26.09.22 #169 14 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε κρατική ενίσχυση ύψους 5,2 δισ. ευρώ για τη δεύτερη φάση σημαντικών έργων κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος που σχετίζονται με το υδρογόνο (IPCEI), συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από το φυσικό αέριο και την επιτάχυνση της οικονομίας υδρογόνου. Η φάση IPCEI, ονόματι Hy2Use, υποστηρίζει έργα σε δύο βασικούς τομείς: πρώτον, υποδομές υδρογόνου και συγκεκριμένα ηλεκτρολύτες μεγάλης κλίμακας -συνολικής ισχύος 3,5 GW για ετήσια παραγωγή 340.000 τόνων υδρογόνου- και υποδομές παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ανανεώσιμου υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Δεύτερον, καινοτόμους τεχνολογίες ενσωμάτωσης του υδρογόνου σε βιομηχανικές διεργασίες σε τομείς όπως ο χάλυβας, το τσιμέντο και το γυαλί. ΗHy2Use ετοιμάστηκε και ανακοινώθηκε από 13 ευρωπαϊκά κράτη-μέλη: Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Ισπανία και Σουηδία. Περιλαμβάνει επίσης δύο νορβηγικά έργα. Οι χώρες αυτές θα παράσχουν έως και 5,2 δισ. ευρώ δημόσιας χρηματοδότησης, η οποία θα επιφέρει επιπλέον 7 δισ. ευρώ ιδιωτικών επενδύσεων, για την ανάπτυξη 35 προγραμμάτων σε όλη την Ευρώπη. Η Hydrogen Europe χαιρετίζει την απόφαση και την ευθυγράμμιση με τους στόχους βασικών πρωτοβουλιών πολιτικής της Ε.Ε., όπως η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η Στρατηγική της Ε.Ε. για το Υδρογόνο και το Σχέδιο REPowerEU. Η ανάπτυξη σημαντικών συστημάτων υδρογόνου μεγάλης κλίμακας θα ανοίξει το δρόμο για μελλοντικά έργα που θα αναπτυχθούν ταχύτερα και με μικρότερο κόστος. Η Hydrogen Europe επισημαίνει τη σημασία των IPCEI στην εξάπλωση της οικονομίας υδρογόνου και ενθαρρύνει τα κράτη-μέλη να κοινοποιήσουν τις επόμενες υπό προετοιμασία φάσεις IPCEI το συντομότερο δυνατόν. Τα κράτη-μέλη θα υποστηρίξουν 29 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων ΜΜΕ και νεοσύστατων επιχειρήσεων, προς υλοποίηση αυτής της φάσης. Πολλές από αυτές τις εταιρείες είναι μέλη της Hydrogen Europe. Με αυτό το IPCEI, η Ευρώπη θα μεταβεί από την αρχική υποστήριξη βασικών τεχνολογιών στην κλιμάκωση και αποτελεσματική ανάπτυξή τους. Πρόκειται για το δεύτερο από τα τέσσερα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) που παρέχει χρηματοδότηση από τις κυβερνήσεις της Ε.Ε. σε εταιρείες. Έπεται του «Hy2Tech», του πρώτου IPCEI που έλαβε έγκριση κρατικής ενίσχυσης τον Ιούλιο για έως και 5,4 δισ. ευρώ δημόσιας χρηματοδότησης, η οποία αναμένεται να επιφέρει επιπλέον 8,8 δισ. ευρώ ιδιωτικών επενδύσεων. Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, CEO της Hydrogen Europe, σχολίασε: «Είμαστε ευτυχείς για την έγκριση της δεύτερης φάσης έργων IPCEI. Αυτά τα έργα υλοποιούνται την κατάλληλη περίοδο, ενώ προσπαθούμε να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα. Δεδομένης της σημασίας της παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές, της επαρκούς αποθήκευσης και της υποδομής μεταφοράς στη μελλοντική αγορά υδρογόνου, αποδεχόμαστε ευχαρίστως τα 5,2 δισ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη στήριξη των έργων». ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Η Επιτροπή ενέκρινε 5,2 δισ. ευρώ Κίνδυνο υπερφόρτωσης του ηλεκτρικού δικτύου προκαλεί η μαζική φόρτιση των EV τη νύχτα, σύμφωνα με ερευνητές του Stanford University, που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy. Οι ερευνητές προτείνουν στις αρμόδιες Αρχές να εφαρμόσουν κίνητρα ώστε οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τα φορτίζουν την ημέρα. Μέχρι σήμερα το φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους τα βράδια. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε το ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να γίνει ασταθές. «Τα ευρήματα της μελέτης έχουν δύο ουσιαστικές συνέπειες: Η πρώτη είναι ότι τα "σήματα των τιμών" δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτό που θα ήταν καλύτερο για το ηλεκτρικό δίκτυο και για τους καταναλωτές, ενώ η δεύτερη είναι η ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης στους χώρους όπου οι άνθρωποι εργάζονται», δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ενέργειας Inês M. L. Azevedo. Η φόρτιση στη διάρκεια της ημέρας έχει, σύμφωνα με τους ερευνητές, και άλλο πλεονέκτημα: Μπορεί να αντλήσει άμεσα την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια τη στιγμή που είναι διαθέσιμη, χωρίς να χρειάζεται οι εταιρείες ηλεκτρισμού να επενδύσουν σε περισσότερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε αυτή να διατίθεται τα βράδια για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. ΕΡΕΥΝΑ: ΜΗ ΦΟΡΤΙΖΕΤΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗ ΝΥΧΤΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=