.920 5.040 -61,9 14.943 40.087 -62,7 ΒΕΛΓΙΟ 4.584 5.138 -10,8 37.784 51.148 -26,1 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 412 563 -26,8 3.309 4.783 -30,8 ΚΡΟΑΤΙΑ 377 567 -33,5 4.818 5.586 -13,7 ΚΥΠΡΟΣ 115 115 +0,0 1.339 1.260 +6,3 ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.297 1.801 -28,0 11.229 12.577 -10,7 ΔΑΝΙΑ 2.608 2.589 +0,7 18.510 21.607 -14,3 ΕΣΘΟΝΙΑ 325 351 -7,4 2.592 3.009 -13,9 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.049 1.008 +4,1 7.186 9.034 -20,5 ΓΑΛΛΙΑ 18.443 21.445 -14,0 226.245 295.964 -23,6 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 18.458 19.635 -6,0 145.022 181.816 -20,2 ΕΛΛΑΔΑ 1.079 979 +10,2 6.468 7.046 -8,2 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.609 1.879 -14,4 12.482 15.736 -20,7 IΡΛΑΝΔΙΑ3 2.123 2.978 -28,7 19.217 24.741 -22,3 ITAΛΙΑ4 7.976 9.160 -12,9 107.413 122.595 -12,4 ΛΕΤΟΝΙΑ 151 244 -38,1 1.603 1.730 -7,3 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 375 280 +33,9 2.305 2.503 -7,9 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 244 290 -15,9 2.552 3.281 -22,2 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 3.772 3.951 -4,5 39.526 48.101 -17,8 ΠΟΛΩΝΙΑ 4.713 5.551 -15,1 41.006 49.766 -17,6 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 1.450 1.817 -20,2 15.054 18.748 -19,7 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.111 1.689 -34,2 9.019 10.961 -17,7 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 591 696 -15,1 5.500 5.366 +2,5 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 449 654 -31,3 4.987 6.621 -24,7 ΙΣΠΑΝΙΑ 9.047 8.314 +8,8 77.250 110.156 -29,9 ΣΟΥΗΔΙΑ 3.065 2.631 +16,5 21.249 25.655 -17,2 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 87.343 99.365 -12,1 838.608 1.079.877 -22,3 EΕ145 75.818 84.975 -10,8 738.419 959.979 -23,1 EΕ126 11.525 14.390 -19,9 100.189 119.898 -16,4 IΣΛΑΝΔΙΑ 208 112 +85,7 1.193 844 +41,4 NOΡΒΗΓΙΑ 3.250 3.169 +2,6 18.050 23.373 -22,8 ΕΛΒΕΤΙΑ 1.900 2.187 -13,1 16.159 20.167 -19,9 EΖΕΣ 5.358 5.468 -2,0 35.402 44.384 -20,2 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 15.520 20.582 -24,6 178.626 235.701 -24,2 ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 108.221 125.415 -13,7 1.052.636 1.359.962 -22,6 ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 96.696 111.025 -12,9 952.447 1.240.064 -23,2 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3LCV ≤6t 4Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6ΚράτηΜέλη μετά το 2004
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=